fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

בנלי TNT300 ברכיבה ראשונה

בנלי TNT300 ברכיבה ראשונה

צילום: אריק רוזנבלום

ערך: גב"ב      כתב: אביעד רייס     בוחנים: ניסים ברדה סטפן אבנדיצ'י

שורה תחתונה: תמורה טובה ל-30,991 שקל, נייקד ספורטיבי פול סייז בעיצוב לא שגרתי, סאונד מטריף.

לבחור צעיר כמוני, שמות כמו בנלי מעלים בד"כ קונוטציות של שיחות עם וותיקי הענף – משהו בסגנון "בתקופתנו לא היה קאוואסאקי וימאהה והונדה היה בנלי אתה בטח לא זוכר"… כי בתכל'ס, מתי אתה שומע רוכבים בטווח הגילאים של 18- 50 מדברים על בנלי?

 

הדבר הזה הולך אולי להשתנות במדינת ישראל בקרוב מאד, בעקבות היבוא המחודש של אופנועי בנלי ע"י ג'ט סטאר ישראל – יבואני קיוואי. לפני הכל, בואו נעשה קצת סדר בבלאגן. 


חברת בנלי נוסדה בשנת 1911 בעיר פסארו באיטליה. בתחילת הדרך, הייתה בנלי בכלל מוסך, בו הייתם יכולים לתקן את האופנועים או האופניים שלכם. ב- 1920, סיימו בבנלי לבנות את המנוע הראשון שהיה שלהם לחלוטין – סינגל בנפח 75 סמ"ק. 19 שנה לאחר מכן, קטפה בנלי נצחון ב- TT של האי מאן בקטגוריית ה-250 סמ"ק. בשנת 1969, הציגה בנלי את הטורנדו – אופנוע בעל מנוע טווין בנפח 650 סמ"ק, שהיה מיועד לארה"ב ולשוק הבריטי, וקנה לעצמו שם של ביצועים ואמינות.

ב-1973 בנלי נרכשה על ידי אלחדנרו די טומאסו וייצרה את הדגם המתקדם ביותר שלה, בנלי "סיי" כלומר "שש" באיטלקית עם מנוע שישה צילינדרים נפלא, אך אפילו הוא לא הושיע את החברה שירדה רשמית מפס הייצור בשנת 1988. במשך השנים לאחר מכן נעשו מס' ניסיונות להחיות את המותג, הבולט בהם על ידי אנדראה מרליוני שיצר החל ב-2001 מספר דגמי ספורט ונייקד על בסיס מנוע שלושה צילינדרים מעולה, כמו למשל הטורנדו TRE900 שאפילו הגיע להשתתפות קצרה באליפות הסופרבייק העולמית. גם הנסיון של מרליוני לא הועיל ב- 2005 נרכשה בנלי ע"י ענק סיני בשם קבוצת קיאןג'יאנג – מבין יצרני ויצואני הדו"ג הגדולים ביותר בסין.

קיאןג'יאנג אחראים בין השאר גם על מותג האופנועים קיוואי ומכאן גם הקשר העולמי והישראלי בין שני המותגים. התאגיד הסיני "יושב" על שטח מפעלים בגודל של כ- 670,000 מ"ר בסין ומייצר בנוסף לאופנועים וקטנועים גם טרקטורונים, אופניים חשמליים, מכחסות דשא, רכבי גולף, גנרטורים ועוד, וידוע בעיקר באיכות המוצרים אותם הוא מייצר – בזכות שימוש במכונות ומכשור אמריקאי ואירופאי, ובמיוחד גרמני. התאגיד מחזיק גם בתו תקן ISO9001 מאז שנת 1997. למרות השיוך הסיני, חברת בנלי לא איבדה לחלוטין את האופי האיטלקי שלה – מרכז המחקר והפיתוח נמצא עדיין באותו מקום בפסארו באיטליה. ניתן לומר שההחלטות והאופי מתקבלים באיטלקית, והביצוע נעשה בסינית מתובלת באנגלית וגרמנית.

בנלי TNT300

הבנלי TNT300 הוא אח אמצעי מתוך שלושה – אח קטן בנפח 250 סמ"ק, ואח גדול בנפח 600 סמ"ק העונה לשם TNT600S. מנועי האחים נעים מצילינדר אחד לדגם ה- 250, שניים ל- 300, וארבעה לדגם ה- 600. ה- TNT300 מתומחר במחיר חדירה אטרקטיבי של 30,991 שקל, (מחיר מחירון 38,277 שקל), הוא אופנוע נייקד בעיצוב ספורטיבי המזכיר מעט את ה- ER6 של קאוואסאקי.

מנוע הטווין של ה- TNT מקורר נוזל, ומפיק הספק מרבי של 38 כ"ס ב- 10,000 סל"ד. המנוע עובד חלק (מעצם היותו בעל שני צילינדרים) ומרגיש חזק רק בטווח העליון של הסל"ד. כדי להפיק ממנו ביצועים, צריך לשמור אותו בטווח הרבע העליון של הסל"ד.

מערכת הזרקת דלק מתוצרת DELPHI אחראית על הזנת הדלק למנוע האיטלקי של האופנוע. לאלו מכם הדואגים שמדובר באופנוע סיני לחלוטין שהדביקו לו תווית איטלקית לשם השיווק בלבד, כדאי לציין כי המנוע, הגיר והשלדה, כולם נשלחים היישר מאיטליה למפעל בסין, שם הכל מורכב למקשה אחת. שלדת הצינורות של הבנלי והבולם האחורי בעל מהלך של 42 מילימטרים שיושב להנאתו בצידו הימני של האופנוע, תורמים רבות לעיצוב הייחודי. מושב האופנוע ארוך, רחב ונוח, ונראה כי גם בעל גימור איכותי. מקדימה, מזלג הפוך בקוטר 41 מ"מ עם מהלך מתלה של 135 מ"מ מספק ביצועים יפים בשיכוך מהמורות העיר ובפניות – בכל זאת אופנוע נייקד. 


הבנלי TNT300 הוא כנראה אופנוע ה- 300 עם הסאונד סטוק הכי מיוחד שתוכלו לקנות בישראל. האגזוז שיושב נמוך בתוספת מנוע הדו צילינדר יוצרים צליל ייחודי ומעניין – משהו שמזכיר טימקס 530. אמרנו בנלי לא בנאלי בכלל! חווית הרכיבה טובה, אם כי בתור רוכב יחסית נמוך (1.73), הייתי מעדיף לקבל עוד כמה סנטימטרים ע"מ להרגיש בבית על האופנוע. צג חצי אנלוגי חצי דיגיטלי אחראי על התצוגה לרוכב, וכולל מצב דלק, מד סל"ד, מד מהירות ועוד. בלמים: מקדימה דיסק צף כפול 260 מ"מ בתוספת קליפר בעל 4 בוכנות, מאחורה – דיסק אחד.

גובה מושב ה- TNT הנישא למרומי 795 מ"מ הוא יתרון, והופך אותו נגיש לקשת רחבה יותר של רוכבים. אם נרצה להשוות נתונים אלו לנתונים של מתחריו העיקריים, ה- Z300 והדיוק 390 (אם לוקחים בחשבון רק מתחרים "נייקדים"), נגלה כי בק.ט.מ מדובר על 800 מ"מ, ובקאוואסאקי על 785 מ"מ. מאחורה פנס לד וידיות אחיזה למורכב/ מורכבת, שמסרה כי מדובר במושב רחב ונוח, ובחוויה חיובית וטובה.

מה בתכל'ס

לא רכבנו המון על ה- TNT החדש של בנלי, לכן לא נוכל גם להפיק מבחן ארוך ומעמיק מכיוון שאת מרבית הזמן בילינו באזור העירוני. בהמשך ניקח אותו וודאי לבדיקה מעמיקה יותר. מה שכן אפשר לספר עליו בהתרשמות קצרה זו, היא העובדה שהבנלי מציע עיצוב וממדים  של אופנוע פול סייז – שני דברים שהרוכב הישראלי אוהב מאד וגם מבקש להשיג כאשר הוא קונה אופנוע. כל אלו בתוספת הסאונד הכיפי, יכולים בהחלט לשבות את ליבם של הרוכבים הצעירים וגם של כמה מבוגרים. האם הבנלי TNT300 יוכל לקבל מקום של כבוד ולנגוס בהצלחה של מתחריו? מחיר ההשקה של 30,991 שקל בהחלט מפתה עבור המותג בנלי והכיסוי שהדגם הזה נותן לו. 
 
 
באופן אישי / ניסים ברדה
אני זוכר משנות השמונים העליזות כשהיינו עוד רוכבים שלושה על אופנוע והשוטרים היו מנופפים לשלום… אז היה כאן גם הבנלי. היו כמה דגמים כמו ה-654 (שמכרו אז בישראל לעיתים בתחפושת של הונדה…) ועוד שהובאו אז לארץ. האופנועים אז היו מיושנים טכנולוגית ובמיוחד במראה (תחשבו אופנוע גוץ עם ארבעה צילינדרים). 

היום פגשתי שוב את הבנלי, מרחוק היה נראה לי שהביאו לי הביתה איזה ימאהה. אופנוע סה"כ יפה, מנוע תלוי על השילדה ובולם שנמתח ממנה לכיוון המזלג האחורי. יפה בעייני. רגליות מעט משוכות לאחור, אבל התרגלתי אליהן לאחר כמה דקות של רכיבה, את הכידון הייתי מרחיק מעט לקדימה, תנוחת רכיבה סה"כ טובה והתנהגות הכביש ידידותית לרוכב. לדעתי, במחיר אטרקטיבי, יכול לשמש אופנוע למתחילים ולכאלו שסתם רוצים למצוא את עצמם בימי שבת נותנים גיחה קצרה לבר בהר לשתות איזה קפה במזג אוויר נעים ונוח. ברוך הבא לעולה החדש ישן.

תעודת זהות

בנלי TNT300

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
מחיר: 31,991 ₪

לפי מחירון 01/16
המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ.
דרגת רישיון: A1

נתונים טכניים

מנוע: ארבע פעימות 300 סמ"ק, שני צילינדרים, ארבעה שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, מקורר נוזל
 38 כ"ס ב- 10,000 סל"ד
 
הזנת דלק: הזרקה, מערכת DELFI
הנעה: חשמלית
הצתה: אלקטרונית
מערכת שימון: התזה מאולצת
הילוכים: גיר 6 הילוכים
בלם קדמי: מערכת בלם דיסק כפול צף 260 מ"מ קליפר ארבע בוכנות

בלם אחורי:
מערכת בלם דיסק 240 מ"מ קליפר שתי בוכנות


צמיג אחורי:
160/60-ZR17 (פירלי)

צמיג קדמי: 120/70-ZR17 (פירלי)

מדידות

גובה מושב: 795 מ"מ

אורך כללי:
2130 מ"מ

רוחב:
800 מ"מ

גובה:
1120 מ"מ

משקל:
185 ק"ג


בסיס גלגלים:
1410 מ"מ

מיכל דלק:  16 ליטר

עוליות טיפולים (עבודה וחלפים):

מרווח טיפול     מחיר לפני מע"מ
1,000             510 ש"ח
5,000             190 ש"ח
10,000           830 ש"ח
15,000           190 ש"ח

20,000           1,100 ש"ח

גובה מושב ה- TNT הנישא למרומי 795 מ"מ הוא יתרון, והופך אותו נגיש לקשת רחבה יותר של רוכבים. אם נרצה להשוות נתונים אלו לנתונים של מתחריו העיקריים, ה- Z300 והדיוק 390 (אם לוקחים בחשבון רק מתחרים "נייקדים"), נגלה כי בק.ט.מ מדובר על 800 מ"מ, ובקאוואסאקי על 785 מ"מ. מאחורה פנס לד וידיות אחיזה למורכב/ מורכבת, שמסרה כי מדובר במושב רחב ונוח, ובחוויה חיובית וטובה.
                                                                                                              
מרחוק היה נראה לי שהביאו לי הביתה איזה ימאהה. אופנוע סה"כ יפה, מנוע תלוי על השילדה ובולם שנמתח ממנה לכיוון המזלג האחורי. יפה בעייני. רגליות מעט משוכות לאחור, אבל התרגלתי אליהן לאחר כמה דקות של רכיבה, את הכידון הייתי מרחיק מעט לקדימה, תנוחת רכיבה סה"כ טובה והתנהגות הכביש ידידותית לרוכב.
                                     

 

22 תגובות ל בנלי TNT300 ברכיבה ראשונה

  1. חבל על הזמן בארופה הכלי הזה להיט והמחיר מצחיק הציבור חייב לרוץ ולקנות כדי שנוכל כולנו לשבור את הקרטל בענף האופנועים הכל תלוי בנו הרוכבים

  2. כאילו כל ההתרשמות היא הסתכלות חיצונית,ישיבה על המושב וקריאת המפרט. איך הבלמים? איך הגימור? יש קירקושים? העברת הילוכים חלקה? שיהוקים בפתיחת מצערת (הזרקה)? יש דברים שאפשר לספר גם אחרי נסיעה עירונית קצרה…

  3. אני לא יודע מה מצב החברה היום אבל אני זוכר ביקורות קשות מאוד על אמינות בדגמי הספורט באיזור 2009

  4. רכבתי כשעה. צליל מדהים, אופנוע מדוייק ונוח. ללא רגשי נחיתות בכביש מהיר. לא קטן מדי ונראה טוב. אפשר להנות מרכיבה גם ב-30k. הצבועים בשחור נחטפו ראשונים…

  5. לא רכבתי עליו, אבל רכבתי על Z300 שהיה מהנה. בשביל 3k ש"ח נוספים מקבלים אופנוע יפני, יותר הספק למשקל (אותו הספק, 30 ק"ג פחות במשקל) ומעל הכל ABS, שזה לבד שווה את הפער. יכול להיות שהבנלי באמת אחלה אופנוע, אבל עדיין לא הבנתי איפה השוס.

  6. המחירים שלהם בארץ פשוט לא הגיוניים.
    בחו"ל בנלי 250,קטמ 200,וקוואסאקי 250 נמכרים במחיר +- זהה.רק בארץ הם מעלים מחירים ב15000₪ יותר,ומאשימים את המיסוי בארץ.נו באמת,כל אופנוען שיצא לחו"ל מבין שזה שקר מוחלט.
    הנה עובדה,ג׳ט סטאר מוכרת במחיר הריאלי אופנועים פול סייז,ולא מיניאטורים שנראים כמו הצעצועים (שנוסעים גם טוב) של קטמ 200 וקוואסאקי 300.
    בינתיים,מקווה שהבנלי אמין כמו שאר דגמי הקיוואי.

  7. רוכב על האופנוע כבר 3000 ק"מ
    עד עכשיו אני מרוצה מאוד (יותר ממה שחשבתי ).
    המראה מדהים ולדעתי יותר יפה משאר האופנועים בקטגוריה (צבע לבן עם שלדה אדומה ) הנסיעה מהנה וההילוכים מאפשרים גם להגיע ממקום למקום וגם להגיע לקצה הסקאלה ולשחק קצת בלי שהבנלי מתרגש.
    ישיבה זקופה והתנוחת ישיבה ממש נוחה (1.85 מטר ).
    ובנוסף מקבל שירות מדהים ואישי בג'ט סטאר
    בקיצור ממליץ

  8. אני ממש עכשיו נסעתי על אחד ממש נהנתי
    ואפילו שמחתי שאין ABS
    אני מאוד אשמח לשמוע מאנשים שיש להם אופנוע כזה ליצור איתי קשר אני מאוד מעוניין לקנות אחד תודה חג פורים שמח:)

  9. זה טוב שאין ABS האופנוע עוצר מעולה.ABS זה מניאק

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל