fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC

KTM1290 – Take Five

KTM1290 – Take Five
צילום: גולן/גוטמן/רוזנבלום

כמעט שישה חודשים אחרי שהתחלנו אתו, הוא כבר מוכר היטב; כל נקודות החולשה והחוזק ידועות. כמו זוג, תחילת הדרך מהוססת מעט, וככל שעובר הזמן לומדים אחד את השניה, עד שיודעים מה בת הזוג תעשה או תאמר עוד לפני שעלה בדעתה לומר משהו.

ככה זה עם אופנועים, אתה לא מפסיק עד שאתה מכיר את צפונותיו כמו המהנדס שתכנן אותו. אתה יודע עד כמה להשכיב, מתי להפסיק ללחוץ ומתי הוא יתחיל לנדנד את הראש בזעם.

ה- KTM המפלצתי הזה הוא, כפי שכבר נאמר, ה- GS Killer הראשון.
במראה הוא דומה לשאר הקטגוריה, ומעט יותר סולידי מרוב המתחרים הישירים, אבל יש משהו במראה המצולע שמעורר סקרנות.

הסופר טנרה אכזב, הוויסטרום והוורסיס לא בדיוק מגרדים את פסגת הקטגוריה והמולטיסטרדה לא ממש דו"ש, מה שמשאיר אותנו עם הסופר אדוונצ'ר וה- GS- לפחות שתתבהר התמונה לגבי האפריקה-טווין.

אז 990 הוא לא. השטח קשה לו. בכמה ניסיונות שערכנו אתו, הוא צולח לא רע שבילים וקצת קשיים טכניים, אבל דואג להזכיר לך טוב-טוב שהוא עובד קשה; בנקודה זו הוא נופל מה- GS במקצת, והאחרון בעל יכולות עדיפות- אם כי לא בהרבה, בהיותו קרנף לא קטן בעצמו.

בכביש לעומת זאת, זו אופרה אחרת: המתלים שלו מעולים, ובניגוד ל- GS הוא מעביר את התחושה מצוין והרוכב לא יופתע מהקדמי כמו שקורה עם האח הבווארי. התנהגות הכביש טובה לא פחות, ולמרות הגודל והמשקל קל להפוך אותו מצד לצד, הוא נענה ברצון ומשדר הרבה יציבות כשהוא עושה את זה.

המנוע על 160 סוסיו יודע לבעוט כשצריך, ולמרות שמחט מד המהירות מטפסת מהר- כיאה לייחוס המשפחתי (המנוע הגיע מהסופר דיוק 1,290)- האלקטרוניקה שומרת על הרוכב, וקשה מאד למצוא את עצמך במצב שקשה לצאת ממנו. מצד שני, לא מאד מסובך להרים אתו גלגל…

בהשוואה ל- 990 הסבא, ה- 1290 הרבה יותר נוח לישיבה, קל יותר לתפעול בעיר, מהנה הרבה יותר מחוץ לעיר, מתאים הרבה יותר לנסיעה לטווח ארוך (נסיעה לגולן בזוג עם ציוד עברה אתו בקלילות רבה, והוא באמת לא מרגיש בתוספת המשקל) וכאמור נופל מהסבא בדבר אחד: שטח. בהשוואה למולטיסטראדה, לאחרון יש התנהגות כביש טובה יותר, אבל גם בשבילים, מקומו לא יכירנו.

כשעוברים דור קדימה ומשווים את ה- 1,290 ל- 1,190 מתחילים לראות קווי דמיון רבים יותר, אם כי ה- סופר אדוונצ'ר מרגיש בשל הרבה יותר. הטכנולוגיה שהחלה דרכה ב- 1,190 הגיעה לבשלות כאן, החל מה-ABS, עובר בתפעול המערכות השונות וכלה בהתנהגות הכביש, אם כי, שוב, ה- 1,190R מותאם יותר לנסיעת שטח.

בעיית חימום הרגליים, שהיא מנת ייסוריו של כל רוכב LC8 באשר הוא, נפתרה סוף כל סוף וכיום לא מרגישים את החום הנפלט קדימה, כך שסוף סוף אפשר לעמוד ברמזור בלי לחשוש מכוויות בדרגה שלישית.

האלקטרוניקה, בה נגענו קודם, הבשילה עד לדרגה שבה כיום היא משודכת בצורה מושלמת לאופנוע: היא יודעת להתערב באופן שלא מפריע לרוכב, אבל שומר עליו הן בשטח ובכבישים רטובים והן במצב ספורטיבי, כשיד ימין כבדה מדי. מהבחינה הזו הוא נופל מהמולטיסטראדה, אולם טוב ממנו בנוחות התפעול.

בעיר הוא מתפקד מצויין כשגם בעליות של ירושלים ובתוך חיפה לא ניכרה השפעה מיוחדת של משקלו, והוא יציב ונוח. קל להשתחל אתו בין מכוניות, זווית הצידוד נוחה למדי והכידון נמצא מעל לרוב מראות כלי הרכב. המנוע במצב STREET נוח ואין דרמות מיותרות. המושב מעולה, הן לרוכב והן למורכב, וזהו אחד הכלים היחידים שיש בו חימום מושב אפקטיבי לכל אורכו ורוחבו. המורכבת דיווחה על הקלה משמעותית בנסיעה בליל חורף קר.

מד האוץ עומד כיום על 8,431 ק"מ, וכך גמענו בחודש וחצי האחרונים כ- 2,000 קילומטרים, בכל תנאי מזג אוויר. בכל הנוגע לתקלות, למעט תקלות הילדות שהתרחשו כשקיבלנו אותו- לא נתקלנו בתקלות נוספות, ועד היום הוספנו כ- 300 מ"ל שמן. הטיפול הבא יהיה רק ב- 15,000 ק"מ.

איכות ההרכבה מצוינת. לא שמענו קרקושים וכל החלקים מחוברים היטב למקומם, בלי דרמות מיותרות.

נקודת חולשה היא הארגזים שאמנם מציעים נפח אחסון נדיב, אבל צורת הפתיחה מגבילה את גודל המטען שנכנס בהם והסגירה שלהם קשה מאד, זאת בשל מנגנון המחייב נעילה של שתי לשוניות בארגזי הצד, מה שלא תמיד קורה בלי דחיפה אגרסיבית למדי.

נענועי הכידון עליהם דיווחנו בנסיעה עירונית של בין 50 ל- 70 קמ"ש פחתו מעט כשנותרנו רק עם הארגז האחורי, אולם למרות זאת מורגש מעט חופש בגלגל הקדמי מעבר לרצוי, והדבר ייבדק בטיפול הבא.

מבחינת צריכת דלק, אין שינוי מהותי ביחס להרצה, אם כי הצריכה עלתה מעט כמובן. בנסיעה בעיר (מצב STREET, שלושה ארגזים, רוכב יחיד ללא הרבה מטען), צריכת הדלק עומדת על כ- 17.2 ק"מ לליטר. בחורף (במצב RAIN, שלושה ארגזים, רוכב יחיד ללא הרבה מטען), הגענו ל- 17.9 ק"מ לליטר.

מחוץ לעיר הירידה המשמעותית (מצב ספורט, שלושה ארגזים, שני רוכבים +מטען), ירדנו עד ל- 14.6 ק"מ לליטר בנסיעה של 420 ק"מ, כשנשארו עוד 10 ק"מ עד לתדלוק הבא… כל זאת בחלקים גדולים של הנסיעה שבוצעו במהירות שעל פי פרסומים זרים עלולה להכניס אותך לצרות.

בסך הכל, הוא ככל הנראה אופנוע האדוונצ'ר הטוב ביותר שקיים כיום בשוק- לפחות עד שגרסת השטח של המולטיסטראדה תגיע, ונתהה על קנקנו של האפריקה-טווין מעט יותר.

בהמשך מבחן מסקרן ביותר.

תעודת זהות

ק.ט.מ 1290 ADVENTURE

ק"מ נוכחי: 8,431 

מחיר:  *149,900 שקלים
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2015
דרגת רשיון: A

*המחיר לא כולל אגרות רישוי

נתונים טכניים

מנוע: 2 צילינדרים V75, מקורר נוזל, 8 שסתומים, מוזרק

נפח:
1,301 סמ"ק

הספק:
160 כ"ס

הילוכים:
6, מצמד הידראולי מחליק (SLIPER CLUTCH)

צמיגים:
 120/70R19  170/60R17

מתלה קדמי: WP, קוטר 48 מ"מ, כיוון מתלה אלקטרוני רב מצבי, מהלך בולם 200 מ"מ


מתלה אחורי:
WP, כיוון מתלה אלקטרוני רב מצבי, מהלך מתלה 200 מ"מ

בלם קדמי:
קליפר רדיאלי מונובלוק BREMBO דיסק כפול, 320 מ"מ, ABS 9M

בלם אחורי:
קליפר צף, BREMBO בקוטר 267 מ"מ C-ABS

מדידות

גובה מושב: מושב מתכוונן 875/860 מ"מ.
משקל רטוב: 229 ק"ג
מיכל דלק: 30 ליטר
טבלת טיפולים:

1,000 ק"מ –   726 ₪
15,000 ק"מ –  1,196 ₪
30,000 ק"מ –  2,096 ₪.
45,000 ק"מ –  1,196 ₪
 
* כל המחירים כוללים מע"מ.
 * כל המחירים כוללים עבודה וחלקים

בעיית חימום הרגליים, שהיא מנת ייסוריו של כל רוכב LC8 באשר הוא, נפתרה סוף כל סוף וכיום לא מרגישים את החום הנפלט קדימה, כך שסוף סוף אפשר לעמוד ברמזור בלי לחשוש מכוויות בדרגה שלישית..
                                       

גלריה

8 תגובות ל KTM1290 – Take Five

  1. יותר מעמרי 🙂

    סקירה רהוטה ועושה חשק.
    אולי אקנה לי קטומ

  2. עלק אופנוע האדוונצ'ר הטוב ביותר שקיים כיום בשוק

  3. על סופר טנרה שמעת? עד שנעמוד על קנקנו של האפריקה טווין עאלק

  4. שמעתי גם שמעתי
    אוחז אחד כזה ברשותי
    טיפול כל 10k חלקים יקרים בטרוף
    מחיר קניה שערורייתי
    הקטום פונה לקהל שרוצה לרכוב על רופנוע איכותי במחיר סביר לישראל ומרווחי טיפול של 15k

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל