fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
HJC
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70

דקאר 2020: הסרטונים שחובה לראות

דקאר 2020: הסרטונים שחובה לראות

אביעד רייס

צילום: צילום מסך מתוך יוטיוב

מרוץ הדקאר כבר עמוק בתוך החצי השני שלו, ועד עכשיו הצטברו לא מעט סרטונים מדהימים כאשר המפורסם שבהם הוא כנראה הסרטון של אנדורו שורט רוכב הוסקוורנה האמריקאי, שרכב חלק לא קטן מסטייג' 6 ללא צמיג אחורי וגם סיים אותו. גיבור אמיתי.

 

לרוב בני האדם נראה כי המרוץ מתקיים באזורים בהם לא דרכה כף רגל אנושית מעולם, אך למעשה מדובר באזורים שחיים בהם אנשים, מה שיוצר לא מעט סיטואציות משעשעות – כמו הרכב הזה שמוביל שני גמלים וחסם לאחד הרוכבים את הדרך.

 

אם הייתם יכולים לקחת אתכם שני חברים, את מי הייתם לוקחים? בכל משאית שמתחרה בדקאר יושבים שלושה אנשי צוות – נהג, נווט ומכונאי. קבלו טעימה מהדקאר מתוך תא הנהג של משאית ה-'מאז'.

 

הדקאר מזמן לנו לא מעט התמודדויות ראש בראש מעניינות ובקטע הבא נראות המשאיות שלא סופרות את רכבי ה-SBS. מכל אחד מהמפגשים יוצאות המכונות הגדולות כשידן על העליונה.

 

בקטעים הפתוחים בסטייג'ים בדקאר מגיעים הרכבים למהירויות תלת ספרתיות, אבל מה קורה שמציגים את הדברים בהילוך איטי?

 

4 או שני גלגלים? על גבי איזה כלי הייתם חולמים להתחרות בדקאר? האופנועים והטרקטורונים רוכבים אלו לצד אלו בחלקים גדולים מהמרוץ; כך זה נראה כשהם נפגשים.

 

מתיאס וולקנר דוחף את האוסטרי שלו חזק. רוכב קבוצת ק.ט.מ בתצוגה וירטואוזית למסוק של העיתונאים מדגים רכיבה מושלמת בדיונות של סטייג' 6.

 

טיפוס גבעה. אחד הקטעים הקשוחים של המרוץ במהלך הסטייג' החמישי מספק הצצה לקוקפיט של אופנוע ראלי אמיתי: ספר דרך, GPS, שני מיכלי דלק ומצלמת גופרו שמתעדת את הרוכב שמפלס דרכו ומטפס תוך כדי צפצופים לרוכבים האחרים.

 

רביעי ווילי. בתוך כל הטירוף, המתחרים לא שוכחים ליהנות. צפו ברוכבים מדגמנים במיטב קטעי הווילי שנתפסו בעדשת הצלמים שעל מסוק העיתונות 

 

תזמון מדויק, ההתרסקות של אדריאן ואן-בוורן בשביל פתוח בסטייג' 3 גרמה לשבר בעצם הבריח וסיימה בעבור הצרפתי את המרוץ.

 

עקיפה בסגנון דקאר, לרוכב הטרקטורון המסכן לא נותר הרבה לעשות – חוץ מלפנות את הדרך לנהגים הבכירים בקטגוריית המכוניות; סרטון שממחיש בצורה טובה את המהירות המטורפת אליה מגיעים הרכבים.

 

ואם ראינו שהמשאיות לא סופרות את רכבי ה-SBS, בא הסרטון הזה ומראה שגם את האופנועים לא ממש. הצפצוף באופנוע הוא כנראה ממערכת התראה שמודיעה לרוכב על רכב שעוקף אותו מאחור.

 

"פרדון, אה"? העייפות מצטברת, זמן התגובה מתארך וקשה לבלום בזמן. מה שגרם להתנגשות בין שני אופנועים בסטייג' השלישי. הסליחה של הרוכב הפוגע בסוף לא פחות ממקסימה.

 

רועה הגמלים. בין שלל הסכנות והמכשולים, פוגשים לפעמים המתחרים גם עדרי גמלים. הבהמות הגדולות לא ממש מבינות מיהם יצורי הברזל הרועשים שמתקרבים אליהם, ונסים בבהלה.

 

RIDE IN PEACE, Paulo

הסרטון האחרון מוקדש לסיפור העצוב של הדקאר – פאולו גונסלבס, רוכב קבוצת הירו הפורטוגלי בן ה-40, נהרג בסטייג' השביעי. ביום שישי שלפני האסון עוד החליף מנוע לבד (!) בשטח אחרי כשל. בהחלט אחד מגיבורי הדקאר שיזכרו לתמיד. 

תגובה אחת ל דקאר 2020: הסרטונים שחובה לראות

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל