מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינדיאן ימין
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
שרקו
אבניר קוביה שמאל
KTM עליון קוביה
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
רפידו
אוגוסטה קוביה הכי עליון
פרפקט קוביה שמאל
לרט
סטפן
1 על 1
סטומפ
HJC
ברקום שמאל
אינדיאן קוביה שמאל
הארלי שמאל
מונדיאל קוביה
מתלה לקסדה

ק.ט.מ דיוק 690 החדש ל-2016 במבחן: אתה מספיק טוב בשבילו?

ק.ט.מ דיוק 690 החדש ל-2016 במבחן: אתה מספיק טוב בשבילו?
ערך: גב"ב      כתב: עודד גביש      בוחנים: עודד גביש, סטפן אבנדיצ'י


שורה תחתונה: אחד האופנועים הכי מהנים ומוטרפים לכביש שרכבתי, אם לא ההההה.

בשנת 1994הציגה ק.ט.מ את הדיוק 620 והייתה ליצרנית הראשונה עם מנוע  סינגל המיועד כולו לאספלט, להבדיל מדו"שים. 22 שנה אחר כך הדיוק חי וקיים, המשפחה משגשגת במגוון נפחי מנוע ולקראת שנת הדגם 2016 מוציאה ק.ט.מ את הדיוק 690, אופנוע המבחן שלנו להיום. הדיוק 690 הקודם היה הסינגל החזק ביותר אולם הדגם החדש אף חזק יותר ובמקביל חלק יותר בפעולתו, תוצאה של שינוי של יותר מ-50% מחלקי מנוע ה-LC4 פלוס שיפור מאסיבי של האלקטרוניקה. מידות הבוכנה שונו לטובת 3מ"מ יותר קוטר ומהלך קצר יותר ב-4.5 מ"מ של הבוכנה, מה שמאפשר עליה של 1,000 סל"ד וכמובן יותר הספק. החלק התחתון קומפקטי יותר, נוסף גל איזון שני כדי להשיג את אותה חלקות פעולה, הטלטל קל יותר וקיבל מסבי החלקה, השיפורים בחלק העליון משמעותיים לא פחות, לוע מצערת חדש קייהין 50 מ"מ, ישירות אחריו סעפת יניקה חדישה ויעילה במיוחד המספקים תגובת מצערת חסרת תקדים, ההצתה בעלת שני מצתים עם מפה נפרדת לכול מצת למקסימום יעילות – כול אלה מביאים את אותה חלקות פעולה של המנוע במקביל לעוצמה בלתי רגילה.

השיפורים בשלדה כוללים הנמכת ציר עיגון הזרוע האחורית ושינויי גיאומטריה של ציר ההיגוי מלפנים, הגדלת המפסע מ-115 ל-122 מ"מ עם הקטנת האופסט בשני מילימטר מה שמספק יותר יציבות בלי לפגוע בזריזות ובתגובות ההיגוי.

הק.ט.מ דיוק 690 החדש כבר משווק בישראל ומחירו 63,358 שקל (מחיר מחירון), 61,358 שקל (הנחת מזומן). ואיך זה עובד אתם שואלים, יצאנו לבדוק הישארו עימנו:



מכונת מלחמה מדהימה / עודד גביש
עליתי על האופנוע. דבר ראשון אתה שם לב כמה הוא קל וקטן, ואז אתה מתניע, מכת גז קטנה והסל"ד ממריא. מיד אתה מבין שזו עומדת להיות חוויה מעניינת. כל הידיות, המנופים, הכל במקום, טבעי. תנוחת רכיבה זקופה, מושב צר ונח, הרגלית מתחת לישבן במרחק הגיוני ונח. הכידון ישר, במרכז המשולש. תחושה כמעט כמו על אופניים.

התחושה שאתה יושב על הגלגל הקידמי. היגוי מהיר בטרוף. מעט מפחיד בהתחלה. תגובת המנוע מדהימה. מאיץ בצורה מטורפת. נראה ששכחו להרכיב לו גלגל תנופה. אם תחזיק את המנוע מעל 4,000 סלד צפויה לך חוויה שלא תשכח. וגם הויברציות ממש ברמה סבירה עד נמוכה, בטח למנוע סינגל, בטח בנפח 700 סמ"ק. באופן מפתיע, למרות ההיגוי הזריז, האופנוע יציב מאד, מדויק. נורא חד ומדויק. הרכיבים מהשורה הראשונה וזה מורגש ברכיבה.

סה"כ מה זה אופנוע? מנוע, גיר, שילדה, בולמי זעזועים וברקסים – כאן זה עובד יחד בהרמוניה.

עליתי על הכביש המהיר, עולה למהירות תלת-ספרתית. בשיוט הוא בסדר. אם יש מכוניות מסביב מתחיל להיות כיף ומעניין, החדות, הדיוק והכח מתחברים למכונת מלחמה מדהימה. הכל קורה במהירות בה אתה מסוגל לחשוב. רק ההתמודדות עם הרוח מעייפת.

האופנוע ממש לא לכל אחד. אלים אגרסיבי. ממש לא לרוכב מתחיל. אבל רוכב מנוסה ירכב עם חיוך שאי אפשר למחוק. ככל שתלחץ עליו יותר תהנה יותר. ככל שתלחץ יותר הכל מתחבר טוב יותר ועובד טוב יותר. העצבנות והקופצנות של המהירות האיטית נעלמות. באמפים שבמהירות איטית מקפיצים אותך פתאום נעלמים, נבלעים לתוך הבולמים כאילו אינם קיימים. זווית הצידוד של הכידון מעט מוגבלת אבל תמיד אפשר לתת מכת גז ולסובב את כל האופנוע במקום רק את הכידון. לוח השעונים עשיר ויעיל אבל יש זוויות שבאור יום קשה לקרוא.

לאחר מכן נכנסנו לת"א, פה מתחיל הכיף האמיתי. החלקות כח בכל סיבוב, בכל יציאה מרמזור. בלימות חזקות לקראת כל סיבוב או רמזור. האופנוע חד, מדויק וצפוי. בטח יחסל צמיגים.


אופנוע פאן טהור. לא לשים ארגז. תיק מיכל או כל דבר אחר. להשאיר ערום ולחייך מהנאה כל הזמן. אם אתה רוצה ארגז, לך לכיוון דגם האינדורו 690 עם 3 ארגזים. לא במקרה של הדיוק. וכן, הרכבתי עליו גם בעיר וגם בין עירוני, בהחלט אפשרי, ייקח שניים בלי בעיה לכל מקום אבל לא לכך תוכנן ולא ממש כיף. אז אם אין סיבה ממש טובה, או טובות הנאה בסוף הרכיבה מומלץ להימנע.

שורה תחתונה: (שוב)
 אחד האופנועים הכי מהנים ומוטרפים לכביש שרכבתי, אם לא ההההה.


אופנוע מושלם / סטפן אבנדיצ'י
"באזור שנת 2008 רכבתי על הדיוק 690 (דיוק III) בעת מבחן דרכים יחד עם הטל"ש (טל שביט ז"ל), הדור השלישי של הסינגל הקרבי מאוסטריה שיצא באותה שנה. האופנוע ההוא היה מלהיב בעל תגובות מהירות כברק בכל פעולות ההאצה, הבלימה ושינויי הכיוון, אך הוא דרש מיומנות רכיבה גבוהה מאוד בכדי לרסנו ברכיבת עיר רגועה. מערכת ההזרקה היתה תזזיתית מאוד ותגובת המצערת בסל"ד נמוך היתה עצבנית ביותר. הבלם הקדמי היה חד ובעת לחיצה קלה על הידית הוא היה פשוט נשתל. המושב באותה שנה היה קשה כמו אבן ובלתי אפשרי היה להעביר איתו נסיעות ממושכות. המתלים תפקדו בו היטב רק כאשר רכבתי בעומסים גבוהים ואילו בעיר הם היו קשים ובועטים. למה אני מספר את כל זה ? כי הדיוק הנוכחי עולה בביצועיו על הכלי ההוא בכל פרמטר אפשרי ובכל זאת הוא נשלט וגם נוח בחיי היום-יום. זה בעצם כל הסיפור בעיני בעניין האבולוציה  של הדגם הזה ומגמת ההתפתחות של אופנועי הקצה אצל יצרני האופנועים. התאור הקולע של הדיוק (מהמילה מדויק) הזה הוא המשפט "נמר בעור של כבש" : הוא נראה חמוד אך הוא חד כתער בכל פעולות הבלימה, ההאצה ושינויי כיוון. הוא נכנס לפניות כמו אופנוע ספורט ויחד עם זאת מעביר פידבק מהצמיגים כמעט כמו כלי שנבנה למסלול. האופנוע הזה עושה כול מה שתבקש ממנו, ללא מאמץ ובאופן שמצליח לשלב בין ריגושים לבין שימושיות. בכך הופך הדיוק 690 מבחינתי לדגם אולטימטיבי היכול לעשות פשוט הכול – ולעשות את זה טוב ומענג.

תעודת זהות

ק.ט.מ  דיוק 690

DUKE 690

שנת ייצור: 2016

מחיר: 63,665 ש"ח

אחריות לחדש: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

דרגת רשיון:

*מוגבל ל-A1 – כ-47 כ"ס
(דיוקR מחיר: 73,581 ש"ח)

דרגת זיהום אוויר: 3

נתונים טכניים

מנוע: צילינדר יחיד, , 4 שסתומים
נפח: 690 סמ"ק

הזרקה עם מצערת חשמלית
הספק: 73 כ"ס, 7.5 קג"מ, 
מוגבל ל-A1 – כ-47 כ"ס

התנעה:
 חשמלית

הילוכים:
 6 הילוכים
קלאץ' מחליק הידראולי

צמיג קדמי:
 120/70ZR17
צמיג אחורי: 160/60ZR17

בלמים: 
דיסק 320 ו-240 מ"מ

מערכת ABS

שלדת מסבך משולשי פלדה
מונושוק עם לינקג' וזרוע אלומיניום

בולמים קדמיים הפוכים 43 מ"מ

מדידות

משקל: 148.5 ק"ג (יבש)

גובה מושב: 835 מ"מ
בסיס גלגלים: 1,466 מ"מ
מיכל דלק: 14 ליטר

9 תגובות ל ק.ט.מ דיוק 690 החדש ל-2016 במבחן: אתה מספיק טוב בשבילו?

  1. זר לא יבין, אופנוע חוליגן טהור שמעלה חיוכים בלי סוף

  2. עדיין לא נוח ברכיבה בינעירונית (גם ביחס לנייקדים אחרים), לא אמין ויקר לאחזקה.
    ה-sv החדש או הMT07 לדעתי עדיפים משמעותית.

  3. אולי הגיע הזמן לרדת בנפח ולהשתדרג בפאן ובביצועים.
    תודה על הכתבה

  4. לייצר אופנוע כביש עם מנוע סינגל ייעודי לכביש בלבד. קאג'יבה עשו זאת כבר ב-1991 עם הייצור הסדרתי הראשון של אופנוע סינגל לכביש הציבורי. ה-Nordwest (שהדיוק מאוד דומה לו). אופנוע סינגל בנפח 600 סמ"ק עם ג'אנטים יצוקים וצמיגי כביש 100%

  5. יופי של סקירה, התמונות מפוספסות.
    לעניות דעתי רצוי לצלם לאחר שהעברתם סמרטוט על האופנוע, הלכלוך עושה רע ממש לצילומים.
    על אחת כמה וכמה כשמדובר על צילומי תקריב.

  6. לרוב אנו איתך ותמיד דואגים לנקיון אולם זה קטע "קרבי" שהכל נדבק עליו.. הרי הוא סוג של ילד "רע". תודה.

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל