fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

מבחן דרכים ראשון להונדה X-ADV – משנה את חוקי המשחק

מבחן דרכים ראשון להונדה X-ADV – משנה את חוקי המשחק

צילום: אדם בלנגה

בוחנים: ניסים ברדה, סטפן אבנדיצ'י, אריק רוזנבלום, עודד גביש, נמרוד בוקר
עורך: גב"ב 
שורה תחתונה: מרחיב את אפשרויות המאקסי סקוטר מעבר לאספלט, נוח, שימושי ואף מגניב. יקר כמו אופנוע, אבל אופנועים יש הרבה- וכזה קטנוע יש רק לך…
אחד החידושים המעניינים לשנת 2017 הוא ההונדה איקס אדוונצ'ר 750, כלי שאינו מתאים לאף קטגוריה דו- גלגלית קיימת אלא ממציא אחת משלו, מקסי סקוטר אדוונצ'ר. האיקס אדוונצ'ר הוצג כקונספט ב-2015 ועורר עניין, ההכלאה בין מקסי סקוטר לאופנוע אנדורו (או אם תרצו בין קטנוע-על לאופנוע אדוונצ'ר) משכה את עניין וסקרנות הקהל, הגרסה הסופית הוצגה בתערוכת מילאנו 2016. האיקס אדוונצ'ר מחדש עם גלגלי שפיצים המתאימים לצמיגי טיובלס, מגני ידיים שלקוחים ישירות מהאפריקה טווין ומיתלים ארוכי מהלך, מכלולים המבהירים כי מדובר בסגמנט חדש של מקסי סקוטר: כזה שעדיין מספק שפע שימושיות בחיי היום יום, כולל יכולת עירונית (עם טיפוס מדרכות שאין שני לו), תיור לטווח ארוך בנוחות ועם כושר נשיאה והגנת מזג אוויר – עם חידוש משמעותי בדמות יכולת לנוע גם מחוץ לאספלט הסלול בצורה יותר מסבירה. והיו שהגדירו את האיקס אדוונצ'ר הפוך – אופנוע אדוונצ'ר לכול דבר בתוספת רצפה וגוף של קטנוע מנהלים.  
 
השקת ההונדה איקס אדוונצ'ר נערכה בחודש פברואר בסרדיניה, ומיד אחרי חג הפסח נחת הכלי בישראל, קיבל תג מחיר של 77,900 שקל, ולקחנו אותו למבחן. 

מסתבר שמדובר במגנט תשומת לב של ממש. האיקס אדוונצ'ר החדש של הונדה מושך מבטים וסקרנות: "מה זה הטי מקס המוזר הזה?" שואלים ברמזורים. יתרה מזאת- אריק חווה תגובה של נהג ניידת טיפול נמרץ שעזב הכול ורץ לשאול מה זה הדבר הזה. אכן האיקס אדוונצ'ר הוא כלי שונה מכול מה שהיכרנו- אבל בכול זאת דומה… העיצוב הוא של מקסי סקוטר מגודל עם חיפויי פלסטיק ותנוחת רכיבה זקופה ונוחה, מזכיר ולא במקרה את ההונדה אינטגרה עליו הוא מבוסס, אך הגלגלים והמיתלים משדרים אופנוע אדוונצ'ר.

 



הבסיס המכני לקוח מה- NC750 והאינטגרה, עם מנוע שני צילינדרים רוחבי בנפח 745 סמ"ק, מקורר מים, מוזרק דלק, 8 שסתומים, עם סדר הצתה של 270 מעלות הנותן תחושה וסאונד של וי-טווין. מהלך הבוכנה ארוך מקוטרה, ואלה מידות תא שריפה שמספקות כוח מיידי ותחושת מומנט מתמשכת ולא הספק-על, למרות שתקרת הסל"ד הועלתה ב- 500 סל"ד בהשוואה לאינטגרה. ההספק המרבי עומד על 55 כ"ס צנועים למדי ב- 6,250 סל"ד, אך המומנט המרבי המכובד (6.8 קג"מ) מתקבל כבר ב- 4,750 סל"ד. כבר מפתיחת המצערת חשנו בדחף נעים שנבנה באופן ליניארי ונשלט. משיכה משמעותית יותר מתקבלת במצב הידני כפי שמדווחים בהמשך גם עודד גביש וניסים ברדה. יעילות ושימושיות המנוע מתעצמות בזכות שימוש בתיבת הילוכים בעלת מצמד כפול של הונדה- DCT- המציעה לבחירה מצב רכיבה ידני וארבעה מצבי רכיבה אוטומטיים – דרייב וספורט 1, 2 ו- 3 אשר מתופעלים מאותו המתג בצידו הימני של הכידון, עם יכולת הורדת והעלאת הילוכים גם במצבים האוטומטיים מבלי לעבור למצב ידני מלא. יחסי ההעברה כאן קצרים יותר מאשר הגרסאות הקודמות של התיבה בדגמי האינטגרה / NC. המצב הסטנדרטי (D) נכון יותר לשימוש עירוני, אולם לאחר מספר ניסיונות אנחנו מתרשמים כי מצב D מעט עייף עבור האיקס אדוונצ'ר השוקל 238 ק"ג 
רטוב. ניסים ברדה: "הוא לא עף מהמקום, קצת עצלן במצב ההילוכים האוטומטיים. נראה לי שצריכים להישאר על מצב "ספורט 1 או 2 כדי לקבל משיכה כמו שצריך- או לעבור לידני".

 
השילדה היא שלדת צינורות פלדה עם זרוע אחורית מאלומיניום. בסיס הגלגלים ארוך, 1,590 מ"מ. למרות בסיס הגלגלים המכובד, רדיוס הסיבוב של הקטנוע לא עובר את סף ה- 2.5 מטרים. כמו-כן מותקנים שני משולשי היגוי, דבר התורם ליציבות ולהתנהגות בכלל כמו שנסביר בהמשך. המנוע ממוקם נמוך בשלדה ומשפר את ההתנהגות. בצירוף הכידון הרחב, ולמרות בסיס הגלגלים הארוך והמשקל, הכלי משנה כיוון מהר למדי ואף יורד נמוך עד לשיוף ג'ק אמצע. על הצד הכלי מרגיש נטוע ויציב למרות מהלך המיתלים הארוך מאוד, שהוכיחו עצמם במבחן כמגהצים כול מכשול אספלט ולא משנה אם העיר או מחוץ לה: המזלג עם מהלך ארוך של 154 מ"מ, מזלג הפוך 41 מ"מ מתכוון לעומס קפיץ ושיכוך החזרה, מהלך המיתלה האחורי עם בולם יחיד וכיוון לעומס קפיץ עומד על 150 מ"מ, וכך מרווח הגחון גבוה ועומד על 162 מ"מ, הרבה יותר מכול מקסי סקוטר בשוק. הגלגלים עם חישוקי שפיצים וצמיגים נוטים חזק לאספלט (80%/20% אם לא יותר) במידות 120/70-17 מלפנים ו- 160/60-15 מאחור. הצמיגים כאמור מותאמים לאספלט, "מקסימום כורכר" כפי שאומר ניסים. הברקסים עם שני דיסקים קדמיים בקוטר 310 מ"מ ו- ABS. ישנם פיצ'רים נוספים כמו לוח שעונים עשיר, קריא, ברור ומאוד גבוה מעל לכידון, התנעה באמצעות שלט חכם ולא מפתח קלאסי, ומשקף מתכוונן ידנית. גובה המושב עומד על 820 מ"מ, מה שמבטיח מרחב ראייה משופר. 

אז מה היה לנו…

ההונדה איקס אדוונצ'ר 750 מרחיב את גבולות הגזרה של קטנוע המקסי וכולל בהם שטח מתון, במקביל הוא מרחיב את גבולות הגזרה של רוכבים לא מנוסים המתקשים לשלוט על אופנוע אדוונצ'ר במיוחד מעבר לאספלט, ויאפשר להם לרדת לרכיבה נינוחה גם כשנגמר הכביש. מאידך, אופנוענים מושבעים פחות ימשכו אליו, מאחר והוא ככלות הכול, פשרה. בעיה נוספת, במחיר של 77,900 שקל אפשר לקנות בישראל הרבה אופנועים אמיתיים ועוד לקבל עודף, והרבה; לא צריך לחפש רחוק, בראש וראשונה מבית הונדה עצמה שם תמורת סכום נמוך יותר של 69,900 שקל מקבלים אופנוע של ממש ועוד בדיוק אותו דגם עליו מבוסס איקס אדוונצ'ר, NC750x אדוונצ'ר עם מצמד כפול.  

 

אולם אפילו המחיר לא ירתיע קהלים רבים שכבר מגלים עניין אדיר בהונדה החדש. מכיוון שמעבר לשימושיות ולקלות השימוש, מגוון יכולות הכביש, מהעיר ועד תיור ארוך מאוד, ספורטיביות אם כי לא סופרבייק אלא סופרמוטו מגודל, וכמובן היכולת לרכב על שביל בנוחות – יש לאיקס אדוונצ'ר מרכיב של הגנבה, של ייחודיות. ובתור הונדה הוא גם "מוצר" של ממש ברמת הנדסה, גימור ותפעול; השילוב של יכולות האיקס אדוונצ'ר הנרחבות – עם עובדת היותו יחיד ומיוחד וראשון בתחומו, יחיד וראשוני גם ברמת התחושות שהוא מספק, יהפוך אותו ללהיט, גם בישראל. וכפי שהגדיר זאת אחד מחברי המערכת שלנו ולמרות שרק השבוע הפך לאב לילדה ועדיין אמר על האיקס אדוונצ'ר "הדבר הכי טוב שקרה לי בזמן האחרון…"
 

 

עודד גביש: קטנוע אדוונצ'ר?!

קטנוע אדוונצ'ר?? ושכל העולם מתרגש ממנו? ברור שאני רוצה סיבוב. אז נפגשנו בשישי בצהריים לרכיבת התרשמות קצרה. הוא יפה. מאד יפה. לטעמי הקטנוע הכי יפה היום. קטנוע ללא מפתח, דווקא נחמד, אפשר להתרגל בקלות. אפילו נוח. תנוחת הישיבה נוחה, גבוה וזקוף מהרגיל.

 

מתחיל ברכיבה, שילוב להילוך ממתג על הכידון, נגיעה בגז והוא מזנק קדימה. מזנק מהר, בצורה מידית, כאשר ההילוך משתלב בסל"ד אפסי, שונה מכל קטנוע עם ווריאטור. מאוד מאוד מדויק במצערת. מדויק ברמה שמאפשרת החלקות זנב ארוכות ונשלטות על עפר. מרווח הגחון גבוה ומהלך הגלגל ארוך מהרגיל, וזה מורגש ברכיבה ומאפשר התנהלות טובה על פני שטח גלי ומשובש. מצד שני, לא מומלץ לאתגר אותו בחריצים עמוקים. הוא לא אוהב זאת וסוגר את מהלך המתלה של הגלגל הקדמי, בעיקר תחת בלימה. להוציא נסיעה בחול עמוק, שם הגלגל הקדמי מתקשה לשמור על קו, הוא משדר ביטחון ושומר היטב על הקו שנבחר ולא מתרגש ממהמורות ואבנים בהם הוא נתקל. פתיחת גז בסל"ד הנכון שולחת את הגלגל האחורי לטייל הצידה בצורה צפויה, נשלטת ומהנה, ובמקרה שהגלגל האחורי ברח יותר מדי אין בעיה להוריד רגל בתנועה ולישר אותו בלי לסגור גז, ולהמשיך את ההחלקה. 
 

הרגליים שלוחות קדימה מדי לרכיבת שטח ולא תומכות במשקל הגוף, אבל הבנתי שאפשר להוסיף רגליות לשטח. הייתי שמח לרכב עליו לאחר התקנת רגליות אלו, כיוון שיש סיכוי טוב שזה ישפר את השליטה בכלי. בינתיים, לשטח, על דו גלגלי אוטומטי- הייתי מעדיף את אחיו הוותיק, ה- NC-750X, אך כל זמן שלא תאתגר אותו בקפיצות, מדרגות או חולות טובעניים- הוא יעשה כמעט את כל מה שתבקש.

 


נמרוד בוקר: הונדה X-ADV, קטנוונצ'ר על אספלט
אז אחרי שהשתתפנו השבוע בהשקת הקטנוונצ'ר החדש של הונדה, קיבלנו במערכת את התכשיט החדש לסופשבוע מלא. 

על התנהגות הקטנוונצ'ר בשטח, נתונים טכניים, עיצוב וקונספט, כבר קראתם, ונשאר להשלים את חתיכת הפאזל האחרונה – איך הוא על האספלט?

את התכשיט אספתי מאריק, האיש והברך בשבת בבוקר, כשהכוונה לרכב את המיץ של הקטנוע במגוון כבישים, שכולם בסופו של דבר מובילים לבר בהר. 

הקטנוונצ'ר החדש של הונדה מציע תנוחת ישיבה מאוד נוחה, ומאוד גבוהה. עם גובה מושב ברום של 820 מ"מ, שדה הראייה שנשקף מבעד למשקף המתכוונן של ה – X-ADV רחב מאוד ורחוק קדימה, נתון שמאפשר לך להיות יותר מודע למה שקורה לפניך ולהגיב בהתאם. כפי שכבר כתבנו בסקירת ההשקה של הקטנוונצ'ר, לוח השעונים מעוצב בסגנון דקאר, ישר לפניך, ומלא מידע ככל שתחפוץ, מתאריך ושעה ועד לסל"ד, קו אדום, מהירות ונתוני צריכת דלק. אני מניח שלוח שעונים כזה מקובל באופנועי אדוונצ'ר שונים, אבל עבורי, כרוכב כביש, זה לוח השעונים היותר קריא וברור שראיתי. אהבתי. מנח הרגליים נוח על הקטנוע, והברכיים לא נתקלות במגן הברכיים, או בכידון במצב נעול. עם זאת, גובה מושב של 820 מ"מ עלול להוות אתגר למאותגרי גובה למיניהם. שווה רכיבת מבחן כדי לסגור את הפינה הזו.


להתנעת הקטנוונצ'ר מציעה הונדה מנגנון קירבה, ש"פותח" את המערכת החשמלית של הקטנוונצ'ר, ולחצן התנעה במיקום הסטנדרטי מעיר את מנוע שני הצילינדר לחיים.


לתנועה עומדים לפני הרוכב שתי ברירות, האחת, להשתמש בשני לחיצים ייעודיים שממוקמים על הידית השמאלית, והשנייה, פשוט לשים על D ולצאת לדרך. אחרי כמה דקות של העברת הילוכים ידנית, והבנה שאני בדרך לעוד דלקת בכף היד, (תופעה מטרידה שחוזרת על עצמה בתכיפות הולכת וגוברת ככל שאני מזדקן) העברתי למצב D וכך ביליתי את כל היום.
הקטנוונצ'ר מציע כמה מצבי רכיבה, אני הלכתי על מצב ה-S, לו שלוש רמות. ככל שאתה עולה ברמת מצב ה- S, המנוע "מושך" יותר את הסל"ד עד להחלפת ההילוך. זה המצב היותר אגרסיבי של ה- X-ADV, כשהמונח "אגרסיבי" נגיד, נזיל משהו.

על הנייר, המנוע מאכזב. 55 כוחות סוס ממנוע בנפח של 750 סמ"ק זה מעט מדי בכל קנה מידה. אבל על החוסר בסוסים מפצה מערכת התמסורת הסופר יעילה. לתנועה עירונית הקטנוונצ'ר הוא כלי קטלני שיבייש לא מעט אופנועי ספורט בנפח ליטר. הקטנוונצ'ר מזנק מהמקום במהירות מסחררת (אשכרה!), ומגיע ל- 80-90 קמ"ש מהר מאוד, בערך 3 שניות (ולא, לא מדדתי עם סטופר…).

לכן בצירוף גובה המושב, גובה הכידון שנמצא הרבה מעבר לקו המראות של הפחיות שעומדות בפקק הבלתי נגמר, ה – X-ADV הוא כלי יעיל ומאוד אפקטיבי. גם תא האחסון שמסוגל לאחסן קסדה מלאה ללא בעיה, תורם לפאן שמביא איתו הקטנוונצ'ר בסביבה אורבנית, או בדרכך לים.
מחוץ לעיר העיניינים הם טיפה יותר דו משמעיים. 

מצד אחד, מדובר בכלי מאוד נוח לרכיבה למרחקים. לא נוח ברמה של כל מיני גדלנועים שמתחזים לכורסה של ארצ'י בנקר, אלא יותר פרקטי, שימושי וארגונומי. הכידון ממוקם כך שמנח הידיים עליו טבעי ואינטואטיבי, כזה שלא כופה רכינה קדימה אבל גם לא זקוף מדי, תנוחה שמעמיסה לא מעט על הגב. אחרי רכיבה רציפה של ארבע שעות, לא נרשמו אצלי מיחושים בכתפיים, בצוואר, בשכם או בגב. חתיכת הישג אצלי, כי כל האיברים הללו נשברו בעבר, חלקם כמה פעמים. 

אם בסביבה עירונית הקטנוונצ'ר טס לסביבות ה- 100 קמ"ש בכלום זמן, הרי שברכיבה בין עירונית, צריך להחזיק את ידית הגז פתוחה עד העצר ולמשך פרק זמן כדי לראות 180 על השעון (לפי מקורות זרים ועיתונאי רכב מחוג הסרטן). ושוב, מקטנוע בנפח של 750 סמ"ק הייתי מצפה לטיפה יותר. 10-15% יותר. אבל מכיוון שהקטנוונצ'ר מונע באמצעות שרשרת המניעה גלג"ש אחורי, מעניין אם ניתן יהיה להגיע לשם, פשוט באמצעות החלפת הגלג"ש המקורי בגלג"ש עם שן אחת פחות. מניסיון, לפעמים ההבדל מהותי. ועם מומנט הממותה שלו, אני מניח שאבדן הכוח המתפרץ בפתיחה לא יהיה משמעותי.  אבל כאמור, מדובר בכלי סופר נוח לרכיבה למרחקים ארוכים. המשקף המתכוונן מחפה נהדר מהרוח הקדמית ומוריד עומד מהשכמות והצוואר, לוח השעונים מצוין, מאוד אינפורמטיבי וקריא ומדרכי הרגליים נוחים לישיבה נייטרלית. 

להמחשה רק אומר שנניח והייתי חייב לעשות את האיירון באט? נראה לי שכלל התכונות של ה-
 X-ADV יגרמו לי לבחור דווקא בו למסע שכזה. 


 

מצד שני, כלל התכונות שלו, גובה, משקל, יכולת שבילאית, צמיגים שהם חצי חצי, לא עושים את הקטנוונצ'ר כלי אידאלי לתקיפת פניות באופן ספורטיבי בהרי ירושלים, כמו הטי מקס למשל. את העלייה לכיוון בר בהר בחרתי הפעם לטפס מכיוון עמק האלה, אחרי שניסיתי להיצמד לחבורת בימרים בנפח ליטר. הם המשיכו לכיוון לוזית, ואני קצת מבויש לבר בהר דרך עמק האלה. בתחילת הקטע המפותל יש כמה פניות רצופות בלי ישורת ביניהן, ובמהירות משתנה. שם אתה נדרש להפליק את הקטנוונצ'ר מצד לצד עם גז פתוח. היה רגע לא נעים, בו הבולם הקדמי לקח את הזמן שלו בשיכוך עד לחזרה מלאה, רגע שגרם לי להחסיר פעימה והכניס אותי לפרספקטיבה הנכונה באשר ליכולת הפנייה של הכלי בתנאי לחץ. מצד שני, כיאה לכלי שמסוגל לגמוא מרחקים ארוכים בנוחות, סוויפר של 140-150 קמ"ש ה- X-ADV לוקח בלי שום בעיה, על הצד, בלי טלטולים ובלי נענועי ראש, ממש בכייף. מערכת הבלימה היפנית, תוצרת Nissin עושה עבודה טובה מאוד, כשה- ABS נכנס בזמן לפעולה, ולא מותיר בך תחושה שהוא קפץ לעזור מוקדם מדי. שלא כמו בטי מקס, שם תגובת ידית הבלם לפעולת ה- ABS אלימה משהו ובהחלט מורגשת, ב- X-ADV ה- ABS ידידותי למשתמש, מעין וויברציה כמעט לא מורגשת. אהבתי.

 

לסיכום, מדובר בכלי מאוד נוח, המסוגל לגמוא מרחקים ארוכים בנוחות מירבית, במהירות שיוט סבירה פלוס. אני בטוח שנראה לא מעט קטנוונצ'רים על כבישי הארץ, בקרוב. 

 

תעודת זהות

הונדה -X-ADV

מחיר: 77,900 ₪

המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ.

אחריות:
 שנתיים ללא הגבלת ק"מ


לפי מחירון 01/17 


דרגת רישיון: A

דרגת זיהום אויר: 2

נתונים טכניים

מנוע: 2 צילינדרים לרוחב, מקורר נוזל, מוזרק דלק, גל זיזים עליון יחיד
נפח מנוע: 745 ס"מ

הספק:
55 כ"ס ב-6,250 סל"ד
גיר: אוטו' כפול מצמד, 6 הילוכים
מתלה קדמי: מזלג הפוך עם אפשרות כוונון מלא
מתלה אחורי: Prolink עם אפשרות כוונון דריכה
צמיג קדמי: 120/70‎ R17
צמיג אחורי: 160/60‎ R15

מדידות

גובה מושב: 820 מ"מ
מרווח גחון: 162 מ"מ
בסיס גלגלים: 1,590 מ"מ
משקל רטוב: 238 ק"ג

קיבולת מכל דלק: 13.1 ל'

צריכת דלק יצרן: 27.5 ק"מ/ל'
 
צריכת דלק מבחן: 21.5 ק"מ/ל'
מחירון טיפולים (עבודה + חלפים):

(המחירים לא כוללים מע"מ)

טיפול        עלות 

1,000 ק"מ    731 שקל

12,000 ק"מ  498 שקל

24,000 ק"מ  1,680 שקל

36,000 ק"מ  498 שקל
48,000 ק"מ  1,900 שקל

 

קטנוע אדוונצ'ר?? ושכל העולם מתרגש ממנו? ברור שאני רוצה סיבוב. אז נפגשנו בשישי בצהריים לרכיבת התרשמות קצרה. הוא יפה. מאד יפה. לטעמי הקטנוע הכי יפה היום. קטנוע ללא מפתח, דווקא נחמד, אפשר להתרגל בקלות. אפילו נוח. תנוחת הישיבה נוחה, גבוה וזקוף מהרגיל.
                                     

 

 

לתנועה עירונית הקטנוונצ'ר הוא כלי קטלני שיבייש לא מעט אופנועי ספורט בנפח ליטר. הקטנוונצ'ר מזנק מהמקום במהירות מסחררת (אשכרה!), ומגיע ל- 80-90 קמ"ש מהר מאוד, בערך 3 שניות (ולא, לא מדדתי עם סטופר…).
                                     




להמחשה רק אומר שנניח והייתי חייב לעשות את האיירון באט? נראה לי שכלל התכונות של ה- X-ADV יגרמו לי לבחור דווקא בו למסע שכזה.
                                     

19 תגובות ל מבחן דרכים ראשון להונדה X-ADV – משנה את חוקי המשחק

  1. חברים מדובר באופנוע שמולבש עליו קטנוע זה כל הסיפור .

  2. אני רוכב סוזוקי Dl הרבה שנים. תנוחת רכיבה אופטימאלית לנסיכות יומיומיות ארוכות. קל מאד לשימוש בעיר גם לרוכב נמוך כמוני.
    מי יכול ורוצה לרדת עם כלי כל כך כבד ושביר לשטח? תנוחת רכיבה עם רגליים קדימה היא מתכון וודאי לפריצת דיסק.
    אנחנו רוכבים 3 עד ארבע שעות ביום ולא פעם בחיים….

  3. ממנועים של 520סמ"ק של טימקס הונדה יודעים להוציא 55 כ"ס אז ממנוע של 750 …לקחו מנוע מדור קודם ושמו לו גיר מתקדם.

  4. להונדה אין בעיה להוציא איזה הספקים שהם רוצים מהמנועים.הם מוכיחים את זה כבר כמעט 60 שנים.

    המנוע הזה מתוכנן לחסכון בדלק,עמידה בתקנות זיהום ורעש מחמירות ותחזוקה מינימלית .את אלו הוא עושה מצוין.

    ע"י תכנון נכון של תיבת הילוכים,שמאפשרת שימוש נכון במומנט בסל"דים נמוכים יחסית,אפשר להשיג ביצועים מצוינים,עם צריכת דלק נמוכה.
    זה מה שקיבלנו כאן.

  5. סלחו לי. הוא אכן אופנוע/קטנוע שטח מגניב אבל עדיין הוא נמוך מדי ומעוצב בצורה נמוכה מדי לשטח ועדיין חוץ מצמיגי שטח אין בו שינוי מעותי, זה עדיין קטנוע. אם קטנוע רגיל גם אפשר לנסוע בשבילי עפר. אז בהצלחה למי שיקנה אני לא יבזבז את כספי כרגע על קטנוע "שטח".

  6. יניב . הייתי נוסע על טימקס 9 שנים . והיום אני נוהג בהונדה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל