אתר בהרצה. אם מצאתם טעות, אנא ספרו לנו ונתקן בהקדם.

קיוואי בנלי
שוברט עליון מתחת לשורת MENU
קרוזים מטרו עליון מתחת ל- MENU
KTM טופ מתחת ללוגו
אוגוסטה קוביה הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
אבניר באנר קוביה שמאל
אפריליה
מטרו באנר שמאל הכי עליון
Ad motorsport
סטפן
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
פרפקט קוביה שמאל
אופנוסנטר קוביה שמאל
KTM עליון קוביה
לרט
לארט
HJC
כרמיאל קוביה שמאל
שוברט
ברקום קוביה שמאל
HRP קוביה שמאל
מטרו מבצעי אוגוסט – קוביה שמאל

סאניאנג פידל II – ילד סנדויץ'

סאניאנג פידל II – ילד סנדויץ'

תומר לשר

צלם: תומר לשר

לא קל לסאניאנג פידל. הוא מזכיר את האח האמצעי שמשתדל להראות כמו אחיו הגדול אבל מגלה למרבה הצער שאחיו הקטן, שלו שאיפות דומות, זוכה למירב תשומת הלב. בעיצובו הפידל מנסה לרכב על גל הרטרו ולהידמות לוספה היוקרתית ורבת ההילה אלא שמצד שני, מתחתיו נמצא המיו הקטן ממנו בממדים והנפח שנתפס כאופנתי יותר וגם זוכה לפופולאריות גבוהה יותר.
למרות זאת, הפידל II מתהדר בתג מחיר של 11 אלף ש"ח, קצת יותר מקטנועים סינים שלא נהנים מהתדמית המוצלחת  שמלווה בשוק המקומי לשם סאניאנג.
הפידל אמנם נמצא איתנו מאז 2009 אבל הוא נחבא אל הכלים ומנגן כינור שני למיו. יצאנו לראות מה יש לפידל להציע מעבר לאריזה האופנתית והמחיר הקורץ והאם יש לו סיבה לרגשי נחיתות.

השורה התחתונה
הפידל בא לתת מענה לאלו החושקים בקטנוע מעוצב בסגנון רטרו ותקציבם אינו מרקיע שחקים. מדובר בקטנוע בסיסי למדי, לא נוח במיוחד ובעל יכולת דינאמית סבירה שנבדל מיתר קטנוע התקציב בעיצוב ה"וספה לעניים". אלו השוהים רבות מחוץ לכותלי העיר ימצאו את עצמם נלחמים בקצב התנועה יחד עם הרגשת מאמץ מצד המנוע ואילו בעיר הפידל יעשה את העבודה בצורה נאמנה. הפידל בפירוש מיועד לרכיבה עירונית כשמחוץ לעיר ההרגשה הייתה מאולצת ולא נעימה. במחיר של 10,985 שקל  תקבלו קטנוע שתואם את המחיר מבחינת הביצועים ואיכויות אבל  עם, זאת ייצ'פר אתכם בפן הוויזואלי. 

מנוע, תמסורת, ביצועים
המנוע בפידל בנפח 124.6 סמ"ק, מקורר אויר, מוזן קרבורטור ומספק כ-8 כ"ס צנועים. אין ספק שמדובר במנוע לא גדוש כל טוב ביחס לשאר הקטנועים בקטגוריה ודבר זה מורגש היטב ביציאה מהעיר. בתוך העיר לא תמצאו טענות או מענות. המנוע מסונכרן לתמסורת בצורה טובה כך שיתן מענה של 98% לרוב הצרכנים העירוניים. זינוקים מהמקום סבירים לכל דעת ושליטה במצערת בהתנהלות עירונית קלה ומזמינה.

הסיפור נהיה קצת בעייתי כאשר יורדים לאיילון או לכביש החוף, שם הפידל מרגיש מתאמץ ומתנשף. כבר עם הגעתי למהירות סבירה של 75 קמ"ש התחלתי להרגיש כי הסוף קרב. סבלנות מרובה הניבה עליה של המחוג לכוון 90 קמ"ש והפידל מרגיש שפה נגמר הסיפור. קצת מאמץ וניסיון קיצוני להתחבא מתחת למשקף רוח הניב מהירות סופית של 100 קמ"ש שם, לרגע מר, חשבתי שהבוכנה עומדת לעשות ביקור רקטלי בישבני. אין ספק ששהייה מרובה במהירות זו לא נעימה והקטנוע לא יועד לה אבל שיוט נינוח של 75 קמ"ש הוא מתקבל על הדעת. אלו המעוניינים לרכוש את הכלי, קחו בחשבון, הפידל לא אוהב נסיעות בין עירוניות.

התנהגות, מתלים, בלמים
גם פה בא הפידל להסביר לנו בצורה חד משמעית שהוא בנוי להאבקות אורבאנית מאשר זרימה בין עירונית. מבחינת התנהגות הפידל מרגיש יחידה אחת, ההיגוי זריז ושינוי כוון בכל מהירות לא הניבו כל זעזוע. גם בפניות ארוכות או קצרות הקטנוע הרגיש יציב ונטוע אילו אם וכאשר תפגשו בור ביוב או מהמורה כזו או אחרת תעדיפו לחמוק מאשר לעלות עליה, הפידל לא ידע לבלוע מפגעים בהטיה ויזדעזע מעט. בזכות אותם מתלים נוקשים הפידל שומר על אופן ההתנהגות כאשר רכוב עליו רוכב אחד או שניים באותה צורה אך לא מדובר בקטנוע בעל אופי ספורטיבי.

המתלים בפידל מרגישים נוקשים יחסית ולא נוטים לספוג מהמורות בצורה נינוחה. בשילוב עם מושב קשה אין מנוס מלהרגיש כל בור או מהמורה קלה שבקלות. עם זאת, הפלוס היחידי שבדבר זה אופן התנהגות החלטי בפקודות היגוי ללא השתהות כזו או אחרת. יש לציין שאת הקטנוע קיבלנו עם 1,100 ק"מ בלבד על השעון כך שסביר להניח שהמתלים חדשים ויתרככו להם עם הזמן.

הבלמים בפידל בסך הכל מספקים את הסחורה. הבלם הקדמי מספק עוצמה ורגש מעולים למהירויות שהקטנוע יודע להפיק ומאחור תמצאו בלם תוף, שאומנם לא מספק המון עוצמה או רגש אבל עושה את העבודה ותו לא. כידוע מכתבות קודמות, הנני מעדיף בלם אחורי שיספק עוצמת בלימה סבירה ולא אגרסיבית זאת למנוע החלקה ובכך למקסם את הבלימה ובלם התוף הצנוע של הפידל עומד במשימה זו.

עיצוב, נוחות, שימושיות
הפידל מגיע מעוצב רטרו ומזכיר במעט את הווספה של פיא'גו, ומכאן אפשר להבין שהוא בא לתת מענה לאלו שאין ביכולתם לרכוש את הלוקסור האיטלקי ועדיין רוצים להעמיד בגאווה קטנוע אופנתי בקדמת בית הקפה השכונתי. אישית אהבתי את הקווים הקלאסיים והעיצוב הנוסטלגי אם כי אין כאן ירידה מרשימה לפרטים כמו במקור האיטלקי. הפידל נראה ומרגיש כמו גרסה יותר בוגרת ומיושבת של המיו הקטנטן.
ניתן להבין שתמורת אותם 11 אלף זוזים צנועים לא תקבלו איכות חומרים משובחת. הפלסטיק לא יושב בכל מקום בצורה אחידה ואכן יש הרגשה זולה בכל מקום אשר תסתכלו. אבל שוב, שילמתם בזול? אל תצפו שהפידל יהיה בנוי כמו כינור סטרדיבריוס. יש הרגשה שהמון חלקים בקטנוע נלקחו מאותו מפעל המייצר את הפיג'ו טוויט אותו בחנתי לפני כמה חודשים, החל ממתג השבתת המנוע בתא המטען ועד מתג פתיחת הכסא מהכידון. בהתחשב בסכום אותו תדרשו לשלם על הפידל ניתן להבליג על האיכות הלא מושלמת על אף שמסאניאנג אפשר לצפות להקפדה גבוהה יותר.

מבחינת נוחות ומרווח הפידל עובר בצורה סבירה, הנני 1.80 והיה לי די מקום לרגליים אך רכיבה בזוג תצריך אינטימיות בין ברוכס למורכב/ת. תחת הרגליים תמצאו מדרס שטוח ששימושי לנשיאת קניות או תיק אותם ניתן לתלות על וו התלייה הנמצא מתחת לכידון. הקטנוע מגיע עם משקף רוח למקרה שתתפתו להגיע עם הפידל למהירויות. מיגון הרוח עושה את עבודתו בצורה טובה ויעילה. מיותר הוא לא. תא המטען מתחת לכסא יכיל קסדת 3/4 ותו לא. הפתרון הקלאסי יהיה להוסיף ארגז ובזכות סבל מקורי ממתכת המרגיש מספיק חזק נחסכת עלות התקנת סבל לא מקורי. לוח השעונים קריא וגם בעיצוב רטרו ומכיל פרטים בסיסים בלבד. המתגים בכידון נגישים ומרגישים במקומם הטבעי. המראות בקטנוע אומנם יפות אבל הרגישו לא פרקטיות וקשות מאוד לכוונון. שדה הראיה שהן מספקות לא מבריק ועקב כך מצאתי את עצמי לא פעם ולא פעמיים מסובב את ראשי לאחור.

מי לא מכיר את התחושה בה אנו נתקלים כאשר אנו רוצים למלא אוויר בצמיגים ופקק המילוי (ונטיל) משחק אותה קשה להשגה? ובכן, אומנם זה משהו קטן וזניח, אבל הוונטילים בקטנוע מתוכננים בצורה כזו שניתן למלא אויר בקלות מבלי ללכלך את כפות הידיים, אהבתי. הקטנוע מגיע עם ג'ק צד וגם אמצע, כאשר על הג'ק צד הוא מרגיש מאוד יציב וקל מאד להניף אותו על הג'ק אמצע.

מחיר, אחריות, אחזקה
מחיר של 11 אלף ש"ח מציב את הפידל בטווח הביניים שבין הקטנועים הסיניים הזולים לבין הקטנועים המושקעים והאופנתיים יותר. באופן מעניין הפידל זול בכאלף ש"ח מהמיו האופנתי והקטן יותר בנפחו וגם לסנטו שהוא המקביל של קימקו לנישה המעוצבת. מחירו של הפידל זהה לזה של האורביט והג'ט 4 אך מי שמחפש קטנוע מעט יותר מפנק, מרווח ומושקע יותר יצטרך להוסיף עוד כ-1,500 ש"ח לערך עבור כלים כמו הסאניאנג VS או הפיאג'יו FLY.  אגב, מקור ההשראה האיטלקי ידרוש מכם תוספת של 8,000 ש"ח, לא פחות.
הפידל מגיע עם אחריות לשנתיים או 20 אלף ק"מ ומרווח הטיפולים עומד על 4,000 ק"מ. עלות הטיפולים ל-20,000 ק"מ עומדת על כ-4,100 ש"ח, לא הכי זול בהתחשב בעובדה שהפידל הוא קטנוע בסיסי בעל קירור אוויר, שני שסתומים וקרבורטור.

סאניאנג פידל II – מחירי טיפולים (המחירים כוללים חלפים, עבודה ומע"מ)

טיפול 1,000 370 ש"ח
טיפול 4,000 352 ש"ח
טיפול 8,000 1,153 ש"ח
טיפול 12,000 352 ש"ח
טיפול 16,000 1,549 ש"ח

תעודת זהות

סאניאנג פידל II
מחיר: 10,985 ש"ח
אחריות: שנתיים או 20 אלף ק"מ
שנת דגם: 2012
דרגת רשיון: A2

נתונים טכניים

מנוע: צילינדר יחיד,124.6 סמ"ק, 2 שסתומים, גל זיזים עילי, קירור אוויר, קרבורטור
הספק: 8 כ"ס ב-7,500 סל"ד
מומנט: 0.85 קג"מ ב-6,500 סל"ד
יחס דחיסה: 9.6:1
מתלים:
קדמי – מזלג טלסקופי
אחורי – בולם יחיד
בלמים:
קדמי – דיסק 190 מ"מ
אחורי – תוף 110 מ"מ
צמיגים:
קדמי – 110/70-12
אחורי – 120/70-12
בסיס גלגלים: 1,320 מ"מ
מיכל דלק: 5 ליטר
משקל: 111 ק"ג (יבש)

מדידות

מהירות מרבית על השעון: 102 קמ"ש
מהירות מרבית מדודה: 100 קמ"ש
צריכת דלק ממוצעת: 21 ק:מ לליטר
טוח רכיבה: 105 ק"מ

הגב

avatar
מיין לפי:   חדש | ישן
סנופ דו"גי דו"ג
אורח
סנופ דו"גי דו"ג
רק שכחתם לציין שהמיו הוא קטנוע לכוסיות

ולנושכי כריות

כותרת
רק שכחתם לציין שהמיו הוא קטנוע לכוסיות
רונן בורגמן
אורח
בייננו, חבל על הכסף

קטנוע כזה צריך לעלות חצי ממה שהוא עולה. בכסף שלו אפשר לקנות קטנוע 125 בן שנה וקצת שיתן ביצועים נורמליים והרבה יותר פינוק

כותרת
בייננו, חבל על הכסף
PX MAN
אורח
כולם מנסים לחקות אותה אבל וספה יש רק אחת
כותרת
כולם מנסים לחקות אותה אבל וספה יש רק אחת
טוני אליאס
אורח
המחיר באמת סבבה אבל הביטוח, הביטוח....

חצי מהמחיר של הקטנוע אז מה עשינו בזה? עד שלא יורידו את המחיר של הביטוח בחצי לא יעזור שום דבר

כותרת
המחיר באמת סבבה אבל הביטוח, הביטוח....
גיא
אורח
ל- 1 . אני לא חושב שאתה צודק.

הדרך להביע את דעתך לגבי נושכי כריות לא מתאים לנו כרוכבי דו גלגלי. כל אחד שיחיה את חיו כראות עיניו כל עוד הוא לא מפריע לנו.

כותרת
ל- 1 . אני לא חושב שאתה צודק.
אשר .ג
אורח
למספר 4-

אני הבנתי שהביטוח הולך לרדת לקראת תחילת חודש מאי. באחוזים דיי יפים.

כותרת
למספר 4-
מתן הבנדיט
אורח
רציתי לציין את הצלם.

כצלם חובב, אני חייב לציין שיש כמה תמונות ממש עם מעוף. ואשמח גם להגיע לעזור בצילום של כתבות מבחן וברר שללא כל תמורה ובהתנדבות. יש ברשותי מצלמת "קנון" איכותי ושלוש עדשות עד 120. תודה. מתן.

כותרת
רציתי לציין את הצלם.
עדי
אורח
כל אחד רואה יופי בדרך אחרת.

אם בעיניך הפידל יפה זה בסדר אבל אף אחד לא אומר שהוא מוצא חן בעיני כולם מבחינה חיצונית. אבל אבל רואים שיש לו אופי פנימי ובטח גם חוש הומור…
ללא כל קשר ניהנתי לקרוא וגם לעבור על התמונות.

כותרת
כל אחד רואה יופי בדרך אחרת.
יוסי דיו
אורח
4100 שח לטיפול

מישהו התחרפן במטרו, אני אקנה חדש במקום

כותרת
4100 שח לטיפול
מיה
אורח
רטרו או לא

אני נוסעת רק במקור האיטלקי הוספה האדומה שלי

כותרת
רטרו או לא
דניאל
אורח
שמישהו כבר יספר ליבואנים

שהם לא חייבים להרוויח 500% על החלפים

כותרת
שמישהו כבר יספר ליבואנים
גדי
אורח
ל4

גם אם יורידו את הביטוח ידאגו לנקנק אותנו במשהו אחר, ממשלת ישראל לשירותך תמיד

כותרת
ל4
קובי
אורח
אם כל הכבוד לקטנועים מהמזרח

עדיף לשלם קצת יותר וליסוע ביפני אמין

כותרת
אם כל הכבוד לקטנועים מהמזרח
גבי
אורח
אם כבר רק לעיר אז אני בעד חשמלי
כותרת
אם כבר רק לעיר אז אני בעד חשמלי
דוד
אורח
הרגת אותי

עם הקטע הרקטלי.. אמא'לה.

כותרת
הרגת אותי
קובי
אורח
ל-11

אני מסכים איתך 100 אחוזים. למה כל דבר פה ביותר, בחו"ל חלפים זה דבר שפוי, ואתה לא מתבלבל בכלל וקונה אורגינלי. לא תחליפי ולא משומש.

כותרת
ל-11
גילי
אורח
ל-5

עזוב אותך.. אופנוע זה לגברים ולא לנושכים… חחח
כתבה כתובה יפה, מספרת על הכלי ואומרת דוגרי מה טוב ומה לא. ככה צריך. לאחרונה כבר לא ניתן לצערי להבין מהמדיה את השורה התחתונה, קניתם אותי. רק שאני מבין מפה שזה לא עבורי ואסתכל על אופציה יקרה יותר לצערי.

כותרת
ל-5
טלי
אורח
נראה מדליק
כותרת
נראה מדליק
רני
אורח
אני זוכר את הסאניאנג שטל"ש בחן ונסע בו בכל הארץ

אם זה הוא היה חוזר הביתה מהר.. זה לא נולד למרחקים. כתבה יפה.

כותרת
אני זוכר את הסאניאנג שטל"ש בחן ונסע בו בכל הארץ
wpDiscuz

תגובות

מגדל אבניר
הונדה מגדל