fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
MV קוביה
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

חזק על הגז: הדרכת רכיבה אישית עם חן גז

חזק על הגז: הדרכת רכיבה אישית עם חן גז

מיקי כהן

צילום: אריק רוזנבלום

אנחנו בעד הדרכות, מכל סוג ובכל צורה, מתוך מחשבה שגם אם אתם ולנטינו רוסי או טובי פייס, עדיין יש לכם קמצוץ של שביב של פעולה אחת שאתם עושים לא נכון, ובכלל – תמיד טוב שעין מקצועית בוחנת את סגנון הרכיבה ונותנת לך טיפים שיכולים רק לשפר.

את חן אביוב, המוכר גם כ-'חן גז', כמעט ואין צורך להציג. הבחור הכשרוני סיים את אליפות ישראל בקטגוריה הפתוחה במקום הראשון והוכתר כאלוף וזאת לאחר שנים רבות בהן היו הדרכות רכיבה חלק בלתי נפרד מהיום יום שלו כשכיר והיום , פנה חן לדרך עצמאית. בניגוד לקורסי רכיבה שונים, חן כמעט ומתעקש להעביר קורסי רכיבה אחד על אחד, בהם מרוכזים המדריך והמודרך אך ורק אחד בשני.

היתרונות בקורס אחד על אחד רבים, המדריך צריך להביט רק ברוכב ולא בקבוצה, קצב ההתקדמות תלוי רק ברוכב עצמו, החומר הנלמד והמיושם בקורס מתאים בדיוק לאותו רוכב, לסגנונו ולאופנוע עליו הוא רוכב ועוד סיבות רבות. לכן כשהייתה הזדמנות לקבל הדרכה אישית מחן, לא היססנו ונרשמנו לקורס רכיבה מתקדמת.

מהפן האישי אספר, על אחת הפעמים בהן רכבתי על מסלול בחו"ל, נקלעתי למשבר אישי ברכיבה. כלום לא הלך וכבר ויתרתי. ישבתי בפיט וחיכיתי לשעת החזרה הביתה. הספיק לי, כלום לא התחבר. חן, שקלט את המצב, לקח אותי תחת חסותו והעלה אותי למסלול לרכוב אחריו, או כדבריו, "אני הקטר ואתה הקרון. איפה שאני מניח את הגלגלים, גם אתה" (מוטיב שחוזר על עצמו אצל חן) ודוגרי, זה עבד. הביטחון חזר, זמני ההקפה השתפרו ובכלל, כל נושא הרכיבה על מסלול חזר להיות מהנה.

והנה אנחנו פה היום, על אדמת ארץ ישראל, עם כבישי החברה הלאומית לדרכים ומנעמי נהגי ישראל בדרכים ואת היום אנו פותחים בחלק התיאורטי, בחצר ביתו של חן. בדיקה כי האופנוע תקין וכי לחץ האוויר בצמיגים לרוחו של המדריך ואז מתחיל האחרון להרביץ את תורת הרכיבה הנכונה, מלמטה למעלה. היכן להניח את הרגליים, היכן צריך הישבן להיות, הברכיים, הידיים, שום פרט אינו נשמט, עד שחן מרוצה מהאופן בו הרוכב יושב על האופנוע.

עוד כוס קפה והתארגנות, בזמן שחן מתקין דיבורית על הקסדה האישית שלי, מעכשיו מתבצעת כל התקשורת כאשר חן צמוד-צמוד למוח שלי, משגר הוראות מדוייקות מה לעשות ומתי.

יוצאים ומיד מתחיל השיעור ברכיבה עירונית. עוברים כיכר וחן מסביר, היכן להתמקם, כיצד להכין את הגוף, מה לעשות עם הידיים (רמז – לשחרר) עד שאנו מגיעים למגרש, בו מתחיל חן את החלק המעשי, כבר עברנו כמה וכמה תרגילים.

הוא מודיע – "אנחנו הולכים להתחרות, אתה ואני". זו הזדמנות מצויינת לנסות לנצח את אלוף ישראל, או לפחות זו המחשבה הראשונה שעולה לי בראש, אבל חן מפתיע ויוצא בהצהרה כי האחרון שמגיע לקו הסיום הוא המנצח. פה כבר עולות חששות. חן מסדר מסלול בעזרת קונוסים כאשר המטרה היא לעבור את המסלול כמה שיותר לאט. הרעיון – מה שלא תצליח לתקן ב-2 קמ"ש, יגרום לבעיות מהותיות ב-200 קמ"ש, וזה קשה. עושים את המסלול שוב ושוב עד שחן בטוח שהבנתי והפנמתי את השליטה באופנוע במהירות נמוכה. למען הפרוטוקול, ניצחתי את חן. לא משנה שהוא נתן לי לנצח. משם חוזרים לכביש ולתרגילי תנועה בג'ונגל העירוני. חן, שקולו נמצא כל הזמן בקסדה, בוחן ובודק כיצד מתנהל הרוכב, יורה תיקונים להתנהגות שלו כל פעם מחדש, עד שאט אט מבין הרוכב היכן הוא מתנהל לא נכון, מבלי שהבחין בכך עד היום.

עוברים למגרש אחר, גדול ורחב יותר וגם האחרון שלנו ליום ההדרכה. הפעם, אנחנו מתרכזים בזינוקים ובלימות, כאשר נדרשנו לעוצמה, רגש ודיוק והאינטנסיביות שרק הולכת ועולה בכל פעם, מתיש אבל חשוב.

התרגיל האחרון והמהנה ביותר משלב דיוק ושינויי כיוון מהירים, גם פה הקצב מתחיל לאט ועולה ועולה עד שגששי הרגליות מאותתים כי הגיע הזמן לחדול.

ארבע שעות צפופות ומהנות עברו מבלי לשים לב ורק לאחר שחן אומר "מספיק, סיימנו" וקצב הלב יורד, מתחילים לחוש את העייפות, אבל הידע הנרכש נשאר לזמן רב. מצאתי את עצמי בימים שלאחר הקורס, משנן שוב ושוב את מה  שלימד חן ובמקום מוזיקה בקסדה, אני שומע היום את קולו של חן – ששלח אותי הביתה עם שעורי בית.

 

מגוון הקורסים שחן מעביר:

קורס מגרש – החיבור למכונה.

מגרש מתקדם – ספורטיבי.

קורס כבישים מפותלים – כביש הררי ציבורי.

קורס מסלול – פצאל/מוטורסיטי.

קורס מסלול תחרותי למתחרים ורייסרים.

קורס אדוונצ'רים – כבישטח.

קורס לוחמה עירונית – אסטרטגיה על רטוב.

קורסים ואימונים ייעודיים לכל סוגי האופנועים.

9 תגובות ל חזק על הגז: הדרכת רכיבה אישית עם חן גז

  1. אין ספק שאין על ההדרכות של חן.מומלץ בחום!אני יכול להעיד שלאחר הדרכה יומית עם חן,אתחלתי ליישם את התורה וכל צורת הרכיבה שלי השתנתה פלאים.

  2. חן מדריך ורוכב מעולם אחר…אישיות מקסימה סובלני ומאפשר לך לרכוש את הידע והמיומנות בטווח זמן לא ארוך. ממליץ בחום

  3. שאלה של נראות:
    למה המדריך לא לבוש כראוי לרכיבת כביש מאתגרת?
    למה הוא מרכיב תלמיד אשר ממוגן מכף רגל ועד ראש בעוד המדריך לובש ג׳ינס ונעלי בד?

    • BT היקר, לרגע עוד גרמת לי להתבלבל ולבדוק שוב. המכנסיים של חן – מכנסי רכיבה, הנעליים – נעלי רכיבה.

    • BT זה מצחיק כי בדיוק כאלה נעליים אני מחפש לרכוש, אלו הן נעלי רכיבה של דיינזי שנראות כמו אולסטאר אבל עם מיגונים לקרסול לאצבעות וכו.. המכנסיים זה מכנסי גינס לרכיבה שמה שעושה אותם כאלה זה המיגון נגד abrasion יעני חיכוח עם הכביש , אפשר לזהות לפי הגזרה הגבוהה והמיגונים הפנימיים .. יום טוב

  4. שלום. כמה זה עולה? איפו אפשר להסיג אותו?
    יש קורס גם למתחילים?

  5. מעוניין בקורס חיבור למכונה ,פניות ברקסים במצבסכנה כניסה לפניות בצורה נכונה.תירגול פניות מהירות השכבות של הקטנוע כמה עולה קורס

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל