מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
קונה אופנוע
מידלנד שחורי 140 על 70
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
לרט
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
פרפקט קוביה שמאל
ברקום שמאל
סטפן
rok-straps רצועות קשירה 140
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
מונדיאל קוביה
מתלה לקסדה
הארלי שמאל

דעה אישית: אור ירוק – מפספסים את המטרה

דעה אישית: אור ירוק – מפספסים את המטרה

טל סולומון

הבהרה: לאחר שקראתי את הכתבה שהתפרסמה בעיתון "הארץ" חמתי בערה בי ובשל כך חרגתי ממנהגי וכתבתי טור קשה מאוד המכוון אל עבר כותב הכתבה ועמותת אור ירוק. כעשר דקות לאחר פרסומו נתבקשתי להסירו כדי לאפשר לצוות מועדון האופנועים להיפגש עם נציגי אור ירוק בלי משקעים. למען ההגינות אני מביא לפניכם (בסוף הטור) את מילותיו של דובר העמותה כפי שנכתבו בפורום האופנועים של תפוז. לאחר מעשה, החלטתי לשכתב את הטור והרי הוא לפניכם. אין בכוונתי לפגוע במלאכתם של צוות המועדון או להשתלח בעמותת אור ירוק, אלא להעמיד דברים על דיוקם. טור זה מציג את דעתי האישית וזכותו של כל אדם להסתייג מהדברים הכתובים בו.
את יום שני השבוע פתחתי בשעת בוקר, כאשר קפצתי לחבר לשתות קפה. רגע לפני הלגימה הראשונה  הוא הושיט לי פיסת עיתון שעליה היה כתוב "הארץ". הוא פתח לי את העיתון בעמוד בו התפרסמה כתבה וזו הייתה כותרתה: "תחקיר תאונת העיתונאי טל שביט: צבע חלקלק ושוליים צרים גרמו למותו". את הכתבה הזו תוכלו לראות כאן בצד שמאל. כתבה דומה לה התפרסמה גם בעיתון "ישראל היום".
327 מילים חדות מתער היו בכתבה הזו, מהם עולה כי ממצאי התחקיר של "אור ירוק" מורים על כך שטל החליק על הצבע הלבן ששימש כאי תנועה, התנגש במכונית שעמדה שם ואף הזיז אותה ממקומה. בשל ניתן היה לחשוב שנהג המכונית היה בתנועה, אך למעשה הוא שמע רעש מוזר מהמכונית ועמד על אי התנועה המסומן. יתרה מכך זעק אליי "ליד" מודגש לצד הכתבה: "עוד מציינים החוקרים כי שביט היה ברכיבת מבחן, ולכן לא הכיר היטב את מאפייני האופנוע". שכחתי שעל ייצור ה-Z1000SX חתומה נאס"א וצריך להיות בעל דוקטורט במדעי החלליות כדי לרכוב עליו…
לאחר שכותב הכתבה דניאל שמיל ננזף על מילותיו הקשות הוא הבהיר שלא הייתה לו כוונה לפגוע בטל, הוא קיבל מידע והעביר אותו כמו שהוא. לדעתי המידע הועבר בצורה פופוליסטית ובשלב כלשהו הייתה צריכה לקפוץ לשמיל איזו נורה אדומה, כאומרת לך: "אל תרקוד על דמו של זה". דווקא מתוך ההיכרות שלו עם המשפחה ודווקא מתוך כך שהוא מייצג עיתון מכובד כמו הארץ (כך חשבתי). בסופו של יום תוקנה הכתבה באתר "דה מרקר" ובאתר "הארץ", אך את המילה המודפסת לא ניתן לשנות ומלבד כבודו של טל שנפגע נעשה נזק תדמיתי גדול לכל קהילת הרוכבים. הרי שאותם בולעי כותרות לעוסות אינם עושים את ההבחנה וייתכן שממצאי החקירה הזו אינם הגיוניים, הרי בכותרת כתוב: "תחקיר תאונת העיתונאי טל שביט" ולא מעבר לכך.
בנוגע לעמותת אור ירוק – הסלוגן של העמותה הזו הוא "לשנות את תרבות הנהיגה בישראל", אך דרכה של העמותה, כך לדעתי, רחוקה מלהיות דרך ישרה. לאחר שנציגי מועדון האופנועים פנו אל העמותה הם הסכימו להיפגש איתם ולדון בממצאי התחקיר. הפגישה התקיימה היום והנוכחים בה דיווחו על הידברות ברוח טובה. נציגי אור ירוק הבינו שעשו טעות והבהירו שהם בסך הכול רצו להצביע על כשלים בתשתית ובשל כך הם הזמינו את החקירה החיצונית. הם החליטו לקרוא לדו"ח שפורסם דו"ח ביניים ולבחון שוב את זירת התאונה, הפעם יחד עם נציגי המועדון ומדריכי רכיבה.
עכשיו הרשו לי לומר את דעתי – הפגישה הזו הייתה פגישה פוליטית ולמרות שתוצאותיה היו טובות ומשביעות רצון (עבור הנוכחים), אני חושב שהבעיה עם העמותה הזו היא עמוקה יותר. מנכ"ל העמותה, שמואל אבוהב, מצטייר לאורך שנות פעילותו כאנטי דו"ג. מטרתו של האיש ושל העמותה שבראשה הוא עומד היא להפחית את מספרי ההרוגים בכבישים ומבחינתו, כיוון שרוכבי האופנועים הם פגיעים מאוד, ככל שיהיו פחות אופנועים כל יהיו פחות הרוגים. אחד ועוד אחד שווה שניים? אז זהו שלא! במקום לחנך באמת את הנהגים לתרבות נהיגה שפויה יותר, אבוהב עסוק בפופוליזם ובתפקיד שלו. לדעתי הוא שכח מזמן את המטרות כשהתאהב בכוח שנותנים לו האמצעים.
בסוף הכתבה שהתפרסמה, נמסר ציטוט לקוני בשם אבוהב: " …מחקירת העומק שערכנו וממחקרים נוספים עולה כי אין התייחסות מספקת של גורמי המדינה לרכב הדו-גלגלי, הן בתשתיות והן בצבעי הכביש אשר יכולים להפוך עבורם למלכודת מוות…". בלי קשר לתאונה של טל, תזכירו לי כמה שנים אנחנו נלחמים בצבע המחליק? וכמה במעקות הבטיחות? ובתשתיות? גם אתם כבר הפסקתם לספור… דווקא עכשיו נזכרו באור ירוק לטפל בצבע המחליק, דווקא בתאונה הרגישה הזו בגלל ההד התקשורתי לה היא זכתה. כן, זה נקרא "פופוליזם". אינני מנסה לומר שהתחקיר הזה הוא מפוברק או שמנסים "לתפור לטל תיק" דרך תיאוריית קונספירציה. אני לא חוקר תאונות ובשל כך אני נאלץ לסמוך על דעתם של מומחים בתחום. לצד זה, לא נראה לי שזה הגיוני שמתפרסמים ממצאי חקירה, בצורה קלת דעת שכזו ומפי אנשים שלא מבינים חצי דבר על דו-גלגלי, לפני שחוקרי המשטרה הביעו את דעתם וכל שכן כשהממצאים סותרים את חוות הדעת הראשונית שמסרה משטרת ישראל.
עמותת אור ירוק – אם באמת רוח שינוי מנשבת בכם עליכם לשנות את הגישה ולהבין ש"לא הנחש ממית, אלא החטא ממית". אם תקדישו לנו, רוכבי הדו-גלגלי, תשדיר אחד הקורא לנהגים להסתכל פעמיים במראה ולחפש את האיש עם הקסדה, תהיה בכך יותר תועלת מאשר בהליכים ביורוקרטיים שיגיעו לסופם כאשר אני אשק לעפר מטרים ספורים מתחת לאדמה.
חפשו את השינוי – לא את הכותרות.
תגובת עמותת אור ירוק בפורום 8:
שלום רב לכל הגולשים,
בהמשך לפגישה שנערכה היום בעמותת אור ירוק בין הצדדים, להלן עדכון:
למרות דעות קדומות ולמרות אווירה לא נעימה שקדמה לפגישה, הפגישה נערכה באוירה טובה ומתוך הבנה שכל הצדדים הם בעלי אינטרס משותף.
 
מטרת חקירת העומק שערכה "אור ירוק" לתאונתו של טל שביט ז"ל הייתה להצביע על כשלים תשתיתיים ולא להאשים אדם זה או אחר.
בפגישה שנערכה היום, הגורם המקצועי שערך את החקירה עבור אור ירוק הציג את הנתונים ואת הדו"ח. בחלק מהמקרים נתגלעו חילוקי דעות מקצועיים.
 
סוכם כי צוות מאיגוד האופנועים יחבור לצוות של א"י על מנת לאסוף חומר נוסף ולבצע בדיקות נוספות, שיוכלו בסופו של דבר להטיל אור על התאונה, וכמו כן להסיק מסקנות אשר יעזרו לכולנו למנוע את התאונה הבאה.
 
אנו מבקשים גם לנצל את הבמה הזאת ולומר בכל לשון, שלא הייתה לנו שום כוונה לפגוע או להכפיש את טל שביט ז"ל – ובמידה ומישהו/י הבין את דברנו בצורה זו – אנו מתנצלים על כך.
 
בשמי ובשם אלעד סאסי, דובר העמותה.

18 תגובות ל דעה אישית: אור ירוק – מפספסים את המטרה

  1. חברי מערכת דו"גרי
    אתם תותחים.
    הכתבה בעיתון אתמול היתה נוראית, חוצפה, קשה. מה אין שם עורך ? אין שיקול דעת ?

  2. טל .
    כל מילה בסלע.
    לא מבין איך מרשה לעצמו אדם שלא היה נוכח בזמן התאונה להגיע למסקנות מרחיקות לכת כמו שיצא בהן "בראש חוצות".
    אין לי מילים, אלא רק להגיד שאני מתבייש שבראש עמותה כמו "אור ירוק" אין לפ

  3. כל הכבוד על מה שכתבת.
    נראה לי שאתם היחידים שיש לכם ביצים לכתוב את מה שכולם חושבים…..
    עמומת אור ירוק היא סתם כותרת בלויה ללא עמוד שידרה.
    שוב. כל הכבוד.

  4. אתה זה שכותב בתגובה "בשמי ובשם אלעד סאסי…" לכו תשכבו על הבטן…
    כי על הגדר בטוח לא תהיו מוכנים לשכב עבורנו רוכבי הדו גלגלי.

  5. עיתון הארץ, ולא בפעם הראשונה, ממהר לפרסם דברים שמשרתים את האג'נדה של מקור הדברים שהוא עצמו נגוע בפופוליזם. ועל הדרך אם אפשר לרכב על גב המנוח והרוכבים, מה טוב.

  6. אגדה על שני גלגלים, איזה צבע ואיזה נעליים. בושה, בדקו את עצמכם, להפסיק לקרוא הארץ לאלתר

  7. עברתי במקום התאונה שעה וחצי אחרי . הרכב היה במקום . הפגיעות בו הראו בברור כי האופנוע יצר מגע בדופן הרכב כאשר הוא על שני גלגלים ולא תוך כדי החלקה (כפי שנטען). בנוסף , מדובר בכביש רחב , סלול היטב , שדה

  8. המדינהמישטרה במצבים כאלו מאוד רוצה להפיל אשמה על הצד שלא יכול לקום ולזעוק האשם האמיתי יעמיד עו'ד מנובל ותאב כסף שיעשה מבית המישפט כרצונו וכל זה בחסות החוק הרי להכניס פושע לכלא זה עולה כסף לקופת המדי

  9. לא יעזור להתנצל כיוון שהמידע הגיע כבר לאוזניים שלא בטוח שיקבלו מידע חדש. הדבר היחיד שאולי יעזור, הוא להשיג אור זרקורים זהה לקודם בשביל להצהיר על הסילוף

  10. משהו מריח לא טוב באור ירוק. באיזה עוד מדינה יש אור ירוק ?

  11. על תחקיר שקרי, רשלני, חוסר מקצועיות, ועל הכפשת טל שביט ז"ל.
    מישהו מנסה לסובב על ציבור הרוכבים את הרגל ולעשות לנו וידוא הריגה עכשיו כשאנחנו לכאורה חלשים בגלל התאונה של טל. אסור לנו לאפשר להם את זה.

  12. לצערנו עוד מקרה בו עמותת אור ירוק מפרסמת שטויות במסווה של "תחקיר"… אבוהב הוא פוליטיקאי די זניח שמצא במה ללהג מעליה, כל קשר לבטיחות – מקרי בהחלט…

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל