fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

משחקי ה- BIKE / קליבלנד FXX במבחן דרכים

משחקי ה- BIKE / קליבלנד FXX במבחן דרכים

אביעד רייס

צילום: אדם בלנגה ואריק רוזנבלום


שורה תחתונה:
ה- FXX הוא אופנוע מיוחד עם יעוד מאד ספציפי. זול, קל לאחסון ולניוד, ויתאים כמעט לכל רוכב- מתחילים ומקצוענים כאחד.

מה זה? זו השאלה המתבקשת כאשר אתם נתקלים ב- FXX לראשונה, ולא ממש ברור לכם על מה אתם מסתכלים. האם אלו אופניי שטח ממונעים? האם אופנוע שטח? ומה לעזאזל קורה כאן??? 

כשמדובר ב- FXX, אין כנראה תשובה אחת מוחלטת, וכל אחד יבחר את התיאור המתאים לו. מה שבטוח, יש כאן כלי מגניב ודי ייחודי. 

תרבות ה- FREE- RIDE היא סוג של תרבות המשלבת בין רכיבת טריאל לרכיבת אינדורו. המטרה- אופנוע קל מאד ולא הכי מהיר, אך כזה המיועד לכבוש מכשולים טכניים; לאו דווקא סינגלים, אלא סלעים, מדרגות וכל מה שמצריך טיפוס. 

הרציונל שעומד מאחורי בן הכלאיים המוזר הוא כדלהלן: 
כל רוכב אנדורו יודע שטריאל הוא הבסיס, וכמו שאמר אלוף אנדורו אחד שביקר לאחרונה בארץ הקודש- "אם אתה יודע טריאל אתה יודע אנדורו." 

ישבו רוכבי אנדורו וטריאל בהפסקת קפה באחת הרכיבות, לרוכבי הטריאל כבר נמאס לעמוד ומהעובדה שאין להם כסא, ורוכבי האנדורו קיטרו על כך שקצת יותר קשה להם לטפס מדרגות וסלעים גדולים. ישבו וחשבו, ואמרו- היי! למה שלא נשלב את שני העולמות? כך נולדה לה תרבות ה- FREE- RIDE, עם מוביל הדרך ק.ט.מ. פרירייד 350 ואח"כ גם פרירייד 250R.

אך אבוי, לא לכל רוכב מתחיל או לכזה הרוצה להתמקצע ברכיבה מהסוג הזה ולא יודע אם יתחבר לקונספט יש את התקציב הנכון בשביל לרכוש לעצמו פרירייד קטום חדש או אפילו משומש בכמה עשרות טובות של אלפי שקלים, וכאן נכנס לתמונה הקליבלנד FXX. 

ה- FXX הוא פליי-בייק אמיתי במלוא מובן שתי המילים. בארה"ב, שם יושבת חברת CCW (קליבלנד סייקל וורקס) הוא מגיע ללא מערכת התאורה ושאר אביזרי הרישוי ונראה ממש כמו אופני שטח ממונעים. למה לכם לקנות אותו? כי ה- FXX עולה 17,000 ש"ח בלבד, ומי שמחפש את הז'אנר- אפילו רוכבים מקצועיים שלא רוצים לקנות אופנוע טריאל ענתיקה שנת 93- ימצאו בו את מבוקשם. 

כבר במפגש הראשון עם הכלי, רוכב שיתיישב ויחפש את הקלאץ' יגלה כי הוא לא שם. ההילוך הראשון לא יורד למטה- אלא עולה למעלה, וכך גם שלושת האחרים (4 הילוכים בסה"כ). כן כן, הקליבלנד FXX הוא חצי אוטומט. העדר הקלאץ' הוא יתרון גדול כיוון שה- FXX הוא אופנוע שמיועד ישירות למתחילים- או לסיניור'ס שנגמר להם הכוח להלחם כל שבת.

אז נכון, חלק מהרוכבים ימצאו שהתפעול קצת מוזר ודורש זמן הסתגלות, ונכון שחלקם יחשוב שאולי זה קצת פוגם בקטע של האופנוענות, אבל מבחינת רכיבה תכל'ס- לשני קהלי היעד שהוזכרו למעלה, מדובר בפינוק לא נורמלי ובעניין המשרה בטחון רב. רק תחשבו כמה קל ללמוד רכיבת שטח טכנית עם הכלי הזה, פשוט עלה וסע! גם מי שמעולם לא טעם שטח יוכל להגיע לתוצאות די יפות עם ה FXX. 


"כיף של בוקר עם חברים לנשק: טרקטורון יאממה קלאסי וטויוטה היילקס שתהפוך לקלאסית"
 

חסרון אחד ומרכזי התגלה לנו במהלך היום- אין סטרטר. את האופנוע הזה מניעים רק על ידי בעיטה בקיק. בדיוק כמו שהחצי אוטומט הוא יתרון ענק, העדר הסטרטר הוא בעוכריו של האופנוע. 


ברכיבה מנהלית בשבילים מרגישים מיד בחוסר של עוד הילוך אחד לפחות ועוד כמה סוסים. האופנוע מתקדם לאט יחסית ופתיחות גז בהילוך הרביעי לא מלוות ביותר מידי שיתוף פעולה מצידו. דרך אגב, יהיה מעניין לספור כמה פעמים במהלך הרכיבה יילחץ הברקס במחשבה שהוא הקלאץ' עד שהרוכב מתרגל. 

ברגע שמגיעים לשטח טכני הכל משתנה. האופנוע הופך מצב לאיילה צעירה, מדלג על כל דבר בלי שום חשש, ועם הילוכים ראשון ושני חזקים במיוחד- גם גלי אבנים שנראים מאיימים נכבשים בקלות. היה ונפלתם, 72 קילו הם משקל די קל להרמה. 

מיכל הדלק הנמצא באופנוע בנפח 3 ליטר (טירוף!!) הוא בבחינת נס פח השמן של ימינו אנו. רכבנו מ- 9 בבוקר עד 2 בצהריים, עם הרבה הלוך- חזור והרבה סיבובים לפה ולשם, ולא הגענו לחצי המיכל. היבואן מצהיר על צריכת דלק של 1/50, ולאור המצב בשטח זה נשמע אמין ביותר. 

למרות העדרותו של הסטרטר, חיווי הילוכים דווקא יש, וגם חיווי דלק כאמור. אורות גבוהים ונמוכים גם הם שם, וגם צפצפה עם סאונד ייחודי למי שצריך.

לכאורה מדובר בציוד מיותר למדי, לא? ממש לא. ה- FXX מצויד ברישוי צהוב עם כל אביזרי הרישוי ואפשר בהחלט לצאת איתו לסיבוב דאווין בעיר- בתנאי שלוקחים בחשבון שזה סיבוב באיזי. התגובות ברחוב לא יאחרו לבוא, ומהסיבוב הקצר שאנחנו עשינו אפשר לראות עד כמה מדובר בכלי ייחודי שיוצר הרבה עניין. 


הפרוצדורה של ניוד אופנוע אנדורו לשטח גם היא לא תמיד פשוטה, במיוחד אם אתם לא גרים בבית במושב עם חצר. עם ה- FXX לא חייבים עגלה, והאופנוע יכול לשבת על מתקן ייעודי שהוא משהו בין מתקן אופניים למתקן אופנועים. רוצים לצאת לשטח? ה- FXX לא הולך לתפוס לכם הרבה מקום בארגז של הטנדר. גם ברכב מסחרי ניתן להטעינו ללא כל בעיה. 

הוא לא תופס מקום, ולא תצטרכו לבנות בשבילו מחסן מיוחד- אפשר בקלות לשים אותו באחד החדרים בבית. לא מרעיש יותר מידי (בטח לא כמו דו"פ) ולא מוציא עשן- ככה שאין בעיה עם השכנים, וגם אם יש- תמיד תוכלו לטעון שהוא בכלל אופניים. 

במידה וחשקה נפשכם בפליי-בייק במחיר שפוי המיועד להתמקצעות בצד הטכני וזה בדיוק מה שחיכיתם לו במשך שנים- הקליבלנד FXX הוא הכלי בשבילכם

תעודת זהות

קליבלנד FXX
אחריות: שנה ללא הגבלת ק"מ
מחיר: 17,000 ₪

לפי מחירון 01/16 
המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ. 
דרגת רישיון: A2

נתונים טכניים

מנוע– 110 סמ"ק, 4 פעימות, קירור אוויר
שילדה– עריסת פלדה
גיר– 4 הילוכים

הזנת דלק– קרבורטור
כוחות סוס– 7
מתלה קדמי– T6 טלסקופי, לא ניתן לכיוון
מתלה אחורי– T4, לא ניתן לכיוון
בלמים– דיסק אחורה וקדימה
ג'אנטים– 21' קדימה ואחורה, עשויים אלומיניום תוצרת Alloy
צמיגים– 80/100-21 אחורה+ קדימה

מדידות

אורך- 196 ס"מ.
רוחב- 74 ס"מ.
גובה- 115 ס"מ. 
גובה מושב- 84.5 ס"מ.
משקל יבש- 72 קילוגרם. 
מהירות מירבית (ניתן לשינוי) 65 קמ"ש. 

6 תגובות ל משחקי ה- BIKE / קליבלנד FXX במבחן דרכים

  1. החדש יגיע עם סטרטר.
    לפי מקורות, נראה שאפשר להגדיל לנפח של 125 סמ"ק.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל