מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
אבניר קוביה שמאל
סטפן
אישימוטו באנר קוביה שמאל
KTM עליון קוביה
לרט
לרט
פרפקט קוביה שמאל
סטומפ
תמוז
ברקום שמאל
מונדיאל קוביה
הארלי שמאל
מתלה לקסדה
HJC

אפריקה קווין

אפריקה קווין

צילום: אדם בלנגה

ערך: גב"ב. השתתפו ובחנו: עודד גביש, שניר.ג., ג'וי בירן, מיקי כהן,
אביעד רייס, יודל'ה סימנטוב, נח אבגר הלוי

סטילס: אדם בלנגה,   וידאו: אריק רוזנבלום   ריחף וערך: גלב סמירנוב

אפריקה טווין וידאו:

שורה תחתונה: נפל דבר באופנוענות הישראלית, האפריקה טווין החדש עושה הכול טוב על אספלט ועם מספר שינויים יככב גם בשטח, תאהבו יותר או פחות – מעכשיו תמיד תקחו אותו בחשבון


שנות השמונים של המאה הקודמת היו תקופה מופלאה בתולדות האופנועים, תקופה של פריצות דרך כמעט מדי שנה שלא לומר מדי חודש. פריצות דרך של טכנולוגיה ושל נתיבים, חופש בלתי מוגבל של תנועה לאיזה כיוון שאתה רוצה, כולל מדבריות אפריקה שנחשבו בלתי עבירים. צריך לזכור שאז לא היה אינטרנט, והיו אלה האופנועים שהסירו מעל האנושות את מגבלות התנועה והתקשורת בין אוכלוסיות. הפופולאריות האדירה של מירוצי המדבריות ובראשם הפאריז דקאר שאז באמת היה בין פאריז לדקאר הביאו לעיצוב דגמי אופנועים שלא נעצרים בשום מכשול ויודעים לנסוע בכול מקום, ואפילו סוחבים עליהם את הבית שלך. כך נולדו אופנועי הדו"ש הגדולים וכך נולדו אופנועי המדבריות המיתולוגיים, אחד החשובים בהם הוא ללא ספק אפריקה טווין.

אפריקה טווין הוא דגם מהמצליחים בתולדות הונדה, כראוי למי שהיווה גרסת הומולוגציה לאופנועי המירוץ של הונדה (NXR750) שזכו בראלי דקאר ארבע פעמים בשנות השמונים של המאה הקודמת. בין השנים 1989 ל-2003 יוצר האפריקה טווין תחת השם XRV750 (היה גם 650 תק'ופה קצרה) עם מנוע וי טווין כמובן ו-6 שסתומים. שילוב בין נוחות לעבירות, שרידות, עיצוב ומסר של חופש ונעורים עשו את האפריקה טווין להצלחה. מאז 2003 אז הופסק הייצור מתגעגעים רבים לשובו של האפריקה טווין, מאז 2015 סופרים את הדקות, לבסוף הושק הדגם כ-2016, והנה עכשיו זה קורה גם בישראל. אולם הבדל דרמטי מאז נפרדנו מהדגם המקורי של האפריקה טווין – שוק "אופנועי הטיולים הבלתי מוגבלים" אימץ את השם "אדוונצ'ר" והפך להיות הגדול ביותר מבין כול סוגי האופנועים בכלל.

ולכן אפשר להבין מדוע כשנגשנו למבחן ההונדה אפריקה טווין בישראל הלכנו על גדול, עשיר ומגוון, הן מבחינת זירות הצילום, שטחי המבחן וכמובן עושר הבוחנים. הצוות כלל את עודד גביש בוחן ראשי, מספרים שגם בלי מנוע הוא חצה את מדבר יהודה ונתן לחברים עם דו"פים בראש ; שניר, ידען, רוכב ספורטיבי; בלנגה, הילד המוכשר שלנו; אביעד איש המולטיטאסק; מיקי הנשמה שלנו עם ה-1,190 שלו; ג'וי בירן, בין אם בגי'פ או אופנוע אוכל כול שטח כבר מאה שנה; יוד'לה, יו"ר מועדון קרוסטורר; גלב, הצלם הכי משוגע שראיתי. נח, כי הוא בעליו הגאה של אפריקה מודל 2000. 

אפריקה טווין 2016

לפני שניגש לבוחנים, קצת חומר רקע על הרך הנולד.  

המנוע, שני צילינדרים מקביליים בנפח 998 סמ"ק, כמובן כבר לא הוי-טווין המיתולוגי אבל כדי לקבל משהו מאופי וסאונד הוי הרי שגל הארכובה ממקם את הטלטלים בפאזה מסוג 270 מעלות. גם בראש השינוי מהמקורות מוחלט, במקום שלושה שסתומים לציל' כאן כבר ארבעה שסתומים לצילינדר מתופעלים בגל זיזים יחיד יוניקאם המוכר של הונדה ממשפחת CRF  שהרי האפריקה טווין הוא CRF1000 . בית גל ארכובה מסוג עוקה יבשה תורם להנמכת המנוע בעוד השמן מאוכסן במיכל נפרד, זה תורם למרווח גחון נפלא של 250 מ"מ. 6 הילוכים בתיבה, קלאץ' מסוג מחליק. ההספק המרבי עומד על 95 כוח סוס ב-7,500 סל"ד, מומנט מרבי 9.8 קג"מ ב-6,000 סל"ד. מיכל דלק בקיבולת 21.8 ליטר מספק 400 קילומטר בנסיעה רגועה.

על האלקטרוניקה מערכת HSTC הקובעת שלוש רמות של הורדת כוח בהתאם לאחיזה, מערכת הילוכים אוטומטית בגרסת ה-DCT הייחודית לאפריקה טווין המותאמת לרכיבה בשטח (מצב G) עם החלפת הילוכים ידנית באמצעות כפתור המותקן בחזית, פלוס מצבי רגיל לחיסכון בדלק וספורט, בנוסף ABS ממוחשב הניתן לניתוק.

השילדה חצי עריסה כפולה מפלדה עם בסיס גלגלים 1,575 מ"מ, מזלג בזווית 27.5 מעלות ומפסע 113 מ"מ (יציבות), מזלג הפוך שואה קוטר 45 מ"מ ומהלך של 230 מ"מ, ברקסים 310 מ"מ. מאחור בולם יחיד שואה עם כול הכיוונים ומהלך גלגל של 220 מ"מ. הגלגלים "21 קדמי ו-"18 אחורי, חישוקי שפיצים, המשקל היבש עומד על 208 קילו, בגרסת DCT עולה ל-222 קילו.


איך זה עובד? עודד גביש
אחרי מס' שעות באוכף האפריקאי החדש, התמונה מתבהרת. לקחתי את האופנוע כמעט לכל סביבת רכיבה אפשרית. רכבתי רגוע, רכבתי חזק, ניסיתי להלחיץ אותו. אופנוע מעצבן… לא נלחץ, לא מתרגש, מתמסר, יעיל, נעים.

יצאתי מהסוכנות בבוקר יום שישי ובתור התחלה החלטתי לחצות איתו את העיר. האופנוע מאד נח, תנוחת ישיבה מעולה, קרבית. תענוג לתקוף את הסדקים בין המכוניות. האופנוע צר הכידון גבוה ועובר בקלות מעל כמעט כל מראה של רכב. יציב בצורה מדהימה במהירויות איטיות. זווית צידוד כידון מהטובות שפגשתי. מאפשר לבצע פניית פרסה על נתיב אחד בנסיעה בלי להוריד רגל.

המנוע מושך מסל"ד סרק בצורה טובה צפויה וליניארית. צליל האגזוז נעים ונותן אינדיקציה מעולה על פעולת המנוע.
לאחר כחצי שעה התחיל לטפטף, הכביש נרטב וקיבלתי הזדמנות פז לשחק עם בקרת המשיכה.

לבקרת המשיכה 3 מצבים + ביטול. התפעול מאד נח באצבע אחת תוך נסיעה. בהתערבות מקסימאלית בכל פתיחת גז המחשב מתערב והורג את הכיף. מצד שני בשלג ועל קרח יכול לתרום לתחושת ביטחון. במצב הביניים, המחשב מאפשר החלקות כח מהנות ושומר עליך משטויות, ממש ברגע שאתה מבין שקצת הגזמת המחשב מתערב לטובתך.

בהתערבות המינימלית. מלבד בקו ישר עם הרבה גז לא הצלחתי להגיע להתערבות המחשב בכביש הרטוב, האופנוע היה אמיץ ממני וסגרתי את הגז לפני שהמחשב התערב.

השלב הבא היה כביש מהיר. תענוג. נח ויציב. מנוע מדהים חלק ללא רעידות. מושך בכח בלי בורות אוהב להסתובב מהר. יציב מאד בסיבובים, שוב מעצבן…הכל חלק נקי ונעים. שינויי כיוון מהירים דורשים הפעלת כח על הכידון ועבודה עם הגוף אבל זה אינו בהכרח חיסרון. היציבות שלו מאד נעימה ונוסכת ביטחון. תענוג לתקוף סיבובים. אין מגבלת הטיה, לפחות אני לא מצאתי אותה. יציב יציב יציב. נתן תחושה שאפשר לעלות על האופנוע בבוקר. לרכב כל היום בלי להתעייף.

ואז הגענו לשטח. השבילים קצת רטובים, קצת שלוליות והצמיגים צמיגי כביש. השתדלנו ככל האפשר להישאר ביבש. 
דבר ראשון עצרנו כדי לבטל ABS. עצרנו כי אין אפשרות לבטל בנסיעה. ביטול ה-ABS מאפשר לנעול את הגלגל האחורי בלבד. תכונה מבורכת ומוערכת. הבלמים חזקים מדהימים ומלאי רגש. ביטלתי גם את בקרת המשיכה לגמרי. התחלנו בדרכי כורכר מהודקים. האופנוע מאפשר רכיבה מהירה, החלקות זנב בסיבובים. משרה ביטחון. ברכיבה מהירה כדאי להחזיק את המנוע בסל"ד גבוה שם הוא חזק ומגיב ומאפשר החלקות זנב מהנות ונשלטות בסיבובים. 

ללא הרבה ברירות נאלצנו גם לעבור בכמה מקומות בוציים. אסון, האופנוע לא ממש מתקדם. זוג צמיגי שטח יפתור את הבעיה בקלות וביעילות. עם הצמיגים המקוריים לא הייתי מתקרב לבוץ.

עברנו כמה עליות טכניות, האופנוע יודע את העבודה. הילוך נמוך, סל"ד נמוך, המנוע מושך מדהים, מוריד את הכח לקרקע בצורה צפויה וללא דרמות. פתיחת וסגירת גז בסל"ד הנמוך נעימה ולא מאימת. המגבלה היחידה היא כנראה טיפשות הרוכב.
הכיסא נמוך יחסית וקרוב לקרקע, נותן תחושת ביטחון ואפשרות להוריד שתי רגלים לקרקע ביציבות.
הילוך ראשון מעט ארוך לרכיבה טכנית ומחייב שימוש תכוף בקלאץ' שמצידו רך נעים ומשתלב בהדרגתיות.
שוב לעבודת שטח יותר רצינית הייתי מחליף גם גלגלי שניים לקבלת הילוך ראשון קצר יותר.

בולמי הזעזועים נחנו במהלך יפה אך לא מדהים, מתפקדים בצורה מעולה ופרוגרסיבית. מייצבים את האופנוע וסופגים כמעט הכל. על קרקע משובשת הגלגל האחורי מתקשה לעקוב אחרי הקרקע אך אני בטוח שבכיול בולם הזעזועים אפשר לשפר את המצב בקלות.

סה"כ אופנוע מדהים. הכל במקום, הכל עובד חלק, הכל ידידותי. הכל צפוי ונעים. תוך דקות של רכיבה מתחברים לאופנוע כאילו גדלנו עליו. למי שלא יראה כמעט שטח הכלי מדהים כאופנוע כביש. למי שמטייל בשטח הכלי מדהים ויעשה כל שתבקש (אם תחליף צמיגים) ותהיה מספיק החלטי ואמיץ. גם בזוג


באופן אישי/ג'וי בירן
האפריקה טווין הוא אופנוע מצויין! מכוון בדיוק לפלח השוק הגואה היום – אופנועי טורינג אדוונצ'ר. העיצוב מעט מצועצע לטעמי, אך מקרין איכות יפנית קלאסית. הוא ידידותי מאוד לרוכב, גם למנוסה פחות. נוח, נינוח, חלק ומזמין. תנוחת ברכיבה יותר בכוון של טורינג, ופחות אדוונצ'ר, מידי ״בתוך האופנוע״ ופחות ״על האופנוע״. בכביש הוא בהחלט מספק רכיבה נעימה גם במהירות גבוהה בעליל. מנוע לינארי, לא מתפרץ, לא בועט, לא רועד…

בשטח, בתצורה המקורית פחות נוח לרכיבה מהירה, צמיגים, מושב, כידון, מתלים, יחסי העברה – מי שירצה יכולת שטח של ממש מומלץ לו לטפל באלה אך לקחת בחשבון פגיעה בנוחות בכביש, אין ארוחות חינם. 

האפריקה מתחרה ישיר ל- GS800, כמעט כפיל שלו. אבל, וזה אבל גדול מאוד מבחינתי – זה אופנוע קצת משעמם… לא פורט על מיתרי הרגש, לא מייצר אנדנלין, לפחות לא מספיק… קצת כמו טויוטה קורולה, אוטו טוב, אפילו טוב מידי, אבל משעמם ״טיחו״. כאמור, אופנוע טוב, אפילו מפתיע בכמה שהוא טוב… ובמחיר מפתה במיוחד. 

באופן אישי/יודל'ה 
רוכבים טובים ממני כבר רכבו וכתבו (גם במבחן הזה) על האופנוע הכה-מדובר מבית הכנף האדומה… לפיכך מה שכן הייתי רוצה לנסות לפחות, זה להעביר לכם ולו במעט את התחושה שלנו, רוכבים מן המניין.

אישית אני רוכב ומחובר מאוד לדו"שים גדולים, אותן בהמות גדולות וכבדות ( אולי כי גם אני כזה .. טוב נו, 2/3 מהמשפט לפחות) המשמשים אותי לטיולים ארוכים על הכביש עם / בלי בת זוגתי שתחיה.

ביום יום אני רוכב על הונדה קרוסטורר וחופר לא מעט לכל מי שרק מוכן להקשיב כי זה ה-אופנוע ב-ה הידיעה.
לכן כל כך סיקרן אותי (ושוב פעם תודה אריק על ההזמנה) מה תהיה התחושה של רוכבים כמוני כשיעלו על האפריקה החדש.
אז עליתי וקיוויתי מאוד שאוכל להגיד ש"זה לא זה" אבל חברים זה כן!!!

האופנוע כל כך קל לרכיבה החיבור אליו כל כך מהיר ואני שבד"כ לא מעז להיכנס ולרכב בשטח עשיתי את המטרים הראשונים ברכיבת המבחן שלי דווקא שם בשטח … ובאופן מפתיע הכל התחבר כל כך קל ונכון שהפתיעה אותי העובדה כמה בעצם אנחנו שלא נכנסים לשטח מפסידים. פשוט תענוג.

ואז חזרתי אתו לאספלט הכבוש אומר לעצמי כאן אוכל להרגיש ולהשוות טוב יותר למה שאני מכיר ויודע לעשות (נגיד), וגם כאן התחבר לי האופנוע כמו כפפה ליד או כמו טבעת לאצבעה של רווקה זקנה ביום חתונתה.

נכון אין לו את הכח שיש לקרוסטורר אבל באופן מפתיע הוא גם לא הרגיש אנמי מידיי, גם הגמישות שיש למנוע הזה הפתיעה אותי לטובה וגם שהתברברתי בהעברת הילוך סחב המנוע יפה ברביעי בטורים נמוכים. למרות שהוא נראה צנום במידותיו לעומת אותן בהמות שכה מוכרות לי.  הישיבה עליו הרגישה מותאמת מבחינה ארגונומית כשהכל ממש במקום כאילו אופנוע המבחן הוא שלי כבר שנים, ההיגוי קל ומדויק, מיגון הרוח גם במצב הנמוך שלו עשה עבודה מצוינת ורק הבולם הקדמי הרגיש מעט רך משהו לשאת את משקלי הלא מבוטל בבלימה חריפה ("דיאטה אחריי החגים"). 

אז לשאלה האם יכול האופנוע לעניין גם רוכביי טוררים גדולים המבלים רוב זמנם על האספלט? התשובה בהחלט כן!!! פלוס הערך המוסף של עולם שלם הפתוח לפנינו של טיולי שבילים ושטח.

ועוד דבר קטן ככה מהחוויה – אנחנו המשוגעים לדבר, קוראים המון באתרים כאלה ואחרים מהארץ ומחו"ל והיה כייף גדול לראות יום אחד את הדינמיקה ביום מבחן שכזה עבור מגזין רכב… לראות רוכבים מצויינים שתמיד תענוג להסתכל עליהם להקשיב לניתוחים הטכניים, כמו גם להתרשם מעבודת הצילום האינטנסיבית ביום שכזה.

סיכום
אין ספק שכניסתו של הונדה אפריקה טווין תזעזע את השוק הישראלי, נכון שבניגוד לעולם אצלנו שוק האדוונצ'ר אינו הגדול ביותר אולם עדיין זה שוק אדיר, המונה מספר רב מאוד של דגמים כולל תת קטגוריות, מי לשטח יותר ומי פחות, וכולם רוצים למכור יותר מהב.מ.וו. הונדה, לאחר שניסתה להכות בתיור ההרפתקני עם מנועי הוי שלה, שניים וארבעה צילינדרים החל מהואראדרו של 1999, עושה כאן שבירה חדה, חוזרת לדגם הנכון ונותנת לו מנוע טווין אבל אחר, קטן יותר, ובעיקר מעדיפה את העיצוב הרזה והיותר אתלטי על פני המבצרים המעופפים למיניהם עד היום.

האפריקה טווין החדש פונה לטווח עצום של רוכבים, מאפשר גם לחסרי ניסיון וגם לרוצחים בדימוס ליהנות באותה מידה, מאפשר מגוון אינסופי של משימות, אינו מפורכס מידי לרוכבי שטח מצולקים ואינו גס מידי לעורכי דין ביום יום. מבחינת המחירים, 98,000 שקל רמת בסיס; 102,900 שקלים עם ABS ובקרת החלקה; גרסת ה DCT- גיר אוטומטי ממוחשב מחירו  113,900 שקלים. לא תיאלצו לחכות זמן רב בטרם יחלפו על פניכם אפריקה טווין חדשים בכמויות הולכות וגדלות, והמבחן ההשוואתי בוער לכולם בלב, מנצח או לא, מה שבטוח עידן חדש לאדוונצ'ר של הונדה החל, וזה בפני עצמו חשוב לכול העולם וגם לנו.


תעודת זהות

הונדה CRF1000L AFRICA TWIN


אחריות:
שנתיים ללא הגבלת ק"מ

דרגת זיהום אויר – 2  

מחיר:
 98,000 שקל רמת בסיס; 102,900 שקלים עם ABS ובקרת החלקה;113,900 שקלים לגרסת ה DCT- גיר חצי אוטומטי ממוחשב


לפי מחירון 01/16 



המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ. 



דרגת רישיון: A

נתונים טכניים

מנוע: שני צילינדרים, קירור מים, 4 פעימות
נפח: 998 סמ"ק
הספק: 95 כ"ס ב 7,500 סל"ד

מומנט מרבי:
9.8 קג"מ ב 6,000 סל"ד

הזנת דלק:
הזרקת דלק אלקטרונית PGM-FI

הילוכים:
6 / גרסת DCT

מתלה קדמי: SHOWA כוונון מלא
מתלה אחורי: SHOWA כוונון מלא
בלם קדמי: זוג דיסקים פרפריים בקוטר 310 מ"מ
בלם אחורי: דיסק פרפרי בקוטר 256 מ"מ
ABS דו ערוצי: קיים בדגם ABS בלבד
צמיג קדמי: 90/90-21
צמיג אחורי: 150/70-18

מדידות

בסיס גלגלים: 1,575 מ"מ

מיכל דלק:
 18.8 ליטר
גובה מושב: 850/870 מ"מ
מרווח גחון: 250 מ"מ
משקל יבש: 208 ק"ג / 212 ק"ג גרסת ABS

מחירון טיפולים (עבודה וחלפים):

(המחירים כוללים מע"מ ועבודה) 

טיפול        עלות 
1,000       641 שקלים
12,000     626 שקלים
24,000     2,148 שקלים
36,000     626 שקלים
48,000     3,202 שקלים


ואז הגענו לשטח. השבילים קצת רטובים, קצת שלוליות והצמיגים צמיגי כביש. השתדלנו ככל האפשר להישאר ביבש. דבר ראשון עצרנו כדי לבטל ABS. עצרנו כי אין אפשרות לבטל בנסיעה. ביטול ה-ABS מאפשר לנעול את הגלגל האחורי בלבד. תכונה מבורכת ומוערכת. הבלמים חזקים מדהימים ומלאי רגש. ביטלתי גם את בקרת המשיכה לגמרי. התחלנו בדרכי כורכר מהודקים. האופנוע מאפשר רכיבה מהירה, החלקות זנב בסיבובים. משרה ביטחון. ברכיבה מהירה כדאי להחזיק את המנוע בסל"ד גבוה שם הוא חזק ומגיב ומאפשר החלקות זנב מהנות ונשלטות בסיבובים.
                                                                                                                
האפריקה טווין הוא אופנוע מצויין! מכוון בדיוק לפלח השוק הגואה היום – אופנועי טורינג אדוונצ'ר. העיצוב מעט מצועצע לטעמי, אך מקרין איכות יפנית קלאסית. הוא ידידותי מאוד לרוכב, גם למנוסה פחות. נוח, נינוח, חלק ומזמין. תנוחת ברכיבה יותר בכוון של טורינג, ופחות אדוונצ'ר,
                                       

מערכת הDCT היא גיר אוטומטי רובוטי. המערכת מתהדרת  בהחלפת הילוכים מהירה וחלקה ע"י כך שבכל זמן נתון משולבים שני הילוכים, וקלטש של אחד משולב ושל השני מנותק. המחשב מחליט איזה הילוכים לשלב, לדוגמא בהאצה בהילוך שני המחשב ישלב כבר את ההילוך השלישי וברגע ההחלפה פשוט ישלב את הקלטש שלו וינתק את הקלטש של ההילוך השני. אז ישלב להילוך רביעי במקום הילוך שני, עדיין הקלטש מנותק.

קלטש אחד אחראי להילוכים 1.3.5 והקלטש השני אחראי להילוכים 2.4.8

האפריקה. הגדילו המהנדסים לעשות והוסיפו חיישנים מחיישנים שונים אשר יודעים אם אנחנו בעליה או בירידה ומתחשבים בכך בבחירת ההילוך. לדוגמא כדי לנצל את בלימת המנוע בירידה בגז סגור יבחר הילוך נמוך

.

מה חושב אבגר הלוי על האפריקה החדשה אחרי ששלו עומדת באורווה המון שנים?

28 תגובות ל אפריקה קווין

  1. למה אפשר להשוות אותו?
    כתבה טובה ומעניינת ולא חופרת.

  2. ישן וחדש זה יפה.
    הישן יותר יפה חיצונית אבל בטוח שהחדש עולה עליו עם כל הטכנולוגיה העכשיות.

  3. יופי של כתבה!!!
    יופי של תיאורים ויופי של סרטון.
    כנראה שאקח אותו למבחן, אבל… הבטחתי לעצמי שעד 100k לאופנוע, לא שקל יותר. בלי ABS ברור שלא אקנה, ולכן… כנראה שאמתין ליד שנייה אם בכלל או שאולי ירד המחיר.
    אחחח המוזיקה… המוזיקה!!!! תענוג.

  4. תקנו קטנוע מנהלים או נייקד/כביש ספורטיבי להתניידות ביום-יום, ובמקביל תקנו גם CRFX לסופי שבוע כשתרצו לרכב ולטייל בשטח… יעלה לכם בדיוק כמו האפריקה עם DCT – אבל כך תקבלו פי 2 יותר נוחות בכבישים. ופי 3 יותר ביצועים ויותר כיף בשטח.

  5. יש לי הונדה אינטגרה עם הגיר הזה
    Dct ממש תענוג אופנוע לכל דבר
    קניתי ב2012 ומאז נהנה בלי סוף

  6. הבאז סביבו בעולם עצום ובצדק כי הונדה נרדמה בשנים האחרונות.
    לטעמי הוא לא מתחרה מול הGS 800 אלא יותר מול הKTM שנמכר גם במחירים מצוינים ולדעתי מציב רף גבוה.
    הוא מזכיר לי מאד את הטנרה 1200 בעיצוב מאד.
    לא נסעתי עליו ככה שאין לי אישית דעה.
    מקווה מאד שהונדה מתעוררת ותתחיל להחליף אנדרטות שמיוצרות כבר יותר מידי זמן

  7. "הוא מזכיר לי מאוד את הטנרה 1200" האפריקה מזכיר לך את הטנרה 1200??? טוב !

  8. במקום להגיב על האופנוע אתם עסוקים בלחלק מחמאות לכותבי המאמר
    מה קורה נהייתם מבקרי ספרות?

  9. רכבתי נסיעת מבחן בשישי , חלום של אופנוע , חזרתי והזמנתי … לא נירדם מחכה ונירגש לקבלו !!!

  10. שישי בבוקר נסיעת מבחן . מתרגש מקבל את הטווין מניעה יוצא לרכב כביש 1 לאיזור מודיעין וחזרה … יושב עם עוז מזמין לי אופנוע … מתרגש לקבלו :):):)

תגובות

אבניר מגדל ימין
מטרו מגדל שמאל