fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC

קורס נהיגת מרוצים בקפריסין עם הונדה S2000

קורס נהיגת מרוצים בקפריסין עם הונדה S2000

כתב וצילם: עמוס וייס

במהותי אני אופנוען, אז מה לי ולמכוניות בכלל? השימוש שלי בהן מצטמצם בלעבור מנקודה לנקודה, במיוחד בחורף.
אבל יום אחד, תוך כדי שיטוט באינטרנט, צדה את עיני מודעה של חברת "מסלולים", המציעה קורס נהיגת מרוצים. אני אומר לכם, חברת גוגל הזו יודעת לשייך לנו מודעות בדיוק לפי החיפושים והשיטוטים שלנו!!! כל הכבוד להם.
משרדי החברה ממוקמים באור יהודה- ואני עובד באזור, אז אמרתי לעצמי:  "יאללה לך תשמע, מה כבר יכול להיות?" אז זהו, קחו בחשבון שמאוד יכול להיות…
נפגשתי עם משה בן אבו, המשנה למנכ"ל החברה, איש מיוחד בפני עצמו. ישבנו, והוסבר לי התהליך ומה הולך לקרות בכל שלב של הקורס הנמשך שלושה ימים. לסיום הוא דחף את המשפט הבא: "רק שתדע שהקבוצה שיוצאת בקרוב מונה 9 אנשים, ונשאר מקום אחד בלבד! תן לי תשובה מוקדם ככל האפשר כי יכול להיות ש….". 
טוב נו, אני לא מאלו  שדוחקים בהם בקלות. במקרים כאלו אני מתרחק. יש זמן, מקסימום מחזור הבא. אמרתי שאחשוב על העניין ואודיע לו. נזכרתי ממש במקרה שיום הולדתי ה- 48 (כבר?!) חל בעוד שבועיים. אולי אתן לעצמי מתנה?! אז זהו, שבמקרה הזה, כבר בטח ניחשתם…. נדחקתי…. ואחרי שעתיים צלצלתי ואמרתי לו לרשום אותי. זהו, אין דרך חזרה. לפעמים בחיים אסור לחשוב יותר מדי, אלא פשוט לעשות!!! אז פשוט עשיתי.
מרגע זה המוח עבר ל state of mind אחר בהחלט, והדופק הנמדד היה גבוה מהרגיל. כמובן שיידעתי את כל מי שרק היה מוכן לשמוע שאני הולך לעשות את זה בגדול, ויאללה תקנאו בי!!!
השלב הראשון של הקורס הוא פגישה במסלול המרוצים בכוכב יאיר, שם הכרתי את כל החברים (8 נהגים ונהגת אחת). הוסבר לנו שוב מה הולך לקרות, קצת תיאוריה (חשובה מאוד, ולרוב גם נגד הטבע שלנו) על בלימות ופניות (כי בקו ישר לכולנו הרי אין בעיה לנהוג), מפי אולג המדהים (!!!) ויאללה למסלול, לא לפני שהמושג החשוב ביותר מוטמע בנו ויחזור שוב ושוב לאורך הקורס SIFO (Slow In First Out). 
עשינו סיבוב ראשון עם המדריכים שנוהגים ונותנים הערות איפה לעשות מה ואיך. בסיבובים הבאים אנחנו כבר עם ההגה בידיים, והמדריך יושב ליד:  "גז גז גז, ברקס, סובב הגה, להתחיל גז בקטנה, עוד גז עוד גז עוד גז, ברקססססססססס….", וחוזר חלילה. ואוו, אם זו ההתחלה, אני כבר לא יודע למה לצפות בקפריסין. אני לא יודע מה אתכם, אבל לי תמיד יש ציפיות!!! 
מהמסלול יצאתי נפעם, האם אני עשיתי את כל זה? לא יכול להיות… אז כן יכול להיות, אני ולא אחר.
התכנון: 3 ימים נטו של קורס. טיסה על הבוקר מוקדם, חזרה אחרי 3 ימים בערב מאוחר.
הביצוע: 3 ימים נטו של קורס. טיסה על הבוקר מוקדם, חזרה אחרי 3 ימים בערב מאוחר. "מסלולים" כל הכבוד, ביצוע שווה לתכנון!!! אתם בטוחים שאתם ישראלים?! 
נפגשים מוקדם בבוקר בנתב"ג, צ'ק אין מהיר, ועליה למטוס. קצת שינה. 40 דקות והגלגלים על הקרקע. Welcome to Cyprus. מעבר גבול, לקיחת רכבים שכורים, נסיעה למלון, ארוחת בוקר קלה, ויאללה למסלול.

היום הראשון
מוקדש לקארטינג. לא חובה למי שלא רוצה, אבל מומלץ מאוד. הכנה טובה מאוד לימים הבאים, אפשר להגיד נחיתה רכה לקראת…
לימוד המסלול, הארות והערות, ויאללה לעבודה. לא הכל מושלם: הקארט קטן, יש להיזהר מחום המנוע וקצת צפוף לגבוהים כמוני (1.80), אבל למי לעזאזל אכפת? תנו לתת בגזזזזז!!!!!
נסענו במשך 3 מקצים, שכל אחד מהם נמשך כמה סיבובים. לא פשוט העניין, זה ממש לא רק לילדים קטנים, והנהיגה בקארט על המסלול מאתגרת מאוד. צריך לדעת היטב איך לקחת את הסיבובים בקווים נכונים, איפה לבלום, מתי להאיץ וכד'. בכל מקצה בוצעה מדידת זמנים, וככה אנו יודעים איפה אנו ממוקמים. אבל הזמן לא ממש חשוב, כמו שמטמיעים בנו כל הזמן, כי אם העקביות שבהקפות, שהזמנים יהיו קרובים כמה שיותר- ממש כמו במקבץ בירי, שלא ממש חשוב אם פגעתם בול באמצע, אלא המקבץ עצמו הוא מה שמשנה. במקצה האחרון והקובע, לא חשוב הזמן כי אם המיקום. חצית ראשון את קו הסיום, אתה המנצח. נ ק ו ד ה.
מדהים מה שהלחץ עושה לאנשים ברגע ה money time. סיימתי שלישי. יש!!!!
הדופק שוב עולה, כי אם זה היה כיף- וואי וואי מה הולך להיות מחר…
יצאנו לארוחת ערב מסודרת על הטיילת ליד המרינה של לרנקה, קצת בירות, ושינה טובה. חייבים לצבור כוחות. 

היום השני
– קימה, ארוחת בוקר ויציאה למסלול. זוכרים את הדופק? ניחשתם נכון… עולה ועולה…
הגעה למסלול Achna Speedway. נכנסנו לכיתה שבה עוברים על המסלול- איפה מאיצים, איפה בולמים וכדומה. 
במסלול חיכו לנו שלושה רכבים. אנחנו תשעה נהגים המתחלקים ל- 3 קבוצות: רכב לבן (שלי), רכב אדום ורכב כסוף. אל דאגה, כולם אותו דבר!!!
כניסה  לרכבים כשהמדריך נוהג, ומעבר על המסלול ת'כלס. וואו, איך שהם נוהגים המדריכים האלו!!! בהחלט משרה בטחון ואפשר לסמוך עליהם. הם יודעים את העבודה.
תרגול ראשון על המסלול: זינוק, האצה, עצירה בקו ישר.
תרגול שני על המסלול: זינוק, האצה, עצירה עם סיבוב הגה בנקודה מרוחקת יותר מאשר קודם – עצירת מטרה. 
איזה כיף!!!!
זהו, מפה אנחנו יוצאים לבד לבד למסלול. איזה כיף. פה סיבוב של 360 מעלות (צלחת), חריקת צמיגים פה ובלימה לא נכונה שם, אבל כיף אמיתי. טוב שיש מצלמת קסדה, הכל מתועד, גם הפדיחות… מכל דבר לומדים. מי שלא עושה לא טועה.
המסלול מאוד טכני; 2.3 ק"מ לערך, מלא עיקולים, קלים יותר, קשים יותר, האדרנלין מופרש ברמות, הריכוז מאוד גבוה. הכל מתוקתק מבחינת זמנים, כל הכבוד למדריכים!!! 
ארוחת הצהריים כולל מנוחה של שעה, לתת לגוף ולנפש לנוח. חובה!!!
חוזרים לעבוד. הקפות הקפות הקפות. תרגולים עם/ בלי מדריך ליד. הארות והערות. שמים לב לשיפור מתחילת היום.
ויהי ערב ויהי בוקר, ושוב למסלול.
היום השלישי והאחרון  מתחיל עם תרגול על שני הסיבובים הקשים שבמסלול, שניהם יותר מ- 180 מעלות. העיקולים נקראים על שמות שני הבנים של בעל המסלול, מריוס ויאניס. אינעל אביכם!!!
הקפות הקפות הקפות. תרגולים עם/ בלי מדריך ליד. הארות והערות. שמים לב לשיפור מאמש. ואוו, פשוט וואו!!!! והכל עניין של שניות, עשיריות ולפעמים מאיות השנייה של שיפור. איזה כיף.
ארוחת צהריים כולל מנוחה של שעה, לתת לגוף ולנפש לנוח. חובה!!!
טרנספונדרים מותקנים על הרכבים. מעתה יש מדידת הקפות. פה כבר מתחילה תחרות… יש לחץ… כל אחד רוצה להיות ראשון. טוב, אני לפחות רוצה….
מקצה ראשון ורישום זמנים, קצת לקבל מושג. זוכרים מה שאמרתי מקודם? פחות חשוב הזמן, המקבץ הוא זה שמשנה. במקבץ של 5 הקפות, בין המהירה לאיטית יש לי פחות משנייה. אני בעצמי לא מאמין. טוב שהמדריכים האמינו בי. צובט את עצמי. זה ממש קרה.
מקצה שני משפרים.
מקצה שלישי הוא הקובע. לא חשוב הזמן כי אם לעבור ראשון את קו הסיום. כמובן שרוצים לשפר את הזמנים הקודמים. אני לפחות רוצה… אבל… לא פשוט העניין…. יש כללים נוספים: מי שפוגע בקונוס מקבל קנס- 3 שניות המתווספות לתוצאה, ומי שמסתחרר או עף מהמסלול- פשוט נפסל.
עכשיו נראה אתכם נהגים גיבורים… אבל האדרנלין… זהו. עברנו 5 הקפות, רק 3 מדודות. נגמר.
התכנסות בכיתה, כל אחד פורק ומשתף עם כולם את החוויות, חלוקת תעודות וגביעים (כולם במתח איזה מקום השיגו, לפחות אני…), ומילוי משוב על הקורס. לא מבין למה בדיוק יש דירוג של 1 – 5? מספיק רק 5… הטוב ביותר בכל סעיף. כל הכבוד "מסלולים"!!!
היה מדהים. שיפרתי את התוצאות מהמקצים הקודמים, וההקפה האחרונה שלי על המסלול הייתה גם המהירה ביותר. מקום שלישי ומכובד. יש גביע!!! הראשון בחיי!!! מסתבר שאף פעם לא מאוחר מדי…
אני מתחיל להרגיש את הגוף: הידיים כואבות קצת מלפיתת ההגה, הרגליים מהישיבה המכונסת, והראש קצת כואב מהריכוז הרב. 
אבל זו הייתה חוויה בלתי נשכחת!!!! אז עכשיו אני כבר חושב הלאה על הקורס בצרפת, פורמולה 3…
חזרה למלון, ארוחת ערב קלה, ולנתב"ג שלהם.
היי שלום קפריסין, השארת עלי רושם מצוין. לבטח אחזור!!!

ואי אפשר בלי תודות
:
ראשית למשה בן אבו, על מי שאתה, על הסבלנות לשטויות שלנו לפעמים, על העמידה על הבטיחות במיוחד והעמידה בזמנים, על ההומור והרצינות כל אחד בתורו, ועל כל הארגון הלוגיסטי.
לדוד רז מנהל התפעול. היית 10!!! הוספת צבע לקבוצה.
למדריכים: אולג וסיליקוב וחיים זרזר – אין עליכם!!! איזו מקצועיות ומקצוענות. אני כל הזמן חושב מי "השוטר הטוב" ומי "השוטר הרע"… איזו הנאה צרופה היתה להיות אתכם ברכבים, לקבל את המשוב אונליין, ובמיוחד לקבל זאת באהבה, כי ממש אכפת היה לכם שנהנה ונצליח!!!
ולאנשים היפים שבלעדיהם החוויה הזו לא הייתה כזו עוצמתית (עמכם הסליחה, הסדר רנדומלי): איתן סטולרו, יניב שגב, יניב שפר, גלעד טאלר, אמנון וינשטיין, שחר אביטן, איציק עזריה, וטלי ביטון ברנס המדהימה!!! ובל נשכח את יגאל אטיה שהצטרף בדקה האחרונה כמלווה, והעשיר אותנו בצבע. בטוחני כי כולנו עוד ניפגש.
זהו, אני את שלי אמרתי. יאללה רוצו להירשם, ומוטב שעה אחת קודם!!!

8 תגובות ל קורס נהיגת מרוצים בקפריסין עם הונדה S2000

  1. עד שהגענו 11:00 לערך. 3 או 4 מקצים וזהו. מכניס יופי לאווירה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל