fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
HJC
voge מוטו24 באנר

מקטנוע לאופנוע – הונדה VFR1200

מקטנוע לאופנוע – הונדה VFR1200

דורון וקנין

צילום: אריק רוזנבלום


חלק ב' – הונדה VFR1200
ההתחלה הייתה כייפית ומפרגנת בין אם בזכות רפי ברוייר, איש המכירות בסוכנות וחבר יקר, אך גם מפי שני לקוחות שפגשתי במקרה בסוכנות הונדה השלום שהחמיאו על פעילות אתר דו"גרי ועל המבחן שערכתי שבועיים קודם לכן לווארדרו 1000.
"איזה חמוד הוא" אמרתי לרפי כשפגשתי את ה-VFR לראשונה. "נורא מזכיר לי את הב.מ.וו F 800ST". דיברתי שטויות, אך כבר היה מאוחר מדי.
רפי שזיהה במקצועיות שניסיון הרכיבה שלי לא כלל בתוכו מעולם כלי עם הספק של 177 כ"ס התעקש לתת לי סקירה על האופנוע, מכלוליו, מערכות תפעול ושליטה, אך בעיקר על יכולותיו. לאחר שהפנמתי ברצון את המידע שטרח להעביר נפרדתי מרפי ויצאתי לדרכי.

במבט ראשון ה VFR הוא אופנוע יפה ועם קווים מיוחדים בעיניי. לוח השעונים קריא, ברור, ומציג בנוסף למידע ההכרחי גם אינפורמציה חשובה כגון שעון זמן, מד טמפרטורה, ומצב ההילוכים. תנוחת הישיבה הייתה נוחה מאוד וכמי שעלה לראשונה בחייו על דגם זה "הרגשתי בבית" כשתנועת הגפיים הייתה נוחה מאוד לרגליות ולמנופי הכידון.
למרות משקלו של ה- VFR שעומד על 276 ק"ג לפי נתוני היצרן לא חשתי שום קושי בנסיעה ובטח שלא במהירות איטית והשתחלות  בין טורי המכוניות בעיר. הופתעתי מקלות השליטה ומההיגוי החלק לכלי שהונדה מתעקשים לכנות ספורט טורינג אבל את הויכוחים עם מהנדסי הונדה נשאיר להמשך הכתבה.

בשבת בבוקר הצטרפתי לקבוצת רוכבי בורגמן להשתלמות רכיבה בסדום ערד במסגרת מיזם של אתר דו"גרי. בין צומת תל השומר ועד הכניסה לכביש 6 שימשתי כמאסף לקבוצה אך בכניסה לכביש המהיר התחלתי לחוש על קצה המזלג את יכולות הVFR-. כשעקפתי את מוביל הקבוצה בהילוך רביעי עדיין לא ידעתי מה המשמעות של 177 כוחות סוס אבל דיי מהר נעלמה קבוצת הרוכבים מהמראות כשנולדה לפתע בעיה חדשה של קור עז הודות למזג האוויר. עצירה זריזה בתחנת הרענון לצורך התעטפות בחליפת סערה וממשיכים לכיוון ערד.
בשלב הזה עטפה אותי תחושת חמימות והתרוממות רוח בלתי מוסברת שלוותה במעט יותר ביטחון להשתלב עם הכלי לגוף אחד ולראות מה הוא יודע לעשות.

"איזה חבר סיפר לי שהוא שמע מחבר שאימא שלו קראה באינטרנט שהכלי מגיע למהירות של 205 קמ"ש בהילוך חמישי ב-7,000 סל"ד ובנוסף היא קראה שיש ל VFR מערכת בלימה מעולה שמורידה את מהירות הכלי בשניות ספורות למהירות אפסית וכל זה תוך שמירת יציבות וקיבוע הגלגל הקדמי באספלט. חבל מאוד שבארץ המהירות המקסימאלית היא 110 קמ"ש ולעולם לא אדע אם המאמר הזה נכון".
מה שכן הבנתי ששרירי העכוז שלי מתחילים לחוש אי נוחות קלה לאחר רכיבה של שעה ובאזור "צילי וגילי" התחיל כאב מציק שדרש ממני לשנות כל מספר דקות את תנוחת הישיבה על מנת להרפות מהתחושה הלא נעימה. אני חייב להודות שהמתלים והמושב היו מעט קשים ממה שאני מורגל אבל באותה נשימה נחזור בשאלה אקוטית מבחינתי למהנדסי הונדה החביבים: אם זה נראה כמו, מתנהג כמו, נוסע כמו, בולם כמו, עם מתלים כמו, עם מושב כמו, מדוע אתם מתעקשים לקרוא לו ספורט טורינג ולא סופר ספורט?
לי באופן אישי קצת קשה לדמיין נסיעה בנוחות ועוד עם מורכבת על ה VFR מת"א לאילת בנסיעה רצופה מבלי להזדקק להשתלת עכוז בהגעתי לאילת. למרות שחובה לציין שבהשוואה לאופנועי הספורט הרזים ודקי המושבים ה-VFR נראה ומרגיש כספינת תענוגות.
בהגעתי  לנקודת המפגש בערד רצתי כמו כל מי שהגיע אחרי מייד למזנון ללגום קפה חם, להפשיר מהצינה שליוותה אותי לאורך כל הנסיעה ולהתכונן לקראת "הרכיבה" בירידות מערד לצומת זוהר.

את הפס הראשון ירדתי במהירות איטית יחסית על מנת לחוות את הכלי וללמוד את אופיו במסלול בן ה-25 ק"מ הכולל קרוב למאה פניות.  כחמישה ק"מ לפני צומת זוהר נתקלתי בכביש מגורען וקצת מלחיץ אני מודה אך אחיזת הכביש של הכלי הייתה איתנה ומפתיעה.
את הדרך חזרה למעלה כבר נסעתי במהירות "רגילה" וגם כאן התאהבתי בכלי שנתן לי לעשות בו ככול שעולה על רוחי. עם האוכל בא התיאבון ובפס השני כבר נסעתי במהירויות שמעולם לא נסעתי בהם בקטע זה והחוויה הייתה עצומה.
לאחר מנוחה קלה שתייה ואגירת כוחות מחודשים יצאתי לכיוון מרכז בנסיעה רגועה ומתוך מחשבה זדונית לאסוף חוויות מנהגים בכל צומת ורמזור. מה שהעצים את כמות התגובות היה מספר לבן שהאופנוע מצויד בו לצורך המבחן. מגוון המשפטים אותם שמעתי היו יכולים להוות כתבה בפני עצמה אך בחרתי לצטט דווקא את השחורדינית שבצומת ראם שהוציאה את ראשה המחומצן מחלון המאזדה 6 הכסופה ולחרדתו של הנהג וצעקה לעברי: "אם היה לו כלי כמו שלך הייתי מתחתנת איתו עכשיו" (אח שלי תקשיב לי! בחיים אל תקנה VFR היא עוד עלולה לממש את ההבטחה ואופסססססס חבל עליך).

סיכום
ה-VFR הוא כלי מדהים, אך לא לסגנון ולאופי הרכיבה שלי. את הכלי הייתי משדך לרוכבי ספורט בנשמתם שהתברגנו (והתבגרו) וידעו בדיוק מה לעשות איתו על מנת להפיק ממנו את המיטב באופן שלא השכלתי אני לנצל וליהנות.
לצערי הוא אינו עולה לנבחרת אופנועי הגמר שלי אך שמורה לו פינה חמה בלב על שהגשים והעצים לי את חלום הרכיבה על VFR800 + 50%. ואכן, לפעמים חלומות מתגשמים! 



תודות: ניסים ברדה, סטפן  אבנדיצ'י, סוכנות הונדה השלום, ואריק רוזנבלום שהצטרף לטירוף וההתעקשות שלי לצילומים בגשם זלעפות.


הונדה VFR1200 – מפרט טכני

מנוע 4 צילינדרים בתצורת וי, 1,237 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי, קירור מים, הזרקת דלק
הספק 177 כ"ס ב-10,000 סל"ד
מומנט 13.1 קג"מ ב-8,750 סל"ד
קדחXמהלך 81X60 מ"מ
יחס דחיסה 12:1
הינע סופי גל הינע
מתלים קדמי – מזלג הפוך 43 מ"מ, מהלך 120 מ"מ
אחורי – מונושוק, זרוע חד צידית, מהלך 130 מ"מ
בלמים קדמי – דיסק כפול 320 מ"מ, קליפר 6 בוכנות
אחורי  – דיסק 276 מ"מ, קליפר 2 בוכנות
מערכת בלימה משולבת, ABS
צמיגים קדמי – 120/70-17
אחורי – 190/55-17 
בסיס גלגלים 1,545 מ"מ
גובה מושב 815 מ"מ
מיכל דלק 18.5 ליטר
משקל 267 ק"ג
מחיר 149,900 ש"ח

הונדה VFR1200 – מחיר טיפולים ואחזקה (כולל מע"מ וחלפים)

טיפול 1,000 670 ש"ח
טיפול 12,000 695 ש"ח
טיפול 24,000 3,564 ש"ח
טיפול 36,000  1,025 ש"ח

"איזה חבר סיפר לי שהוא שמע מחבר שאימא שלו קראה באינטרנט שהכלי מגיע למהירות של 205 קמ"ש בהילוך חמישי ב-7,000 סל"ד ובנוסף היא קראה שיש ל VFR מערכת בלימה מעולה שמורידה את מהירות הכלי בשניות ספורות למהירות אפסית וכל זה תוך שמירת יציבות וקיבוע הגלגל הקדמי באספלט. חבל מאוד שבארץ המהירות המקסימאלית היא 110 קמ"ש ולעולם לא אדע אם המאמר הזה נכון"

רק עם אופנוע – חלק א'

רק עם אופנוע – חלק ב'

רק עם אופנוע – חלק ג'

רק עם אופנוע – חלק ד'

עוד כתבות מקטנוע לאופנוע:

הונדה ווראדרו

סוזוקי בנדיט 1200

הונדה טראנסאלפ

אפריליה דורסודורו 750

הונדה קרוסראנר

44 תגובות ל מקטנוע לאופנוע – הונדה VFR1200

  1. שלישיית הגמר, בניצוחו של המאסטרו: עדי כהן, הראל סקעת והראל מויאל. בכל קנייה שלי מפריסת מאה צ'קים במשרד המכירות לאופנוע חדש- אני מזמזם אותו לעצמי ומזמין הזעקה

  2. עוד 23 כ"ס ונרד לערד ביחד. אתה תהפוך לירוק….

  3. אבל מרכב מאוד גבוהה. וכאן 276 אבל יותר מחובר לכביש. נראה לי שההנאה היתה זהה. בבקשה להזהר בסיבובי ערד.

  4. תמיד היה: "משהו אחר" לא טורינג, לא סופר ספורט. הוא אחד מהכלים הכי אמינים והפופולריים בעולם. מאוזן ולא עושה שטויות. ולדעתי כן נוח להרכיב עליו, אולי לא לזמן מאוד רב, אבל בוא נאמר, בטווח ה 60 ק"מ- סביר מאוד.

  5. אני מכיר כמה אנשים שמחזיקים vfr למעלה מעשר שנים, מסרבים להיפרד ממנו. ואפילו לא הכי חמים על תוספת שיפורים.

  6. איך מרגיש בזרועות והכתפיים. בתמונות נראה טוב.

  7. אם הוא 2012 ? אז עשו כאן עטיפה חיצונית יפיפייה. הלבן כשלעצמו מקסים. ממשיכה לעקוב, עד שתמצא שידוך.

  8. כשאני מרכיב אותה לכיוון העבודה. ותמיד מתלוננת על הרוח. למרות שאירגנתי לה דיינז סוף וקסדה סוף. אנחנו חולקים שבעה חם-צוואר.

  9. של נישה מיוחדת, פחות התחרעות במהירויות. וניצולו לטיולים ארוכים ארוכים+ הוספת מזוודות מטען בצדדים….לא לרייסרים. למרות שאם תאתגר אותו- הוא לא ייתבייש לשחרר את הסמ"קים לכביש.

  10. מרתק. אבל…. זרקת לחלל האוויר את ה BMW. עליו אני ממש ממש מחכה לשמוע דיווח וסיקור בעברית, אז אני ממתין לו בסבלנות. אל תמכור את הבית…רק תארגן עליו נסיעת מבחן. וכל הצדדים יצאו מאושרים.

  11. לא יעזור בית-דין, אין עדיין המצאה כזו לרוכבי דו"ג. עוד לא קרה לי מעולם, ביום גשם סוער במיוחד- ואני עם כל הציוד החורפי פול…איך זה שתמיד המים מתאספים על מנת להקפיא את הצילי וגילי, אלו שליד הנחום. כרית אוויר מתנפחת כבר מתחילה להגיע לארץ במשורה. עכשיו שייפתרו את זה. ונקרא לו: מפסעתון.

  12. לא היה ולא יהיה כמו ה VFR – שלי כבר אחרי
    גיוס…. סוס אדום שמנצח … לא מחליפים. !!!

  13. אופנוע שנותן לך חוויה כוללת בדו גלגלי.
    גם טורינג, גם מעט ספורט. נוחות נסיעה, רכות, רכיבה עם התנהגות כביש טובה. בכלל מכסה את הכל. היה לי כזה ליפני הרבה שנים. אני בטוח שהיום האופנוע הנוכחי טוב אלפי מונים מאז. היום נשאר לי רק להנות מהקריאה ולקנא מאלו שיכולים להרשות לעצמם את התענוג הזה. נהנתי לקרוא ולהתרשם. אחלה .

  14. האופנוע הריספורט טורינג האים כדאי לעצור בתחנה של האופנוע הזה או לקפוץ ישר לספורטיבי?

  15. נהנתי מכל רגע, החלום שלי עוד לא ממש התגשם, ממשיך לעקוב עד שתמצא עבורי דו"ש שיהיה יפה כמו הVFR טוב כמו הBMW וזול כמו הדורגי שלך….

  16. אומנם לא יודע לכתוב כל כך יפה, אבל בשביל להתנסות על האופנועים שאתה רוכב אני מוכן להשתדל. כתבה אחלה.

  17. למרות שכשאני רוכב על ההרלי, לפעמים נופלות לי הסתימות מהשיניים, נכון שהוא עושה לי קצת ויברוצים בגוף….ועוד כל מיני דברים. אבל לא מחליף אותו גם בעבור ההונדה הזה. רעיון של הכתבות הוא טוב. במיוחד לכאלו שלא יודעים למה לעבור. בואו להרלי….

  18. אי אפשר לעלות על מדרכות, לקפוץ מהן…ובכלל לרדוף אחרי אנשים. אבל מכיר את האופנוע . רק מילים טובות אני שומע כבר הרבה שנים.
    שתבחר בסוף בחירה נכונה….

  19. 750 ו800
    מתגעגע… היום בהפסקה לטובת רכב משפחתי ולך שאחזור זה רק vfr

  20. אחלה אופנוע
    יש לו הכל מנכל כולל חיים נוחים תחת עומס עירוני

  21. ממשיך לעקוב אחריך ומקווה שהבחירה שלך לא תהייה אינטרסנטית. בהצלחה.

  22. אני הייתי נותן יותר משקל הסברתי לאופנוע הזה. ממה ששמעתי האופנוע הזה הוא מאד מיוחד וטוב. וצריך לתת לו יותר משקל בסקירה.
    בהצלחה בבחירה.

  23. ב- crf וב rc211v של הונדה- מבנה המנוע מבחינת זרימת האוויר משפיעה המון על צריכת דלק נמוכה מהרגיל.

  24. vfr 1200 f ו ה vfr1200 fd
    dual clutch transmision
    תמסורת גיר כפולה. המכוניות הכי עכשוויות והמודרניות מצויידות בהנעת גיר כזה- שורה תחתונה- צריכת דלק נמוכה. אין אפילו טיפונת של איבוד כוח בהחלפת ההילוכים.

  25. הונדה מציעים אפשרות לרכישת מזוודות צד (בהן אפשר להכניס קסדה שלמה) וארגז אחורי- כמובן בצבע האופנוע. בסביבות 5000 ש"ח, בחו"ל.

  26. הונדה מציעים אפשרות לרכישת מזוודות צד (בהן אפשר להכניס קסדה שלמה) וארגז אחורי- כמובן בצבע האופנוע. בסביבות 5000 ש"ח, בחו"ל.

  27. נו… איך הסתדרת בקוקפיט. איך הרגשת עם הידית השמאלית לבד? יש איתה איזה עשרה כפתורים.

  28. חושבים על הכל, בוויז'ן הקטנטן יש כל-כך הרבה פונקציות "יפניות" לנוחיות ופרקטיות. אז אני יכול רק לתאר לעצמי מה קורה ב vfr הזה

  29. לא מעניין אותי כלום. אני בא איתך לצלם את האופנוע הבא הגיב:

    האם הוא טורינג או ספורט? תודה שהוא יותר נוח מה cbr!!! למרות שיש להם בדיוק אותו קלאצ'. אלו שתי חיות שונות לחלוטין. לכן אין מה להשוות, רק להנות.נסיעה טובה.

  30. גנב בא בלילות וזקן (כמוהו) בא בימים. ועוד איך בא.

  31. מתאים לך לבן, הבנתי שיש שלושה מצבי משקף חזית. אז הרמת למצב ספורט ו…..כמה סגרת???

  32. א. אני מטומטם שמכרתי. ב. אי"ה. אי"ה- תוך חמש שנים אני יורד מהדוקאטי ומשתדל לחסוך150000 בית דין לא יעזור.

  33. לפני כמה ימים עיינתי קצת באתרים- האינג'קשן ממוקם מתחת למושב. שני הפיסטונים האחוריים צמודים. והזווית שיצרו עם הפיסטונים הקדמיים- גם הורידו את מרכז הכובד. וגם מיקום המושב בזווית הזו- הותאם ותוכנן לפי מיקומם.

  34. עכשיו נראה את הב.מ.וו מתקפל מבושה. ראית ב.מ.וו- ראית תמסורת צידית סגורה. אבל איזה עיצוב ביפני הזה, חלום.

  35. מירב המומנט הוא באמצע סקאלת הסל"ד- רגוע רגוע ולכן לא מווברץ. אם אמכור את הסוס שלי- אז רק לטובת vfr חדש.

  36. מנהל העו"ש או אני??? נכון, אני. כי גם אני מזמזם את כוכב נולד. סוכנות מאיר- תתדלקו בבקשה כלי למבחן…… ביום שישי בבוקר אני אצלכם.

  37. אני רוצה לברך על הכתיבה הנעימה אך בד בבד לשאול מדוע לא נעשו נסיעות על כלים של קמור, סוזוקי, מטרו ?
    האם אתה מתכוון לבחור אופנוע רק מתוך המבחר של הונדה ???
    ואם כן אשמח אם תגיב מדוע

  38. דורון אני מקנא בך !!!
    לקבל VFR עם הספק מטורף להתנסות אמן עלי
    מה הכלי הבא ?

  39. השלום והברכה.
    בנוגע לשאלותיכם מצ"ב תשובותיי.
    למגיב 6 ערן : התחושה הייתה טובה לא היו שום מיחושים או לחץ במהלך הרכיבה.
    למגיב 30 הקנאי: האחיזה והשליטה בכידון נוחה מאוד וקיימת קלות רבה בתפעול מערכות השליטה באופנוע.
    למגיב 35 ריין מן: "סגרתי" במהירות המותרת ע"פ חוק.(איזה בזבוז מה ?)
    למגיב 41 אופנואן אן: מבחני ההתרשמות יעשו על סגמנטים נוספים של כלל היבואנים שיטלו חלק בפרוייקט, כמובן שהבחירה בסופו של דבר תהיה על הכלי שיגרוף את מרבית הציונים מצידי וארגיש איתו הכי מחובר, ומצידי שעל האופנוע יופיע לוגו של איקיאה או תדיראן ממש אין עדיפות ליבואן זה או אחר הכל יהיה מקצועי.

    אני מודה לכולכם על התגובות והברכות.
    נשתמע בכתבה הבאה

  40. כולל ארגזי צד, כולל מחממי ידים. 15,000 ק"מ כחדש.
    050-7457148

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל