מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
rok-straps רצועות קשירה 140
תמוז
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
ברקום שמאל
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
פרפקט קוביה שמאל
הארלי שמאל
מונדיאל קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
מתלה לקסדה

פרופיל של מקצוען – גיא מרטין

פרופיל של מקצוען – גיא מרטין
כתב: יניב אפלויג
יכול להיות שנתקלתם בו באחת מהפרסומות של חברת דיינזה וחשבתם שמדובר בדוגמן מזדמן, אבל בעצם מדובר בגיא מרטין המכונה גם "The Lincolnshire lad". מרטין הוא אחד הרוכבים המפורסמים ביותר בסצינת מירוצי הכביש וללא ספק מדובר באחת הדמויות היותר צבעוניות שקיימות היום בעולם מירוצי האופנועים. הוא בוטה, לא מפחד להגיד את דעתו, בעל חוש הומור מפותח ולמרות שלא זכה אף פעם במירוץ TT, כמות המעריצים שלו רק הולכת וגדלה ואני בהחלט יכול להבין למה – רוכבים כמוהו כבר לא קיימים היום בעולם המירוצים ובהחלט מדובר באדם מזן נדיר.
גיא מרטין עלה לראשונה על אופנוע כבר בגיל שש. בגיל 10 הוא החל להתחרות במירוצי "מיני בייקס" ובמקביל לתקופה זו אביו היה "רוקי" במירוץ ה-TT שנערך באי מאן. גיא ראה את אביו מתחרה והתאהב בתחום. בגיל 19 מרטין החליט לנסות את מזלו ב סדרות מירוצים מקצועיות יותר ומקצועיות פחות באנגליה אבל אחרי תקופה קצרה בתחום הוא לא הצליח למצוא עניין וריגוש במירוצי מסלול והחליט שזה משעמם אותו, לכן החליט לנסות את מזלו בסדרת מירוצי הכביש.
שנת 2002 הייתה שנת הבכורה של גיא במירוץ –TT אותו הוא לא הצליח לסיים עקב התרסקות. בדיעבד גיא מספר שהוא לא התרסק בגלל שהוא רכב על קצה היכולת שלו, אלא מכיוון שהוא היה אגרסיבי מדיי.
"רכיבת כביש שונה לחלוטין מרכיבה במסלול, ברכיבת כביש שם המשחק הוא רכיבה חלקה, אתה לא יכול ללחוץ את האופנוע כמו במסלול, אתה צריך לבלום מוקדם יותר ועדין יותר, בכלל אופי הרכיבה שונה ובנוסף להיות עקבי בהקפות, לשמור על מהירות ממוצעת ולא לחפש איך להיות מהיר יותר מסיבוב לסיבוב", לדבריו של מרטין.
ההכנות שלו לקראת מירוץ מתבטאות באימונים רבים, ביניהם רכיבה על אופניים, עבודה במוסך שלו על משאיות וטנדרים גדולים ועל כך הוא אומר: "זה יותר טוב ממכון כושר וזאת הפעילות הפיזית המרכזית ביותר בתוכנית האימונים שלי". בסדר היום שלו קיים עוד ריטואל מפתיע – רכיבה על אופנוע ספורטיבי ללא כל מיגון על מנת להתרגל למצבי לחץ וסכנה. מכיוון שהמירוצים שבהם גיא משתתף הם לא מירוצי אופנועים "רגילים", הוא חייב להכין את עצמו מנטלית למצבים מסוכנים ורכיבה ספורטיבית ללא מיגון היא אחת הדברים שמכינות אותו לקראת מירוץ.
עד היום גיא מרטין לא ניצח במירוץ ה-TT כלל. את המירוץ האחרון שלו הוא אפילו לא הצליח לסיים עקב התרסקות קשה ששלחה את צוות כיבוי האש של האירוע לעבוד שעות נוספות ואותו לבית החולים. לאחר התאונה הזו אמרו עליו שהוא פשוט רימה את המוות.
עד לאחרונה רכב מרטין עבור הונדה בכמה קבוצות לווין ובעונה הנוכחית הוא עבר לקבוצת המפעל של סוזוקי באנגליה – "טאז רלנטלס סוזוקי". יהיה מאוד מעניין לראות אם התמיכה של קבוצת מפעל תוכל לעזור לו להשיג את הניצחון המיוחל. ממש בימים אלו יוצא לדרך מירוץ בשם Cookstown 100 שהוא מאוד דומה באופיו למירוץ ה-North West 200 שעליו סיפרנו לכם ושם נראה לראשונה אם החיבור החדש עם סוזוקי אכן מוצלח.
ב-22 באפריל יצא לאקרנים סרט חדש ומושקע באנגליה העונה לשם TT3D – Closer To The Edge. זהו סרט דוקומנטרי העוקב אחר סיפור חייו של גיא מרטין בתחום המירוצים וגם שופך אור על סצינת מירוצי הכביש שקיימת באיזור האי הבריטי. כל רוכבי הסדרה ואורחי כבוד נוספים ישבו לראות את הצגת הבכורה של הסרט וכולם שיבחו פה אחד את גיא מרטין ואת הסרט החדש שנחשב לאחד מהסרטים הדוקומנטריים הטובים ביותר שנעשו על מירוצי אופנועים. עד כתיבת שורות אלה הסרט שבר את כל השיאים שתועדו אי-פעם באנגליה עבור סרט דוקומנטרי העוסק בנושא אופנועים עם הכנסות העולות על 313,000 לי"שט. דווקא הבחור שלא זכה אף פעם בתואר קיבל את ההזדמנות להיות כוכב הסרט שעוסק במירוצי ה-TT, לעומת כוכבים שמחזיקים באמתחתם האנגרים שלמים של תארי אליפות כמו גי'אקמו אגוסטיני, גו'ן מק'גינס, גו'אי דנלופ ועוד. אמנם לבחור אין גביע בבית שהוא יכול להתגאות בו בפני החבר'ה אבל הוא מחזיק מאחוריו צבא של מעריצים ואין היום רוכב עם ביצים גדולות כמו שלו, עד כמה גדולות אתם שואלים? ובכן במירוץ ה-TT האחרון מרטין קיבל עונש של 30 שניות בגלל שהוא רכב באיזור הפיטס במהירות של 60.112 מייל לשעה כשהמהירות המותרת היא 60 מייל. הענישה הזו עלתה לו בניצחון במירוץ ולכן באמצע טקס הפודיום הבחור פשוט אסף את הציוד והלך! פשוט ככה בפני הקהל והשופטים. אם הוא היה משתתף בסדרת ה-MotoGP כבר מזמן היה "מוריד איזו אחת" לדורנה ושואל אותם מה לעזאזל נסגר איתכם?! הוא פשוט לא דופק חשבון לאף אחד ומבחינתו, מי שזה לא מקובל עליו יכול לחפש… הרבה פעמים השוו אותו מבחינת אופיו לקווין שוואנץ בגלל תשוקתו למירוצים וסכנה וגם בגלל סגנון הרכיבה שלו – אין הרבה אסטרטגיה ובינתיים היד מסובבת בכל הכח את ידית הגז, אמרנו לכם כבר, זן נדיר.
ועכשיו, מכיוון שהיינו מעוניינים שבנוסף לחוש הראייה גם חוש השמיעה יתחיל לעבוד צירפנו לכם טריילר של הסרט החדש שלו וקליפ מחווה שהוכן עבורו.

 

 

9 תגובות ל פרופיל של מקצוען – גיא מרטין

  1. להצליח כמהו צריך הרבה כישרון וגם הרבה מזל…….וגם ביצים לא קטנות.
    אחלה כתבה.

  2. יש מצב שהוא למלכישוע לקבל בראש…….?
    סתם, סתם. נקרא אחלה ונראה עוד יותר……

  3. ויתפגר.
    לראות אותם רוכבים על קוים לבנים ופשוט לקנא בהם על כך שמישהו שם חושב עליהם ולא רואה בהם משהו שצריך לחסל.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל