fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטפן
MV קוביה

ב.מ.וו C650 ספורט החדש – מקסימום ב.מ.וו

ב.מ.וו C650 ספורט החדש – מקסימום ב.מ.וו
ערך: גב"ב     כתב: שניר ג.  בחנו: שניר ג. וניסים ברדה

צילום: אדם בלנגה, אריק רוזנבלום.

שורה תחתונה: השינוים ל-2016 אפקטיביים וה"ספורט" אכן יותר ספורטיבי, מנוע אדיר, כוכב בכבישים מפותלים.

"תסתכל עליי", זו ההצהרה של המעצבים ב-C650 ספורט המשודרג ל-2016 של ב.מ.וו ואכן קשה להישאר אדיש לנוכחות של המאקסי סקוטר המפואר והמגודל הזה, במיוחד עם סמל BMW היוקרתי. "החידוד" העיצובי שהוכנס בגרסה זו ל-2016 במטרה לבדלה עוד יותר מגרסת ה-C650GT התיורית ובכלל לשפר את הלוק לכיוון הספורטיבי – הצליח, במיוחד בצבע הכתום. כעת יש אמירה ספורטיבית חזקה – יחד עם האלגנטיות והיוקרה של ב.מ.וו. כמובן שהמחיר גם הוא ב.מ.וו, הגרסה החדשה מתומחרת ב- 85,000 שקל. אגב יחד עם השינויים שונה גם השם ל-C650  ספורט (מ-C600 ספורט, שם הגרסה במקור מ-2010 ועד השנה).

ב.מ.וו לא הסתפקה בעדכונים עיצוביים למאקסי סקוטר שלה ועדכנה לשנת הדגם 2016 גם את המכאניקה: מערכת CVT חדשה עם יחסי ההעברה משופרים, משקולות צנטרפוגה חדשות וקלאץ' משופר לשילוב אופטימאלי של הכוח ותגובה טובה יותר לפקודות המצערת במגוון מהירויות וסל"ד, דוד פליטה חדש שגם נשמע טוב יותר, כיוון חדש למיתלים במטרה לשפר את האיזון בין ספורט לנוחות. הותקן לוח שעונים חדש שהתגלה כברור, קריא ואינפורמטיבי מלבד מד הטורים שמתחבא בחלקו העליון, שופרה תאורה ראשית לפעולה באור יום, הותקן כידון חדש כחלק משינויי 2016. וגם – מנוע הטווין 647 סמ"ק עם 60 כוח סוס (יש גם בגרסת 37 כוח סוס למוגבלי רישיון) זכה למפות הזרקה חדשות. מבחינת מערכות בטיחות, בנוסף ל-ABS מותקנת כעת בקרת אחיזה "ASC" כסטנדרט (עד עתה אופציה בלבד), את שתי המערכות לא ניתן לנתק, במקרה של בקרת האחיזה היינו מעדיפים פחות התערבות, ABS אין סיבה לנתק. מבחינת האבזור, 650C מגיע עם חימום לגריפים, חימום למושב הקידמי והאחורי, חיישני לחץ אוויר, משקף מתכוונן ידני, רגלית צד ואמצע. את קטנוע המבחן קיבלנו עם תוספת ברורה ומחייבת לסגמנט הלא הוא אגזוז האקרפוביץ', שגורם למנוע הטווין לנגן מנגינה עריבה לרוכב, ולעצבן את כל מי שבסביבה. מתחת למושב יש מקום 2 קסדות מלאות, מקום אחד לקסדה מלאה ו"כיס נוסף" שנפתח רק שהקטנוע חונה לקסדה השנייה. הכיס נפתח וממש נוגע בגלגל האחורי כך שאם הכיס במצב פתוח אי אפשר להתניע את הקטנוע. (חכם).






איך שמתיישבים על הקטנוע הכל מרגיש איכותי, התחושה של משהו קרבי וממוקד מול המתחרה המובהק ימאהה טי מקס, ממש כמו באופנועי ספורט, המושב גבוה, קליפאון נמוך. 

נתונים של 60 כ"ס 249 ק"ג משקל רטוב גורמים לך להרהור על קטנוע עייף וכבד – אך כל זה נעלם ונשאר על הנייר כשמתחילים לזוז, שינויי כיוון מבוצעים במהירות ומשקל נעלם הודות למרכז כובד נמוך וממורכז. 

ה – ABS עובד בצורה די חלקה ומושלמת וכמעט לא נכנס לפעולה לא רצויה. הבעיה היא בבקרת החלקה, שמסרסת מיידית את המנוע שהגלגל האחורי מתחיל להחליק. פתיחת מצערת מהירה תגרום לקטנוע להשתעל ולחתוך את הכח מהמנוע לגלגל האחורי בצורה לא נעימה ומרגיזה.

נוגעים בגז וישר מרגישים את הכח בגלגל העברת הכח מהגיר המשופר עובד בצורה נפלאה ומושלמת, ועם 60 כ"ס זה נפלא ושוב רק שחבל שאין מנתק לבקרת אחיזה, כי היא מסרסת את כל הכיף בקטנוע והורסת את האפשרות לדריפטים ויציאות ממש חזקות מהמקום. 

בעיר, זווית ההיגוי מעולה והגודל מאפשר להשתחל בין הרכבים, אבל משקל הקטנוע הוא פקטור גדול בהשתחלות וקצת קשה לרדוף אחרי השליחים בין המכוניות, אפשרי אבל לא מומלץ. 



מחוץ לעיר ה-C650 מככב. תגובת מצערת מהירה מכנסת את כל 60 הסוסים לגלגל ויכולה די בקלות "לסגור סקאלה" כאן בקרת האחיזה כמעט ולא מתערבת לכן אפשר להנות מכח המנוע במלואו. ביום המבחן הייתה רוח די חזקה לכן מחוץ לעיר במצב שהמשקף למטה תקבלו את הרוח ישר אל תוך בית החזה, לא הכי נעים אבל סביל. עצירה בצד וכיוון המשקף למצב גבוה, התברר כטעות, כי אז מקבלים את מערבולות הרוח לתוך הקסדה שמלווה בנדנודי ראש לא נעימים. 

רכיבה בכביש מפותל (בית אורן) הבהירה לנו עד כמה ספורט יש לקטנוע הזה להציע, אפשר לרדת די נמוך איתו, ולהפליק מצד לצד די בקלות, ולשמור על קווים. הבולמים עושים עבודה מצויינת, מגהצים כבישים משובשים אבל מכויילים על הצד הספורטיבי ומאוד קשיחים.  למרות 2 דיסקים קדימה ואחד אחורי הבלמים סבירים פלוס אבל לא נושכים מספיק, יותר כח בלימה היה מתקבל ברצון עם משקל שכזה.

צריכת הדלק ביום המבחן עמדה על 17 קמ"ל נתון די מרשים בהתחשב שהעבדנו אותו די קשה.

לסיכום

מי שיכול להרשות לעצמו לשלם את מחירו המשמעותי של הקטנוע הזה, 85,000 שקל, רוכש יכולות וטכנולוגיה אך גם אמירה, ממש כמו אופנוע או מכונית של ב.מ.וו. ה-C650 ספורט במהדורה החדשה ל-2016 מגיע בזריזות לישראל וללא ספק יתרום למכירותיו הגדלות של הדגם הזה וישפר את מצבו בקרב מול הטי מקס. העיצוב החדש מעניק למאקסי סקוטר הגרמני-טאיוואני הזה יותר קרביות וחדות, נכסים חשובים בכלי בנפח גדול המתיימר למשוך יותר לכיוון הספורט, מי שיקנה אותו יקבל חבילה מהנה בכבישים מהירים ובמיוחד בכבישים מפותלים, ניתן לרכב איתו למרחקים ארוכים מבלי להתעייף, וכאמור במקביל יש לו את הדאווין של לרכב על ב.מ.וו. מקסימום ב.מ.וו.

 
עוד באינסטגרם של דוגרי: MOTODOOGRI 

תעודת זהות

ב.מ.וו C650 ספורט 

BMW C650 Sport

שנת ייצור: 2016

מחיר: 85,000 ש"ח
* המחיר ללא תוספות וצביעות מיוחדות,
ללא אגרת רישוי וכולל מע”מ

אחריות לחדש: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

דרגת רשיון:A 

דרגת זיהום אוויר:
2

נתונים טכניים

מנוע: ארבע פעימות בעל שני צילינדרים מקורר מים, ארבעה שסתומים לצילינדר

נפח:
 647 סמ"ק

הספק: 
44 קו"ט (60 כ"ס) ב- 7,500 סל"ד

מומנט מרבי:
 66 Nm ב- 6,000 סל"ד
מצמד: מצמד צנטריפוגלי

גיר:
 תיבת הילוכים רציפה

הנעה: 
הנעת שרשרת טבולה בשמן
מתלה גלגל הקדמי: מזלג הפוך, קוטר 40 מ"מ

מתלה הגלגל האחורי:
 זרוע הטייה צדית יחידה

מהלך מתלה קדמי / אחורי:
 115 מ"מ / 115 מ"מ

חישוק קדמי: 
3.50×15”

חישוק אחורי:
 4.50×15”

צמיג קדמי:
 120/70 ZR 15

צמיג אחורי:
 160/60 ZR 15

בלם קדמי:
בלם עם שתי דסקות, קוטר 270 מ"מ, קליפר צף בעל שתי בוכנות

בלם אחורי:
 בלם עם דיסקה יחידה, קוטר 270 מ"מ, קליפר צף בעל שתי בוכנות

ABS:
 סטנדרטי: BMW Motorrad ABS

מדידות

אורך 2,155 מ"מ

רוחב:
(כולל מראות) 877 מ"מ

גובה:
(ללא מראות) 1,378 מ"מ

גובה מושב:
800 מ"מ

משקל ללא עומס
, מוכן לנסיעה, עם מיכל דלק: 249 ק"ג

משקל יבש:
237 ק"ג

משקל כולל מורשה:
445 ק"ג
נפח מיכל: 16 ליטר

ביצועים / תצרוכת דלק (יצרן)
מהירות מרבית: 175 קמ"ש
צריכת דלק לכל 100 ק"מ במהירות קבועה של 90 קמ"ש: 4.4 ל'
צריכת דלק לכל 100 ק"מ במהירות קבועה של 120 קמ"ש: 5.6 ל'

עוליות טיפולים במוסך:

טיפול אחרי הרצה 678 ש"ח
טיפול 10,000 563 ש"ח
טיפול 20,000 4,367 ש"ח
טיפול 30,000 563 ש"ח
טיפול 40,000 5,884 ש"ח
רכיבה בכביש מפותל (בית אורן) הבהירה לנו עד כמה ספורט יש לקטנוע הזה להציע, אפשר לרדת די נמוך איתו, ולהפליק מצד לצד די בקלות, ולשמור על קווים. הבולמים עושים עבודה מצויינת, מגהצים כבישים משובשים אבל מכויילים על הצד הספורטיבי ומאוד קשיחים. למרות 2 דיסקים קדימה ואחד אחורי הבלמים סבירים פלוס אבל לא נושכים מספיק, יותר כח בלימה היה מתקבל ברצון עם משקל שכזה.
                                                                                                                
מי שיכול להרשות לעצמו לשלם את מחירו המשמעותי של הקטנוע הזה, 85,000 שקל, רוכש יכולות וטכנולוגיה אך גם אמירה, ממש כמו אופנוע או מכונית של ב.מ.וו.
                                       
כיוון המשקף.

14 תגובות ל ב.מ.וו C650 ספורט החדש – מקסימום ב.מ.וו

  1. אז למה אין לו שוק?
    אי אפשר למכור אותם…
    כלי מדהים, אך אף אחד לא רוצה לקנות..
    אנדרטה

  2. לא רוצה לשמוע על הטי בגלל אחזקה יקרה מאד ומיותרת

  3. לא הגיע הזמן לחזור לאופנוע אמיתי? גלגלים גדולים בטיחות משופרת, מחיר רכישה נמוך יותר וטיפולים נוחים וזולים פי עשרות מונים.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל