fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

מסלול כוכב יאיר- הסוף

מסלול כוכב יאיר- הסוף

אביעד רייס

צילום: מערכת דוגרי

הקמתה של הרשות לנהיגה ספורטיבית בשנת 2007, הביאה הרבה אופטימיות לליבם ורוחם של האנשים, שהרגישו שאולי הגיעה השעה- אולי סוף סוף יהיה במדינת ישראל ספורט מוטורי מוסדר ומאושר.

בקרוב נכנס לשנת 2016, וההרגשה הכללית היא שבמקום ללכת קדימה כמו שהיינו אמורים- הלכנו אחורה. תשע שנים עברו, המון זמן להזיז ולפתח מערכות יצרניות, אך עדיין- נאדה פור נאדה. וכשהייתי בחודש האחרון במסלול "POCONO RACEWAY" בפנסילבניה (כאלף אלפי הבדלות) וסיפרתי לבחור הנחמד שלקח אותי שבהולי לנד אין עדיין ספורט מוטורי כמו שצריך, הוא היה בטוח שאני מסתלבט עליו. 

לא ברור את מי צריך להאשים פה. את המדינה, את הרשות והאנשים שמובילים אותה, או בכלל אותנו- הרוכבים והנהגים, שלא באמת עושים מחאה. לשבת בבית ולהביע את כעסינו על דפי הפייסבוק לא באמת מזיז למישהו בישראל, רק במדינות אחרות. וכולנו חטאנו בזה, כולם כולל כולם. 

חייבים לומר שלא הכל רע, ויש קצת נקודות אור- כמו למשל מפגשי המועדונים שפורחים בכל התחומים, תחום אופנועי השטח שנמצא בתור הזהב שלו, וירידת מיסי הקנייה של האופנועים. יש נקודות אור, אך הן לא מספיקות. היסודות והשורשים של ספורט מוטורי בכל מדינה הם מסלולים- כביש ושטח בהם ניתן ללמוד ולהשתפר בסיכון נמוך משמעותית מאימונים ברשות הרבים, וכל עוד זה חסר פה, מדינת ישראל לעד תפגר מאחורה בהתפתחות המוטורית שלה.

מסלול כוכב יאיר סיים את דרכו השבוע לאחר מאבק משפטי ארוך. אמנם לא היה מדובר במסלול מוטו GP או F1 אבל זה היה שלנו, וזה סיפק לרוכבי ונהגי הכביש מקום להתאמן בו מידי פעם. כל פעם כזאת שהם התאמנו בו, זה אומר פעם נוספת שהם פרקו את כל האנדרנלין שיש להם בדם בסביבה סטרילית ובמקום שממנו כמעט בטוח שכולם יחזרו בשלום הביתה. מקום עם צמיגים רכים בצד במקום גליוטינות שלא משאירות סיכוי למי שנפגש בהם. 

עכשיו גם זה אין. מי שירצה לנהוג או לרכב יצטרך לקחת את עיסוקיו לרשות הציבור- אותו ציבור שימשיך לשנוא את אותם רוכבים ונהגים בגלל האגזוזים הרועשים שלהם והתדמית המאיימת. במחשבה מעמיקה בעניין קשה להאשים את אותו ציבור- אף אחד לא שמח לראות אופנועים וטרקטורונים טסים לכיוונו כאשר הוא מטייל בשטח עם המשפחה והכלב ואף אחד לא שמח לראות רכב ספורט ששועט בכביש כאשר הוא מתכוון לחצות אותו עם ילדיו. הבעיה היא שמי שלא יודע חושב שהם בחרו לעשות זאת שם כי הם רעים, אבל למעשה, לחלק גדול מהם  לא הייתה שום ברירה אחרת. 


זכרון: קליפ וידאו של  אימון דוגרי והדרכת מסלול לפורום אופנועים

מסלול הכביש בכוכב יאיר הוא לא היחיד שנסגר השבוע. גם מסלול מוטוקרוס בבית שאן-"פארק מוטורי" שעלה מליונים שוטח לאבק וכל הכסף והתקווה ירדו לטמיון. רוכבי האיזור כמובן לא יפסיקו לרכב, הם פשוט יעברו לרכב בשטח ולא במסגרת מסלול, ללא ביטוח (כי לא ניתן לבטח כלים תחרותיים) ולעד יחשבו לעבריינים.

מה צופן בחובו העתיד? זאת לא נדע. אולי הגיע הזמן שהפיתוח המוטורי יגיע מהעם. שרוכבים ונהגים יתאגדו יקנו שטחים ויתחילו להקים מסלולים, בהם כל נהג או רוכב יצטרכו לשלם ע"מ להתשתמש במתקן. תארו לעצמכם כמה מקומות עבודה ניתן ליצור בהקמה של מתקנים כאלו.

מן הסתם מדובר בסיוט בירוקרטי ומלחמה של ממש אל מול המדינה, אך אי אפשר שלא לחשוב שזאת אולי הדרך היחידה בה כולנו נוכל להמשיך ולעשות את מה שכולנו אוהבים. 

 – לעוד חדשות וכתבות שוטפות הרשם כאן לניוזלטר של דוגרי

11 תגובות ל מסלול כוכב יאיר- הסוף

  1. חבל על כל אלו שמתו בגלל שרכבו במסלול וחשבו לרגע שהם אלופים גם על הכביש. כן חבל.
    חבל שאין מסלול בארץ שאם היו רוכבים רק עליו לא היו מתים. נכון חבל.

  2. מזכיר זמנים נשכחים. היה יום מטורף אותו יום! חבל שאי אפשר שוב!

  3. ותפסיק לבלבל את המח באתר ציבורי.אם היה פה מסלול ואפילו 3 מסלולים,זה לא היה מונע את התאונות כי הרוכבים היו ממשיכים להתגרזן גם בכבישים הציבוריים כמו במסלול עם מרובע צלינדרים שיעיף אותם לעולם הבא.במצב כזה כל הרוכבים היו חושבים הם במוג׳ולו עם ניסיון של הקפה אחת. וכן,גם אני בעד מסלול.

  4. שכן מישהו היה נפצע קשה המסלול היה מסתבך בענק

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל