מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
KTM MENU
הווסקוורנה באנר שמאל
שרקו
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אבניר קוביה שמאל
תמוז
סטפן
1 על 1
רפידו
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
אופנוסנטר קוביה שמאל
רוית דדוש עליון
KTM עליון קוביה
לרט
ברקום שמאל
אינדיאן קוביה שמאל
מתלה לקסדה
הארלי שמאל
HJC

HM מוטו CRE F300X – כלבויניק בשטח

HM מוטו CRE F300X – כלבויניק בשטח

גדי חן

צילום: תומר לשר

לפני כשנה וחצי נחתה HM מוטו בישראל והצטרפה אל הבִּיצה הלוהטת של עולם השטח הישראלי. HM  מוטו [הונדה-מונטסה האיטלקית] נחשבת יצרנית נישה קטנה אך הקלף הגדול שלה הוא שימוש בפלטפורמה של דגמי הונדה המוכרים.
בה בעת התפתחה בעולם תת קטגוריה של אופנועי 300 סמ"ק מרובעי פעימות שמהוים שדרוג מבחינת כוח לאופנועי ה-250 מקטגורית ה-E1, אבל גם שומרים על הקלילות וקלות התפעול לעומת הכלים הגדולים של קטגוריה E2.
גם ב-HM מוטו זיהו את הנישה המתפתחת ומיהרו למלא את החלל שנוצר בין נפחי ה-250 לבין ה-450 עם  ה-  CRE F300X, שהוא למעשה גרסה משודרגת נפח ל-CRE F250 שמיוצר מזה שנים. השניים חולקים את אותם מכלולים פרט לנפח המגודל, כך שמי שרצה כלי חזק יותר מה 250 אך לא חזק מדי, ימצא זאת כאן.

השורה התחתונה
ה-300x של  HM מוטו הוא כלי אשר מתאים לקשת רחבה של רוכבים. המנוע מספק כוח לינארי ולא מתפרץ ובה בעת חזק די הצורך. מערכת הבולמים איכותית ומתפקדת ביעילות וכך גם הבלמים. ה-300x הוא אופנוע ידידותי ואינו מעייף, כך שגם רוכבים פחות מנוסים יוכלו "לרוץ" איתו לאורך כל הדרך. במחיר של 81,900 ש"ח המתחרה העיקרי של ה-300X הוא ההאסקי 310 שנושא תג מחיר זהה.

מראה עיצוב, מכלולים
מראה ה-300x הוא הונדה קלאסי והפלסטיקה משדרת איכות גבוהה. ה-300x מגיע עם לוח מחוונים דיגיטלי מפורט הנותן חיווי של סל"ד, טמפרטורה,שעון יומי, מקטעים וגם מרחק מצטבר. הכל מתופעל באמצעות מקשים גדולים ונוחים לשימוש גם עם כפפות רכיבה. אם בשעונים עסקינן, אז גם שעון שעות מנוע מגיע כסטנדרט ב-300x והוא חבוי לו טוב על השלדה תחת כונסי האויר ומוגן מנפילות.

מערכת פליטה היא מבית חברת LeoVince  שמיוצרת בסדרה ספציפית עבור HM מוטו. הדוד אינו מרעיש מחד, אינו חונק את המנוע מאידך ומקנה לו צליל בשרני ונעים, כך שזו תוספת איכותית ומבורכת.

ה-300x מצויד בכידון של חברת Renthal  הידועה ובעל גריפים נוחים מאוד. בסך הכל מכלולי השליטה נמצאים בהישג אצבע ונוחים לתפעול. מושב ה-300X  נוח מאוד ומאפשר לנוע עליו קדימה ואחורה תוך כדי הטיית משקל הגוף וחביקת מיכל הדלק שאינו בולט מדי.
מערכת הבלימה ב-300 מסופק ע"י חברת Nissin היפנית הידועה באיכותה. היא זהה למערכת המותקנת ב-250x, בעלת זוג בוכנות ודיסק 240 מ"מ בחלק הקדמי ודיסק 240 מ"מ בעל בוכנה אחת בחלק האחורי.
ה 300x מגיע עם סט בולמים קדמיים ואחורי של  Showa, כאשר הקדמי בעל מהלך של 315 מ"מ ומבחר  של מצבי כוונון, הן בשיכוך הכיווץ, הן בשיכוך ההחזרה ובעומס הקפיץ. הבולם האחורי הוא מסוג Prolink ובעל מהלך של 315 מ"מ וכמו אחיו הקדמיים זכה למבחר מצבי כוונון בשיכוך הכיווץ וההחזרה ובעומס הקפיץ. המשקל הרטוב עומד על 114.8 ק"ג.
רגלית הצד של ה 300x סובלת מבסיס קטן אשר לא בנוי לשטח רך ,אך זה לא משהו שרתך מתחיל לא יוכל להתגבר עליו.

מנוע, ביצועים
לקחנו את ה-300x למבחן ביום חם בשלהי חודש אוגוסט האימתני. חשבנו שהוא ישבר או ירתח באמצע ויתחנן לחזור אל אולם התצוגה הממוזג, אבל זה לא קרה, למרות שממש לא ריחמנו על האופנוע ולא על רוכבו. כאמור מנועו של ה-300x  הינו מנוע ה- CRE-F250X ארבע פעימות מקורר מים, שהוגדל באמצעות קיט ל-296 סמ"ק. מעבר לכך כל מכלולי ה- 300x זהים לחלוטין ל- CRE-F250X. ההבדל מצוי אם כן בתוספת הנפח שהביאה את תוספת ההספק בעיקר בתחום הסל"ד הנמוך. מנוע ה300X- יכול להתעורר על ידי קיק סטרטר או על ידי מתנע חשמלי ממתג המורכב על הכידון. לחיצה קטנה על כפתור הפלא והמנוע מתעורר עם צלילי מנוע ערבים שאינם מאיימים על הסובבים, כך שיש סיכוי שעדיין יישארו לכם שכנים ידידותיים אחרי שבת בבוקר.

כוח המנוע אינו מאיים, הוא אינו חזק מידי ולא חלש מידי. השיפור בעקומת הממונט מורגש החל מסל"ד נמוך.
הכניסה לתוך עיקולים והיציאה מהם חלקה, ללא איבוד אחיזה לא רצוי, כאשר הורדת הכוח לקרקע יעילה ונשלטת.

בתוואי של ספיישל ומחוצה לו חמשת ההילוכים בהם מצויד ה-300X מספיקים ומספקים,  אך כאשר יוצאים מהתוואי הצפוף לטובת השבילים המהירים יותר, מורגש חסרונו של הילוך נוסף. למטרה של טיולים ארוכי טווח ובעלי מהירות גבוהה יותר, כדאי יהיה להחליף את יחסי העברה לארוכים יותר.

התנהגות, בולמים
כשעולים על מושב האופנוע ,הכל נראה ומרגיש במקום. התפעול של מנופי הבלם והקלאץ' רך ונוח.
שילבנו ראשון וקדימה לספיישל הבית. זווית הצידוד של ה-300x מצויינת  ומאפשרת חופש פעולה, על אף שאופנוע המבחן היה מצוייד במגיני רדיאטורים. הבולמים מרסנים ביעילות מכות בלתי צפויות מסלעים או מהמורות. המידע המועבר ע"י השילדה והבולמים אל הרוכב מדוייק מאוד והאופנוע כולו משרה ביטחון. כיול המתלים בוצע בהתאם לתנאי השטח בו רכבנו, שהיה מורכב מספיישל עם אדמה חומה ויבשה וסינגלים זרועי סלעים ואבנים משוחררות. הבלמים, הן הקדמי והן האחורי, סיפקו בלימה מרשימה ואיכותית.

מספיישל הבית עברנו אל מרחב מחיה פופולרי לא פחות, מה שמכונה בשפת הרוכבים "דוכים"…
ה-300x משרה הרגשה בטוחה גם בשטח זרוע אבנים בו אין שביל או 'ספיישל'. אף שהמבחן נערך בשלהי אוגוסט הרותח שסוחט כל אנרגיה מהרוכב, נדרשה השקעת מאמץ מינימלית כדי להמשיך לרכב ולהחזיק את הכלי על גלגליו. הרגשה של כלי ידידותי לרוכב, שלא מאיים גם בסל"ד גבוה. תכונה זו של כוח זמין אך לא מתפרץ מאפשרת למגוון רוכבים למצוא את ה-300X כאופציה מעניינת.

מחיר, אחזקה, אחריות
מחירו של ה-300X עומד על 81,900 ₪. הוא בנוי בצורה איכותית ונוח לאחזקה. לדוגמה: אהבתי את הגישה לפילטר האוויר אשר נגיש מאוד ע"י פתיחת חלון קטן בצד שמאל של ה-300x והופ… הפילטר ביד ללא פירוקים מיותרים. מרווח הטיפולים נדיב יחסית ועומד על כל 1,000 ק"מ. כל טיפול כולל החלפת שמן ומסנן שמן, החלפת שמן תיבת ההילוכים ובדיקת שסתומים ושימסים. מחיר כל טיפול עומד על 390 ₪ ללא מע"מ. האחריות שמציע היבואן עומדת על שנה בלבד אך ללא הגבלת ק"מ. המתחרה הישיר של ה 300x הינו ההוסקוורנהTE310  עם תג מחיר זהה.

תעודת זהות

HM מוטו CRE F300X
מחיר: 81,900 ש"ח
אחריות: שנה ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2011
דרגת רשיון: A

נתונים טכניים

מנוע: סינגל, 4 פעימות, 296 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, קירור מים
הזנת דלק: מאייד, 37 מ"מ, קייהין FCR
מתלים: קדמי – מזלג הפוך 47 מ"מ, מהלך 315 מ"מ   אחורי –  בולם יחיד פרולינק, מהלך 315 מ"מ
בלמים: קדמי – דיסק 240 מ"מ, אחורי – דיסק 240 מ"מ
צמיגים: קדמי – 90/90-21 , אחורי – 120/90-18
בסיס גלגלים: 1481 מ"מ
גובה מושב: 957.5 מ"מ
מרווח גחון: 340 מ"מ
מיכל דלק:  7.2 ליטר
משקל רטוב: 114.8 ק"ג

גלריה

23 תגובות ל HM מוטו CRE F300X – כלבויניק בשטח

  1. ההפרש ביחס לדגמי ה-400 וה-450 לא מספיק. בין 70 ל-75 אלף שקל זה מחיר יותר הגיוני

  2. רואים שהבחור יודע לרכב.
    האופנוע נשמע אחלה אבל אין כמו GAS GAS

  3. לדעתי נמכר מעל המחיר הנדרש. 10 פחות זה פצצה לכל הדעות.

  4. אנחנו נקים בסוף אוהל מחאה ….
    ותתחילו לייצר אופנועים נמוכים יותר עבורנו.
    הכתבה טובה מעניינת וממצא.
    כל הכבוד לרוכב והצלם.

  5. אנחנו כל כך רגילים לאכול חרא שאין בכתבה שום כעס מהמחיר המונפץ הזה. 82 אלף ש"ח? מה קרה? אכן אופנוע איכותי והכל – אבל רבאק! כמעט 23.000 דולר! 16.000 יורו? !!! מישהו פה התחרפן לגמרי…

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2