מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
אישימוטו באנר קוביה שמאל
rok-straps רצועות קשירה 140
סטפן
תמוז
ברקום שמאל
KTM עליון קוביה
פרפקט קוביה שמאל
לרט
לרט
מתלה לקסדה
הארלי שמאל
מונדיאל קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

מקטנוע לאופנוע – בפעם הבאה תסביRR את עצמך

מקטנוע לאופנוע – בפעם הבאה תסביRR את עצמך

דורון וקנין

צילום: עומר רגב

הכול בגלל אות אחת קטנה
בכל פעם שהתייעצתי עם "מר ערד", ההוא מהמשפט האלמותי "תמיד תרכבו עם מחשבה של מה יקרה אם", חברי היקר ניסים ברדה על האופנוע הבא בפרויקט מקטנוע לאופנוע הועלתה על ידו הצעה חוזרת ונשנית שאבחן את ההונדה CB1000R. לטענת ניסים זהו כלי בעל זיקה ספורטיבית, גמיש, חלק ובעל התנהגות כביש נפלאה וסלחנית שיתאים לי כמו כפפה ליד. איך שהוא ולא בכדי, תמיד סירבתי בנימוס ובהתחמקות אלגנטית מאחר ובתוך תוכי נמשכתי תמיד לאופנועי הדו"ש והטורינג למיניהם ופחות ,אבל הרבה פחות לספורטיביים. ככול שהתקדמנו בפרויקט וכיסינו כל כלי שהתעניינתי בו תמיד עלתה השאלה "נו מה עם ה- CB"?

ערב חמישי אחד שכנראה הייתי בו מאוד עייף או ממש לא מפוקס לקחתי החלטה לנסות את הכלי המומלץ. כשטלפנתי לסוכנות הונדה לברר האם הכלי פנוי למבחן נשאלתי פעמיים בטלפון האם אני בטוח שזה מה שאני רוצה. "בוודאי שאני בטוח" השבתי. "גם ניסים משגע אותי כבר חצי שנה שאתנסה ב……CBR1000".
את התמונה שנתגלתה לעיניי כשהגעתי כעבור שעתיים לסוכנות הונדה השלום לא אשכח בחיים. ראשית כשראיתי את הכלי עומד מתודלק ומוכן לרכיבה שוב עברה בי מחשבה שניסים קצת מפרגן לי יתר על המידה או לחלופין הוא היה מעט טרוד, לא מרוכז וממש עייף כשהציע לי לנסות את הכלי. אך בעודי חותם על המסמכים הנדרשים לנסיעת מבחן ואמיר מנהל הסוכנות מסיע עבורי את המפלצת אל חזית הסוכנות ראיתי תמונה שכאילו לקוחה מסרטים עתידניים בהם התמונה והרקע קופאים ורק גיבור הסרט ממשיך בתנועה. מבט קצר לפניהם מוכי התדהמה של רפי ומאיר יועצי המכירות בסוכנות הפיל לי את האסימון לטעות הקטנה שעשיתי בתום לב (אני דבק בגרסה שמדובר בטעות הגייה מצידי של שם האופנוע, כי אף אחד לא יגרום לי להישבר ולהודות).

תוספת אות קטנה ולא מזיקה מצידי שדרגה לי את סוף שבוע לבילוי עם הנציג של הונדה בקטגוריית סופרבייק ה-CBR1000 (לא לשכוח להוסיף RR) הידוע בכינוי  Fire Blade עם הספק מטורף של 175 כוחות סוס במקום ה-CB1000 המתוק והחביב שיועד לי.
המעשה הראשון שעשיתי לאחר שנמלטתי מהסוכנות עם ה-CBR היה לטלפן לצלם שלי עומר רגב ולהודיע לו שיש לנו אופנוע סופר ספורט שחור קרבון ומחר ב 06:00 נפגשים באסא בית דגן ליום צילומים. המעשה השני היה להביט כל חמש דקות על הנייד ולהתפלל שלא יופיע על צג "ניסים ברדה" או "אריק רוזנבלום". בין לבין עוד להספיק לצלם את המעריץ הכי גדול שלי בני בן ה-4.5 על גבי האופנוע כהרגלינו בקודש לכל אופנוע מבחן שמגיע אלינו הביתה.

אתמול היה טוב ויהיה גם מחר
את כתבת המבחן המעמיקה והמקצועית ל-CBR1000RR שערכו שתי הקולגות והמנטורים היקרים שלי לרכיבה תומר לשר וסטפן אבינדיצ'י כבר קראתם באתר, אני החלטתי רק להנות, ללמוד, ולהצדיק את גישתי מדוע אני נמנע מרכיבה על אופנועי ספורט.
זה לקח בדיוק 35 שניות מהרגע בו עלתה בפייסבוק תמונת בני יושב בגאווה על גבי הפיירבלייד ועד שהחלו שלל תגובות ופוסטים מפרגנים, מברכים ומהללים מחברים שהיו בקיאים בחיפושיי אחר אופנוע חלומותיי לבין אותם אלו שנכנסו להיסטריה מהמסקנה המוטעית כי ה-CBR הוא האופנוע הנבחר.
כעבור דקותיים הטלפון הסלולארי שלי השמיע את הצליל המוכר של הודעת טקסט נכנסת, חשיפת ההודעה הציגה ראשית את השולח "מר ערד" ותוכן ההודעה "דיר באלק,תלמד, ותהנה" היה השילוב הכי עצמתי של השילוש הקדוש "זה לא מה שאמרתי לך, השתגעת?,אבל אני גם סומך עליך". יופי סיננתי לעצמי את ניסים ברדה עברנו בשלום עכשיו נשאר מר רוזנבלום ולאחריו מפליגים.

למחרת בבוקר יצאנו עומר רגב ועבדכם לכיוון רמת רזיאל וברגי לסדרת צילומים והתרשמות מהכלי. אפילו דוסטויבסקי מחבר הספר החטא ועונשו לא יכל חשוב על עונש ראוי עבורי על התחמון שלי יום קודם בהונדה והיקום העניש אותי בחום ולחות מאמללים. כמובן שעל פי חוקי מרפי יצאתי לרכיבה עם מעיל עור חדש ולא במעיל קיץ מרושת מה שגרם לי לנזול בתוך הקסדה וביגוד המיגון.
אממממממ סליחה.  מעבר לבכיינות המעושה שלי בכתבה זו היה שם גם אופנוע ומדובר באופנוע מדהים וחזק מעבר לכל כלי שהתנסיתי בו עד היום. אני נוטה להאמין שממרום גילי, מצבי המשפחתי, וההכשרות שעברתי גרמו לי לצאת לרכיבה הזו בתודעה מוחלטת כי אני אתפעל את האופנוע בהתאם לכישורי הרכיבה שלי ולא את כישורי הרכיבה שלי אל מול היכולות שיש לאופנוע (תחשבו על זה לרגע).

למרות שניתנה לי האפשרות להשאיר את האופנוע ברשותי גם במהלך השבת ואף לרכב איתו ביום למחרת להדרכת הרכיבה של דו"גרי שנערכה בערד בחרתי להשיבו בו ביום לסוכנות הונדה. כפי שצפיתי מראש אופנועים בקטגוריית הסופר ספורטיביים אינם מתאימים לי כלל וכלל. מעבר לתחושת עילוי רגעית של תאוצה מהירה והשכבה זו או אחרת אני לא שואב שום הנאה מרכיבה על כלים בקטגוריה זו. אני כן מביט בערגה על חבריי וחברותיי הספורטיביים שמפיקים ריגושים, חוויות וגיצי סליידר ברכיבותיהם אך בעיקר למודעות העצמית והאחריות שיש בהם  לגבי משתמשי הדרך, עמיתיהם לרכיבה ובעיקר לשמירת חייהם.
ולך ניסים ברדה היקר בחייך בפעם הבאה שאתה רוצה ממני משהו תסביRR את עצמך כמו שצריך.

תודות:

עומר רגב: צילום ספורט אתגרי
חברת אמביל: יבואנית schuberth על השאלת קסדת הדגל SR1

31 תגובות ל מקטנוע לאופנוע – בפעם הבאה תסביRR את עצמך

  1. אני מכיר יהודי עשיר שרכש פעם יונדאי ששאל חבר איזה אוטו רכשת – זה ענה לו "הונדה" הבעיה שהוא שמע "יונדאי" – רץ לאולם הזמין את ה"מנהלים" ונתקע עם סונטה במקום אקורד..
    אתה רק זכית לסיבוב ולהחלפה מיידית..

  2. עכשיו ודחוף מהיכן המעיל והקסדה?
    ומה מחירם לצרכן?
    מתי הפכת מכתב מכובד לפרזנטור ודוגמן של ציוד מיגון?

  3. אהבתי את הסיפור ורוח השובבות שהפגנת אבל יותר מכל ועכשיו בנימה רצינית שאפו גדול על האחריות בהדרכת דור רוכבים צעירים דרך המשפט : אני אתפעל את האופנוע בהתאם לכישורי הרכיבה שלי ולא את כישורי הרכיבה שלי אל מול היכולות שיש לאופנוע.
    כל הכבוד מרגש ומקסים

  4. הייתה לך הזדמנות לרדת עם הכלי לערד וויתרת? מה נסגר איתך בנאדם?

  5. וקנין אתה נראה בתמונה הזו כאילו אתה רוכב על בימבה ולא על אחד מיצירות האומנות שייצרו היפאנים.

  6. בשביל מה עלית על המפלצת הזאת…? 🙂
    אבל אם כבר רכבת – ספר חוויות, קצת יותר לעומק. מעניין לשמוע איך התרשמת מהאופנוע.

  7. CB1000 הוא אופנוע מרגש שיכול לתת תשובה למי שאוהב ספורטיבי וגם מעט טורינג. אופנוע זריז, נוח וגם מאוד מאוד יפה בעל אישיות חזקה בכביש. אני לא הייתי פוסל את ההמלצה. למרות שהCBR הוא אחר לגמרי. כתבה יפה קלילה וזורמת.

  8. הרבה רוכבי ספורט טובים, יש להתקדם בזהירות לאופנוע ספורט מסוג זה.

  9. סיפור קליל ונחמד ממש כמו של כל עמך שלא יכול לגעת באופנועים אלו.

  10. זה לא אופנוע למי שעבר מקטנוע ליפני שנה לאופנוע. יש דרך ארוכה ליפני שמגיעים אליו.

  11. עדיין אני חושב שהCB הוא אופנוע מאוד מרגש, שנותן הרבה כייף ברכיבה משולבת של ספורט וטורינג. כמוון שההחלטה היא נטו שלך ועובדה שבחירתך הסופית הייתה שונה מהמלצתי. הכתבה קלילה ונוגעת במקומות שרוב החברה הצעירים לא יכולים לגעת וכאן הם יכולים לקבל איזו תחושה ממה שהעלת על הכתב. וב"ה תמשיך לרכב תמיד "עם מחשבה של מה יקרה אים…" . ניהנתי לקרוא.

  12. כייף לקרוא דורון, תמשיך בסדרת הכתבות וכמה שיותר…ממתינים לך

  13. היית צריך לבקש את ה- CBF1000FA והיית נהנה ולא רוצה להחזירו כלל!!!! אישית החלפתי CBR1000Rr ל- CBF1000 ואני נהנה מכל רגע עליו!!!

  14. אני שוב נפעם בדרך כתיבתך ובעיקר שאתה נטול פניות ואגו כמו הרבה רוכבים שאני פוגש יום יום בכבישים. למרות שגילי "קצת" יותר גבוה משלך אני מאמץ בחום את המשפט לתפעל את האופנוע ע"פ כישורי הרכיבה של הרוכב ולא לאלץ את הרוכב להגיע ליכולות האופנוע".
    ובנימה אישית אהבתי את ציוד המיגון שלבשת בכתבה האם תוכל לתת פרטים לגבי החנות שרכשת את המעיל?

  15. האם היא מיובאת לארץ? מה מחירה?
    והאם תוכלו לתת פרטים עליה כגון אוורור, שקט, אחיזה ונוחות

  16. מעט רציתי יותר תחושות כמו שתומר לשר דיבר עליהן, השחזות וכו'.
    כל הכבוד שלא ירדת לערב ולמדת את המגבלות של עצמך.

  17. 4. אלון שדה- במקסימום אני אוכל לדגמן הליכונים ואיזה קמפיין לבית אבות באחוזת ראשונים בראשל"צ.
    6. דודו- אחרי הכתבה הזו אפילו חבר עוד יותר טוב ויקר.
    7. אבירן- בנוגע לשאלתך גש למראה ותחשוב שוב מי שגה אתה או אני.
    18. יוסף הראל- שוב תודה על האדיקות שלך בקריאת כתבותיי ותגובתך עליהן, בנוגא לשאלתך אתה מוזמן לפנות אלי במייל doron.doogri@gmail.com ואשיב לך באריכות ובשמחה.
    19. שיקו Z750- למיטב ידעתי הקסדה מיובאת באופן סדיר לארץ ע"י חברת אמביל אתה מוזמן לפנות אליהם לקבלת פרטים. ובהמשך לשאלתך פרק הזמן שהיא הייתה אצלי ואופי הרכיבה איתה (בעיקר לצורך צילומים) לא מאפשר לי לתת חוות דעת מפורטת ואובייקטיבית.
    20. בני- חלוקת העבודה במערכת דו"גרי היא קבועה ומתחלקת באופן הבא:
    תומר לשר "קורע את התחת" במבחנים ויורד לפרטי פרטים במבחנים שהוא עורך, ואני הסתלבטן במערכת רוכב, נהנה ושותה קפה. 🙂

  18. שלום רב,

    עקב שאלות ותהיות שעלו על-ידי הגולשים החלטנו לפרסם מחירים רשמיים:
    * קסדת SR1 – קסדה סגורה (אשר מצולמת בכתבה), צבעים שחור/לבן, מחיר: 3680 ש"ח כולל מע"מ.
    * קסדת S2 – קסדה סגורה, צבעים שחור/לבן, מחיר: 3229 ש"ח כולל מע"מ.
    * קסדת C3 – קסדה נפתחת, צבעים שחור/לבן/אדום/כסף, מחיר: 3229 ש"ח כולל מע"מ.
    * כמו כן, במלאי החברה נותרו קסדות בודדות מקולקציה קודמת שימכרו בהנחות משמעותיות.

    לפרטים נוספים:
    036880327
    info@ambil.co.il
    http://www.ambil.co.il

    בברכה,
    חברת אמביל.

  19. שמח שבחרת את מה שבחרת ולא את ה"בימבה" כפי שהוגדרה קודם לכן.
    אני מאוד נהנה לצלם "בימבות" כאלו אבל יותר כיף לראות אותך רגוע ובטוח. ומה שבחרת נראה עליך כמו מרצדס לעומת הבימבה..:-) שבת שלום.

  20. מה אתה יבואן של קסדה מתחרה שקבעת בתגובה 9 שמחיר הקסדה 6000 ש"ח?
    חברת אמביל רשמה במפורש שהמחיר 3680 ש"ח כמו מחיר השואי. רק ששואי זה לא קסדה אלא רעשן של פורים.
    אבל גם אני לא הייתי ממהר להיפרד מ 3700 ש"ח על שוברט לפני שאראה מבחן ארוך טווח על הקסדה הספציפית SR1.
    דו"גרי יש מצב למבחן ארוך טווח שלכם על הקסדה?

  21. יפה שענית לכולם פה, מעורבותך בתשובות לעומת אתרים אחרים לדעתי חשובה ומציינת אכפתיות ומעורבות. דעתי שזאת הדרך להיות מעורב נכון בקהילת הדו"ג.

  22. אני מודה שזו פעם ראשונה שאני מגיב לכתבה או בכל פורום אחר אך הפעם חרגתי ממנהגי על מנת להביע תמיכה בתגובתו של דניאל.
    אני עוקב אחר דורון עוד מהכתבה הראשונה שלו ואני אוהב מאוד את דרך הכתיבה האובייקטיבית והשנונה. הוא אכן חיי את כתבותיו ומגיב ביושרה וצורה עניינית לפונים אליו.
    ולך דורון אני ממליץ לך להשאר כפי שאתה ולא להיגרר אחר הקולגות האינטרסנטים זבי החוטם שיש בתחום עיתונאות הרכב.
    בהצלחה רבה לך בהמשך.

  23. עם תמונות כאלה, אני לא חושב שבאמת בחרת את הזמן המתאים לעבור לRR. קח קצת קורסים, תרכב שטח, תרכב סופרמוטו ורק אחרי זה תעיז לעבור לRR. חבל על בזבוז האנרגיה שלך.

  24. הבן אדם כותב במפורש שהאופנוע לא מתאים לו והוא עוד החזיר אותו להונדה לפני הזמן.
    מה אתה צריך כתבות עם ניקוד?

  25. וקנין יש מצב שאתה כותב כתבות במיוחד בשבילו על מנת שהוא יצליח להבין?

  26. מה אתם צולבים את 28 כולה טעה הבנאדם ולא הבין את כוונת המשורר.
    בשביל דבר כזה מגדפים ויורדים עליו.
    טוב שלא העמדתם אותו במרכז העיר ויריתם בו.
    הכי קל בעולם להיות "עברייני מקלדת"

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל