מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
מידלנד שחורי 140 על 70
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
ברקום שמאל
סטפן
rok-straps רצועות קשירה 140
לרט
לרט
פרפקט קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מתלה לקסדה
HJC
הארלי שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מונדיאל קוביה

מרחוק ומקרוב

מרחוק ומקרוב
לפני לא הרבה זמן, אריק, מנהל דו"גרי, ביקש ממני שאכתוב על התחושות שלי שלאחר הפרישה ממרוצי מוטוקרוס.
תחילה עניתי שאין לי כלל מה לכתוב. אך הנה, חלפו חודשיים- ולפתע מצאתי את עצמי שולף את המחברת ומתיישב לכתוב על שולחן עץ עתיק שמוצב במרכזה של מרפסת גדולה על החוף בסרי לנקה.
כשעזבתי את ישראל ונסעתי למזרח השארתי את האופנוע מאחורי, וביקשתי מאבא שלי שיתעסק במכירתו. מאוחר יותר התוודע לי שהאופנוע עדיין עומד במחסן ואחי הקטן עושה בו שימוש מדי פעם כדי להפוך לרוכב טוב יותר.
אחרי שחשבתי על זה קמעה, התחלתי לעשות סדר בראש ולנסות להבין מה עומד ביני לבין האהבה לרכיבת מוטוקרוס. התעסקתי ושיחקתי עם המחשבה הזו כשעתיים ברציפות, עד שלפתע ניגש אלי אחד החבר'ה מהגסט האוס ואמר שאני מוכר לו.
התחלנו לפצח את הקשר בינינו והופתעתי לגלות שהאיש הנחמד שעומד מולי היה אחראי התפעול של מסלול המרוצים בוינגייט מטעם ההפקה.
היה בינינו 'ווייב' מאוד חיובי, והתחלנו להעלות זכרונות לא רחוקים, מחשבות ותובנות של שנינו מאותם ימי אימון ומרוץ שחלקנו על אותו מסלול מרוצים, אך בפקרספקטיבות כל כך שונות.
ככל שהשיחה בינינו מתקדמת, הוא מתחיל לספר לי על החוויה הלא נעימה שלו עם רוכבי המוטוקרוס. הוא מספר על הגאווה המוגזמת. על השחצנות. על הריכולים ועל חוסר הפרגון בין איש לרעהו.

ואז, מבלי לדעת שאני זה אני, הוא התחיל לספר סיפור על שנאת חינם לאחד הרוכבים כדוגמא. הוא סיפר על אנשי הפקה ומנהלה שדרשו ממנו לפתוח עיניים על רוכב ספיציפי ולנסות למצוא סיבה להרחיק אותו מהאימון. הוא סיפר לי על צרות עין ואיחולי התרסקות שאיחלו האנשים האלו לאותו רוכב בזמן שהוא עצמו על המסלול. האיש שמולי הוסיף ואמר שבאותו רגע נפל האסימון בראשו והוא הבין שאינו מוכן לעבוד במקום כזה עם אנשים כאלו.
אני מוצא לנכון להזכיר לכם שוב שהשיחה מתקיימת בכפר גולשים במרפסת אל מולי חופי האוקיינוס ההודי. למי שלא יודע, רוב הגולשים הם צרכני אדרנלין גדולים! אך כמעט כולם נמנעים מתחרויות, וגולשים רק בשביל הכיף שבדבר. בתור צרכן אדרנלין גדול ואיש תחרותי מאוד בעצמי, ניסיתי למצוא את הדומה והשונה בין שני סוגי הצרכנים.

לאחר כמה שיחות מעמיקות עם גולשים וגולשות מצאתי את ההסבר. גלישה מעוררת את הנפש, מדגדגת אותה ומזרימה אנדרנלין בגוף. מכיוון שכל גל שונה מאחיו, גבול היכולת וההתמודדות של הגולש קם כל פעם מחדש ולובש צורה אחרת. משמע- גלישה לעולם תהיה גלישה. הקירבה של הצרכן על הגלשן לגבול היכולת שלו תהה תמיד על הגבול- בכל גל מחדש, וזה לא משנה אם הוא בתחרות או לא. בכל פעם שתרצה לגלוש תצטרך להתמודד עם הים מחדש.
לעומת זאת, במוטוקרוס, המצב שונה; רוכב מוטוקרוס שמעולם לא השתתף במרוץ נמשל לאדם שמשחק סטנגה ומספר לכולם שהוא שחקן כדורגל. כדי לממש את פוטנציאל האדרנלין במוטוקרוס, דרושה, לדעתי, התערבות של גורם חיצוני כמו תחרותיות. אמנם התחרותיות היא תכונת אופי, אך כשמציבים אותה באותה משוואה עם אדרנלין היא מכפילה את עצמה ומגדילה את התוצאה. הנתון הזה אולי יכול להסביר את רמת הגאווה הגדולה בענף המוטוקרוס.

בחזרה לשיחתי עם האיש המוכר-

משסיימנו לשפוך את הרעל שהיה בנו הוא חייך וסיפר שאותו רוכב ניצח את המרוץ למורת רוחם של 'אוהדיו' הרבים בחלונות הגבוהים. חייכתי אליו חזרה, שלפתי את הפלאפון מהתיק והראיתי לאיש המוכר את תמונת הפודיום מאותו מרוץ.
הוא הביט בתמונה. ואז בי. ואז שוב בתמונה ושוב בי. 
צחקנו ביחד. צחוק נקי. צחו בלי דעות קדומות והשמצות! כשנפרדנו לדרכינו הוא הסתובב וצעק לי שהוא שמח על שיצא לנו להפגש ולהסיר את קללת הטיפשות ושנאת החינם שהייתה ביננו- למרות שאפילו לא הכרנו!
תחשבו בעצמכם: האם אתם חוטאים גם כן?

לפני שניפרדנו סופית, אמרתי לו שאני לא מתרגש- אבל אני כן מאוד מאוד שמח! הוא שאל איך זה יתכן שאיני מתרגש מזה שפגשתי איש שקצת שנא אותי והצלחתי להפוך את דעתו? והתשובה, לצערי, טמונה בעובדה שזו לא הפעם הראשונה שאני מוצא את עצמי בסיטואציה הזו.

ועכשיו בחזרה לשאלה של אריק.

אריק שאל אותי מה אני מרגיש ומה אני חושב על הספורט שלי ממרחק פרישה, אלפי קילומטרים וכמעט ארבעה חודשי חופשה. וזוהי תשובתי: 

נמאס לי להסביר לאנשים שלא מכירים אותי, שאין להם כלל סיבה לשנוא אותי. ביצת המוטוקרוס הישראלי גועשת משנאת חינם וממשחקי אגו, שלא לדבר על הפוליטיקה הזולה וחוסר האמון של הכל בכל. אני מודע מאוד לסכנה שבדברי, ואולי יש שיגידו שאני יורק לבאר ממנה שתיתי במשך שנים. אך לדעתי- הגיע הזמן לעשות שינוי תפיסתי. הגיע הזמן שנפתח תרבות מוטורית וספורטיבית.

אנחנו יכולים להמשיך להילחם על מסלולי המרוצים עוד שנים, ולזיין ת'מוח על מי יותר טוב- אבל אם לא נדאג לתרבות אמיתית, עם נימוסים ודרך ארץ, אני חושב שתוך זמן קצר משנדמה לכם נחזור לימי האלימות במסלולים (וזה עוד מבלי לדבר על האלימות שכבר קיימת אך חברי החלונות הגבוהים מעדיפים לטאטא מתחת לשולחן). האלימות המילולית כבר שם והיד עם הסטירה מורמת באוויר.

אם לא נדרוש שינוי תפיסתי ותרבותי, וחשוב מכך- אם לא נביא אותו בעצמנו, אוי לנו על כולנו!

חזרתי לארץ לפני כמעט חודש, והדחף ליצור לא מרפה ממני. החיבור שלי עם עולם האופנועים מגיע מבפנים, מהלב ומהבטן, ואני כבר יודע שלא משנה כמה אלחם בו- זו מלחמה אבודה מראש. לכן החלטתי לקחת חלק פעיל ולנסות להביא את השינוי שאני מאמין בו. חיפשתי אנשים עם זיקה לספורט המוטורי, וכאלו שמדברים וחושבים מהבטן ומדברים בגובה העיניים – בלי חארטות. חיפשתי מקום בו נוכל להציג את הסיפורים היפים באמת של הספורט שלנו, וגם את אלו שלפעמים לא כל כך נעים לנו לדבר עליהם. והכי חשוב, מקום בו נהיה נגישים לדור החדש של הספורט הישראלי. כי הגיע הזמן להתקדם. 
בקרוב תצא לאוויר העולם התכנית חדשה של אתר דוגרי בהנחייתי, ושם תוכלו לשמוע את הסיפורים האמיתיים של הספורט המוטורי הישראלי. הגיע הזמן שנסתכל למציאות בעיניים וננסה להבין יחד ממה אנחנו בנויים ואיך מתקדמים.
בנוסף, נתחיל בפרוייקט לקידום רוכבים צעירים ברמה בינונית ומעלה בשיתוף עם צמרת הרוכבים הישראלית, למען קידום דור העתיד והכשרתם למתחרים חושבים, חשובים ומצליחים.

ובנימה אישית, באמת מהלב- 
אני פשוט מרגיש שהגיע הזמן שלי לשחק קצת סטנגה..

גמר חתימה טובה,
אסף בן אהרון 219

19 תגובות ל מרחוק ומקרוב

  1. קודם כול תסתכל על עצמך ותנסה לעשות שינויי אחר כך תשפוט את כול העולם ואישתו כי לא יכול ליהיות שכולם טועים ואתה צודק ובקשר לשנאת חינם אתה צודק יש הרבה אבל אתה תמיד מסתכל רק על עצמך ותמיד יש צד שני אני אישית מכיר הרבה אנשים טובים שניסו לעזור לך יותר מפעם אחת ובאמת ירקתה להם בפרצוף בסופו של יום אתה תתבגר ותגדל ותודה לאנשים האלה

  2. איין מה לעשות זה ספורט ובספורט נלחמים ולא מרימים ידיים מי שחזק וקשוח ומתמיד מנצח בגלל זה זה ספורט

  3. מן הראוי היה שתזדהה לפני שאתה מכפיש. אבל זה כנראה תואם את מה שהולך במוטוקרוס וזה מתאים לך. אסף צודק בכל מילה. האינריגות , משחי האגו ועיגול הפינות במוטוקרוס גרמו להרבה רוכבים לפרוש מהמירוצים.אני יודע לפחות על כ 15 איש שאני מכיר אישית, כולל את בני. ולאסף, אני מקווה שיבוא יום והדברים יבואו על מקומם ונוכל שוב להתראות על המסלול. חבל להפסיד רוכבים כמוך.

  4. תן בראש, יש אנשים שהם היו קטנים היו צריכים לחנך אותם, למה כל אחד עם אגו בשמים ולא עוזר פה? כולם רוצים את אותה מטרה

  5. עף אחד לא דיבר על מה שקורה במוטוקרוס זה נכון מאוד שצריך לעשות שם סדר והספורט מאוד תחרותי ויש הרבה מלחמות והשנה הגזימו לגמרי אבל כול זה לא קשור למה שדיברתי בתגובה שלי דיברתי על בחור שהאגו שלו גבוהה והוא חושב שמישהו חייב לו משהו בחיים האלה ולא מבין שהחיים זה לא ביית זונות ואי אפשר לדרוך על אנשים ואחר כך לצפות מהם לתת לך חסות או לקבל מהם אהבה וכן צריך לעבוד קשה בענף הזה ומקבלים מעט מאוד בחזרה

  6. "עף אחד לא דיבר", "גבוהה", "ביית", "ירקתה"?!?
    קרא ספרים, זה יכול לעזור מאוד במניעת שגיאות הכתיב מביכות.
    אם אתה דיסלקט, אז זו עצלנות לשמה לא להפעיל בודק איות. דרך אגב, שימוש בטיעון לוגי של "הרוב לא טועה" הוא כשל לוגי הנקרא אד פופולום. קרא גם על זה, לא יזיק. אם הרוב לא טועה, אז האנטישמים צודקים בטענותיהם, הרי אחרי הכל הם הרוב ואנחנו המיעוט.
    נדמה לי שאתה דמגוג עילג.

  7. כן וחזרנו לזה שאיין לך מה להגיד אז להעיר על שגיעות כתיב זה הכי רחוק שאתה יכול ללכת ובנוסף לדחוף עוד כמה מילים שקראתה מאיזה ספר ואתה מרגיש טוב איתם כי זה מחזק לך את האגו ואתה מרגיש שייש לך שפה גבוהה אבל השפה הגבוהה שלך לא הביאה אותך לא לאן שרציתה ולא לאן שאתה רוצה בדיוק הפוך ובינתיים אתה ממורמר בבית מת לרכב ולא יכול כי איין ספונסר ונשרפו כול הגשרים בשביל אחד כזה

  8. אם זאת אני חולק על התאוריה שלו לגבי הסיבה לכך – תחרותיות. למה באינדורו לא הולכים מכות ואין את כל הרעל שיש במוטוקרוס? אינדורו הוא פחות תחרותי? ליגת המוטוקרוס בקושי מתפקדת, וכבר נוצרת כזאת תחרותיות? אני סבור שזה נובע בעיקר מסוג האנשים שרוכבים מוטוקרוס בארץ. זה מעין מעגל של סוג אנשים מסויים. המעגל הזה מרחיק מעצמו אנשים שסולדים מתרבות של השמצות ואלימות מילולית ופיזית, ובעצם התרבות הזאת מקובעת. זה כמו ההבדל בין ליגת העל בכדורגל לכדורסל. אסייג ואומר שעשיתי הכללות וברור שלא כולם אותו הדבר, אבל זה המצב באופן כללי.

  9. מה הקשר תגיד לי לעשות מרוץ מוטוקרוס צריך פי שלוש אישורים מאנדורו ואי אפשר ללכת לאיזה יער ולהגיד שזה מסלול וזאת הסיבה שיותר קשה במוטוקרוס להרים מרוצים עובדה שכול הרוכבים של האנדורו באים להתחרות ועל הדרך מקבלים בראש מרוכבים מהמוטוקרוס כמו יוני לוי וזיו כרמי והרשימה עוד ארוכה

  10. יופי של כתבה , יופי של בחוריישן …!!!

    ולאריק הנודניק…..תמשיך לנדנד !!!

  11. כבר לפני 30 שנה שסצינת המוטקרוס כללה רק 10 אנשים שמתוכם 4 היו בני אותה משפחה, 3 נוספים גדלו ביחד עוד מהגן באותה שכונה ואחד היה כזה שאי אפשר לריב אתו, גם אז כל מרוץ היה מסתיים בבלאגן ופיצוצים.

  12. מאז שהמירוצים חוקיים יש אווירה פצצה במסלול אני לא מבין מה אתם רוצים ולא מבין את אסף למה אתה עושה הכללות אני חושב שייש הרבה כבוד ביין הרוכבים תמיד אפשר לשפר אבל בכללי יש אווירה טובה כמובן שהמפיק צריך לעשות קצת יותר למען הרוכבים כי הם אלה שנותנים את ההופעה

  13. הלוואי והייתי יכול לחזור לרכב.
    אם יום יבוא ויקחו לכם את היכולת לעשות את הדבר הכי חשוב בעולם שלכם תבינו שאין לכם פרופורציה!
    תהנו ממה שיש לכם ותפסיקו לשחק בחרא!

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל