fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

ג'ון היינס, הגורו של ספרי הרכב הטכניים, הלך לעולמו

ג'ון היינס, הגורו של ספרי הרכב הטכניים, הלך לעולמו

מיקי כהן

ג'ון הרולד היינס, האיש מאחורי ספרי תיקון הרכב המפורסמים בעולם, הלך לעולמו ב-08.02.2019, בגיל 80. הותיר אחריו חותם בתעשיית הרכב ומורשת ענפה.

פעם, מזמן, לפני עידן הרשתות החברתיות וסרטוני ההסבר המפוזרים ברחבי העולם הוירטואלי, כאשר הרגשת צורך לתקן בעצמך את כלי הרכב שלך שעמד בחנית ביתך, היה רק מקום אחד אליו היית פונה והוא הספר הטכני לרכב של חברת היינס.

בהיותו עדיין בבית הספר, בשנת 1956, כתב ג'ון היינס מדריך לבניית מכונית קיט על בסיס האוסטין 7. בעת שירותו בחיל האוויר של הוד מעלתה הוציא לאור עוד שני ספרים על הרכבת מכוניות.

ואז, ב-18.5.1960 נרשמה ברשם החברות חברה בשם J.H.Haynes & Co.Limited והאגדה נוסדה. הספר הראשון היה מדריך של היינס לעבודה עצמית עבור אוסטין הילי ספיריט ומאז, מעל 300 סוגי מכוניות ומעל 130 סוגי אופנועים זכו למדריך תיקונים מבית היוצר של היינס. את רוב האיורים במדריכים אייר טרי דייבי והם נושאים את חתימתו. המדריכים נכתבו עבור אלו שרצו לתקן את רכבם בחצר ביתם ולאו דווקא לבעלי מקצוע. הפרוט והפשטות של המדריכים היו אלו שכל חובב רכב פנה להיינס לרכוש מדריך לרכבו, אך לא רק, וגם אנשי מקצוע ומכונאים רבים נעזרו במדריכים היינס במהלך השנים.

. בשנת 1965 קיבל ג'ון תואר אביר המסדר מידי המלכה.

.היינס אפילו הוציאו מדריכים לחללית האנטרפרייז מסטאר טרק, לתחנת החלל של נאסא, לחללית האפולו 11 ולתומס הקטר, מן הומור בריטי שכזה.

.המדריכים של היינס תורגמו ל-15 שפות, ביניהן גם עברית.

גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל