fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

זאפ! Pulse במבחן ארוך טווח – דיווח שלישי

זאפ! Pulse במבחן ארוך טווח – דיווח שלישי

מערכת מוטו

צילום: אריק רוזנבלום

במהלך התקופה שלנו איתו, הפך ה-PULSE של ZAP!, לכלי המערכת הרשמי. הלכה למעשה, נעשות רוב הרכיבות שלנו דווקא איתו ולא עם שלל האפשרויות הדו ולעיתים אף התלת גלגליות הזמינות לחברי המערכת

הנוחות הכללית, תנוחת הרכיבה הטובה, והארגונומיה שמתוכננת בצורה יעילה כולם כאן, אבל השקט, אח השקט, כמה הוא כיפי וכמה ממכר. נגיד פה מה שאנחנו מספרים לכולם – מלבד כלי המבחן שמגיעים אלינו כמעט כל שבוע, כל אחד מחברי המערכת הוא גם בעליו של אופנוע פרטי, חלק אפילו מחזיקים יותר מאחד – דוגי"ם גדולים יותר ועל הנייר מהנים ומרגשים יותר, אבל כאשר יוצאים לעיר הגדולה ולעומסי התנועה – נשלפים המפתחות של ה-ZAP! בלי התלבטות בבחירה. זה הנצחון האמיתי של הכלי החשמלי בעיצוב רטרו-ווספאי בגוון טורקיז עדין. קשה להעביר במילים כמה רכיבה שקטה ללא רעש המנוע היא ייחודית, על אחת כמה וכמה אם מרכיבים. כדי להבין באמת איך זה מרגיש, תצטרכו כנראה לסור לסניף בעצמכם.

אם לסכם את חווית הרכיבה הכללית בקצרה, המילה שנבחר היא 'טובה'. הכח מתפרץ במכה אחת, על ההתחלה – כשאר החשמליים, כך שהזאפ! "נותן בראש" ברמזור גם לכלים גדולים יותר. אך קחו בחשבון שאם ידכם "כבדה" על המצערת, אתם תחסלו הרבה יותר מהר את הסוללה – מורגש מאד ברכיבה בין עירונית, בה נגמרת הסוללה מהר מאד – מהר יותר משמעותית מברכיבה עירונית. ברכיבה רגועה בתנאים עירוניים, הזאפ! יכול אף להגיע לטווח מכובד של כ-80 ק"מ – אכן נתונים מכובדים, אבל אלו יושגו רק אם שומרים על הכללים.

העיצוב הוא ייחודי בנוף – עם פסי ניקל ומגוון צבעים, ה-Pulse מושך את כל המבטים. גם ליד אופנועים גדולים יותר – כאשר עמדנו ברמזור ו"גיזגזנו" בשקט, מה רבה הייתה התדהמה של משתמשי הדרך – רוכבים, נוהגים ומהלכים, שמגלים אט אט שמדובר בכלי חשמלי. כל מי שקולט שואל ישר – "זה חשמלי?", "איזה מגניב", "כמה עולה?" ו-"מה הטווח?" – תשומת לב בכמויות זה דבר מובטח.

עוד יתרון מרכזי – החסכון בהוצאות הוא משמעותי. עם ביטוח של 50 סמ"ק, ללא צורך בדלק או שמן ועם טיפולים במרווח קבוע של 6,500 ק"מ או כל חצי שנה, בעלות קבועה של 250 שקלים, אין ספק שמדובר בחסכון אל מול דוגי"ם בעלי מנוע בעירה פנימית.

מה אפשר לספר עליו שלא ידענו לפני? הסוללה נשלפת והיא מעט כבדה. אם אתם צריכים להטעין אותה בדירה, קחו בחשבון שזה לא הכי קל לשאת אותה למעלה הביתה בסוף כל יום עבודה. לא נורא, אבל גם לא הכי נוח. הבלמים חזקים ודורשים זמן התרגלות רב כדי לקלוט את ה-"Feel" הנכון. אין כאן מערכת ABS, כך שעדיף להמעיט בבלימות מפתיעות. רכיבה בהרכבה מעט צפופה לשני גברים נשואים בגיל העמידה (בדר"כ בעלי כרס שטופחה במשך כמה שנים) אולם מאז שהוספנו את ידיות המורכב, החוויה באמת השתפרה. יש לו תא קטן מקדימה ועוד קצת מקום מתחת למושב, מעל הסוללה, אבל לא חלל שמספיק לאחסון קסדה.

ה-Pulse הוא אחד הכלים הכי זריזים שהכרנו, עם היגוי מצויין, גובה נמוך ומבנה צר, הוא משתחל ביעילות בכל עומס תנועה. אבל, וזה אבל גדול, הוא מצריך גם ידע, ניסיון והבנה שיש מגבלה – מה שמוביל אותנו לפסקה הבאה:

אנחנו מתכוונים לידע ולייצר האופנועני של כולנו להידחף בתנועה עמוסה – אבל אף אחד לא שומע אותו מגיעים!
אתם רוכבים על כלי חשמלי. תבינו שלא שומעים אתכם, שאף אחד לא יודע שאתם מתקרבים. אחד המאפיינים של אופנועים, שאמור לחפות על החוסר במסה, הוא הרעש, זה שמתריע על דו"ג מתקרב.
מסקנה: לא להפתיע את שאר משתמשי הדרך. וזה כולל את כל משתמשי הדרך – רוכבים (דו"ג ואופניים), נהגים, מהלכים ואפילו כלבים – כשאתם רוכבים על כלי חשמלי, וזה לא משנה מאיזה סוג, אל תתנו להם להיות מופתעים.

מהפכת החשמל תופסת תאוצה ברחבי העולם, עם מאות דגמים של רכבים ועוד אלפים בפיתוח, ולראייה כמות הרכבים החשמליים המוצגים בתערוכת פרנקפורט השנה. לנו אין ספק שזה העתיד, אבל הרחוב הישראלי, כמו רחובות דומים ברחבי העולם, עדיין לא מכיר מספיק ופחות סובלני ומודע ליצורים השקטים. אם נרצה ואם לא, גם לזה עוד נתרגל, אבל עד אז האחריות לזהירות היא שלנו – הרוכבים.

עוד בנושא:
זאפ! PULSE במבחן ארוך טווח – דיווח ראשון

זאפ! PULSE במבחן ארוך טווח – דיווח שני

תעודת זהות

ZAP! Pulse
רישיון: A2
אחריות: שנתיים או 30,000 ק"מ
מחיר: 18,900 ש"ח
טיפולים: כל 6,000 ק"מ או כל 6 חודשים
עלות טיפול: 250 ש"ח

נתונים טכניים

מנוע חשמלי, בראשלס, 5,500w
מומנט 12.2 קג"מ
סוללה ליתיום-יון, 3.4 קוט"ש, 84v ו-40A, נשלפת
משקל סוללה 15 ק"ג
בלמים דיסק (קדמי ואחורי), בלימה משולבת, בלימת מנוע
צמיגים 90/90-12
אורך 1,900 מ"מ
רוחב 680 מ"מ
גובה 1,130 מ"מ
גובה מושב 810 מ"מ
בסיס גלגלים 1,330 מ"מ
משקל 99 ק"ג

תגובה אחת ל זאפ! Pulse במבחן ארוך טווח – דיווח שלישי

  1. גם קטנועי בנזין בקושי שומעים… במיוחד אנשים בתוך מכוניות סגורות. העניין האמיתי הוא פשוט לא להפתיע על כל סוג של דו"ג!

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל