fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטפן

להתרגש במגרש – אימון ספורטיבי

להתרגש במגרש – אימון ספורטיבי

שרון גולדר

צילום: תומר לשר

לפני כחודש החלטתי לשפר את יכולות הרכיבה שלי ונרשמתי לקורס "אימון מגרש ספורטיבי" בבית הספר "פרו-רידינג" בניהולו של כפיר לוין. כשהגעתי למגרש החניה בתל ברוך ב-8 בבוקר ידעתי כבר פחות או יותר מה מצפה לי בכל זאת זה לא הקורס הראשון שאני עושה בפרו-ריידינג.
שורה מסודרת של כלים מכל הסוגים והמינים, אוהל עם שולחן קפה ועוגה ואנשים עוד יותר מגוונים מהכלים עליהם הגיעו, יושבים ומקשקשים בזמן שהמדריכים עושים סריקה אחרונה עם מפוחי אויר על המגרש ומוודאים שהקונוסים בזווית המתאימה ושהכול כשורה.
כמה מילות היכרות, כמה מילים מפי המשתתפים על הניסיון הדו גלגלי של כל אחד ואחד וכפיר מתחיל בהסבר קצר על מה הולכים ללמוד ואיך זה יבוא לידי ביטוי.

לדבריו של כפיר הקורס נועד לקחת את טכניקות הרכיבה הנלמדות בקורס המתקדם וללמוד כיצד ליישמן בצורה הטובה ביותר על הכביש בחיי היום יום.בקורס ניתנים שלושה דגשים:

1. בלימה במהירות גבוהה ובעוצמות מתמשכות ביחס למה שאנחנו מכירים מקורסים אחרים.
2. שיפור השליטה בקו הרכיבה בהטיה, יכולת הידוק קווים, תכנון המבט ושליטה במצערת ובהעברות משקל.
3. הגעה מסודרת לפניה, בלימה והיגוי אל תוך בניית רצף פניה נכון, רדיוס ושימוש נכון במבט ובמצערת ביציאה מהפניה.

אגו בצד, פוקוס בראש
אחרי דבריו של כפיר ניגשנו לאופנועים והשלב הראשון היה חימום לאורך המסלול שתוכנן בקפדנות על המגרש. מסלול בעל מגוון פניות בעלות רדיוס שונה והמהירות בהתאם. רוכבים לאט ומחממים את הצמיגים ואת החושים, כאשר המטרה היא להכיר את המסלול ולהתרגל לעובדה שאנחנו נמצאים בשטח סטרילי ועלינו להתרכז בתפעול האופנוע נטו, ללא הסחות דעת.
לאחר כוס מים והסבר קצרצר על התרגיל הבא מתארגנים בקבוצות ומתחילים בתרגיל הבלימה. את תרגיל הבלימה עושים כבר בקורס הראשון, אבל בקורס הזה מגבירים מהירות ועומסים ומחדדים את  הטכניקה.  קשה לתאר כמה גדולה החשיבות לדעת כיצד לבלום נכון ולנצל את כל מה שעומד לרשותך, במיוחד ברגעים של בלימת חירום. יצאנו מהתרגיל הזה המומים ומחויכים. אף אחד מאיתנו לא האמין שהאופנוע שלו מסוגל לבלום ככה ואפילו די בקלות. 
לאחר מכן עוברים לתרגיל של תנוחות גוף, היגוי והטיות. באמצעות תרגול שמיניות מלמדים המדריכים את צורת הישיבה הנכונה, תנועות גוף היגוי נכון ושינויי כיוון מהירים. לאחר מכן עושים תרגיל שמשלב בין שני התרגילים הראשונים:  בלימה חזקה וכניסה נכונה לפניות. פה כבר אתה מתחיל להרגיש את השיפור, שלא נדבר על הנאה.

לאחר הפסקת צהריים לחידוש האנרגיות ניגשים לתרגיל האחרון של הקורס שהוא בעצם התרגיל הראשון. שוב רוכבים לאורך המסלול כולו אלא שהפעם צריכים ליישם את כל הידע שנרכש במהלך התרגילים הראשונים. במבט לאחור, כשמבצעים את תרגיל הסיכום, אני מגלה שיש הבדל של שמיים וארץ. ההרגשה כאילו בין התרגיל בבוקר לבין אותו תרגיל בסוף היום עברת מינימום 5 שנות ניסיון. הטכניקות באות באופן טבעי והעלייה בביטחון ובשליטה מורגשת כבר מההקפה הראשונה. במהלך כל תרגיל ובמיוחד בתרגיל האחרון, המדריכים הפזורים לאורך המסלול מסתכלים, בוחנים ומדי פעם אף שולפים את אחד החניכים אל מחוץ למסלול –  משפרים, מחדדים ואפילו נוזפים אם יש צורך. הקורס והאימון הוא אמנם קבוצתי, אבל ההתייחסות היא אישית ופרטנית. גם אלו שהגיעו מנופחים וזחוחים בדעה שהם ותיקים שראו כבר הכול, גילו כבר לאחר הביקורת הראשונה שיש להם בעצם עוד הרבה מה ללמוד. מהר מאוד מבינים שאת האגו רצוי להשאיר בצד, כי אם לא – ההפסד כולו שלהם. הפסד שבחוץ יכול להיות מאוד כואב. 

בסוף הקורס לאחר כמה מילים מכפיר, מחלקים תעודות, שומעים פידבקים מהמשתתפים וכמה חידודים מהמדריכים אשר מתעקשים להזכיר לנו שאנחנו יוצאים אל הכביש הציבורי והשטח כבר לא סטרילי, לכן צריך לנהוג בהתאם.

סיכום אישי
מאז שעשיתי את הקורס, התובנות שבאו בעקבותיו מכות בי בכל פעם מחדש: השמיים הם הגבול. תמיד יש לאן להתקדם, תמיד יש מה ללמוד, להשתפר, לשאוף, לחדד להתמקצע וכמובן ליהנות. בין אם אתה טירון או וותיק, צעיר או מבוגר, רוכב על קטנוע או על R1 אימתני, כל רוכב  יכול להפיק עולם ומלואו מהקורס. הקורס מלמד אותך להתחבר לכלי ולעצמך בצורה מעמיקה. אתה מתוודע לגבולות שלך ומגלה את הגבולות של הכלי עליו אתה רוכב. דברים כמו  איך להגיב מה לעשות ומה לא לעשות הם כל כך מהותיים שבמקרי חירום זה יכול לעשות את ההבדל בין חיים למוות או פציעה.
מעבר להיבט הבטיחותי/העשרתי אי אפשר שלא לציין כמה שזה כיף! ההדרכה חברותית, אבל אל תחשבו שאם עשיתם משהו לא בסדר אתם לא תקבלו על הראש – כי אתם כן! השילוב בין סובלנות וחברמניות למקצועיות ולאסרטיביות, מביאה אותך בסופו של יום לדרגת שליטה גבוהה יותר באופנוע ובהנאה גדולה. אני ממליצה בחום!


גילוי נאות: כפיר לוין הוא שותף שלנו בהדרכות הרכיבה המתקדמת של דו"גרי

16 תגובות ל להתרגש במגרש – אימון ספורטיבי

  1. שכמעט נתת לצח בראש…אל תהיי צנועה! חברים, הבחורה פה כשרון, ולא רק בכתיבה !

  2. את הקורס הראשון בשביל להגיע לקורס הזה? זה נראה לי מהזה כיף אני חייב!

  3. מה אפשר להגיד על בחורה מדהימה כמוך..:) אגב,הייתה מסיבת בריכה פצצה!

  4. כאילו אתה משלם על יום כיף ותו לא. לא נראה לי שמי שלא ידע להשכיב בא לשם ויצא משם לורנזו.

  5. מבחינה תחבירית, הפסיקים והנקודות לא במקום, החלוקה לפסקאות לא ברורה והנ"ל מאוד מקשה על קריאה רציפה. אנא מכם, כבדו את טל"ש. הקפידו על עברית תקינה ועל כללי תחביר.

  6. איך אני אוהב את אלו שדוחפים את השם של טל"ש לכל טענהבקשה בשביל להעצים את מה שנכתב, מה הקשר תגיד לי? העורך צריך שיעורי בית בלשון והבעה זה דבר אחד אבל למה לדחוף את השם שלו על כל שטות?? בחייאת ראבאק.

  7. אם אתה אידיוט גם אלף קורסים לא יעזרו לך.. הקורס הזה עוזר המוןןןןןןןן- מניסיון! ושווה כל שקל. בבלימת חירום הראשונה לך אתה תבין את זה. כניסה נכונה לסיבוב יכולה להיות הבדל של חיים ומוות אז אל נא תקשקש לנו בשכל.
    ותיזהר שלא תישאר בסוף סקפטי מכאן ומכאן 🙂

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל