fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן
MV קוביה

קוריאה פאוור – יוסאנג GD250X5 במבחן

קוריאה פאוור – יוסאנג GD250X5 במבחן
ערך: גב"ב      כתב ובחן: אביעד רייס     צילם: עמית שיסל

שורה תחתונה: פוזה של דוקאטי, ביצועים נאים לנפח, זריז.

אופנועי 250 סמ"ק ארבע פעימות כביש די נעלמו מהעולם עם הופעת גרסאות ה-300, אולם מסיבות של רישוי וביטוח הרבע ליטר ממשיכים להימכר במדינות אסיה הענקיות בראשן אינדונזיה ו… בישראל הקטנה. יוסאנג הקוריאנית החוגגת עשור להגעתה לישראל בפעם הראשונה (מאז חלו החלפות יבואנים), מציעה לציבור בישראל דור חדש של אופנועי 250 סמ"ק. זוכרים את מנועי השני צילינדרים מבוססי סוזוקי ששמשו את כול דגמי הרבע ליטר בימי יוסאנג הראשונים בישראל? כיום ה-250 עברו ברובם לצילינדר בודד עם טכנולוגיה מתקדמת של הזרקת דלק, הדגם הראשון עם הטכנולוגיה החדשה הוא הסטריטפייטר הקטן של היצרן הקוריאני, GD250 X5, הנוחת בימים אלה בישראל.


הכיוון הבולט ביותר הוא העיצוב של ה-GD, עיצוב עתידני בו אנו נתקלים יותר ויותר עם מעבר הפוקוס של יצרני האופנועים ממערב למזרח. הזנב הקרבי, צורת האגזוז ומיקומו, יחידת התאורה הקדמית והשלדה האדומה – הכל כאן זועק עיצוב וסטייל, ובגדול. זה לא שאנחנו מדמיינים – באחת הפעמים בהם הסתובבנו ברחובות העיר שאל אותנו בחור נחמד האם מדובר בדוקאטי, והוא וחברו הופתעו לחלוטין כאשר סיפרנו כי מדובר בקוראני בנפח קטן. 

יושבים על האופנוע, והתנוחה קרבית. כל הרגליות והמנופים ניתנים לכיוון מתוך הבנה של יוסאנג שבתנוחת רכיבה קרבית שכזו יהיו רוכבים שיצטרכו לשנות את מיקומם של המוזכרים כאן – עדות לתכנון ולמחשבה שמשקיע היצרן כדי להתאים את האופנוע לקהל רוכבים גדול. עוד בקוקפיט – צג דיגיטלי שחברי המערכת השתגעו למראהו עם חיווי הילוכים, חישוב צריכת הדלק, שעון סל"ד, וכידון פאט באר רחב ושמן שמרגיש מצויין בידיים, ונראה כי המצאותו של  אחד שכזה באופנוע כדוגמת ה- GD, היא בגדר חובה. 




מנוע האופנוע הוא מנוע סינגל מקורר מים, 4 שסתומים, גלז"כ, מפיק 28.5 כ"ס. הוא בהחלט לא מרגיש חלש, נהפוך הוא, מנועי 

יוסאנג מאז שהגיעו לישראל הוכיחו עצמם כחזקים ביותר יחסית לנפח. אם יורשה לי הגיגים, מנועי הסינגל כבר הפכו להיות פחות נפוצים מבעבר וחבל כי משהו בהם מספק חווית אופנוענות שלא נוכל למצוא במנועי הדו- צילינדר. בסינגלים למיניהם הרוכב מרגיש כל פעולה – התנעה, עבודת הגיר, פתיחת ועזיבת המצערת… יש וויברציות, יש רעש – מרגישים שהאופנוע בחיים. 
היעדר מערכת ABS הוא חיסרון שלא ניתן להתעלם ממנו, כאשר אצל חלק מהמתחרים כבר יש את מערכת הבטיחות בהיצע. מבירור קצר עם אנשי החברה, נאמר לנו כי אכן מודעים לחוסר, והדגמים החדשים שבדרך יגיעו כבר חמושים במערכת, ויישרו קו עם הנורמות המקובלות. אולי כדי לחפות על היעדר המערכת מצוייד ה- X5 בקליפרים חזקים בעלי 4 בוכנות הלופתים את הדיסק הקדמי היחיד והגלי, עצמת הבלימה ראויה. 

נקודת זכות אותה הזכירו כל הבוחנים שרכבו על הכלי היא ההיגוי המצויין והחד באופנוע. היוסאנג GD  הוא חיה אורבנית מצויינת ולוחם פקקים מעולה, ויהיה אופנוע מצויין לשימוש עירוני/ בין עירוני לייט. עם זאת זווית הצידוד מוגבלת וסיבוב ברדיוס קטן הוא משהו שלא יקרה כאן. מאידך הבולמים קיבלו מחמאות, והמזלג ההפוך בחזית האופנוע עושה את עבודתו נאמנה. ועוד בעיר, אמנם גיר בעל שש מהירויות, אך ברכיבה בעיר כמעט ולא תזכו לראות את הילוכים 5 ו- 6. היוסאנג GDX5 אוהב ורוצה שתעבדו על ההילוכים 3-4 ברכיבה בעיר, כי אחרת, איך זה יהיה כיף?

 קיבולת מיכל הדלק עומדת על 11 ליטר – מספיק ביותר לאופנועים בנפח 250 סמ"ק. לפי נתוני היצרן עומדת צריכת הדלק על 31 ק"מ לליטר דלק אחד, ובאמת, ברכיבה עירונית (ומעט בין עירונית) על פני יומיים בהם התניידנו ע"ג האופנוע, לא עלה בידינו לסיים את המיכל המלא איתו עזבנו את שערי היבואן. חסכון בדלק הוא וודאי חשוב ויכול לקסום להרבה רוכבים שירצו לנסות את היוסאנג החביב הזה. משקלו של היוסאנג X5 עומד על 130 ק"ג, גובה המושב שלו על 780 מ"מ, בסיס גלגלים של 1,346 מ"מ, ורוחב של 800 מ"מ – נתונים שהופכים אותו לידידותי מאד לכל סוג רוכב, ובמיוחד למתחילים. בכל אופן נמליץ כמו תמיד לבצע נסיעת מבחן אצל היבואן לפני כל רכישה, כדי לדעת באמת וע"פ ההרגשה האישית שלכם האם יש מצב למערכת יחסים מוצלחת (לא תקף רק לגבי יוסאנג כמובן). 

למי כדאי?

רוכבים צעירים, רוכבים "חוזרים" (כאלה שלא רכבו הרבה זמן ורוצים לחזור), רוכבות, רוכבים וותיקים הרוצים לשנות סטייל רכיבה, רוכבי קטנועים המעוניינים לחוות חוויה אופנוענית. מבחינת הרכבה המצב לא רע ויש כרית חביבה מאד לישבנו של המורכב, אך לא היינו בונים על ה- GD ליציאה למסעות זוגיים למרחקים. כל עוד תבחרו בו ככלי עירוני תוכלו להינות ממנו כל רגע, אך לא למשימות בין עירוניות קבועות ורחוקות. עם מרווח טיפולים העומד על כל 5,000 ק"מ, צריכת דלק של 31 ק"מ לליטר, ושנתיים אחריות, מדובר בכלי רכב שלא ייקרע לכם את הכיס בשוטף. לעומת זאת מחירו של ה- GD, ישאיר לכם בדיוק 100 ש"ח עודף מ- 30,000 ₪, קצת גבוה.

 – לאלו שרוכשים בימים אלו (זמן חגי האביב 2016) האופנוע במבצע ביטוח לשנה מתנה.

באופן אישי סטפן אבנדיצ'י:

"מקרה נוסף של שלם הגדול מסך כול חלקיו, הרכיבים אינם מהאיכותיים שבנמצא אבל החבילה הכללית עובדת טוב, מנוע נחמד וסוחב בטווח סל"ד מפתיע, אולם במיוחד אהבתי את התנהגות הכביש של ה-X5 – זריזה כצפוי מכלי קטן וקל, אך גם יציבה ומשרה ביטחון וזה יפה, עיצוב מצודד שלא רואים רבים כמותו, במיוחד בשוק האופנועים הקטנים".

תעודת זהות

יוסאנג GD250X5

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
מחיר: 29,900 ₪

לפי מחירון 01/16 
המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ. 
דרגת רישיון: A1

נתונים טכניים

מנוע: צילנדר אחד, 4 פעימות DOHC, 4 שסתומים 
נפח: 249
הספק/סלד: 28.5/8500
קירור: נוזל
תיבת הילוכים: 6 מהירויות 
התנעה: חשמלית
מערכת דלק: הזרקה 
צמיג קדמי: 110/70R17  
צמיג אחורי: 150/70R17
בלם קדמי: דיסק פרפר 300 מ"מ כליפר עם ארבע בוכנות 
בלם אחורי: דיסק פרפר 230 מ"מ כליפר עם שני בוכנות
מיכל דלק: 11 ליטר

מדידות

אורך: 1937 מ"מ
רוחב: 800 מ"מ
גובה: 1055 מ"מ
בסיס גלגלים: 1346
גובה מושב: 780 מ"מ
משקל: 130 ק"ג 

עוליות טיפולים במוסך:

מרווח טיפול     מחיר כולל מע"מ
1,000             371 ש"ח
5,000             483 ש"ח
10,000           560 ש"ח
15,000           778 ש"ח

נקודת זכות אותה הזכירו כל הבוחנים שרכבו על הכלי היא ההיגוי המצויין והחד באופנוע. היוסאנג GD הוא חיה אורבנית מצויינת ולוחם פקקים מעולה, ויהיה אופנוע מצויין לשימוש עירוני/ בין עירוני לייט.
                                                                                                                
מנוע האופנוע הוא מנוע סינגל מקורר מים, 4 שסתומים, גלז"כ, מפיק 28.5 כ"ס. הוא בהחלט לא מרגיש חלש, נהפוך הוא, מנועי יוסאנג מאז שהגיעו לישראל הוכיחו עצמם כחזקים ביותר יחסית לנפח. אם יורשה לי הגיגים, מנועי הסינגל כבר הפכו להיות פחות נפוצים מבעבר וחבל כי משהו בהם מספק חווית אופנוענות שלא נוכל למצוא במנועי הדו- צילינדר.
                                       

2 תגובות ל קוריאה פאוור – יוסאנג GD250X5 במבחן

  1. או מה מהירות מקסימלית שאפשר להגיע?
    לפי הנתונים יש למנוע הזה כח סחיבה אז מעניין לשמוע איך הןא מתנהג בכביש מהיר.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל