מוטו מדריך. עכשיו בחנויות וכאן

קיוואי בנלי
איפון
מתחת לשורת MENU מטרו
פרפקט אופנועים
הווסקוורנה באנר שמאל
אפריליה
מטרו באנר שמאל הכי עליון
סטפן
לרט
אייפקס
KTM עליון קוביה
Ad motorsport
רפידו
לארט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
פרפקט קוביה שמאל
תמוז
מטרו באנר שמאל הכי עליון
HJC
ברקום קוביה שמאל
הארלי שמאל
כרמיאל קוביה שמאל
HRP קוביה שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
מטרו לבן – קוביה שמאל

רגש לשקל – מוטו גוצי V9 בובר

רגש לשקל – מוטו גוצי V9 בובר
ערך: גב"ב         כתב: אדם בלנגה      צילום: בראון/רוזנבלום

שורה תחתונה: אופנוע שיודע לעשות הרבה טוב, במיוחד בעולם הרגש. בתור רוכב עירוני בגובה ממוצע (175 סנטימטר) הייתי בודק גם את הוי 7 סטון לפני שהייתי רץ להגדיל את הנפח.


לאחר דורות בהם התקשו להתמודד בעולם אופנועים המיוצרים בסרט נע וחיים רק על ביצועים, הפכו אופנועי מוטו גוצי אידיאלים לטרנד של השנים האחרונות: יש ביקוש רב לסטיילינג ופחות טכנולוגיית קצה וביצועי על, פחות מחיר ויותר אישיות, ידידותיות ושימושיות בשילוב עם שאר רוח ולא משהו אפור ומשעמם. מתפישה זו ב-2007 חזרה סדרת "הבלוק הקטן" של גוצי עם ה-V7, רנסנס לטווינס הראשונים של גוצי מ-1967; מנועי 750 סמ"ק מקוררי אוויר ופשוטים משמרים את עיצוב הוי-טווין המפורסם לרוחב, עם הספק צנוע ואספקת כוח ידידותית, אולם עם מקדם פרסונליזציה גבוה, יכולת להתאים את האופנוע לטעמו וסגננו של הבעלים הודות לקטלוג אבזרים ענק ומושקע, והכי חשוב תג מחיר נמוך לרכישה ואחזקה, שלדה פשוטה שגם אם פוגשת את האספלט זה לא יקר לתקן.

הצלחת ה-V7 המשווק גם בישראל הביאה את מוטו גוצי להגדיל את הקונספט ולשנת הדגם 2016 מציגה את ה-V9, מנוע חדש בנפח 853 סמ"ק אשר מצליח גם להיות חזק יותר מה-V7, עם 55 כוח סוס – ובמקביל בעל חלקים נעים קלים יותר ובראשם גל ארכובה קל המאפשר עליה מהירה יותר בסל"ד ותגובות חלקות, המפרט הדרוש לרוכבים מתחילים, בוגרים ועוד. מבחינה עיצובית התפישה של "עיצוב והרכבת האופנוע על ידי הבעלים" שהחלה עם ה-V7 הורחבה משמעותית ועם הצגת ה-V9 עיצבו מוטו גוצי שני דגמי בסיס – רואמר ובובר – שאף אותם ניתן וצריך לאבזר ולקשט לפי טעמו של הרוכש בכול כיוון עיצובי, קלאסי, סקרמבלר, רייסר וכו'. 

ה-V9 בובר הנבחן כאן הוא הנועז יותר בעיצובו. "בוברים" היו במקור לפני שבעים שנה אופנועים שעוצבו מחדש על ידי בעליהם במוסך הביתי, קוצצו כול החלקים המיותרים אך דווקא הצמיגים שמנים… יצא כלי גברי, ספרטני, יוצא דופן. בשנים האחרונות יותר ויותר יצרנים הוציאו גרסאות "בובר", מוטו גוצי עם ההיסטוריה בת 95 שנה הם קלאסיקה תואמת במיוחד לסטייל הפשוט והמינימליסטי הזה; וכך ה-V9 בובר הגיע לאחרונה לישראל, משווק כדגם 2017 במחיר 69,950 שקל ושמחנו לבלות אתו אי אלו קילומטרים וימים במבחן.

עיצוב
יצרנים בוחרים להקריב דברים על מזבח העיצוב ומוטו גוצי בוחרים בדרך זו, כי עם גלגלי בלון גדולים, כידון מעוצב והכל נמצא תחת חבילה יפה כל כך, הנוחות נפגעת מעט, אי אפשר לומר שסובלים כי מעל הכול מדובר בחתיכת מכונה יפיפייה.

כשבחנו את האופנוע הזה יצא לי להחנות את הגוצי החביב הזה ליד פאר היצירה מצד גרמניה, הב.מ.וו R nine T – לא היה הולך רגל אחד שלא עצר להסתכל, הגוצי הזה הצליח למשוך יותר תשומת לב מכלי שמחירו בערך פי 2.


מבחינה דינאמית כאמור ה-V9 מהווה הרחבה של קונספט ה-V7, ולכן בחרתי בקו ההשוואתי. הוי 9 הוא בעל תנוחת רכיבה, גלגלים ומנוע שונים מזה ל אחיו הקטן. הייתי נזהר ואומר שבעוד שהוי 7 מיועד להיות אופנוע יום יום לאירופאי העירוני, הוי 9 בחר לשים את הכוונת שלו בתוך לב השוק האמריקאי – זה שיתלבט בין הרלי דייווידסון ״קטן״ למוטו גוצי. תנוחת הרכיבה של האופנוע הזה היא בהחלט משהו פחות סטנדרטי במחוזותינו, מדובר בתנוחה בה אתה יושב בתוך האופנוע, הרגליים לא פשוטות קדימה ולא אחורה אלא בצורה ניטרלית, הכידון טוב והכיסא דואג להזכיר לך שאתה רוכב על כלי וינטאז' (כיסא ארוך וללא תמיכה). כל אילו הם הפשרה הטובה ביותר בין תנוחת רכיבה סבירה לעיצוב המצוין של הכלי הזה – במילים אחרות, מדובר בכלי מדהים לשבתות בבוקר, אבל מרגישים שטיולים ארוכים הם פחות ה״cup of tea” של הגוצי הזה. חבל שלא השקיעו קצת יותר בתנוחה מכיוון שהמנוע של האופנוע הזה נותן עבודה טובה מאוד בייחוד בכבישים מהירים בהם ניתן להרגיש את הפעימות הכל כך מוכרות של מוטו גוצי מצד לצד. מנוע 853 סמ״ק עם הספק נמוך מהמקובל בקטגוריה הופך את ההתנהלות היום יומית המנומנמת לנעימה להפליא – אבל כאשר תבחרו לסחוט את המצערת של הכלי הזה תמצאו שמדובר בפרטנר לא רע בכלל, כל עוד אתם בקו ישר.



המוטו גוצי V9 מצליח למרות תג מחיר של כ-70,000 שקל, (וכיום לפי מבצע באתר של עופר אבניר נכון לימים אלו, עם הנחה של כעשרת אלפים שקלים על המחיר) תנוחת רכיבה המשלמת מחיר לטובת המראה ומהירות מוגבלת בכבישים בינעירוניים, להיות כלי מצוין למתחילים ולבוגרים חובבי סטייל וחיים בריאים וארוכים, וכלי שכיף לרכב עליו; בעיני מה שחשוב זה איך שהאופנוע מרגיש – ואין ספק, הגוצי הזה מרגיש פשוט מעולה.

תעודת זהות

מוטוגוצי V9 BOBBER

מחיר: 69,950 שקל
לפי מחירון 01/17 

דרגת רישיון: A
המחיר אינו כולל אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ. 
דרגת זיהום אויר: 2
עכשיו במחיר מבצע  59,985 ש"ח

נתונים טכניים

מנוע: תצורת וי , 4 פעימות, 2 צילנדרים, 4 שסתומים לצילנדר קירור אוויר/שמן
נפח: 853 סמ"ק
הזנת דלק: מערכת הזרקה
התנעה: חשמלית
שילדה: צינורות פלדה
בולמים: קדמי- טלסקופיים בקוטר 40 מ"מ
אחורי- הידוראלים מתכווננים
בלמים: קדמי- דיסק בקוטר – 320 מ"מ
אחורי- דיסק בקוטר 260 מ"מ

מדידות

אורך: 2,185 מ"מ
רוחב: 840 מ"מ
גובה: 1,160 מ"מ
גובה מושב : 780 מ"מ
משקל ללא דלק: 199 ק"ג
צמיגים: קדמי: 130/90-16
אחורי: 150/80B-16
מיכל דלק: 15 ליטר

טבלת טיפולים:
1,500 ק"מ     1039  ש"ח
   
10,000ק"מ    1386 ש"ח
   
20,000ק"מ    1932 ש"ח
   
30,000ק"מ    1386 ש"ח
   
40,000ק"מ   1932 ש"ח
 * המחירים אינם כוללים מע"מ.
 * כל המחירים כוללים עבודה וחלקים

במילים אחרות, מדובר בכלי מדהים לשבתות בבוקר, אבל מרגישים שטיולים ארוכים הם פחות ה״cup of tea” של הגוצי הזה. חבל שלא השקיעו קצת יותר בתנוחה מכיוון שהמנוע של האופנוע הזה נותן עבודה טובה מאוד בייחוד בכבישים מהירים בהם ניתן להרגיש את הפעימות הכל כך מוכרות של מוטו גוצי מצד לצד. מנוע 853 סמ״ק עם הספק נמוך מהמקובל בקטגוריה הופך את ההתנהלות היום יומית המנומנמת לנעימה להפליא – אבל כאשר תבחרו לסחוט את המצערת של הכלי הזה תמצאו שמדובר בפרטנר לא רע בכלל, כל עוד אתם בקו ישר.
                                       

תגובות

הונדה מגדל 520