fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
HJC

כמה סוגר?

כמה סוגר?

טל שביט

משכמו ומעלה: ג'ילרה GP800, מלך המהירות. צילום: נתי מורל

במרוצת השנה האחרונה עברו תחת ידינו מרבית הקטנועים הנמכרים בישראל (לא כולל קטנועים סיניים, בינתיים). במסגרת המבחנים שביצענו גם נמדדו מהירויות מירביות לכל הכלים, תמיד עם אותו רוכב, ובאמצעות GPS. המהירויות המוצגות כאן הן אלו שנמדדו בישיבה רגילה על הקטנוע ללא התכופפות (בניגוד למה שאתם רואים בתמונה הראשית כאן…) – כמעט בכל הקטנועים אפשר להגיע למהירויות גבוהות יותר כאשר הרוכב מתכופף כדי להקטין את התנגדות הרוח. בהקשר זה יש להביא בחשבון שבמקרה של המדידות שלנו מדובר ברוכב גבוה משמעותית מהממוצע, כך שרוכבים קטנים יותר ישיגו, קרוב לודאי, מהירויות גבוהות יותר.

במידת האפשר נבדקו הקטנועים על אותו קטע כביש בשני הכיוונים, על מנת לנטרל השפעות של שיפוע הכביש או רוח. כך קרה ברוב המקרים אך לא בכולם. השפעת שיפוע הכביש משמעותית יותר ככל שהכלי חלש יותר ומגיע למהירות נמוכה יותר. 

כל הקטנועים נבדקו עם אותו מכשיר, שעון-GPS דגם X10 מתוצרת Suunto (משמאל).

יש להביא בחשבון שהכלים נבדקו בעונות-שנה שונות, מה שעשוי ליצור הבדלים קלים במהירויות המירביות (בטמפרטורות הנמוכות של החורף המנועים חזקים יותר).

לפניכם, אם כן, כל המהירויות שמדדנו. לנוחותכם מוצגת גם המהירות שהראה הספידומטר באותו מצב. כדי למנוע ספק, כ-ל הספידומטרים שבדקנו אופטימיים במידה זו או אחרת ומזייפים כלפי מעלה.

 

מעל 300 סמ"ק
דגם
GPS
ספידומטר
זיוף
ג'ילרה GP800
188 קמ"ש
210
11.7%
הונדה סילוור-ווינג 600
166 קמ"ש
178
7.2%
ימאהה T-מקס
160 קמ"ש
170
6.3%
הונדה SW-T400
152 קמ"ש
160
5.5%
ימאהה מג'סטי 400
145 קמ"ש
160
10.3%
סוזוקי בורגמן 400 ABS
145 קמ"ש
159
9.7%
פיאג'ו X-אבו 400
145 קמ"ש
165
13.4%
גי'לרה פואוקו
144 קמ"ש
162
12.5%
פיאג'ו MP3 400
142 קמ"ש
162
14.1%
126-300 סמ"ק
דגם
GPS
ספידומטר
זיוף
קימקו דאונטאון 300
135 קמ"ש
143
6.0%
הונדה SH300
133 קמ"ש
141
6.0%
קימקו אקסייטינג 300R
132 קמ"ש
148
12.1%
פיאג'ו X-אבו 250
128 קמ"ש
141
10.2%
ג'ילרה נקסוס 300
127 קמ"ש
142
11.8%
ימאהה X-מקס 250
126 קמ"ש
140
11.1%
סאניאנג ג'וימקס 250
125 קמ"ש
140


כדי למנוע ספק, כ-ל הספידומטרים שבדקנו אופטימיים במידה זו או אחרת ומזייפים כלפי מעלה

17 תגובות ל כמה סוגר?

  1. השעון לא מיועד למדוד גופים נעים במהירות, כמו רכב או אופנוע, אלא רק הולכי רגל (אולי גם רוכב אופניים, לא בטוח)

  2. שעוני GPS אינם מיועדים למדידת מהירויות של גופים הנעים במהירות נסיעה.
    הם מיועדים למדידת מהירות של ריצה או מקסימום רכיבת אופניים.
    הדגם הספציפי הזה אפילו לא תומך במהירויות של אופניים, ובוודאי לא של אופ

  3. או שהשעון שלך חרוף ביותר, או שזה יותר גרוע מזה, כאילו פיאג'יו לא הגזימו כאן בכלל..
    מה אתה חושב למה זה ככה? מה הדעה שלך, למה זה לא להיפך כאילו שהספידו היה מראה פחות מהמהירות באמת? זה לא מסובך כל כך

  4. תמיד הטייפון היה מזייף מהירות בצורה חסרת תקדים, ועכשיו אנחנו רואים שהתפוח לא נפל רחוק מהעץ.

  5. אמרו לו לסובב את יד ימין לכוון שלו עד הסוף ?
    נראה לי שפיספסו את הנקודה הזאת …

  6. מצב הצמיגים, רצועת הוריאטור ועוד חלקים מתכלים באזור התמסורת משפיעים על המהירות הסופית – קטנוע בעל רכיבים חדשים (צמיגים חדשים, ורצועה חדשה) יהיה יותר מהיר מקטנוע לקראת טיפול וריאטור ו/או החלפת צמיגים.

  7. צריך להגיש תביעה יצוגית נגד היבואנים שכן הם יודעים שהם מרמים !!!

  8. מישהו יודע מה המוטיבציה שגורמת לכל היצרנים לזייף בכיוון אחד (כלפי מעלה)? ניחוש שלי (קונספירטיוי): משמעות מהירות שנראית גבוהה באותו פרק זמן של נסיעה גורמת למונה הק"מ לזייף כלפי מעלה. מה שגורם לטיפולים

  9. ואל תשכחו שהמהירות גבוהה יותר, שעון הקילומטר רץ מהר יותר וכך גם הטיפולים באים מהר יותר…

  10. מד המהירות מזייף מעלה גם במכוניות כ 7-10%
    אבל הק"מ המצטבר לא מזייף
    ולכן טיפולים יגיעו בזמן
    הסיבה לזיוף היא הגנה מתביעות של היצרן

  11. המובי שלי סוגר 110בספידמוטר
    תמדדו אותולרשימה גם!

  12. לדוגמא ניו דינק סוגר על המד מהירות 134 קמ"ש.
    ג'וי רייד סוגר 130 ויש המון אי דיוקים.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל