fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

מקטנוע לאופנוע – הונדה XL700V טראנסאלפ

מקטנוע לאופנוע – הונדה XL700V טראנסאלפ

דורון וקנין

צילום: Zoobri photo team

אף פעם לא הצלחתי להבין את החבר'ה שמשתוללים ונהנים ממוסיקת טראנס. וניסיתי, באמת שניסיתי להשתלב ולתת למוסיקה לחדור אלי אבל תמיד נשברתי אחרי מספר דקות ונמלטתי על נפשי לאזור שקט יותר.  אולי מפאת גילי ואולי בגלל ששום כימיקלים ו/או עשבים לא נכנסים לגופי וגם האלכוהול הוא תמיד מידתי ומבוקר ויתרתי מראש על הסיכוי ליהנות אי פעם מטראנסים.

מסיבת טראנס
הכלי השלישי במספר שבחרתי לבחון ולהיבחן על גביו מתוך דגמי חברת הונדה הוא ה-XL700V טראנסאלפ, אופנוע דו שימושי קלאסי לשימוש גמיש. בקבלת הכלי לידי ובחינת הנתונים היבשים אהבתי מאוד את עיצוב הכלי על צורתו, הפלסטיקה, הצבעים וגודלו הפיזי למעט הפנס הראשי עם "העין הדומעת" שנראה מתאים יותר לדגמי רטרו ולא לכלי עם מיתוג הרפתקני כמו הטראנסאלפ. אישית העדפתי את עיצוב הפנס הקודם שהיה מורכב לפני מתיחת הפנים שעבר הדגם בשנת 2008.
גובה המושב העומד על 84 ס"מ מספק תנוחת ישיבה זקופה ונוחה. גם לוח השעונים זכה לציון עובר על פי מדד העיצוב, הפירוט ונוחות הצגת הנתונים לעיני הרוכב. אכזבה קלה נחלתי בתחום מיגון הרוח שנראה מעט קטן ביחס לתנוחת הישיבה הזקופה.
התנעת המנוע הוי-טווין בעל 680 סמ"ק סיפקה צליל מתכתי יפה שבהחלט סובב מספר ראשים שחלפו על המדרכה שממול הסוכנות.

בשעה 8:30 בבוקר יצאתי מהסוכנות ורכבתי למשרד בראשל"צ. כרגיל איילון דרום היה עמוס בשעה זו אך הטרנסאלפ שייט בוירטואוזיות בין המכוניות התקועות וכעבור שש דקות כבר הייתי ישוב במשרדי. כמו בכל פעם שאני בוחן כלי חדש יצאו גם הפעם בנות המשרד לחניית האופנועים על מנת לראות ולהביע דעה על "מה שהבאתי הפעם". לא אלאה אתכם בשלל התגובות והדעות אבל דעת הרוב הקובע הייתה שהלבן הקודם, ה-VFR1200 היה יותר יפה, יותר חייתי והרבה יותר מושך תשומת לב של נשים.
אחרי מספר אי-מיילים, קפה וסיגרית בוקר (לא בריא, לא חינוכי ובטח לא מומלץ) יצאתי לכיוון ירושלים על כביש 431. עקומה חדה אך מוכרת בכביש סייעה לי לבחון את יכולות הכלי בהטיה חדה שמאלה על ידי היגוי הפוך במהירות תלת ספרתית. הכלי הידק את עצמו היטב לאספלט ורשם לעצמו נקודה ראשונה. אין ספק שלמרות משקל עצמי של 218 ק"ג הטראנסאלפ בהחלט מסב הנאה ונכנס בקלות להטיות.

מספר קילומטרים לפני צומת שמשון פניתי לכניסה ליער צרעה לשם צילומי רקע לכתבה. התכנון המקורי היה לצלם מספר תמונות לכתבה אבל משהו פשוט משך אותי לעומק היער. למען הגילוי הנאות אני חייב לומר כי מעולם לא רציתי/נמשכתי/רכבתי בדרכי עפר ושבילים או כמו שהחבר'ה אומרים "בשטח". תכנון 15 דקות לצילומים הפכו לשעה וחצי של נסיעה בשבילי היער. עבודת המתלים הייתה טובה ונעימה ותנאי הדרך שוככו בצורה מספקת שמנעה מהם להגיע לעצמות גבי. כישוריו של הטראנס  עזרו לי לגמוע את השבילים, לחוות הנאה שלא ציפיתי לה כלל ולתת לטראנס שתי נקודות נוספות.

התחנה הבאה במסלול המבחן היה כביש צובה- רזיאל על נופיו, עליותיו ובעיקר פיתוליו שם הוכיח הטראנס גמישות מנוע ובעיקר, העניק לי בטחון לצאת לעקיפות "על הקשקש" בכביש הצר עד שכונת עין כרם בירושלים. לאחר מנוחה וארוחת צהרים טובה הצטרפו אלי לרכיבה שני ספורטיביים בדמות דנה עמר (הכרישה) ושלומי זקן. לגבי זו הייתה חוויה אישית בפני עצמה כאשר CBR600 לפני ומאחורי שומרת ומשגיחה דנה הרוכבת על סוזוקי GSXR600.
בפס הראשון לכיוון בר גיורא היה לצורך בדיקת תוואי הכביש ואיתור כתמים ומפגעים  אך בפס השני ובשלישי כבר עלה הקצב והטראנס דיי הצליח להישאר ולשמור על קשר עין עם הספורטיביים (ידוע לי שהם היו רחמנים בני רחמנים כשדאגו לא להיעלם לי). את הדרך חזרה למרכז בחרנו לעשות דרך נס הרים בואכה עמק האלה עד בית שמש ומשם בכביש מס' 1 לכיוון תל אביב. למיותר לציין שבשלב זה התאהבתי לחלוטין בטראנס שהוציא ממני, ואני ממנו יכולות שלא ידענו שקיימים האחד בשני.

סיכום
הטראנס הוא אופנוע ותיק בסגמנט הונדה, הכלי הראשון ירד מפס הייצור בשנת 1987 ונפח מנועו עמד על 600 סמ"ק. בשנת 2000 הוגדל נפח מנועו ל 650 סמ"ק והחל משנת 2008 הוגדל נפח המנוע ל-700 סמ"ק כשהוא זוכה למערכת הזרקת דלק אלקטרונית. בנוסף קוטר הגלגל הקדמי שונה ל-19 אינטש. הספק של 59 אמנם לא נשמעים הרבה אך הספיקו בהחלט לשיוט במהירות 140 קמ"ש ללא מורכבת ומבלי לקרוע את המנוע. מיגון הרוח שחששתי ממנו בתחילה עשה עבודה סבירה ובכל מקרה ניתן להחליפו בגבוה יותר (מבירור אצל היבואן ניתן להזמין את הכלי עם מיגון רוח גבוה יותר מקורי של הונדה).
חבילת תוספות של מזוודות צד וארגז תואם בהחלט יהפכו את הכלי לוורסטילי לחלוטין הן בשימוש יומיומי מהבית למשרד והן בסופי שבוע עם מורכב/ת ולא מעט ציוד לרכיבת כביש ושטח נעימה וחוויתית. בהשבת האופנוע לסוכנות הונדה השלום מד המרחק הציג נתון של 280 ק"מ של רכיבה ועמוד השדרה הציג נתון של אפס כאבים ומחושים.

הגיע הזמן להודות ולהתוודות כי הפתיח לכתבה זו כבר אינו רלוונטי לגביי. בזכות הטראנסאלפ למדתי לאהוב "מסיבות" שנערכות ביערות, בכבישים ובשבילים עם ביטים ובאסים מהמנוע, תנועות ורחש הנקישה בכל העברת הילוך מדויקת, תאורת לוח שעונים, ועם לא מעט עשב ועצים ירוקים שגדלים לאורך נתיב הרכיבה.
אני מכריז בזאת כי אשמח מאוד לכל הזמנה למסיבת "טראנס-אלפ" בכל מיקום ואתר. לאור זאת גם הטראנסאלפ מוזמן להצטרף ולתפוס את מקומו בנבחרת אופנועי הגמר שלי שם כבר ממתין לו
הוארדרו 1000 וביחד ימתינו לכלים נוספים שמתוכם אבחר את "האחד" שלי.

הונדה טראנסאלפ XL700V – מפרט טכני

מנוע וי-טווין, 680 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי, קירור מים, הזרקת דלק
הספק 59 כ"ס ב-7,750 סל"ד
מומנט 6.1 קג"מ ב-5,500 סל"ד
קדחXמהלך 66X81 מ"מ
יחס דחיסה 10.0:1
מתלים קדמי: מזלג טלסקופי 41 מ"מ, מהלך 177 מ"מ
אחורי: מונושוק, מהלך 173 מ"מ
בלמים קדמי: דיסק כפול 256 מ"מ, קליפר 3 בוכנות, ABS
אחורי: דיסק 240 מ"מ, קליפר בוכנה אחת, ABS
צמיגים קדמי: 100/90-19
אחורי: 130/80-17
בסיס גלגלים 1,515 מ"מ
גובה מושב 841 מ"מ
מרווח גחון 177 מ"מ
מיכל דלק 17.5 מ"מ
משקל 218 ק"ג (יבש)
מחיר 69,900 ש"ח
אחריות שנתיים ללא הגבלת ק"מ

הונדה טראנסאלפ XL700V – מחירי טיפולים (כולל מע"מ, חלפים ועבודה)

טיפול 1,000 793 ש"ח
טיפול 6,000 184 ש"ח
טיפול 12,000 1,931 ש"ח
טיפול 18,000 1,154 ש"ח
טיפול 24,000 2,071 ש"ח
טיפול 30,000 184 ש"ח

" אני חייב לומר כי מעולם לא רציתי/נמשכתי/רכבתי בדרכי עפר ושבילים או כמו שהחבר'ה אומרים "בשטח". תכנון 15 דקות לצילומים הפכו לשעה וחצי של נסיעה בשבילי היער ."

רק עם אופנוע – חלק א'

רק עם אופנוע – חלק ב'

רק עם אופנוע – חלק ג'

רק עם אופנוע – חלק ד'

עוד כתבות מקטנוע לאופנוע:

הונדה ווראדרו

הונדה VFR1200

סוזוקי בנדיט 1200

אפריליה דורסודורו 750

הונדה קרוסראנר

28 תגובות ל מקטנוע לאופנוע – הונדה XL700V טראנסאלפ

  1. היה לי שנה, נוחות בכל תנאי. מכרתי בשביל כסף, אבל אחזור אליו בטוח

  2. כתבות כמו שאני אוהב לקרוא. לא ארוכות, לא מעייפות ונותנות לקורא "לגעת באושר" . אני כמו מי שמכיר את האופנוע מקרוב, לאבא שלל ענת אישתי היה כזה הרבה שנים, חייב לציין שהאופנוע הוא ממש כמו שתארת. נעים, נוח ומאוד ידידותי למשתמש.

  3. אומנם שלי רק 650 אבל כרוכב בוגר (מבוגר) נהנה ממנו גם בכביש וגם בשבילים. ממליץ בכל הלב.

  4. רוכב היום על קסטום. אבל רכבתי דיי הרבה שנים עליו, בנפח קטן יותר. שירת אותי נאמנה ללא תקלות, אחזקה שוטפת ממש לא יקרה ונתן לי לרכב גם בכביש וגם בשבלים. ממש הנאה.

  5. גם לכאלו שאין להם ניסיון ברכיבה יכול להיות מתאים מצויין.

  6. כמו שכבר כתבו למעלה. קלה זורמת ונעימה למי שקורא. עוקב אחריך…

  7. דוגרי אין עליכם!
    כל מבחן גורם לי עונג והנאה מהתיאורים הברורים בלי למרוח אותנו הקוראים בנתונים שלא מדברים לאף אחד.

  8. נישת הדו"ש מאוד מדברת אלי האם אתה מתכוון לבחון גם את הטנרה והויסטרום?
    יש מצב למבחן השוואתי בינהם?

  9. אם תצרף בחורה למבחנים אני בטוחה שזה יתן גם לנו הרוכבות מעט יותר אפשרות בחירה והשוואה. תודה. נתי.

  10. אחרי רכיבה של כמעט 50 אלף ק"מ אני מרשה לעצמי להגיד שהוא אחד האופנועים הנוחים והנעימים ביותר לרכיבה. גם בכביש וגם בשטח. התאורים כאן מתאימים לההרגשה שעברתי לאורך הרכיבה שלי עליו.

  11. להציא את הדברים הטובים ביותר ועוד במהלך הזמן גם לשכלל אותם. סלמתאק.

  12. מתרשמת מאוד מכתיבתך, בעלי אומר שזה הדבר הבא שלנו בחניה. בהצלחה

  13. למסיבת טראנס אין שעת התחלה ושעת סיום. הגיב:

    היית צריך להתאים את צבע מיכל הדלק לצבע התיק, את הקרקפת לצבע הפיירינג [גם אני מלבין וזה כיף, תודה! (מלשון הודאה)] וכן את המעיל השחור לצמיגים. תהנה תהנה.

  14. מבחינת יציבות וחלוקת עומס זה אחל'ה, מבחינת השתחלויות….לשכוח מזה. רק ליער ולכביש הפתוח. לא לעיר. למרות שיש לו קלאצ' מצויין ויחסי העברה מכוונים טוב.

  15. השם ירחם ויצייר לך כנף יפנית אדומה על הגבס למשך חצי שנה.

  16. שבוע טוב. אני עוקב בכיף אחר המבחנים. אני אמנם משכיל רבות מכיוון שאתה בוחר חיות שונות. אך לפעמים לא ממש מסתדרים לי דברים ונתונים. אסביר את כוונתי: כאן מדובר על 700 סמ"ק מוזרק שמפיק במנוע טווין רק 59 כ"ס. איך זה שכל אופנוע ספורטיבי שנפחו אפילו 600 סמ"ק מפיק 40 אחוז יותר? איך ניתן לתרגם או להסביר את העובדה שבכל אופנוע שבחנת לאחרונה ישנם כל-כך הרבה יציאות מוזרות. כאילו מהנדסי הונדה יושבים ומתאימים בעבודת יד את נתוני הכלי לפי צרכי השימוש ואופי הרכיבה. כלומר, מה היה רע אם היו לו עוד 20/30 כ"ס. הוא היה נותן לסי.בי.אר ולג'י.אקס. אר בראש כמו גדול. אפילו לווראדרו- לאלוהים המלוכסן הפתרונות.

  17. הטראנס של היום זה לא הטראנס של הלילה. הגיב:

    שקולים להנאה מרכיבה מאוד מאוד מהירה וההשכבות שעמיתך למבחן נתנו בראש בסיבובים חדים וברחו לך.

  18. אם אקנה מניות של הונדה, זה רק בגלל הגב שלי. הגיב:

    שקולה לנעליים נוחות ששווה להשקיע בהן כל אגורה. אחרת כשנכנסים למיטה בערב הגב לא מדבר אלא צורח: "תנו לי בן-גיי אדום מהר"…

  19. בוא נלך ראש בראש ונתחלף בדרך. אני מכיר את שניהם טוב. ואין עליהם, נקודה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל