מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

Ad motorsport רוית
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינדיאן ימין
אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
שרקו
אוגוסטה קוביה הכי עליון
תמוז
לרט
פרפקט קוביה שמאל
KTM שמאל
רפידו
KTM עליון קוביה
ברקום שמאל
סטפן
1 על 1
הארלי שמאל
אינדיאן קוביה שמאל
HJC
מתלה לקסדה
מונדיאל קוביה

הונדה CBR600F – עשרים וארבע שעות, 7 ימים

הונדה CBR600F – עשרים וארבע שעות, 7 ימים

גלעד בן-זקן, מחירון לוי יצחק

צילום: יצרן

מאז תחילת המשברים הכלכליים ב-2008 היצרנים הפסיקו להמשיך ולחמש את מרוץ הסופר-ספורט לכביש הציבורי והחלו ליצור אופנועים שהפיתוח שלהם יהיה זול מחד, ומאידך שבסיסם יהיה טוב בכדי להבטיח איכות וביצועים כפי שכבר הלקוחות הורגלו. אם אנו הולכים על פי המשקל הזה, לרוב הגלגל יעבוד הפוך מזה שקרה כאן. כך שלוקחים אופנוע כביש ספורטיבי ויקר, מפשיטים אותו מפלסטיקה ומכלולים יקרים. מוציאים מהמחסן בלמים ומתלים דור אחד אחורנית, מסכה יפה בחזית וכידון ברזל, את כידון הפאט-בר אתם תשלימו, כי גם זה יקר. בהונדה הייתה תמונת שונה, ה-CBR600 המוצלח התפצל ב-2003 לדגם קרבי, דגם ה- RR ולדגם ה-F המתון יותר כאשר ב-2007 הופסק יצורו של ה-F האחרון, F5. ה-CB600F הורנט שצץ ב-2002 יחד עם ה-CBF600S שהגיע ב-2004 יצרו מצב של ריבוי דגמים למטרה דומה תחת אותה המטריה, שנסגרה על חשבונו של ה-F.
מאידך ההורנט האחרון שהוצג ב-2007 התברר כאופנוע מעולה לשימוש רב-גוני יומיומי עם חבילת בסיס טובה גם לרכיבה הספורטיבית וכעת עם הדרישה לאופנוע שפוי יותר מה- RR, אך עם הפלסטיקה שאין להורנט, הוחלט להקים לתחייה את דגם ה-F. אז הלבישו הורנט. שלדת קורה עליונה מאלומיניום עם פרונט הפוך טוב שקיבל צבע זהב יוקרתי על בקבוקיו. במקום כידון הברזל קיבל ה-F קליפאונים מעל גובה המשולש העליון, ובכדי לסגור את החבילה הרמטית הולבש פלסטיק בחזית המזכיר במידה לא קטנה את הג'יקסרים של 2007.

השורה התחתונה
ה-CBR600F החדש הינו אופנוע ספורטיבי רב-גוני, חלק, עגול ונעים שייתן את הרכיבה הספורטיבית, אך לא קיצונית לרוכב הממוצע, הוא יספק את הניוד היומיומי בנוחות יחסית גבוהה בהשוואה לאופנוע ספורט עם קליפאונים. ואם תחפרו מתחת לפלסטיקה, תמצאו למעשה הונדה הורנט 600 וזה מסביר המון.

נוחות, התנהגות
לא לקחתי את האופנוע לשבוע באמת, אבל הבנתי את התמונה מהר מאוד כשבשני אזורי מחיה הספקתי לחוות את האופנוע במהלך הסופ"ש. הראשון היה הוייק-אפ-קול, זה שמעיר אותך לפני שש בבוקר לכיוון כביש סדום-ערד. והשני הוא העירוני, במקרה הזה זכיתי להזדחל לפקקי השרך שהתארכו עד להפגנה הגדולה בכיכר המדינה. לסדום ערד יצאתי יחד עם הקבוצה המודרכת של אתר דו"גרי ופרוריידינג כי השם "CBR600" מחייב שוב את החוויה, זה צירוף אותיות שכזה, שממש שייך לאותם 25 ק"מ דרומיים. לאורך כל הנסיעה, צליל המנוע היה מוכר לי מאחד מאופנועי העבר. כל השיוט ובכל לחיצה היה לי פשוט נעים באוזן, אבל ראבאק! מאיזה אופנוע הדציבל הספציפי הזה מוכר לי? מנוע ההורנט הינו גרסה מבויתת של ה-RR ויצא שהוא פנינה של ממש. מנוע עגול, מדויק ונעים. חלקות השימוש ואופן פעולה הן משהו שקשה לומר בדרך אחרת מאשר "פשוט לתפארת". האופנוע כולו למעשה מאוד עגול בהתנהגותו, מאוד זורם ונעים, הקליפאונים שמעל הכידון ורגליות הרוכב שלא מכופפות ברכיים למקסימום יוצרים סביבת רוכב מאוד ארגונומית יחסית לספורטיביים אחרים, מאוד אהבתי שמרגישים כיושבים בתוך האופנוע ולא מעליו והידיים לא התעייפו לי.

שם בכביש סדום-ערד ה-F התגלה כפרטנר לרוכב הממוצע, לרוכב הנפוץ יותר. הוא משתף פעולה ולוקח את הרוכב יד ביד, מלווה לתוך כל בלימה, פניה והאצה. מדהים לחשוב שבתוך הפלסטיק הזה מתחבא הונדה הורנט 600, כי זו למעשה התנהגות הכביש של ההורנט, לכביש הציבורי אינני יכול לדרוש יותר מכך. למחפשי הריגושים אספר, שבשום שלב הוא לא מעיף את המוח. אטרף של סופר ספורט אין בתוך החבילה הזו ויתכן שמי שחיי את הרכיבה הספורטיבית על טהרתה ישתעמם כאן. הבוגרים יגידו שאטרף שווה ערך לחוסר מחשבה, ואם כבר באווירת הקורס של דוגרי, אז כמו שסטפן אומר- "סעו עם מחשבה".

ביום יום
באותו ערב הצטרפנו לרבבות הישראלים החדשים בהפגנה הגדולה שהתרחשה בכיכר המדינה. הפקקים של 400,000 איש מתרכזים לאזור ה' באייר היו דבר לא קל לאף לדו-גלגלי. חום המנוע התחיל להיות מורגש באזור הרגליים, אך בצורה סבירה, פרט לאזור הברכיים ומטה כל אזור הקודם לא התבשל ולא כלל. תנוחת הישיבה ההגיונית הייתה נוחה לאורך פרק הזמן הצפוף והאיטי הזה, וגם מבת זוגתי לא נשמעו כלל תלונות לאורך הרכיבה, גם בפקק וגם בכבישים המהירים ערב קודם לכן. למעשה היא ציינה שהוא מאוד ידידותי והיא אוהבת אותו. דבר אחד נוסף חובה עלי לציין, איכות הגימור של תוספת הפלסטיקה ובכלל במגע יד נראית מעולה, אבל באופנוע המבחן בין 2,500 סל"ד לבין 4,500 סל"ד בערך היה זמזום פלסטיק מציק שלא הצלחתי לאתר את מקורו. מבדיקה מול כתבות בחו"ל לא מצאתי לכך אח ורע, ובסוכנות הונדה הודיעו שזה קורה לצערם רק באופנוע המבחן, מקווה שעד שתגיעו לנסיעת מבחן בעצמכם זה ייפתר, כי בפקקים ובנסיעה איטית זה ממש הציק. בכבישים זורמים עם קסדה טובה על הראש כבר לא שמעתי את זה.

מחיר, אחזקה, אחריות
הונדה השלימה את החסר ע"י שימוש באופנוע קיים מהמדף והתאמתו למשימה הישנה-חדשה שככל הנראה חזרה להיות נדרשת. מדובר באופנוע רגוע, עגול, עם מתלים, בלמים, מנוע וארגונומית רוכב נעימים וצפויים, כאשר הכל עובד בעוצמות הנכונות ולא מפתיע או מלחיץ את האווירה בשום מצב. מחירו 84,900 ₪ ואחריות של שנתיים ללא הגבלת ק"מ, כ-5 אלף ₪ פחות מה-ZX6R של קאוואסקי ובין 15 ל-20 אלף ₪ פחות מהספורטיביים היפנים האחרים שרחוקים ממנו במחירים. לכן ניתן להשוות אותו דווקא ל-ZX6R במבנה השוק שלנו. לא הייתי משווה אותו לערומים למרות שבסיסו הוא הורנט ערום, כי יש לקוחות, שרוצים רק פלסטיק. ההבדל הוא שיש אופנוע, שניתן לחיות איתו ביום יום בצורה הגיונית ולכך התכוון המשורר, ויש אופנועים שחיים איתם ביום יום רק כי אין ברירה, כי לא נהוג לרכוש במחירי השוק הישראלי אופנוע ככלי רכב שני, ואז בעליו מבצע ויתורים על חשבון עצמו ביום-יום. לא בטוח שרמת רכיבתו כה גבוהה אפילו, שתחייב שימוש באופנוע ספורט קיצוני. אם אתם פריקים של פיירינג והמראה הספורטיבי ואופנוע ערום לא מדבר אליכם? אולי את הפרטנר שלכם ל-24/7 הבא תמצאו דווקא כאן.

 

תעודת זהות

 

הונדה CBR600F

 

מחיר: 84,900 ש"ח

 

אחריות: שנתיים, ללא הגבלת ק"מ

 

שנת דגם: 2011

 

דרגת רשיון: A

 

נתונים טכניים

 

מנוע: 4 צילינדרים רוחבי, 599 סמ"ק, 4 שסתומים לצילנדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים

 

הספק: 102 כ"ס ב-12,000 סל"ד

 

מומנט: 6.5 קג"מ ב-10,500 סל"ד

 

קדחXמהלך: 42.5X67 מ"מ

 

יחס דחיסה: 12:1

 

הזנת דלק: הזרקה, גופי מצערת 36 מ"מ

 

מתלים:

 

קדמי – מזלג הפוך 41 מ"מ, מהלך 120 מ"מ

 

אחורי- מונושוק, מהלך 128 מ"מ

 

בלמים:

 

קדמי – דיסק כפול 296 מ"מ, קליפר 3 בוכנות

 

אחורי – דיסק 240 מ"מ, קליפר בוכנה אחת

 

צמיגים:

 

קדמי – 120/70-17

 

אחורי – 180/55-17

 

בסיס גלגלים: 1,437 מ"מ

 

גובה מושב: 800 מ"מ

 

מיכל דלק: 19 ליטר

 

משקל: 198 ק"ג (רטוב)

 

גלריה

28 תגובות ל הונדה CBR600F – עשרים וארבע שעות, 7 ימים

  1. זה פשוט לא אותו הדבר… ובלי קשר: הונדה פותחת קווי יצור בתאילנד (מה יהיה? מה יהיה?) היא חיכתה שמי השטפונות שם ירדו. לפחות המחיר שפוי.תערוכת טוקיו כיפית לכולם.

  2. ולא מעייפת. איזה הבדל גדול יש בין הכתיבה שלך היום לבין איך שהיית בהתחלה !

  3. אם תה ספורטיבי יותר עוד כמה אלפיות ויש לך נינג'ה 6 אם אתה סולידי יותר תחסוך עשיריה ותקנה פייזר 800. מתי הונדה ירדו מהעץ הגבוה שלהם?

  4. אם אתה גם ככה רוכב סולידי הבנדיט הרבה יותר פרקטי ושימושי ועם מומנט מטורף

  5. זה הכלי ולא יעזור לכם, לא סתם המחיר כזה. מי שבעניין המחיר לא מעניין.

  6. טוב שהוא חזר. רוב האנשים פה לא צריכים את הRR וזו תשובה שפויה והגיונית למי שאוהב אופנועי ספורט, אבל לא מחפש להתחרע

  7. טובה ואינפורמטיבית. אבל עדיין אופנוע די מעפן. זה מזכיר לי את הג׳י אס שהלבישו להם פיירינג. מבחינתי זה לא אופנוע ספורט ולא נייקד זו חיה מוזרה באמצע.

  8. שונא את האופנוע הזה. כבר קיוויתי שהוא נכחד מהעולם

  9. עונה על כל הצרכים. טוב לדעת שהוא חזר ועם עיצוב מהמם

  10. אם אתם אוהבים פיירינג אבל המראה הספורטיבי לא מדבר אליכם?! המראה הספורטיבי?! איזה בנאדם לא מדבר אליו המראה הספורטיבי?! התכוונת אולי ההתנהגות הספורטיבית. :/

  11. אופנוע נעים במיוחד גם ליום יום וגם לרכיבה מחוץ לעיר.

  12. רוכב על הונדה יותר מעשר שנים. לא על אופנועים חדשים אבל ניהנה מכל אופנוע שקניתי.

  13. הייתה לך טעות קלה בהבנת הנקרא ובלבלת מעט את המשפט, תקרא שנית וזה יסתדר לך.

  14. עשיתי נסיעות מבחן על שניהם, אמנם לא צמוד לגמרי בזמן. ההורנט זריז יותר, נוח יותר ובצורה החדשה מ2011- גם לא פחות יפה. אז בסוף בחרתי בהורנט עם ABS.

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל