fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

ימאהה R1 – שלגיה ושבעת המצבים

ימאהה R1 – שלגיה ושבעת המצבים

תומר לשר

צילום: תומר פדר

בוחנים: תומר לשר, ניסים ברדה וסטפן אבנדיצ'י, עורך מקצועי: סטפן אבנדיצ'י

לימאהה R1 יש פרק של כבוד בהתפתחות אופנועי הספורט המודרניים. כשהוצג בשנת 1998 ולקח את אופנועי הליטר ספורטיביים למחוזות לא מוכרים. עד אז נחשבו אופנועי הליטר של ימאהה לכבדים ומגושמים מידי ואז הגיח לעולם ה-R1 עם עיצוב חד ויוצא דופן וביצועים שלא היו מיועדים לכל רוכב אלא רק לבעלי יכולות ומיומנות גבוהה. ה-R1 השאיר המתחרים בפה פעור כשהם מגרדים את ראשם מעל לוח השרטוטים וגרר את קטגוריית הליטר למרוץ חימוש שנמשך עד עצם היום הזה.

המהדורה העדכנית של ה-R1 יצאה לעולם בשנת 2009 כשהיא מאמצת אלמנטים הנדסיים מאופנוע ה-MotoGP של החברה כמו למשל מנוע המחקה בפעולתו את תצורת עבודת ה"ביג באנג". השנה חוגגת ימאהה 50 שנה במרוצי ה-GP והיא מציינת את היובל  עם רפליקת צביעה באדום לבן מסורתיים וקווים בסגנון ה"רטרו" כש-2,000 יחידות בצביעה זו מוצעות לציבור ולכל אופנוע יש מספר סידורי משלו. חוץ מאותה סכימה מדהימה, עבר ה-R1 רענון קל שגולת הכותרת שבו היא תוספת מערכת בקרת אחיזה בעלת 7 מצבים. בנוסף, שינתה ימאהה במעט את מערכת מחשב ניהול המנוע (ECU) כדי שתתאים לדרישות של בקרת האחיזה והשילוב של שניהם יחד אמורים לגרום לאופנוע להיות נשלט וקל יותר לרכיבה. מעבר לאספקט הבטיחותי בימאהה מבטיחים גם אורך חיים ארוך יותר לחיי הצמיג האחורי בזכות מיתון ההחלקות ביציאה "על הגז". חיצונית, שינתה ימאהה קלות את מסכת האופנוע, הוסיפה חופת הקוק-פיט ללא ברגים לזרימה בעיצוב וליד הפנסים הצידיים תמצאו תאורת LED מגניבה שמשלימה את הלוק האגרסיבי שה-R1 מזוהה איתו עם השנים.
משולש ההיגוי העליון גם הוא עבר שינוי וקיבל לוק מחורץ ואגרסיבי המזכיר את זה שנמצא על  YZR-M1,אופנוע ה-MotoGP  הטהור של ימאהה. רגליות הרוכב הותאמו גם הן  כך שיתאימו למגפי הרכיבה ויספקו יותר אחיזה ברכיבה אגרסיבית, בהחלט שינוי קטן שמורגש היטב. את הרגליות האלו אפשר לכוון, 15 מ"מ למעלה ו-3 מ"מ אחורה.

כשנכנסתי לסוכנות "מטרו סיטי" לאסוף את הימאהה R1 למבחן אני יכול להישבע שלרגע קט הרגשתי כנסיך שבא להעיר את שלגיה אל החיים. אז לא, לא נישקתי את מיכל הדלק, לא ליטפתי את האגזוזים וממש לא נזלה לי דמעה לכוון לוח השעונים. פשוט הכנסתי את המפתח לסוויץ' והפחתי חיים בצורה היותר מקובלת ופרימיטיבית.
לחיצה על כפתור ההתנעה ונראה שמעולם שלגיה לא נשמעה כה סקסית, לגמרי שונה מאותם כל סיפורי ילדות עליהם גדלנו, שילוב לראשון ו.. הנה מתחיל לו מבחן דרכים של אחד האופנועים היותר מושפעים מסצנת ה-GP המהוללת.

השורה התחתונה
ה-R1 לשנת 2012 הוא אופנוע שמאוד קל להתחבר אליו מהרגע הראשון ומאוד כיף לראות בו אופנוע שמתאים גם לטיולים וגם למטרת רכיבה ספורטיבית.  בקטעי כבישים מפותלים הוא פשוט יודע לעשות את העבודה בצורה זורמת ונקייה בכל תחום שתתנו לו. הדגם הקודם והדגם החדש דיי דומים ומעוררים את השאלה האם השינויים הללו מספיק משמעותיים שיצדיקו החלפה?

אלו שלא בהכרח מחפשים את המגבלות ברכיבה, לא ירגישו צורך להחליף לדגם הנ"ל ואילו לרוכבים המשחיזים אשר נוהגים להשכים לפני הציפורים ולרדת לסדום ערד ימצאו את הדגם החדש כסיבה מספקת לשדרוג, זאת בעיקר הודות לבקרת האחיזה שנוספה בשנה הנוכחית.
מלבד זאת, מדובר באופנוע מאוד ידידותי ולא מאיים עם התנהגות כביש נעימה אבל עם זאת כשתלחץ אותו תקבל סכין משויפת היטב לבישולים של שבת בבוקר. לדעתי האישית, מדובר באופנוע עם עיצוב מדהים בעל ארגונומיה תפעול נוחה ביותר. על עיצוב האופנוע חלקו עליי לא מעט, אבל אני תמיד הייתי חסיד של מסורת העיצוב של ה-R1 ככה שבעיניי הדגם הנוכחי הוא פשוט יצירת אומנות.
תג המחיר של אופנועי הליטר המתחרים דיי זהים לזה של  ה-R1 (129,985 ש"ח)  מה שמציב את הדגם הנ"ל כאופציה דיי הגיונית כשמערכת בקרת המשיכה מהווה בונוס בטיחותי חשוב גם אם רוכבים מהאסכולה הישנה לא יודו בכך.

מנוע, תמסורת
המנוע ב-R1  מרגיש מאוד ידידותי, ליניארי ולא מאיים כשגם שימוש אלים במצערת לא בהכרח יגרום לפרונט לנתק מגע עם הקרקע. מערכת ההזרקה עובדת בצורה חלקה ומאפשרת שינוי קצב ללא תחושה של OFF/ON אם כי בסל"ד נמוך טיפה קשה יותר לווסת את פעולת המצערת אך שמירה על סל"ד קבוע מתבצעת בקלות.

מערכת ההזרקה מצוידת ב-3 מצבי ניהול מנוע:STANDARD ,A  ,ו-B כאשר במצב סטנדרט הביצועים "רגילים", במצב A המנוע במלוא עוצמתו והמצערת רגישה יותר, ומצב B זה כנראה B"רגוע". המנוע הזה חי באמת החל מ 7-8 אלף סל"ד ולא שהוא לא חזק בסל"ד נמוך, אחרי הכול זהו מנוע ליטר. אבל מתחת לסל"ד הנ"ל הוא פשוט לא מאיים, סוג של "רוד פרנדלי". כשחוצים את  קו ה-8,000 סל"ד לכוון 12,000 מתחילה החגיגה והמנוע משחרר את מלוא 182 סוסיו שהם כ-155 כ"ס בגלגל.

בעת האצה בסל"ד נמוך מנוע ה-R1 מרגיש מעט מחוספס וגס אך מעל 7,000 סל"ד המנוע עובר להיות חלק ונעים. הצליל שבוקע מצמד המפלטים, זה כבר סיפור אהבה. זה לא וי-טוין וזה לא 4 צילינדר רגיל בשורה. הסאונד הזה פשוט מחשמל במלוא מובן המילה, ועוד עם המפלטים המקוריים.

החבילה של הגיר משובחת ובהחלט מספקת את הסחורה אם כי ברכיבה ספורטיבית דרושה מעט תשומת לב וטיפ-טיפת מיקוד בהורדת הילוכים לפני כניסה לפנייה. יחסי העברה בגיר מרגישים מעט קצרים משאר הליטרים אבל בהחלט לטעמי. כאחד שרוכב לרוב על אופנועי 600 ספורטיביים התחושה של הגיר הקצר הרגישה לי כמו בבית וגם ברכיבה מנהלתית המעבר בין ההילוכים מתבצע בצורה חלקה ונעימה.

מתלים, בלמים, ביצועים
בקרת האחיזה עובדת פשוט מדהים. "שלגיה" יכולה לסמוך על שבעת  המצבים בצורה אבסולוטית. בהאצה אגרסיבית ביציאה מפניות חדות, נורת בקרת האחיזה נדלקת אבל התערבות המערכת כמעט ואינה מורגשת בפועל. פשוט כלום. מתי כן תרגישו?
בעת פתיחת מצערת באופן פתאומי ואגרסיבי תרגישו היטב איך הבקרה נכנסת לפעולה ומרסנת את הגלגל האחורי ברמת דיוק שפשוט הדהימה אותי. בימאהה החליטו שהם רוצים  לשמור על הרוכבים כך שגם אם כיביתם את בקרת האחיזה, בעת התנעת את אופנוע מחדש בקרת האחיזה תשוב לפעולה אך על המצב המינימאלי.

המתלים באופנוע סופגים מהמורות בצורה הרמונית ונראה כי מסונכרנים היטב לאופי השלדה הקשיחה. עם זאת קצת קשה לקבל פידבק מהפרונט, לא תמיד הוא משדר לך מה קורה מקדימה. לאחר כיוון המתלים התופעה נעלמה. כאחד שלא תמיד מסתפק בכיוון המתלים הקונבנציונלי שאיתו מגיע האופנוע מהיצרן, ונותן את הכיוון שמתאים לסגנון הרכיבה שלי, הופתעתי שחיפוש בורגי שיכוך הכיווץ בתחתית הבולמים עלה בתוהו. אך אחרי הרהור קל הבטתי חזרה מלמעלה ומצאתי את בורג הכוונון המיוחל. במזלג של ה-R1 כל בולם מופקד על פעולה ספציפית כך שהבולם ימני אחראי על שיכוך ההחזרה ואילו הבולם השמאלי אחראי על שיכוך הכווץ. כיוון עומס הקפיץ נשאר למעלה במקום הרגיל.
שינויי כיוון ברכיבה מתבצעים בצורה ליניארית חלקה, ללא כל זעזוע ועם המון יציבות. שמירת קו היא בהחלט משימה קלה ובעת הטיות במהירויות גבוהות האופנוע מרגיש שתול באספלט ומשרה יציבות ובטחון.

הבלמים מספקים המון רגש אם כי חסרה מעט עוצמה לקראת השלב האפקטיבי של הבלם. יש לציין שהאופנוע הגיע אלינו למבחן עם מעט ק"מ על השעון ובזמן הרצה. רק לאחר צבירת ק"מ נוספים בהם בלמנו חזק מספר רב של פעמים, עוצמת הבלמים "סודרה".
בכניסה לפנייה כשיורדים על הבלם הקדמי יש לאופנוע נטייה קלה להתיישר. נשאיר את ההסבר לתופעה זו לפיסיקאים אך רוכב מנוסה שיודע לווסת ולשחרר את עוצמת הבלימה בהדרגה (טכניקה אשר נקראת בעולם המרוצים "trail braking"), יוכל לאזן את תחושת היישור בכניסה לפניות. בעקלתונים מהירים זה כמעט ולא מורגש ואילו בפניות הדוקות יש לאופנוע נטיה קלה להרחיב את הקו. תופעה זו אינה חריגה בכלים ספורטיביים ונתקלתי כבר בכלים בהם התופעה מורגשת יותר.


צילום: תומר לשר

נוחות, שימושיות
תנוחת הרכיבה מקבלת ומזמינה אם כי חסר לי מעט קימור בצדי מיכל הדלק, קימור אשר מיועד לעגן את הברך בהטיות. הקליפאונים יושבים מושלם וידיות התפעול ממוקמות במקום הנכון. רגליות הרוכב גבוהות אך לא יעייפו אותך גם אחרי רכיבה ממושכת של 100 ק"מ ויותר.ל-200 ק"מ מהמבחן הצטרפה עלמת החן שהתברכה במידות קומפקטיות ביותר, אבל מידותיה הצנומות לא עזרו לה, תנוחת הישיבה מאחור פשוט לא נוחה ורגליות המורכב ממוקמות גבוה באופן חריג.

מתחת לכסא המורכב תמצאו רצועות בד שיוצאות החוצה המיועדות לקשירת קסדות, בהחלט פרקטי. תא האחסון הממוקם מתחת לכסא המורכב יכיל ארנק ופלאפון אבל לא יותר מזה. צג לוח השעונים קריא ביותר ומספק את שלל האינפורמציה הדרושה וחופת הטייס מספקת מקום הוגן לאכלוס הראש בעת רכינה והתחמקות מרוחות.

מחיר, אחזקה, אחריות
מחירו של ה-R1 הוא 129,985 ש"ח, בדיוק כמו הקאוואסאקי ZX10 וההונדה CBR1000RR כשהסוזוקי GSXR1000 הוא הזול בחבורה היפנית בהפרש של עשרת אלפי שקלים. עבור מי שחפץ במערכת בקרת אחיזה מצטמצמת הבחירה בין הימאהה לקאווסאקי (להונדה ולסוזוקי אין בקרת אחיזה, לפחות לא ב-2012) כשגם האפריליה RSV4 R שמחירו דומה יצטרף ללבטים. יתר אופנועי הסופר בייק האירופאים (ק.ט.מ, דוקאטי) יקרים משמעותית. ה-R1 מגיע עם אחריות לשנתיים ללא הגבלת ק"מ כשמרווח הטיפולים עומד על אחת לעשרת אלפים ק"מ. עלות הטיפולים ל-30 אלף ק"מ היא 5,380 ש"ח כולל מע"מ.

מילה של סטפן

בדרך כלל כשוולנטינו רוסי מפתח אופנוע עבור יצרן כלשהוא, המוצר המוגמר עובד טוב (להוציא כמובן את סאגת הדוקאטי בתקופה הנוכחית, שם יש מצבור רב של נתונים שמקשים על הדוקטור).

כשבחנתי לפני שנתיים את ה-R1 של 2009, נדהמתי מתחושת האחיזה המשופרת שהאופנוע הזה השרה עלי והרעיון של שינוי התזמון בגל הארכובה במנוע 4 צילינדרים טורי כדי להשיג אחיזת כביש משופרת מאחור, פשוט גאוני. זה גם עובד נפלא הלכה למעשה.
אני מזהה בעולם אופנועי הכביש הספורטיבים מגמה שהולכת וצוברת תאוצה אצל יצרני האופנועים בשנים האחרונות עקב המצב הכלכלי בעולם: לא עוד אופנועים ממוקדים וקיצוניים רק למסלול, אלא גם נוחים (באופן יחסי כמובן לקטגוריה זו) וסלחניים יותר ליום-יום, אשר יתאימו גם לטיול נופים של שבת וכל זאת בשאיפה להגדיל את פלח שוק הרוכבים ומכאן גם את המכירות.

ה-R1 הזה נוח ונעים יותר מהדגם הקודם באופן בולט, הן בתחושות והן בתפעול ומכאן, שיתאים ליותר סוגי רוכבים. העניין המדהים הוא שיחד עם הנוחות היחסית, בעת לחיצה על כפתור מנטלי הוא יהפוך מאופנוע נוח לכלי-תוקף פניות מהמשובחים שיש. את ויברציות המנוע כבר לא מרגישים בגוף כמו בכלי הקודם והדגם הנוכחי גם יציב יותר מבחינה דינמית אך עם השגה קלה שבכניסה לפניות בשילוב עם הברקסים, האופנוע מעט מתנגד, אך לא באופן מאיים. את העניין אפשר יהיה לפתור על ידי הסבה קלה באופן התפעול. נו ביג דיל.
יש גם טיפה ערפול בפידבק מהצמיגים אך גם כאן יהיה אפשר לסדר העניין על ידי הגברה קלה של שיכוכי הכיווץ מלפנים ומאחור, והעלאה מועטה בלחצי האוויר, לא אלה של היצרן . . .

בסה"כ נהניתי מאוד מה-R1 הזה ובמיוחד מהמנוע. גם אם לא מושלם, בעיני האופנוע הזה פשוט מלהיב.

9 בסולם הג'ננה  (אייקון של פטיש !)

סטפן

לגלריית תמונות מרהיבה של ה R1

תודה לניצן רז, אולג 'שרקי' ולנסטלי על העזרה בביצוע המבחן. רוצים עוד מה-R1 החדש? המתינו בסבלנות

 

תעודת זהות

ימאהה R1
מחיר
: 129,988 ש"ח
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2012
דרגת רשיון: A

נתונים טכניים

מנוע: 4 צילינדרים בשורה, 998 סמ"ק, 4 שסתומים לצילנדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים, הזרקת דלק
הספק: 182 כ"ס ב-12,500 סל"ד
מומנט: 11.8 קג"מ ב-10,000 סל"ד
קדחXמהלך: 52.2X78 מ"מ
יחס דחיסה: 12.3:1
מתלים:
קדמי – מזלג הפוך 43 מ"מ, מהלך 120 מ"מ
אחורי – מונושוק, מהלך 120 מ"מ
בלמים:
קדמי – דיסק כפול 310 מ"מ, קליפר רדיאלי 6 בוכנות
אחורי – דיסק 220 מ"מ, קליפר בוכנה אחת
צמיגים:
קדמי – 120/70-17
אחורי – 190/55-17
בסיס גלגלים: 1,415 מ"מ
גובה מושב: 835 מ"מ
מיכל דלק: 18 ליטר
משקל: 206 ק"ג (רטוב)


תודה לקבוצת 'כלמוביל' יבואנית יונדאי שהעמידה לרשותנו
את ה-i25 כרכב הסיוע

גלריית תמונות R1

63 תגובות ל ימאהה R1 – שלגיה ושבעת המצבים

  1. מה שברור שהוא יגדל להיות ילד בריא וחזק.

  2. החשיפה הזו מאוד מאוד מושכת ומעניינית. תודה.

  3. לפי צמד פנסי החזית המלוכסנים- הוא היה יפני. תודה על הסיקור הממוקד. מבחינים באיכות הגבוהה בכל צילום. נראה איך הוא ייקלט אצלנו עם המון דגמי 1000 סמ"ק!!!

  4. אחלה מבחן !
    אתה כתב, צלם וגם רוכב מעולה.
    התמונות אקשן בכביש שהתייבש רק באופן חלקי, פשוט מגניבות.
    מקוה שנמשיך לכתוב ביחד על אופנועים עוד הרבה פעמים בעתיד.

  5. למות איזה תמונות, רכיבה, כיף.

  6. בעלים של CBR, לא מחליף אבל נהנתי לקרוא.

  7. עדיף שיהיה ותמיד ניתן לנתק מאשר להיות בלי, בימינו עם התקדמות הטכנולוגיה – יצרן ענק שכזה לא יעשה משהו נגד הזרם.

  8. היי, בוקר טוב. עשיתם לי את הקפה של הבוקר מתוק חזק וטעים.

  9. תומר ותומר… אולי תארגנו נינג'ה, קיי.טי.אם, הונדה, ב.מ.וו, סוזוקי, דוקאטי ואפריליה…זה יוצא בחישוב פשוט שמונה גמדים סביב שלגיה- והעורך של דו"גרי יזניק עם סטופר!! אם חסרים לכם כלים, אני אגיע עם הג'קסר. שבת שלום.

  10. איך שר שלמה ארצי: "מהם המילים אם לא שתיקה". קראתי את התיאור ואני שותק כאסקופית נדרכת (השטיח שעליו מנגבים את המגפיים מהבוץ). תודה, שב"ש.

  11. לכבוד מפקד בסיס קליטה ומיון במטרו שלום רב: ברצוני לקבל מספר סידורי אישי שקל לזכור. בכבוד רב- המורעל.

  12. זה פשוט מדהים רמות השכלולים שנולדים בספורטיביים. אם אתה רזה או שמן, אם אתה מרכיב או סתם חורך כבישים. הr1 הזה יכול להסתנכרן איתך כדי שתיתן בראש גם בדרך לעבודה- בתוך העיר.

  13. יפייפיים, עשיתי קופי/ פייסט. אני שמח לראות שלא ציינתם שמישהו מבין הבוחנים סיים במצב של פשטידה בחלק התחתון של הגריל- אני חולה על הזנב הזה. תודה על הסיקור מאיר העיניים והביצ…..

  14. היצרנים לא סתם מוסיפים אלמנטים חדשים באופנועים, יש לכך סיבה טובה:
    רוכבי כביש מקצועיים משיגים היום זמני הקפה טובים יותר במסלולים עם בקרות האלקטרוניקה מאשר בלעדיהן וזה נבדק והוכח.

  15. נהניתי לקרוא. אבל מדוע בסעיף האחרון לא מדברים על כך שאין לו ABS?
    כל הגימיקים לא מתקרבים ברמת חשיבותם ל ABS משולב, שקיים אך ורק בCBR1000RR ובנינג'ה 10, וב130000 ש"ח לוקחים CBR עם ABS ששוה יותר מכל בקרת אחיזהווילישטות אחרת…

  16. מה שיפה לדעתי הן דווקא התמונות שצולמו במרכז העיר: לא חריג מדיי ומשתלב בטבעיות מרשימה בנוף הרחובות- לא חריג מדיי, אסטתי ומסקרן. והצבע הלבן מחמיא והולם. גלריה מרשימה. רק בבקשה: סעו בזהירות בזהירות. אמנם מצויין שהוא מותאם עכשיו- בגרסה החדשה- לרוכבים מין השורה ולא רק לבעלי מיומנות גבוהה. בכל זאת אני מפציר ברוכשים: כבדהו וחשדהו. לפחות בתקופת ההיכרות הראשונית.

  17. פרסי יקר. גם לנו יש טילים בליסטיים עם 182 כ"ס. תישאר עם הווספה שלך בעיר שיראז, קום ובכל מקום שיש לך מפעל לגרעינים שחורים.

  18. האם יש במשרד הרישוי דרגת רשיון קורקטית לטיס אזרחי נמוך בכבישים בינעירוניים?

  19. יותר חשוב לקשור אותו לעמוד+ אזעקה+ משבת הצתה+ איתוראן. ולא הייתי קושר לרצועות החדשות המוצעות קסדת AGV כה צבעונית ויפה ומפקיר אותה לגורלה.

  20. ממש כוחות!!! במילים אחרות, היא נראית כמו אקסנט חדשה.עבור תמונת הרקע מבליטה את גודלו. ויזואלית נראה כמו ה r6.

  21. היום עם כל הבקרות אחיזה והכוח , מיותר לייצר ולבזבז תקציבים על נפחים קטנים. אתה מעביר את המצב ל750 ואו 600 ….והאופנוע הופך למה שאתה רוצה וצריך. כתבה טובה קלה לקריאה גם למי שלא מבין. ניהנתי.

  22. שאלהים ישלח לי כמה שקלים …ואוכל לממש את הפנטזיה הבלתי גמורה שלי….R1…..

  23. תמיד מתתי על הצורה של הפייס של האופנוע הזה…עוד ליפני עשר שנים שהייתי מסתכל על אופנועים רק בירחונים… האופנוע היפה ביותר שניתן לקנות היום בקטגוריה..קבלו חיזוק. מבחן טוב ותמונות מעולות של אקשן.

  24. האופנוע מדהים. הלוח שעונים וכל המשולש העליון נראים פצצות…. לא אוהב כל כך את שני האגזוזים למעלה בזנב…אבל אסבול את זה כשאוכל לקנות אופנוע חדש. אני שמח שאפשר להתחבר לאופנוע מיד….כי פעם קראתי שהR1 הקודמים היו בועטים אותך בכל טעות קטנה שהיית עושה.. יאללה מבחן השוואתי…

  25. אולי כל הבוחנים מכל הירחונים יצאו למבחן השוואתי של כל ה1000 לסוגיהם. ויעלו את אותה כתבה בכל המדיות…ואנחנו ניהנה ממבחן שיכול להיות הכי מדהים שבעולם..
    המבחן שלכם יצא מעולה, אבל מבחן משותף, הוא אחד מהחלומות הרטובים של כל הרוכבים הספורטיביים לדורותיהם.. יאללה תתאחדו ללא ניפוחי אגו ותיזרמו עם ההצעה. ב ב ק ש ה !!!

  26. כולםם הפכו לאופנועים איכותיים ברמה הגבוה ביותר.
    הנתונים כמעט זהים בכולם. אתה צריך לאהוב את הכלי שאתה רוצה כי בכל מקרה אנחנו לא מנצלים את מה שהאופנוע נותן בגלל שאין מסלול. ולשני התומרים ניהנתי מהתוצרת של כל אחד מכם .

  27. ממש יפה, מעניין, מצטלם ולפני כולם – אהבתי. להעריך אנשים כמו סטפן, מילה שלו זה מספיק.

  28. שיהרגו אותך.האופנוע הזה לא עשה כלום לאף אחד.

    אופנוע מדהים עם סאונד מטורף,אבל בכל זאת הג'יקסר היא חבילה טובה יותר וידודית יותר לרוכב.

  29. של אלופים. כבוד של כתבה
    R1 האופנוע נקודה.

  30. בסה"כ האר 1 2012 אינו שונה בהרבה מהבהמה החייתית שהגיע אלינו ב- 2009. גם אז קיבלנו אופנוע בועט וחיה בלתי מרוסנת, לרבות אם הושקעו שיפורים והוסר משקל.
    מה שצריך זה מחיר מכירה סביר(! יאלה מטרו) שישקף את ירידות המחירים בשוק והמיתון בו אנו נמצאים, צמד מפלטים נורמאלי וסכימת צביעה יפה יותר ולא כזו משעממת.
    אחלה אופנוע כבר אמרתי?

  31. אני פשוט לא מאמין שבשנת 2012 מישהו יקנה אופנוע כזה בלי abs. ועוד 130,000 ש"ח, זה לא הגיוני

  32. מי שלא יודע לרכב על אופנוע ליטר שיחזור לאופניים. העם רוצה ליטר חברתי… לתת בגז, להביא בווילי ולהחליק גלגל אחורי

  33. את המבחן שאני עשיתי לפרחח הזה…היה הרבה יותר מעניין !

  34. אני רוכב על TMAX. הקטנוע, בעיני, נחשב "כמטוס" קטן. אני לא מרגיש שאני מסוגל לנצל אותו. במי שרוכב על דו גלגלי הרבה שנים (על קטנועים) לא מבין בשביל מה הצורך באופנוע בעל כמעט 200 כ"ס . אני מבין את האופנועים מסוג הדו שימושי שניתן לנצלם גם לטיולי כביש ומעט שטח..אבל בשביל מה כאלו אופנועים. בעיני הם מתאימים רק למסלול. ואתם החברה הצעירים. סעו בזהירות. לכל אחד מכם יש הורים חברים ומשפחה. תחשבו עליהם. רואי.

  35. הוכח חד משמעי ש-ABS מציל חיים, גם של רוכבים מנוסים. יתרה מזאת, עוד כמה שנים זה יהיה ציוד חובה בכל אופנוע שנמכר בארה"ב ואירופה. מדוע לא כללה ימאהה גם ABS ובכך הייתה הופכת את האופנוע שלה למושלם.

  36. יקבלו שכל ויוסיפו בקרת אחיזה, מה שנשאר זה להוריד את המחיר של הנבלות האלו ! את שנת ה 98 שלי כנראה לא אחליף, יד 2 עם 56000 ק"מ, אף בקרת אחיזה לא תשכנע אותי !

  37. מזה האגזוזים המכוערים האלו, לא יכלו לשים לו משהו טיפה יותר קטן ? 2 בזוקות

  38. ומה שהכי חשוב הכתבה בלי זיוני שכל ומילים מתפלצות, ישר ולעניין בלי סיפורי אלף לילה ולילה, מה שכל קורא צריך לדעת וזהו

  39. עניין של זמן עד שגם לו תהיה מערכת ABS

  40. שיהיו לנו עוד ערימות של מבחנים משובחים ומדוקדקים רק כמו שאתה יודע לעשות ! תענוג לכתוב אתך, לרכוב אתך, וללמוד ממך !

  41. צורת ההגשה, הרעיון של השורה התחתונה ישר, והמשך המפורט. קראתי הכל בזכות עניין. מאז שטל נהרג, לא יכולתי לחזור לרכיבה על אופנועים כבדים. אני חושב שאני מוכן כבר לחזור לכבישים ובעיקר שהיום יש מערכות בטיחות מתקדמות בדומה למכוניות. נהג יקר – שים לב לאלו שרוכבים על 2. תודה.

  42. האופנוע נראה מליון דולר בייבי. הכתבה קלה וטובה. אבל ממשיך לרכב על הגויימקס שלי. עושה לי את כל מה שאני צריך בדו גלגלי.

  43. האופנוע היפה ביותר. ממה שאני זוכר בזמנו היו בעיות עם המנוע. בטח עם המנוע החדש הזה הבעיות נפתרו. יאללה להתחיל לחסוך….

  44. תומר וסטפן הכתבה מעניינת, מעולה ונהדרת! מאוד נהנתי לקרוא אותה!
    תומר מגיע לך המון כל הכבוד על הכתיבה, צילום, רכיבה ויצירתיות!
    וכמובן תומר פדר אין על התמונות המדהימות שלך! אתה אומן!
    דוגרי אתם צוות מנצח!

  45. "….חלום לל חורף…." רק בחלום אני אוכל לראות את עצמי רוכב על כזה כלי….אבל ניהנתי מהכתבה ומהתמונות. לפחות הצלחתי לגעת מעט בחלום.

  46. אני מתכוננת להוציא שוב לפועל את המחאה ולהתחיל עם תנועת מחאה חדשה שתיקרא …" מחאת מחירי הדו גלגלי." החבר שלי סובל. ואני קוראת לכולם לצאת למחאת מחירים. אני לא מבינה באופנועים, אבל האופנוע יפיפה.

  47. איפה מה שהוא כתב?? חשוב ששם כמו ניסים ברדה יתן גם הוא כמה מילים

  48. שבת גשומה, גשם בחוץ ואני מחפש באינטרנט מה לעשות מכיוון שאני לא יכול לצאת לרכיבה, לפחות נהנתי מזה מאוד. קבלו ח"ח.

  49. יפה כתבתם. סטפן התוספת שלך הכרחית !

  50. מבלי להעליב את תומר לשר, מילה של סטפן זו המילה הקובעת ! אבל אני מניח שאם נתנו לבחור לבחון הוא כנראה יודע דבר או שניים… אבל סטפן, זה הכרחי ! keep up the good work

  51. ללא ספק כלי מגניב, כתוב יפה, תמונות לפנים – נראה אחלה עבודה.

  52. למרות שרואים שהסרט הור דיי חובבני. קדימה תתחילו להעלות סרטים. זה פשוט ונחמד גם אם זה כל כך מקצועי.

  53. לדעתי הוא מוסיף המון. אחלה כתבה. ניהנתי לעבור עליה.

  54. 1. במוו s1000rr הרבה הרבה יותר טוב בכל הפרמטרים. 2. זה נראה שחצי מהתגובות פה מושתלות בידי הכותבים. זה לא נראה טוב. אם היו עושים את אותה כתבה על במוו היו כאן פי 8 מזילי ריר.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל