מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
עופר אבניר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
פרפקט קוביה שמאל
rok-straps רצועות קשירה 140
לרט
ברקום שמאל
תמוז
לרט
סטפן
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מתלה לקסדה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
הארלי שמאל
HJC
מונדיאל קוביה

מקטנוע לאופנוע – סוזוקי בנדיט GSX 1250FA

מקטנוע לאופנוע – סוזוקי בנדיט  GSX 1250FA

דורון וקנין

צילום: Zoobri photo team

בשלהי שנות השמונים החליטה מחלקת השיווק בחטיבת האופנועים של סוזוקי לקרוא לסדרת אופנועי העירום מרובעי הצילינדרים שלהם בשם בנדיט. אותי באופן אישי החזיר הכינוי בנדיט לתקופת ילדותי הצעירה מאוד עת שמעתי אותו במבטא טורקי כבד מצד סבי עליו השלום שהיה מתמוגג משובבותי ומהתרוצצויות שלי ברחבי הבית כאשר הורי מנסים לתפוס ולרסן אותי.

שודד או נודד?
למרות שזו לא הייתה פגישתנו הראשונה, מאוד ציפיתי וחיכיתי למבחן הזה שבו הבנדיט יהיה ברשותי לשלושה ימים בהם אחווה ואחוש באופן אינטנסיבי מה יש לכלי להציע לי. הדגם שסופק לי על ידי היבואן הינו ה-FA המצויד בפרינג מלא והגיע בצבע כחול. פעם, "כשאהיה גדול" ואצבור מוניטין, אכריח את יצרני האופנועים בעולם לייצר כל דגם בצביעה חלקה של לבן פנינה. אין ספק שהלבן עושה טוב כמעט לכל אחד ולראייה מספר הכוניפות שראיתי בחיי ושנראו פשוט נפלא ביום חתונתן.
בטרם יציאתי לדרך שיננתי שוב את המל"מ (מודיעין לצורך מבצע) שאספתי על הבאנדיט שנולד בשנת 1989 ועד 1999 בגרסאות צנועות שבין 750-250 סמ"ק, בשנת 1996 הוחל יצורו של הדגם בעל מנוע בנפח 1200 סמ"ק ובשנת 2007 הוחל יצורו של הדגם המודרני בגרסת 1255 סמ"ק בעל קירור מים ומערכת ABS.

הקפת האופנוע וצפייה בו אינה מותירה תחושה של מלך היופי אלא יותר תחושה תכליתית של "יש כאן רק מה שנחוץ". ישיבה על הכלי מגלה מושב מעט קשיח לעכוזי מורגל הבורגמן אך תנוחת הרכיבה זקופה, נוחה ובהחלט נתנה תחושה טבעית ונעימה כאשר אחזתי בכידון.
לוח השעונים הציג אינפורמציה ברורה וקריאה אך גודלו הפיזי של מד הסל"ד דיי צרם לטעמי האישי. בהתנעת הכלי והצליל שבקע ממנועו השכיחו ממני מיידית את ביקורתי על עיצובו ומושבו. 1255 סמ"ק שנפלטו מהאגזוזים שידרו בקול בס עמוק תחושה של "בואנה, יש כאן כלי כלי". המנוע מפיק הספק לא מלהיב ביחס לנפח של 97 כוחות סוס אך לעניות דעתי בהחלט מספיקים לכבישי ארצנו גם למי שכבר מכיר בעל פה את מיקומי כל המצלמות החדשות.

בחוקיות קבועה, כמו סדרי יום ולילה ביקום, מה קורה כשאני עם אופנוע מבחן מחוץ לסוכנות? נכון מאוד, גשם. השמים המטירו ארצה מלוא טיפותיהם כאילו היושב במרומים בוחן כל פעם מחדש את כישורי הרכיבה שלי בכביש רטוב ואת יכולת ומהירות פריסת כיסוי האופנוע ביד אחת בעוד השנייה עסוקה באחיזת הקסדה. (נא להפסיק עם הגיחוכים, אני לעולם לא מניח קסדה על הארץ וכן, אני מכסה תמיד כל אופנוע שברשותי ללא קשר למזג האוויר או לבעלותו).

יום המחרת נפתח גם הוא בגשם שוטף באזור המרכז אך עם הבטחות לשמש חמימה בהמשך, במיוחד באזור הצפון. צירפתי אלי את דיקלה סגל כמורכבת לנסיעה ושמנו פעמינו לכיוון עמק בית שאן. היציאה מת"א לוותה בנסיעה רגועה עקב שילוב של כבישים רטובים, מורכבת ורצון בטיחותי של הבנדיט ושלי להכיר באיטיות זה את יכולותיו של האחר.
באזור השרון כבר חשתי ביטחון להתחיל ולרכב באופן המאפשר להתרשם מיכולות האופנוע והתנהגותו. עבודת המתלים הייתה רכה ונעימה והם בהחלט שיככו את מהמורות הכביש. המנוע הציג גמישות ברוכה בקטעי הכביש שהשתנו מרגע לרגע ומערכת הבלימה עשתה רושם ועבודה מצוינים שכשנשכה בעוצמה את הדיסק בכל פעם שנתבקשה לעשות כן. לעומת זאת, מהלך ידית הבלם מעט ארוך לטעמי גם לאחר כיוון מרחק הידית (דגמי סוזוקי מתהדרים בחמישה מצבי מרחק לידיות הבלם והמצמד). הוכחה ניצחת ליכולות הבלימה המצוינת הייתה שבבלימה פרועה ומכוונת מצידי האופנוע שתל את עצמו באספלט מבלי שמערכת ה-ABS אשר מותקנת בבנדיט הופעלה כלל.
מיגון הרוח היה דל לטעמי ולרוכב כמוני שמתנשא לגובה של 185 ס"מ  היו שריקות ויללות עת הרוח הוסטה ממגן הרוח ישירות למרכז הקסדה שחבשתי. בבנדיט קיימת אפשרות להנמיך בקלות את גובה המושב עבור מאותגרי הקומה או על מנת להתגבר על בעיית הרוח אך איני בטוח שהדבר לא יפגע בתנוחת הישיבה הנוחה והטבעית שציינתי בראשית דבריי.

גם מתיבת ההילוכים חשתי שביעות רצון מקלות העברת ההילוכים והדיוק בכל העלאת או הורדת הילוך. יתרה מכך, לא נקלעתי ולו פעם אחת למצב בו הגיר נכנס למצב סרק בין ההילוכים שני עד שישי. מאחר ועד היום רוב רכיבותיי היו על כלים יפנים עושה רושם שיפן זו מדינה אשר חרטה על דגלה מחויבות לפיתוח ובניית תיבות הילוכים לאופנועים ורק אחר כך כמדינה יצרנית של כלים דו גלגלים מצוינים.
בקטע הכביש המפותל בין אום אל פאחם לצומת מגידו נבחנו יכולות האופנוע בהטיות מהירות מצד לצד תוך שמירת קווים, חיפוש מצלמות, חיפוש מפגעים בדרך, שוטרים, רוכבי אופניים ו… בריחה מקרעי צמיג שהושאר על הכביש לאחר שניתק ממשאית שחלפה במקום לפניי. אם הייתי משתתף עם הבאנדיט בתוכנית VOICE THE על סדרת הפעולות הבו זמניות שציינתי היינו זוכים יחד לציון גבוה מהמנטורים ומוזמנים לעלות יחד לשלב ההופעות החיות. 

עצירה למנוחה קצרה ותדלוק בכביש התענכים משכה מספר מבטי התעניינות בכלי מצד מספר עוברי אורח שדווקא מראהו עיצובו וצבעו מצאו חן בעיניהם. המשך הנסיעה היה בואכה בית שאן לסדרת צילומים ולאחריהן עשינו את דרכנו חזרה למרכז אך הפעם דרך כביש 6 . בכביש זה באו לידי ביטוי תשעים ושבעה כוחות הסוס שמוסתרים בצנעה תחת המושב וששמחו מאוד לבוא לידי ביטוי כל אימת שנתבקשו לעשות כן.
בסיום יום הרכיבה הציג מד המרחק מספר נאה של 300 ק"מ שלשמחתי לא השפיעו כהוא זה על חוליות גבי ושרירי גופי.
יום המחרת הוקדש לרכיבה עירונית צפופה ללא מורכבת על מנת לחוש האם הבנדיט אוהב גם ללכת לעבודה ולסידורים בתל אביב הצפופה והפקוקה ולא רק לטייל בסופי שבוע. גם בסעיף זה צבר הכלי נקודות זכות למרות משקלו זאת בזכות גמישות המנוע וקלות התפעול.

סיכום
התרשמתי שהבנדיט בהחלט יכול להיות פיתרון מאוד ידידותי ולא מאיים עבור רוכב  בעל עבר קטנועי כבד (ע"ע בורגמן 650) שילמד דרך הכלי רכיבה נכונה ומהנה מה היא, ובד בבד יהיה כלי מספק יצרים למי שרק הרגע ירד מאיזה סופר ספורט אימתני ורוצה להמשיך וליהנות מרכיבה מהירה וספורטיבית אך גם להשאיר את כל עצמות גופו שלמות ואת רישיון הנהיגה שלו בארנק.
כעבור שלושה ימים כשהחזרתי את הבאנדיט לרשות היבואן תקפו אותי שוב געגועים לסבי שכינה אותי בילדותי "בנדיט". מסתבר שגם אני כמו ה-GSF-1250 שנולד ארבעים שנים אחריי, נראיתי במבט ראשון תמים, מתוק ולא מזיק אך אז כמו היום הכול השתנה והפתיע בעוצמה עד ש"פתחתי מצערת".

נשוב כעת לשאלתי בה תהיתי האם הבנדיט הוא באמת שודד או רק נודד?
שודד, נודד תכנו אותו כפי שתרצו, אני מוכן להיות איתו גם מזה וגם מזה, רק תנו לי אחד לבן עם סט מזוודות צד וארגז תואם והחיוך לא ימוש מפי.

סוזוקי בנדיט GSX 1250FA – מפרט טכני

מנוע 4 צילינדרים בשורה, 1,255 סמ"ק, 4 שסתומי לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים, הזרקת דלק
הספק 97 כ"ס ב-7,500 סל"ד
מומנט 11 ק"גמ ב-3,500 סל"ד
קדחXמהלך 64X79 מ"מ
יחס דחיסה 10.5:1
מתלים קדמי – מזלג טלסקופי, מהלך 130 מ"מ
אחורי – מונושוק, מהלך 136 מ"מ
בלמים קדמי – דיסק כפול 310 מ"מ, ABS
אחורי – דיסק 240 מ"מ, ABS
צמיגים קדמי – 120/70-17
אחורי – 180/55-17
בסיס גלגלים 1,485 מ"מ
גובה מושב 805-825 מ"מ
מיכל דלק 19 ליטר
משקל 257 ק"ג (רטוב)
מחיר 92,085 ש"ח

סוזקי בנדיט GSX 1250FA – מחירי טיפולים (כולל מע"מ, חלפים ועבודה)

טיפול 1,000 612 ש"ח
טיפול 6,000 774 ש"ח
טיפול 12,000 1,296 ש"ח
טיפול 18,000 774 ש"ח
טיפול 24,000 2,273 ש"ח

תודות:
לדיקלה סגל על ההצטרפות כמורכבת
לרינת גרשון SC USA- מכנסי רכיבה.
כולבוטקס – מעיל וכפפות
אופנוסנטר – קסדת AGV GP TECH

רק עם אופנוע – חלק א'

רק עם אופנוע – חלק ב'

רק עם אופנוע – חלק ג'

רק עם אופנוע – חלק ד'

"פעם, "כשאהיה גדול" ואצבור מוניטין, אכריח את יצרני האופנועים בעולם לייצר כל דגם בצביעה חלקה של לבן פנינה. אין ספק שהלבן עושה טוב כמעט לכל אחד ולראייה מספר הכוניפות שראיתי בחיי ושנראו פשוט נפלא ביום חתונתן."

עוד כתבות מקטנוע לאופנוע:

הונדה ווראדרו

הונדה VFR1200

הונדה טראנסאלפ

אפריליה דורסודורו 750

הונדה קרוסראנר

28 תגובות ל מקטנוע לאופנוע – סוזוקי בנדיט GSX 1250FA

  1. שלום. מה תפקידן של הנורות: N- אולי ניוטרל. וכן ה: FI והשחור מעליהן?? תודה

  2. היה ועודנו כלי כלי, לפני עשור הוא שם את כולם בכיס הקטן מבחינת התפרצות הכח.

  3. הקסדה היא התרמיל שלי, בכל כניסה לקניון או רשת, כשיש בודק בטחוני בכניסה (נשק יש? ואם יש, אז מה, אם אראה לך רשיון לא אוכל לחסל את היעד?) אז המפתחות, משקפי השמש, ארנק, נייד והכל- בקסדה. ומניח אותה חופשי על גגה, אז שתישרט קצת, לא סוף העולם.

  4. 1255 סמ"ק, 250 ק"ג, 97 כ"ס, בקיצור קורקינט ממונע לטיולים ארוכים בלבד.

  5. כמו איזה אלכוהוליסט שיושב בסבבה, לוגם ערק ומעשן באיזי מאגזוז אחד. שים אותו ליד הימאהה פייזר ותראה לו מה זה ארבע לאחד.

  6. לא נראה לי שאתה אכן ממש ממש בוחר מה לקנות, אלא מתפנן בטיולים, סע בזהירות, תהנה ותזהר מהחלקה בכביש רטוב.

  7. דו"גרי כל הכבוד על הכתבה שמתארת תכלס את החוויה בלי כל הפלצנות של בוחנים .
    תמשיכו ככה.

  8. האמת גם אני שוקל לעבור לבנדית 1250 בעבורי היה לי בנדית 400 סתם של שילוב של נוסטלגיה ורצון לעבור מקטנוע כבד לאופנוע שוב נראה לי שזה האופנוע שמתאים לי

  9. כולם אומרים לי שאני בנדיט לא קטן, אבל אתה דורון אחד הגדולים.. משחק אותה חזק – סע לאט, תבחר מה תבחר – אל תפסיק לכתוב.

  10. הולם אותך יותר מהוורדאו, קטן עליך קנה את שניהם.. אלוף אתה.

  11. קליל, נעים, יפה. אל תעשה סתם ווילי. זה עושה לי טעם לחזור לכביש וגשום בחוץ.

  12. נורת ה N מראה שאתה בניוטרל ונורת ה FI מראה על תקלה במערכת הזרקת הדלק או על מצב קיצוני שבו מחשב ניהול המנוע מתערב בתערובת הדלק על מנת לפצות כתוצאה משינוי דרמתי בכמות האויר או בטמפרטורה שלו …

  13. N= נשמה עזוב את זה לא בשבילך
    F1= זה מצב הראשוני בכל נסיעה עד שזה מגיע ל F15 ואז האופנוע טס.
    והכפתור השחור זה הכנה לכבלים וטלפון לוויני.
    אם היית רציני בשאלה שלך אז בחייך תהיה רציני

  14. אני גם נמצא כרגע בשלב החלפת קטנוע (מגיסטי) לאופנוע ועוקב באדיקות אחר סדרת המבחנים שלך ובהחלט אני מקבל תמונה אחרת על הכלים הנבחנים.
    האם הכלים שאתה בוחן נבחרים על ידך או אינטרס של דו"גרי ו/או היבואנים?
    התרשמתי שמאוד אהבת את הורדרו ואת הבנדיט יש לך עדיפות מבין שניהם?
    והאם אתה מתכוון לתת גם התייחסות לשוק המשומשים של הכלים הנבחנים?
    תודה

  15. אני חוסך לזה, עכשיו שראיתי את זה פה אני סגור עליה. אחלה תמונה.

  16. אהבתי מאוד את הכתבה. כל הכבוד דו"גרי – המשיכו כך…

  17. דודו תודה רבה על הפירגון.
    לגבי שאלתך סוגי הכלים, נפחם ומשפחתם נקבעת על ידי בלבד.
    לאתר דו"גרי ו/או ליבואנים אין שום קשר או אינטרס בבחירת הכלים. מלכתחילה החלטתי ובחרתי כלים שתרבות הרכיבה שלי מתאימה לאופי הכלי ולתנוחת הרכיבה עליו. (לראייה אופנועי סופר ספורט לא יכנסו למבחנים).
    בשלב זה אין עדיפות לכלי זה או אחר אבל אני בהחלט מודה כי הווראדרו והבאנדיט בהחלט נמצאו ראויים לעלות לנבחרת הגמר שם יחכו לכלים נוספים שימצאו מתאימים.
    מאחל לך רכיבה זהירה ובטוחה .
    דורון

  18. הבחירה של האופנוע המתאים למי שמחפש אופנוע בסגנון הנ"ל היא קשה.
    יש דיי הרבה אופנועים, שלדעתי דיי דומים במה שהם נותנים לרוכב בשורה התחתונה. הסוזוקי נותן כמה דברים טובים במיוחד משלו. הגיר שמאד נח וקל בהעברת ההילוכים וכן תנוחת הישיבה והמומנט הגמיש של המנוע. כל אלו הופכים את הבנדיט לאחד הטובים "בגיזרה".

  19. ונתנו לי תשובה שכרגע אין ביוטח לאופנוע…
    מה מצפים שאקנה אופנוע כזה בלי שום רכיבת התרשמות…
    בצעירותי היה לי בנדיט 600 שהיה אחד האופנועים הטובים שהיו לי. ללא תקלות, רכיבה מהנה, ובכלל זכרונות טובים….אחרי הפסקה לא קצרה החלטתי לחזור . הכתבות שלך נותנות כיוון טוב ונוח.
    כל הכבוד.

  20. כרוכב בנדיט מושבע ,אני על בנדיט יותר מ10 שנים ,כיום על בנדיט השני שלי מבציר 2007 דגם s חצי פרינג שלמעשה כימעט זהה לבנדיט המדובר כאן למעט הפרינג המלא ולוח שעונים ועיצוב האגזוז , אחלה אופנוע 0 תקלות מאוד אמין פרקאטי וכפי ממליץ בחום על דגם הs שנותן את אותה תמורה במחיר זול יותר .

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל