מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
KTM MENU
שרקו
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
אופנוסנטר קוביה שמאל
תמוז
סטפן
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
KTM עליון קוביה
1 על 1
רוית דדוש עליון
רפידו
לרט
ברקום שמאל
הארלי שמאל
אינדיאן קוביה שמאל
HJC
מתלה לקסדה

ק.ט.מ 1190 R – פרידה מחבר

ק.ט.מ 1190 R – פרידה מחבר


ערך: גב"ב, בחן ו
כתב: עודד גביש.  
צילום: עמרי גוטמן, אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: אדוונצ'ר ייחודי נוטה לשטח אך מדהים גם בכביש עם מנוע אדיר, בידיים הנכונות נותן שילוב ללא תחרות של קדמה טכנולוגית עם שיניים לריגוש של ממש, קניה מומלצת גם כיד שניה.

הק.ט.מ אדוונצ'ר 1190R מהווה מאז הושק ב-2013 את החלופה האולטימטיבית לטיילים קשוחים וחובבי שטח, כאלה שלא אוהבים את הפינוק והמיסוך של האדוונצ'רים הנוטים לאספלט, לחלופין ה-1190 R מציע באופן יוצא דופן עיצוב שטח, גלגל קדמי "21 ומהלך מתלים 220 מ"מ, יחד עם אותה אלקטרוניקה סופר מתקדמת כולל אותו ABS לסיבובים של בוש עם חיישני זווית הטיה, ק.ט.מ היו הראשונים בעולם להתקין מערכת זו על ה-1190. אכן דגם יוצא דופן אולם המציאות בעולם האופנועים מחייבת להתקדם ומהשנה הבאה ה-1190 כבר לא ייוצר אלא גרסאות 1050 בקצה התקציבי ו-1290 המשדרג את יכולות האדוונצ'ר לשיאים חדשים. לכן מבחן זה של ה-1190 R מהווה גם סוג של פרידה מהדגם, הבה נצא לדרך ולשביל.

הגעתי לשוקן בבוקר לקבל הסבר קצר על האופנוע ולצאת לשטח. הסבר מאחר וכאמור האלקטרוניקה הגיעה לרמות המחייבות תואר בהנדסה מהטכניון… להלן ההסבר: בורר כוח המנוע כולל 4 מצבים: ספורט, עירוני, גשם ושטח. בקרת המשיכה עם כמה אפשרויות: בקרת משיכה ON/OFF, בקרת ABS כללית ON/OFF, בקרת  ABS שטח ON/OFF (מאפשר נעילת גלגל אחורי). בכל פעם שסוגרים ופותחים סוויץ' בקרת המשיכה והABS חוזרים לעבודה רגילה. באופן אישי הייתי מעדיף שהמערכת תזכור את המצב האחרון.  ויש משקף מתכוונן בעל שני מצבים. מיד העברתי את האופנוע למצב ספורט, ביטלתי את בקרת המשיכה ואת הABS- העברתי למצב שטח.

התיישבתי על האופנוע
דבר ראשון שאתה שם לב זה כמה הוא גבוה. תנוחת הישיבה זקופה, מאד נוחה, הרגליות בדיוק מתחת למרכז הכובד של הגוף. הכידון ממוקם מצוין, כל המתגים הידיות והדוושות ממוקמים בצורי נוחה ויעילה. שליטה על מחשב הניהול אפשרית ונוחה עם בוהן שמאל, גם ברכיבה בלי לעצור. מהלך המצערת מאד קצר, קצר במידה שחששתי שבשטח יהיה קצר מדי. הופתעתי לטובה, הוא קצר אבל נח ומדויק מאד, מהר מאד התרגלתי ואהבתי.


יצאתי לדרך
המנוע חלק, ללא ויברציות מורגשות, חזק, מושך מלמטה מצורה חלקה וצפויה. עובר בין המכוניות כשהכידון גבוה מעל המראות של כל רכב הגיוני, יציב מאד במהירות נמוכה, אין בעיה להשתחל בין המכוניות במהירות 0 בלי להוריד רגל.

ואז הגיע הכביש המהיר. שם אתה מבין איזה מנוע מסתובב לך בין הרגליים. ואיזה מנוע זה. כמה כח ואיזו זמינות.
תאוצות משכרות, בכל פער בין כמה מכוניות פתחתי גז עד הסוף, סתם כדי להרגיש אותו מושך. לא הצלחתי להפסיק, תחושת ההאצה ממכרת. נסיעת שיוט רגועה במיטבה, האופנוע מתייצב בין 130 ל- 160 קמ"ש, כל מהירות אחרת מרגישה נעימה ונוחה גם היא, אבל בין 130 ל- 160 הוא הכי נעים לשיוט.

בהאצה חזקה, כאשר הגלגל הקדמי מתחיל לאבד קשר עם הכביש מתחילים נדנודי ראש קלים ולא מאיימים שנעלמים ברגע שאתה מרפה מעט מהגז. המשקף במצבו הגבוה מגן מצוין מהרוח בכל מהירות, אבל אני יותר אהבתי אותו במצב הנמוך שם שדה הראיה יותר טוב. הצלחתי לשנות את מצבו ברכיבה בעזרת יד אחת, למרות שלא נראה שזו הייתה כוונת המהנדס. במצב הנמוך במהירות גבוהה הרוח מפריעה.

האופנוע מאד יציב בכל מהירות ועם זאת משנה כיוון במהירות ובזריזות. אני יודע שאלו תכונות מנוגדות. מישהו בתכנון עשה עבודה טובה. וזוויות הצידוד של הכידון גדולה וטובה. אין לאופנוע כמובן בעיה של מרווח הטיה, המגבלה היא הצמיגים ואומץ הרוכב, ואין צורך להתלות הצידה או להוציא תחת הצידה. בולמי הזעזועים למרות ובגלל מהלכם הארוך מגהצים את המהמורות ומרסנים ביעילות נדנודים.



ואז הגיע הזמן לרדת לשטח
עצרתי שניה והעברתי אות ניהול המנוע למצב שטח (אשר מגביל גם את הספק המנוע ל-100 כוח סוס). בשניות הראשונות מפחיד, הגובה והמשקל מבהירים לך שאין מקום לטעויות, כשהמפלץ הזה מתחיל ליפול אי אפשר לעצור אותו. מתחיל בשבילים רחבים, פתיחות גז וכמה מהמורות לקבל מושג איך הוא מוריד את הכח לקרקע ואיך הוא תוקף מהמורות. הורדת הכח צפויה ויעילה. לא ממהר לפרפר את הגלגל האחורי, לא בטיפוסים ולא בסיבובים.

ובולמי הזעזועים מעולים. בולעים הכל ביעילות מרשימה, האופנוע יציב על מהמורות וסלעים ולא נראה שמתקרב אפילו לסגירת מהלך.

אח"כ נכנסתי לסינגלים, גם בהם הוא מתקדם יפה. רכבתי על אופנועים מהירים יותר בסינגלים אבל הוא עובר הכל בצורה מעוררת כבוד. קצת קשה להרים גלגל מעל מכשולים אבל המסה עוזרת לו לישר מכשולים. צריך להיות מודעים כל הזמן למשקל הכלי. גם עם הצמיגים המקוריים על קרקע יבשה הוא אוחז ומתקדם יפה, גם בעלית דרדרת. עם תנופה, ומסת הכלי עוזרת לו לשמור על כיוון.


חזרתי שוב לשבילים הרחבים, לא שבילי קק"ל לבנים. שבילי ג'יפים מדורדרים ומסולעים. הוא מאד מדויק, שומר על קו ומהירות, נישלט מאד.

וכדי לצאת מהשטח העברתי את ניהול המנוע למצב ספורט ועברתי לשבילים יותר נוחים. איזו טעות! איזה כיף, איך לא עשיתי זאת קודם… המנועעע…. שיחקתי במשחק "תפוס את הזנב" עד ליציאה מהשטח, תענוג. התחת יוצא לטייל בכל נגיעה בגז, בצורה מהנה, מאיימת אך מהנה. האופנוע יציב וצפוי בגלל המסה ובולמי הזעזועים הנפלאים, והמנוע תזזיתי. פשוט אושר.

לסיכום
אופנוע ספורט טורינג מדהים בכביש, אופנוע שטח מעולה (ביחס למשקל כמובן). חבל שמפסיקים לייצר אותו, בפעם הבאה נהיה כבר על גרסת R של ה-1290 שיצאה השנה – מן הסתם חזקה בהרבה ומרגשת אפילו יותר, עדיין זכות הראשונים לשלב את אלקטרוניקת החלל עם רכיבת שטח כהלכתה תמיד תיזקף ל-1190 R, שלום חבר.

תעודת זהות

ק.ט.מ אדוונצ'ר 1190R

מחיר:138,700 ש"ח

אחריות לחדש: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

דרגת רשיון: A 

נתונים טכניים

מנוע: מנוע וי-טווין 75 מעלות, 148 כ"ס

נפח:
1,195 סמ"ק
הזרקה עם מצערות חשמליות ו-4 מצבי ניהול מנוע, בקרת החלקה, 
גיר: 6 הילוכים, קלאץ' הידראולי

צמיגים: 90/90-21, 150/70R18

שלדת מסבך משולשי פלדה

בולמים קדמיים הפוכים WP בקוטר 48 מ"מ כיוונים מלאים
מהלך 220 מ"מ, בולם אחורי WP כיוונים מלאים
מהלך 220 מ"מ, צמד דיסקים 320 מ"מ עם קליפרים רדיאליים מלפנים, דיסק 267 מ"מ מאחור
מערכת ABS כולל מצב אנדורו

מדידות

גובה מושב: 890 מ"מ

בסיס גלגלים:
1,580 מ"מ

מיכל דלק:
23 ליטר

משקל יבש: 
210 ק"ג
טבלת טיפולים:

1,000 ק"מ  – 763 ש"ח
15,000 ק"מ – 1,283 ש"ח
30,000 ק"מ – 2,285 ש"ח

45,000 ק"מ – 1,2835 ש"ח

 * המחירים אינם כוללים מע"מ.
 * כל המחירים כוללים עבודה וחלקים

דבר ראשון שאתה שם לב זה כמה הוא גבוה. תנוחת הישיבה זקופה, מאד נוחה, הרגליות בדיוק מתחת למרכז הכובד של הגוף. הכידון ממוקם מצוין, כל המתגים הידיות והדוושות ממוקמים בצורי נוחה ויעילה. שליטה על מחשב הניהול אפשרית ונוחה עם בוהן שמאל, גם ברכיבה בלי לעצור. מהלך המצערת מאד קצר, קצר במידה שחששתי שבשטח יהיה קצר מדי. הופתעתי לטובה, הוא קצר אבל נח ומדויק מאד, מהר מאד התרגלתי ואהבתי.
                                       

5 תגובות ל ק.ט.מ 1190 R – פרידה מחבר

  1. טוב, נראה מה יהיה אחרי הנסיעת מבחן.

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2