מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
משחקי ה- BIKE / קליבלנד FXX במבחן דרכים
אביעד רייס
שורה תחתונה: ה- FXX הוא אופנוע מיוחד עם יעוד מאד ספציפי. זול, קל לאחסון ולניוד, ויתאים כמעט לכל רוכב- מתחילים ומקצוענים כאחד.
כשמדובר ב- FXX, אין כנראה תשובה אחת מוחלטת, וכל אחד יבחר את התיאור המתאים לו. מה שבטוח, יש כאן כלי מגניב ודי ייחודי.
הרציונל שעומד מאחורי בן הכלאיים המוזר הוא כדלהלן:
ישבו רוכבי אנדורו וטריאל בהפסקת קפה באחת הרכיבות, לרוכבי הטריאל כבר נמאס לעמוד ומהעובדה שאין להם כסא, ורוכבי האנדורו קיטרו על כך שקצת יותר קשה להם לטפס מדרגות וסלעים גדולים. ישבו וחשבו, ואמרו- היי! למה שלא נשלב את שני העולמות? כך נולדה לה תרבות ה- FREE- RIDE, עם מוביל הדרך ק.ט.מ. פרירייד 350 ואח"כ גם פרירייד 250R.
אך אבוי, לא לכל רוכב מתחיל או לכזה הרוצה להתמקצע ברכיבה מהסוג הזה ולא יודע אם יתחבר לקונספט יש את התקציב הנכון בשביל לרכוש לעצמו פרירייד קטום חדש או אפילו משומש בכמה עשרות טובות של אלפי שקלים, וכאן נכנס לתמונה הקליבלנד FXX.
אז נכון, חלק מהרוכבים ימצאו שהתפעול קצת מוזר ודורש זמן הסתגלות, ונכון שחלקם יחשוב שאולי זה קצת פוגם בקטע של האופנוענות, אבל מבחינת רכיבה תכל'ס- לשני קהלי היעד שהוזכרו למעלה, מדובר בפינוק לא נורמלי ובעניין המשרה בטחון רב. רק תחשבו כמה קל ללמוד רכיבת שטח טכנית עם הכלי הזה, פשוט עלה וסע! גם מי שמעולם לא טעם שטח יוכל להגיע לתוצאות די יפות עם ה FXX.
"כיף של בוקר עם חברים לנשק: טרקטורון יאממה קלאסי וטויוטה היילקס שתהפוך לקלאסית"
חסרון אחד ומרכזי התגלה לנו במהלך היום- אין סטרטר. את האופנוע הזה מניעים רק על ידי בעיטה בקיק. בדיוק כמו שהחצי אוטומט הוא יתרון ענק, העדר הסטרטר הוא בעוכריו של האופנוע.
ברכיבה מנהלית בשבילים מרגישים מיד בחוסר של עוד הילוך אחד לפחות ועוד כמה סוסים. האופנוע מתקדם לאט יחסית ופתיחות גז בהילוך הרביעי לא מלוות ביותר מידי שיתוף פעולה מצידו. דרך אגב, יהיה מעניין לספור כמה פעמים במהלך הרכיבה יילחץ הברקס במחשבה שהוא הקלאץ' עד שהרוכב מתרגל.
ברגע שמגיעים לשטח טכני הכל משתנה. האופנוע הופך מצב לאיילה צעירה, מדלג על כל דבר בלי שום חשש, ועם הילוכים ראשון ושני חזקים במיוחד- גם גלי אבנים שנראים מאיימים נכבשים בקלות. היה ונפלתם, 72 קילו הם משקל די קל להרמה.
מיכל הדלק הנמצא באופנוע בנפח 3 ליטר (טירוף!!) הוא בבחינת נס פח השמן של ימינו אנו. רכבנו מ- 9 בבוקר עד 2 בצהריים, עם הרבה הלוך- חזור והרבה סיבובים לפה ולשם, ולא הגענו לחצי המיכל. היבואן מצהיר על צריכת דלק של 1/50, ולאור המצב בשטח זה נשמע אמין ביותר.
למרות העדרותו של הסטרטר, חיווי הילוכים דווקא יש, וגם חיווי דלק כאמור. אורות גבוהים ונמוכים גם הם שם, וגם צפצפה עם סאונד ייחודי למי שצריך.
לכאורה מדובר בציוד מיותר למדי, לא? ממש לא. ה- FXX מצויד ברישוי צהוב עם כל אביזרי הרישוי ואפשר בהחלט לצאת איתו לסיבוב דאווין בעיר- בתנאי שלוקחים בחשבון שזה סיבוב באיזי. התגובות ברחוב לא יאחרו לבוא, ומהסיבוב הקצר שאנחנו עשינו אפשר לראות עד כמה מדובר בכלי ייחודי שיוצר הרבה עניין.
הוא לא תופס מקום, ולא תצטרכו לבנות בשבילו מחסן מיוחד- אפשר בקלות לשים אותו באחד החדרים בבית. לא מרעיש יותר מידי (בטח לא כמו דו"פ) ולא מוציא עשן- ככה שאין בעיה עם השכנים, וגם אם יש- תמיד תוכלו לטעון שהוא בכלל אופניים.
במידה וחשקה נפשכם בפליי-בייק במחיר שפוי המיועד להתמקצעות בצד הטכני וזה בדיוק מה שחיכיתם לו במשך שנים- הקליבלנד FXX הוא הכלי בשבילכם.
החדש יגיע עם סטרטר.
לפי מקורות, נראה שאפשר להגדיל לנפח של 125 סמ"ק.