מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
קונה אופנוע
rok-straps רצועות קשירה 140
תמוז
ברקום שמאל
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
פרפקט קוביה שמאל
סטפן
הארלי שמאל
מונדיאל קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
מתלה לקסדה

שוק האופנועים בישראל 2037

שוק האופנועים בישראל 2037

אסף לביא


עבר: ברשותכם נחזור אחורה בזמן בערך 20 שנה. השנים שנות ה- 90', שוק האופנועים הישראלי התפתח, דרגת רישיון האופנוע הנפוצה ביותר היא האמצעית, עד 500 סמ"ק. הקטנועים הטאיוונים הביאו מהפכה והיו רוב השוק, רובם עם מנוע דו"פ בנפח 50 סמ"ק , בעוד כמה שנים יגיע קטנוע מסוג חדש שיהיה למלך הקטנועים והמכירות. אחרי הקטנועים היו אופנועי 500 הסמ"ק כשבראשם סדרת ה- 500 של קוואסאקי שכללה אופנוע ערום, אופנוע ספורט, דו"ש וקסטום, שמותיהם היו ועודנם – ER, GPZ, KLE ו- EN. היו עוד אופנועי 500 יפנים מבית הונדה וסוזוקי אך רק לקוואסאקי הייתה משפחה שפנתה לכל רוכב מוגבל רישיון באשר הוא. עיתונאי הארץ רכבו על הסופר טנרה והאפריקה טווין שהיו ספינות המדבר והאספלט, כשהם נושאים את רוכביהם מרחקים לבושים מעילי דיינזה צבעוניים ומפנטזים על אופנוע גדול אף יותר, מעוטר סמל הפרופלור היוקרתי. עוד פנטזיה שקיננה במוחם של הרוכבים בישראל של שנות ה- 90 היא פנטזיית הספורט מוטורי, פה ושם עוד היו מרוצים אבל לא משהו ממוסד או ראוי להיקרא "ספורט מוטורי", האמיצים יצאו לכבוש את מדבר הדקאר האימתני.

הווה: שנת 2017, דרגת הרישיון האמצעית כבר עברה כמה גלגולים והיום מוגבלת ל47 כ"ס, שמה הוא A1 והיא עדיין הדרגה הנפוצה בארץ. הקטנועים עדיין שולטים, רובם טאיוונים עם מנוע 4 פעימות בנפח 125 סמ"ק, ומלך הקטנועים, הטי-מקס היפני שהגיע אלינו בתחילת שנות האלפיים ומאז עבר 5 חידושים מוביל בראשם. שחקן מסוג חדש נכנס לשוק המקומי ואולי מאיים על מעמדו של המלך, קטנוע-על דו שימושי, ההונדה X-ADV. אחרי הקטנועים הקטנים נמצאים בטבלה אופנועי הביניים מבית ק.ט.מ, ימאהה והבולטת בהם היא משפחת ה- 500 של הונדה. אופנוע ערום, אופנוע ספורט, דו"ש ועכשיו גם קסטום. נשמע מוכר? גם קוואסאקי עדיין במשחק כשהיא מותחת פנים למשפחת ה- 650, שממשיכה את דרכה של ה- 500, ומציעה אותם במחירים אטרקטיביים וברישוי A1. ימאהה עושה את מה שלא עשתה בשנות ה- 90' ונכנסת גם לשוק אופנועי הביניים עם ה- MT07. תענוג הרכיבה על אופנועי האדוונצ'ר כדוגמת הסופר טנרה או האפריקה טווין, שגדלו בנפחם, כבר לא שמור לעיתונאים ומשמש כלי רכב ורסטילי להרבה רוכבים, רובם אגב ממשיכים לפנטז על אופנוע מסויים, בעל סמל פרופלור, גם אם לא יודו בזה. בחור צעיר העומד לפני גיוס לצה"ל כובש את מדבר הדקאר ומנצח את מירוץ האקו-אפריקה שעובר בתוואי הפריז דקאר המקורי. ישראלים רבים מנסים את מזלם במירוצים בחו"ל וחלקם גם מצליחים מאוד. בארץ כבר נוסדו גופים לספורט מוטורי, אך מירוצים – אין.

עתיד: 2037, 20 שנה מהיום. דרגת הרישיון האמצעית כנראה תעבור עוד שינוי אך תישאר הפופולארית ביותר. הקטנועים ימשיכו להציף את הרחובות אך הפעם לא עם מנועי 4 או 2 פעימות, אלא מנועים חשמליים, 40 שנים אחרי הגעת הקטנועים הטאיוונים יהיו אלו דווקא הסינים שיעשו מהפכה עם הקטנועים החשמליים. אופנועים עם מנוע בעירה פנימית ימשיכו להימכר לצד אופנועים חשמליים שיחליפו את אופנועי הביניים, שפעם היו בנפח 500 סמ"ק ובעתיד ימדדו בקילוואטים. היפנים יזהו את השוק החשמלי מוקדם ויצטרפו לגל החשמלי עם אופנועים ורסטיליים מונעי חשמל, אולי אפילו קטנוע-על, E-TMAX או E-ADV, יהיו אחלה שמות. האירופיים ימשיכו לדבר לליבם של הרוכבים ולנוסטלגיה וימשיכו ליצר אופנועים "רגילים" חרף ההגבלות. רוכבי האדוונצ'ר שכבר מזמן פזלו לחשמל ישמרו מקום בלבם לאופנוע ישן שפעם הצית בהם להבה כמו אותה הבערה במנוע הבוקסר שהיה לו לסמל ואות והיום נוסטלגיה רחוקה.

והספורט המוטורי? מה יהיה איתו בעוד 20 שנה? מה שהיה איתו לפני 20 שנה, יש דברים שלא משתנים.

5 תגובות ל שוק האופנועים בישראל 2037

  1. ולא מזכירים ולו במילה את אופנועי הספורט…

  2. ומה יהיה עם כל אוהבי הT MAX הרעשניים ואוהבי האקרופוביץ'?? הם יעלמו? (הלוואי)..

  3. אם לא הפנמת. בחיים אבל בחיים לא יהייה כאן ספורט מוטורי ששווה בכלל להתייחס אליו אפילו לא במילה.
    לצערי.

  4. אין עתיד למדינה, איך יהיה עתיד לספורט מוטורי?!

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל