מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
עופר אבניר קוביה שמאל
KTM עליון קוביה
סטפן
rok-straps רצועות קשירה 140
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
ברקום שמאל
פרפקט קוביה שמאל
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מונדיאל קוביה
מתלה לקסדה
הארלי שמאל
HJC

מקטנוע לאופנוע – הונדה קרוסטורר

מקטנוע לאופנוע – הונדה קרוסטורר

דורון וקנין

צילום: עומר רגב

אני לא יודע את שמו של היפאני הזה, גילו או תפקידו בקונצרן הונדה, אבל אני כן יודע שהוא קורא עברית, גולש באתר דו"גרי, ומעביר למהנדסי הונדה בפרוטרוט את תוכן כתבותיי.
אחרת אין לי שום הסבר אחר כיצד מהנדסי הונדה אספו את כל חלומותיי וציפיותיי מאופנוע ואיגדו אותם בכלי אחד, ועל הדרך פתרו והתייחסו לכל תלונותיי ואי הנוחות שלי מאלמנט זה או אחר בכלים קודמים שבחנתי.

פגישה עם מכר ותיק
האמת שכבר בערב ההשקה שערכה הונדה לדגמיה החדשים ובראשם הקרוסטורר, נתתי את עיניי בכלי וכמות הריר שהזלתי למרצפות שמסביבו גרמו להחלקות של אורחים אחרים. היו חלק מהמשתתפים שסברו וטענו כי הטורר הוא התשובה המנצחת ל-GS1200 הוותיק של BMW. מה פה התשובה? הרי אין כאן כלל שאלה! מבין שלל האופנועים שבחנתי במהלך השנה האחרונה הטורר בזכות עיצובו תפס את הנישה של "אהבה ממבט ראשון".

בניגוד לקולגות שלי שיורדים לפרטים טכניים ומפרטים כאלה ואחרים הרשו לי לתאר בפניכם את מפרט ואבזור הטורר שכה מצא חן בעיניי בשפתו הפשוטה של אדם מאוהב. לוח השעונים בעל תצוגת LED לבנה ומתקדמת מספק בדיוק את כמות האינפורמציה שאני זקוק לה ברכיבה, למרות שמד הסל"ד מתחבא אי שם במעלה לוח השעונים  (מי צריך אותו? תחיו את הכלי ותקשיבו למנוע). פנסי האיתות אף הם בטכנולוגיית ה LED ולמרות גודלם הצנוע אורם נראה למרחוק.  

מה אומרים עליו
עמיתי וחברי למערכת תומר לשר היטיב לתאר את התרשמותו מהקרוסטורר בכתבה שהעלה כאן באתר ואילו חבר קרוב שרכש את הטורר מברך ומשבח אותי על ההמלצה כאילו הייתי מינימום המהנדס הראשי בפרויקט ובעל החזון ליצירת המופת.
אז מה יש בך טורר יקר שאתה גורם למי שיש בידו תקציב של 140,000 ש"ח ורוכש אותך לחיוך בלתי מוסבר שרק האוזניים שעל ראשו מונעות מפיו להיקרע?

קודם כל ויזואלית הטורר מרשים ובעל נוכחות בולטת מאוד על הכביש, תנוחת הרכיבה הייתה אופטימאלית עבורי והזכירה חבר וותיק ממשפחת הדו"ש של הונדה, הוראדרו 1000. המושב נוח ומפנק ואני מזכיר שמדובר בישבן שהיה מורגל במשך שלוש שנים לבורגמן.
אפשר להמשיך לתאר ולשחק כאן עם מנות ראשונות ומנות ביניים אבל אני ברשותכם רוצה לעבור למנה העיקרית הלא הוא יחידת הכוח של הטורר. לקרוסטורר יש יחידת מנוע מפלצתית שנלקחה מ VFR1200F אך עבר דיאטה קלה שהורידה את הספקו לנתון נאה של 127 כ"ס. בכל זאת יש שם המון סוסים שרק מחכים להוראה להתפרץ ולשעוט קדימה. שוב, אני לא מתיימר להיכנס לנתונים הטכניים היבשים של עמיתיי, אך אני חייב להוסיף שהדבר הבולט במנוע המפלצתי הזה הוא הגמישות. עושה רושם שהטורר שומר תמיד בצד כמה כ"ס נסתרים במצב כוננות רמה 5 לכל צרה שלא תבוא ולכל דרישה מצד הרוכב.

כמו תמיד ירדתי עם הטורר להדרכות הרכיבה של דו"גרי בסדום ערד. את הדרך לערד ביצעתי במהירות שיוט סבירה תוך שאני מיישר קו עם אופנועי הספורט שהצטרפו לרכיבה, בהגעה לערד לא היו שום מחושים ו/או אי נוחות מהכלי.
מעולם לא רכבתי על כלי ספורטיבי בערד אך אם אעשה זאת ביום בהיר אין ספק שהטורר הכין אותי היטב ליום הזה. למרות משקלו הלא מבוטל העומד על 275 ק"ג הוא היווה תענוג צרוף בפניות ובהטיות הן בירידות אך בעיקר בעליות חזרה. הפס השני בערד כבר חיבר אותי ואת הכלי למקשה אחת שהותירה בי  חוויה ענקית וטעם לעוד, עוד הרבה עוד.

תם אך לא נשלם
אוי טורר, טורר. אלוהים עדי כמה היה קשה להשיבך ביום ראשון בבוקר לחזקת חברת מאיר ולהיפרד ממך. בקלות היית יכול לתפוס את מקומך בנבחרת הגמר שלי ואפילו היית יכול להיות הפייבוריט בפרויקט מקטנוע לאופנוע אך לצערי מחירך לא מתקרב לתקציב שהוגדר (שום מילה לחבר'ה בהונדה, להם סיפרתי שיש לי תקציב פתוח ושיתנו לי לנסות ולהתנסות בכל כלי יהא מחירו אשר יהא).

לאור כל האמור בכתבה זו ולאור דבריי בפתיח שכתבותיי מהוות חומר למחשבה ולשיפור עבור מהנדסי הונדה בהחלט יש כאן מקום לתבוע מהנהלת אתר דו"גרי רכישה של הקרוסטורר כרכב חברה צמוד עבורי.
יתרה מכך אני מחליט מתחיל לצדד באיראנים שמתעקשים על הקמת כור גרעיני עצמאי מתוך זה שאני מאמין שלכל אחד מגיע "תחנת כוח" כמו בקרוסטורר. אם בכל זאת אתם קוראים שורות אלו, משמע שגם עורך האתר התחרפן כמוני פיתח אופי מגלומאני והעלה לאוויר את דבריי.
ו… אם לא תמצאו יותר את כתבותיי באתר כנראה שהגזמתי ולהגנתי רק אומר שחליתי "בטוררמאניה".

הונדה קרוסטורר – מחירי טיפולים (כולל חלפים, עבודה ומע"מ)

טיפול 1,000 651 ש"ח
טיפול 12,000 715 ש"ח
טיפול 24,000 2,300 ש"ח
טיפול 36,000 1,161 ש"ח
טיפול 48,000 3,345 ש"ח

הונדה קרוסטורר – מפרט טכני

מנוע 4 צילינדרים בתצורת V בזווית של 76 מעלות, 1,237 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי, קירור מים
הספק 127 כ"ס ב-7,750 סל"ד
מומנט 12.8 קג"מ ל-6,650 סל"ד
קדחXמהלך 60X81 מ"מ
יחס דחיסה 12:1
הזנת דלק הזרקת דלק, גופי מצערת 44 מ"מ
מתלים קדמי –  מזלג הפוך 43 מ"מ

אחורי – זרוע חד צידית, בולם יחיד
בלמים קדמי –  דיסק כפול 310 מ"מ, ABS, מערכת בלימה משולבת

אחורי – דיסק 276 מ"מ, ABS, מערכת בלימה משלובת
צמיגים קדמי – 110/80-19

אחורי – 150/70-17
בסיס גלגלים 1,595 מ"מ
גובה מושב 850 מ"מ
מרווח גחון 180 מ"מ
מיכל דלק 21.5 ליטר
משקל 275 ק"ג (רטוב)
מחיר 140,000 ש"ח

תודה לעומר רגב  – צלם טבע וספורט אתגרי,  www.omerregev.com – על מלאכת הצילום והגלריה המצורפת.

46 תגובות ל מקטנוע לאופנוע – הונדה קרוסטורר

  1. לא מאמין שגם לכלי המדהים הזה הגעת עם המסע המופלא שלך על גבי האופנועים שאתה בוחן.

  2. דורון סחתיקה על הכתבה ועל התמונות,
    עשית לי חשק לקחת להם אחד לאיזה שעתיים

  3. במהלך הקריאה עברה בי תחושה לחוות את הטורר אבל על פי נתוני הגובה של הכלי אין לי סיכוי לרכוב עליו ללא גלגלי עזר.
    מה לעשות שאני בגובה של הגמד סיפורון

  4. רק היום גיליתי את סדרת הכתבות שנמשכה שנה אולי תשתף אותנו הקוראים (למרות שאני החדש שבהם) האם הגעת להחלטה באיזה כלי לבחור????

  5. רכבתי עליו בסניף המרכזי בדרך השלום…לא הסתדרתי עם הכסף אבל באמת האופנוע הכי טוב שרכבתי עליו אי פעם, אין מה להשוות ל BMW עם מנוע מלפני 50 שנה

  6. הם מכרו 24 כלים כאלה בחצי שנה, זה לא יאמן…140 אלף ש"ח

  7. ה-GS הוא האופנוע הטוב והרבגווני ביותר שיש

  8. הייתי שמח לרכב על האופנוע הזה – ככל הידוע לי לא מגיע לארה"ב בשנה הזו (מוזר – זה ממש חור בליין הדגמים)

    אבל רק דבר אחד מפריע לי – המשקל
    גם הסופר טנרה פיל יפני במשקל 600 פאונד. זה המון.
    הטייגר אקספלורר רק 540 פאונד, והבמוו עם 570 פאונד.

  9. אני עוקב אחרי הכתבות מההתחלה. מאוד ניהנה מהכתיבה וגם רואה שבאמת לקחת את הנושא ברצינות גמורה. איך לדעתך בסוף תצליח להחליט על איזה אופנוע אתה הולך? איך תדע שההחלטה שלך נכונה ? איך תצליח להחליט בכלל לאחר רכיבה על כל כך הרבה סוגי אופנועים? והאמת מתי בכלל תחליט? אני בטוח שעוד חברה כמוני קוראים ובטח מסקרן אותם כמוני. בהצלחה.

  10. תאמין ותאמין. מהכתבות, היכולת והכשרון הוא עוד יגיע רחוק ב"ה.

  11. דורון היקר- אני גם אשמח לדעת איזה פרמטרים ינחו אותך בהחלטה הסופית? שמתי לב שלא בחנת אופנועי ספורט האם יש סיבה לכך?
    ויתרה מכך האם יש צפי מבחינתך לסיום הפרויקט?
    גם אני נהנה מכתיבתך והאור השונה שאתה מקרין על יכולות ומפרטי הכלים.
    אשמח לתשובותיך בהקדם.
    ובנימה אישית בוודאי תשמח לדעת שמאז פגישתנו האקראית אני מקפיד לרכוב כפי שהארת את עיניי ותתפלא למרות החום הכבד אני מקפיד על מעיל וכפפות.
    (צר לי אך הסנדלים נשארו).
    מודה לך ולאתר דו"Dרי על פועלכם.
    יוסף הראל

  12. כמה אתה משלם לבחור שלך על יום צילומים? נראה פגז!!

  13. מורגש שהכתיבה באה מתוך הלב, בהמון רגש, עוצמה והזדהות. התמונות מקצועיות ומוסיפות המון לאוירה

  14. מקווה שיזדמן לך לרכב על אחד כזה בקרוב כי אם זה הכיוון שלך הבימר עונה על כל הציפיות. למה להסתפק בחיקוי כשיש את המקור באותו מחיר?

  15. חברים יקרים.
    אכן הפרויקט נמשך מעל למתוכנן אבל "מהעז יצא מתוק" וזכיתי להכיר כלים נוספים ולחוות חוויות חדשות.אני מעריך כי עד לסוף החודש הבא תתקבל אצלי ההחלטה הסופית בה יבחר האחד שלי. אני כרגע יכול רק לחשוף ולגלות שהבחירה בהחלט תושפע מעוד פרמטרים שלא קשורים רק לכלי עצמו אלא לאופן התנהלות היבואן ורמת השירות. ואפילו הדרך בה נמסר לי אופנוע המבחן לרבות מצבו וניקיונו נלקחו בחשבון. זה המקום לספר כי "ביקורי הקפה" שלי "וסתם קפצתי להגיד שלום" אצל היבואנים ובמוסך היו למטרת צפייה באנשי המכירות, הקשבה ללקוחות חדשים וחוזרים ואפילו הצצה על אופן ההתייחסות והטיפול בכלים הנכנסים לטיפולים שוטפים במוסך.
    וליוסף בראל אני יותר מאשמח לדעת שווירת על הסנדלים בקייץ ועברת לנעל גבוהה וסגורה.
    רכיבה זהירה ובטוחה לכולם.
    דורון

  16. סוזוקי. קאוואסקי. ימאהה וההונדה. זה גם שיקול בבחירת כלי חדש.

  17. אחד הכלים המרשימים מבחינה חיצונית- במיוחד החזית ופסי השלדה.

  18. שוב קופץ רוכב על gs1200 ומבין שיש מחליף ב 4 רמות מעל העגלה שלו עם המנוע המיושן, המצמד שנשרף פעמים בשנה ודורש 10,000 ש"ח תיקון, לא יעזור אין על הונדה באמינות והיום גם בשירות, אני חזרתי להונדה בשנה האחרונה ולא עובר לשום יבואן אחר.

  19. המנוע של הGS לא מיושן והוא מאד אמין. לא יודע מאיפה אתה מביא את השטויות של המצמדים הנשרפים. GS זה אופנוע שאפשר לחצות איתו יבשות והוא גם יכול לרדת לשבילים מתונים מה שבטח אי אפשר לעשות עם ההונדה. ממליץ לך לעשות סיבוב על BMW לפני שאתה זורק שטויות לאויר

  20. דורון, לפי הכתבות שלך מומלץ שלא לרכוש כרגע כלי ולהמשיך לעשות מבחנים.
    כך גם אתה נהנה וגם אנחנו.
    הצילומים שאתה מביא לכתבות מוסיפות אור וקסם לסיקורים.
    עומר – כל הכבוד.

  21. פשוט לא כלי אמין, שנת 2012 ועדיין מקורר אוויר, מזל שאנו מדינה קרירה, לא פלא שהכלי מלא מחזיק מעמד, מנוע בוקסר ממלחמת העולם ה 2 שמרעיד את האופנוע כמו BSA. בעוד 6 7 שנים bmw ייצרו משהו שאולי יוכל לעמוד מול הונדה הזה, תבלה עם הבוקסר שלך חחחחחחח

  22. אחים שלי למה לריב?
    האחד מייצג את האסכולה של הונדה והשני של BMW, שתי התגובות לגיטימיות ומעניינות. אני אישית רוכב על סופר טנרה מדהים ואיכותי. אז למה שלא תפנו בצורה מנומסת לדוגרי ולכתב שלהם בבקשה למבחן השוואתי בין ה GS1200 והקרוס טורר?
    בצורה הזו בוודאות אחד מכם יהיה צודק , אנחנו נרוויח מבחן מייצג ובלתי תלוי.
    תחשבו על זה כי זו סיטואציה של WIN WIN לכולם.

  23. לדעתי לא ניתן לבצע השוואה בין הכלים.
    כל אחד יכול לראות את האופנוע מהעיניים שלו אחרת. אפשר לקבל מבחן השוואתי שהוא למטרות "השוואה אמיתית. אלא רק שנוכל לראות מה מוצא הבוחן בעיניו את ההבדלים ולא למטרות השוואה אמיתית שתוכל לבחור איזה כלי לקנות. זו דעתי.

  24. מעבר לכל הוויכוחים חשוב להתייחס לסעיף חשוב והוא היבואן.
    הכותב הדגיש בתגובתו שהוא בחן את התנהלות היבואנים במהלך הביקורים שלו.
    לי אישית היה ניסיון בחמש שנים האחרונות עם קמור, מטרו, והונדה. היבואן היחידי שנשאר חבר ונחמד גם אחרי המכירה היה הונדה בלבד.

  25. הלו דברנים וקשקשנים מה הוויכוח?
    שכל אחד יחליט לעצמו מה טוב בעיניו, מה נכון בעיניו, ומה הכלי שיעניק לו הנאה והוצאות סבירות,
    אופנוע זה אופנוע והיבואנים ?
    כולם בני @#$^%$#%

  26. אני רוכב על הטראנס כבר 4 שנים והגיעה העת להחליפו.
    מקריאה של הכתבות התרשמתי שאתה מכוון לכלים שמתאימים לי ועונים על הצרכים שלי.
    אני אשמח לדעתך באופן אישי עוד בטרם סיום הפרויקט.
    אנא פרסם כתובת אי מייל שניתן יהיה לשלוח אליך מכתבים ישירות.
    תודה

  27. דורון שלום,
    למה דוקאטי לא נכנסים לתפריט שלך והמולטיסטראדה במיוחד? כול האופנועים של דוקאטי קלים מאד ביחס למתחרים והמחירים סבירים ותחרותיים, לדוגמה המולטיסטראדה עולה 153000 שוקל 187 ק"ג ומוציא 150 כ"ס.
    בנוסף הוא מקבל מחמאות מכול מי שרכב וכתב עליו..

  28. כתבה מטופשת ולא מקצועית.כל מה שאני מבין ממנה זה שהכותב רגיל לקטנוע עלוב כמו הבורגמן ומתלהב נמסיעה על אופנוע.דוגרי,מצטער אבל אני חוזר לפולגז.

  29. זה בסדר תחזור לפול גז כל שאר קהילת האופנוענים עברו לדוגרי בגלל כתבות "מטופשות" כאלו של דורון. אני וחברי קוראים אותו ומחכים לכתבה הבאה…דורון אתה כותב גדול…כנראה ללגיגי שמיגי יש ג'ויי רייד 125 ורוצה גדול יותר…כמו שלך

  30. איך אתה חוזר לפול גז אם אתה רוכב על קטנוע שליחויות, חחחחחחחחחחחחח. בורגמן זה אחלה כלי ונכון שאתה מקנא בדורון, אולי תוכל לרכב על אופנועים כאלה כשתהיה גדול

  31. האם זה חלק מקבלת ההחלטה שלך? אני לפני החלפה והכתבה שלך מעניינת אותי מאוד. חשוב לי היחס שמקבלים בסוכנויות המרכזיות בכל חברה ולא רק הכלי.
    אשמח אם תוכל לענות לי כי אני ממש מתלבט הכלי הבא

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל