חדש! מוטו מדריך בשיתוף יד2. עכשיו בחנויות וכאן

קיוואי בנלי
איפון
מטרו עליון מתחת ל- MENU – מקום 2 – אחד על אחד
פרפקט אופנועים
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אפריליה
הווסקוורנה באנר שמאל
פרפקט קוביה שמאל
תמוז
אופנוסנטר קוביה שמאל
KTM עליון קוביה
אישימוטו באנר קוביה שמאל
רפידו
סטפן
לרט
Ad motorsport
לארט
ברקום קוביה שמאל
הארלי שמאל
שוברט
אוגוסטה קוביה הכי עליון
מטרו לבן – קוביה שמאל
HJC
HRP קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
כרמיאל קוביה שמאל

סאניאנג פידל II – ילד סנדויץ'

סאניאנג פידל II – ילד סנדויץ'

תומר לשר

צלם: תומר לשר

לא קל לסאניאנג פידל. הוא מזכיר את האח האמצעי שמשתדל להראות כמו אחיו הגדול אבל מגלה למרבה הצער שאחיו הקטן, שלו שאיפות דומות, זוכה למירב תשומת הלב. בעיצובו הפידל מנסה לרכב על גל הרטרו ולהידמות לוספה היוקרתית ורבת ההילה אלא שמצד שני, מתחתיו נמצא המיו הקטן ממנו בממדים והנפח שנתפס כאופנתי יותר וגם זוכה לפופולאריות גבוהה יותר.
למרות זאת, הפידל II מתהדר בתג מחיר של 11 אלף ש"ח, קצת יותר מקטנועים סינים שלא נהנים מהתדמית המוצלחת  שמלווה בשוק המקומי לשם סאניאנג.
הפידל אמנם נמצא איתנו מאז 2009 אבל הוא נחבא אל הכלים ומנגן כינור שני למיו. יצאנו לראות מה יש לפידל להציע מעבר לאריזה האופנתית והמחיר הקורץ והאם יש לו סיבה לרגשי נחיתות.

השורה התחתונה
הפידל בא לתת מענה לאלו החושקים בקטנוע מעוצב בסגנון רטרו ותקציבם אינו מרקיע שחקים. מדובר בקטנוע בסיסי למדי, לא נוח במיוחד ובעל יכולת דינאמית סבירה שנבדל מיתר קטנוע התקציב בעיצוב ה"וספה לעניים". אלו השוהים רבות מחוץ לכותלי העיר ימצאו את עצמם נלחמים בקצב התנועה יחד עם הרגשת מאמץ מצד המנוע ואילו בעיר הפידל יעשה את העבודה בצורה נאמנה. הפידל בפירוש מיועד לרכיבה עירונית כשמחוץ לעיר ההרגשה הייתה מאולצת ולא נעימה. במחיר של 10,985 שקל  תקבלו קטנוע שתואם את המחיר מבחינת הביצועים ואיכויות אבל  עם, זאת ייצ'פר אתכם בפן הוויזואלי. 

מנוע, תמסורת, ביצועים
המנוע בפידל בנפח 124.6 סמ"ק, מקורר אויר, מוזן קרבורטור ומספק כ-8 כ"ס צנועים. אין ספק שמדובר במנוע לא גדוש כל טוב ביחס לשאר הקטנועים בקטגוריה ודבר זה מורגש היטב ביציאה מהעיר. בתוך העיר לא תמצאו טענות או מענות. המנוע מסונכרן לתמסורת בצורה טובה כך שיתן מענה של 98% לרוב הצרכנים העירוניים. זינוקים מהמקום סבירים לכל דעת ושליטה במצערת בהתנהלות עירונית קלה ומזמינה.

הסיפור נהיה קצת בעייתי כאשר יורדים לאיילון או לכביש החוף, שם הפידל מרגיש מתאמץ ומתנשף. כבר עם הגעתי למהירות סבירה של 75 קמ"ש התחלתי להרגיש כי הסוף קרב. סבלנות מרובה הניבה עליה של המחוג לכוון 90 קמ"ש והפידל מרגיש שפה נגמר הסיפור. קצת מאמץ וניסיון קיצוני להתחבא מתחת למשקף רוח הניב מהירות סופית של 100 קמ"ש שם, לרגע מר, חשבתי שהבוכנה עומדת לעשות ביקור רקטלי בישבני. אין ספק ששהייה מרובה במהירות זו לא נעימה והקטנוע לא יועד לה אבל שיוט נינוח של 75 קמ"ש הוא מתקבל על הדעת. אלו המעוניינים לרכוש את הכלי, קחו בחשבון, הפידל לא אוהב נסיעות בין עירוניות.

התנהגות, מתלים, בלמים
גם פה בא הפידל להסביר לנו בצורה חד משמעית שהוא בנוי להאבקות אורבאנית מאשר זרימה בין עירונית. מבחינת התנהגות הפידל מרגיש יחידה אחת, ההיגוי זריז ושינוי כוון בכל מהירות לא הניבו כל זעזוע. גם בפניות ארוכות או קצרות הקטנוע הרגיש יציב ונטוע אילו אם וכאשר תפגשו בור ביוב או מהמורה כזו או אחרת תעדיפו לחמוק מאשר לעלות עליה, הפידל לא ידע לבלוע מפגעים בהטיה ויזדעזע מעט. בזכות אותם מתלים נוקשים הפידל שומר על אופן ההתנהגות כאשר רכוב עליו רוכב אחד או שניים באותה צורה אך לא מדובר בקטנוע בעל אופי ספורטיבי.

המתלים בפידל מרגישים נוקשים יחסית ולא נוטים לספוג מהמורות בצורה נינוחה. בשילוב עם מושב קשה אין מנוס מלהרגיש כל בור או מהמורה קלה שבקלות. עם זאת, הפלוס היחידי שבדבר זה אופן התנהגות החלטי בפקודות היגוי ללא השתהות כזו או אחרת. יש לציין שאת הקטנוע קיבלנו עם 1,100 ק"מ בלבד על השעון כך שסביר להניח שהמתלים חדשים ויתרככו להם עם הזמן.

הבלמים בפידל בסך הכל מספקים את הסחורה. הבלם הקדמי מספק עוצמה ורגש מעולים למהירויות שהקטנוע יודע להפיק ומאחור תמצאו בלם תוף, שאומנם לא מספק המון עוצמה או רגש אבל עושה את העבודה ותו לא. כידוע מכתבות קודמות, הנני מעדיף בלם אחורי שיספק עוצמת בלימה סבירה ולא אגרסיבית זאת למנוע החלקה ובכך למקסם את הבלימה ובלם התוף הצנוע של הפידל עומד במשימה זו.

עיצוב, נוחות, שימושיות
הפידל מגיע מעוצב רטרו ומזכיר במעט את הווספה של פיא'גו, ומכאן אפשר להבין שהוא בא לתת מענה לאלו שאין ביכולתם לרכוש את הלוקסור האיטלקי ועדיין רוצים להעמיד בגאווה קטנוע אופנתי בקדמת בית הקפה השכונתי. אישית אהבתי את הקווים הקלאסיים והעיצוב הנוסטלגי אם כי אין כאן ירידה מרשימה לפרטים כמו במקור האיטלקי. הפידל נראה ומרגיש כמו גרסה יותר בוגרת ומיושבת של המיו הקטנטן.
ניתן להבין שתמורת אותם 11 אלף זוזים צנועים לא תקבלו איכות חומרים משובחת. הפלסטיק לא יושב בכל מקום בצורה אחידה ואכן יש הרגשה זולה בכל מקום אשר תסתכלו. אבל שוב, שילמתם בזול? אל תצפו שהפידל יהיה בנוי כמו כינור סטרדיבריוס. יש הרגשה שהמון חלקים בקטנוע נלקחו מאותו מפעל המייצר את הפיג'ו טוויט אותו בחנתי לפני כמה חודשים, החל ממתג השבתת המנוע בתא המטען ועד מתג פתיחת הכסא מהכידון. בהתחשב בסכום אותו תדרשו לשלם על הפידל ניתן להבליג על האיכות הלא מושלמת על אף שמסאניאנג אפשר לצפות להקפדה גבוהה יותר.

מבחינת נוחות ומרווח הפידל עובר בצורה סבירה, הנני 1.80 והיה לי די מקום לרגליים אך רכיבה בזוג תצריך אינטימיות בין ברוכס למורכב/ת. תחת הרגליים תמצאו מדרס שטוח ששימושי לנשיאת קניות או תיק אותם ניתן לתלות על וו התלייה הנמצא מתחת לכידון. הקטנוע מגיע עם משקף רוח למקרה שתתפתו להגיע עם הפידל למהירויות. מיגון הרוח עושה את עבודתו בצורה טובה ויעילה. מיותר הוא לא. תא המטען מתחת לכסא יכיל קסדת 3/4 ותו לא. הפתרון הקלאסי יהיה להוסיף ארגז ובזכות סבל מקורי ממתכת המרגיש מספיק חזק נחסכת עלות התקנת סבל לא מקורי. לוח השעונים קריא וגם בעיצוב רטרו ומכיל פרטים בסיסים בלבד. המתגים בכידון נגישים ומרגישים במקומם הטבעי. המראות בקטנוע אומנם יפות אבל הרגישו לא פרקטיות וקשות מאוד לכוונון. שדה הראיה שהן מספקות לא מבריק ועקב כך מצאתי את עצמי לא פעם ולא פעמיים מסובב את ראשי לאחור.

מי לא מכיר את התחושה בה אנו נתקלים כאשר אנו רוצים למלא אוויר בצמיגים ופקק המילוי (ונטיל) משחק אותה קשה להשגה? ובכן, אומנם זה משהו קטן וזניח, אבל הוונטילים בקטנוע מתוכננים בצורה כזו שניתן למלא אויר בקלות מבלי ללכלך את כפות הידיים, אהבתי. הקטנוע מגיע עם ג'ק צד וגם אמצע, כאשר על הג'ק צד הוא מרגיש מאוד יציב וקל מאד להניף אותו על הג'ק אמצע.

מחיר, אחריות, אחזקה
מחיר של 11 אלף ש"ח מציב את הפידל בטווח הביניים שבין הקטנועים הסיניים הזולים לבין הקטנועים המושקעים והאופנתיים יותר. באופן מעניין הפידל זול בכאלף ש"ח מהמיו האופנתי והקטן יותר בנפחו וגם לסנטו שהוא המקביל של קימקו לנישה המעוצבת. מחירו של הפידל זהה לזה של האורביט והג'ט 4 אך מי שמחפש קטנוע מעט יותר מפנק, מרווח ומושקע יותר יצטרך להוסיף עוד כ-1,500 ש"ח לערך עבור כלים כמו הסאניאנג VS או הפיאג'יו FLY.  אגב, מקור ההשראה האיטלקי ידרוש מכם תוספת של 8,000 ש"ח, לא פחות.
הפידל מגיע עם אחריות לשנתיים או 20 אלף ק"מ ומרווח הטיפולים עומד על 4,000 ק"מ. עלות הטיפולים ל-20,000 ק"מ עומדת על כ-4,100 ש"ח, לא הכי זול בהתחשב בעובדה שהפידל הוא קטנוע בסיסי בעל קירור אוויר, שני שסתומים וקרבורטור.

סאניאנג פידל II – מחירי טיפולים (המחירים כוללים חלפים, עבודה ומע"מ)

טיפול 1,000 370 ש"ח
טיפול 4,000 352 ש"ח
טיפול 8,000 1,153 ש"ח
טיפול 12,000 352 ש"ח
טיפול 16,000 1,549 ש"ח

תעודת זהות

סאניאנג פידל II
מחיר: 10,985 ש"ח
אחריות: שנתיים או 20 אלף ק"מ
שנת דגם: 2012
דרגת רשיון: A2

נתונים טכניים

מנוע: צילינדר יחיד,124.6 סמ"ק, 2 שסתומים, גל זיזים עילי, קירור אוויר, קרבורטור
הספק: 8 כ"ס ב-7,500 סל"ד
מומנט: 0.85 קג"מ ב-6,500 סל"ד
יחס דחיסה: 9.6:1
מתלים:
קדמי – מזלג טלסקופי
אחורי – בולם יחיד
בלמים:
קדמי – דיסק 190 מ"מ
אחורי – תוף 110 מ"מ
צמיגים:
קדמי – 110/70-12
אחורי – 120/70-12
בסיס גלגלים: 1,320 מ"מ
מיכל דלק: 5 ליטר
משקל: 111 ק"ג (יבש)

מדידות

מהירות מרבית על השעון: 102 קמ"ש
מהירות מרבית מדודה: 100 קמ"ש
צריכת דלק ממוצעת: 21 ק:מ לליטר
טוח רכיבה: 105 ק"מ

תגובות

אבניר מגדל ימין תחתון סוזוקי
הונדה מגדל הימורים