מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
אינדיאן ימין
הווסקוורנה באנר שמאל
אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
שרקו
מטרו באנר שמאל הכי עליון
רפידו
לרט
סטומפ
רוית דדוש עליון
סטפן
אופנוסנטר קוביה שמאל
פרפקט קוביה שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
לרט
KTM עליון קוביה
אינדיאן קוביה שמאל
מתלה לקסדה
ברקום שמאל
HJC
הארלי שמאל

ק.ט.מ סופר אדוונצ'ר 1290 – מבחן ארוך טווח פרק 4

ק.ט.מ סופר אדוונצ'ר 1290 – מבחן ארוך טווח פרק 4
ערך: גב"ב    כתב ובחן: עמרי גוטמן,      צילום: גוטמן/רוזנבלום

כשקיבלנו את הסופר אדוונצ'ר למבחן טווח ארוך, קיבלנו המון ראשי תיבות איתו, ומערכות אלקטרוניות שנלוו לכל אחד מהרשת"בים. באנו לעשות קצת סדר בעיקריות שבהן.

בצדו השמאלי של הכידון, מספר מתגים, שארבעת המרכזיים שבהם שולטים בתפריטים השונים, המוצגים בשמאלי מבין שלושת הצגים במרכז הקונסולה.
מתגי ההפעלה
 


תצוגת המחוונים; המסך השמאלי מוקדש למערכות האלקטרוניות

מנוע

למנוע 160 כ"ס ומחשב האופנוע מאפשר לבחור בארבעה מצבי-אב (ספורט, רחוב, גשם ושטח), כאשר במצב ספורט התגובות קיצוניות מטבע הדברים, במצב רחוב, אותם 160 כ"ס יגיעו לאט יותר, והתאוצה איטית במעט, אך המצערת יותר נעימה וחלקה. 
במצב גשם, מועברים 100 כ"ס לגלגל האחורי במתינות כדי להקטין סיכוי להחלקה, וכך גם במצב שטח.


מתלים
ב-SA מותקנים מתלים סמי-אקטיביים של החברה הבת, WP, הנשלטים אלקטרונית על ידי מחשב האופנוע, בהתאם לארבעה מצבי-אב, הנבחרים על ידי הרוכב (ספורט, רחוב, נוחות ושטח).
המערכת דוגמת את מצב המתלים בכל 4 אלפיות שניה בעזרת שני חיישנים ומתאימה אותם בעזרת השסתומים, כאמור, בהתאם לבחירת הרוכב. 
המערכת מאפשרת בחירה בין מצבי משנה נוספים, כגון מספר הרוכבים, והאם ישנה תוספת ציוד.

LCL – Led Cornering Lights – מערכת הארת עיקולים
בצד הפיירינגים ניתן למצוא 3 שורות נורות לד, אשר מסייעות להארת עיקולים. 
השורות מוצבות בזויות פנימיות שונות אחד מהשניה, כך שכל שורה שנדלקת מאירה חלק שונה מהדרך.
ב-10 מעלות הטיה, נדלקת שורת נורות אחת, ב-20 מעלות נדלקות שתי שורות וב-30 מעלות ויותר נדלקת גם השורה השלישית.
בכמה נסיעות ליליות באזור גוש חלב ועין השופט, התרשמנו בקלות מהחידוש, והנורות האירו עמוק לתוך פניות שמערכת התאורה הראשית הגיעה אליהן הרבה יותר מאוחר. ללא ספק, מדובר במערכת מצויינת, אשר מקלה על רכיבה בתנאי דרך חשוכים.
בקרת שיוט
באופנוע מותקנת מערכת בקרת שיוט אשר ניתנת לכיוון תוך כדי נסיעה, וניתנת לקיבוע בכל מהירות שבין 40 ל-200 קמ"ש, בהילוכים 4, 5 ו-6.



ARI – Auto Reset Indicators – מערכת ביטול אורות איתות

לטובת אלה מאתנו שמאותתים ושוכחים לבטל את האיתות, נחלצו מהנדסי KTM וציידו את ה-SA במערכת לביטול האיתות. המערכת מבטלת את האיתות לאחר נסיעה למרחק של 150 מטר לפחות, ולאחר נסיעה רצופה בת 10 שניות (שני התנאים צריכים להתמלא). שימושי בעיר.

TPMS – Tyre Pressure Monitoring System – מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים

המערכת די מסבירה את עצמה ומניסוי שערכנו עולה, כי היא מתריעה על ירידה של יותר מ-5 PSI מהלחץ המומלץ (42 באחורי, 39 בקדמי).

MSR – Motor Slip Regulation 
גם כאן, המערכת די מסבירה את עצמה, ומונעת החלקת האחורי כתוצאה מהורדת הילוכים אגרסיבית מדי, יחסית למהירות האופנוע ותנאי הדרך.

הערה: המערכת אופציונאלית ולא נכללה באופנוע שנמסר לנו למבחן.

C-ABS
מערכת ABS משולבת, אשר מאפשרת בלימה גם תוך כדי הטיה. המערכת מנטרת את מהירות הסיבוב של כל אחד מגלגלי האופנוע בנפרד, מקבלת מידע מג'ירוסקופים ומערכות אחרות באשר לזוית ההטייה של האופנוע, ומאפשרת בלימה בהתאם לשקלול כל הנתונים.
HHC – Hill Hold Control – מערכת מניעת הדרדרות בעליה
אופנוע ששוקל לא מעט, שני רוכבים וציוד נוסף בארגזים, והאופנוע נמצא בעלייה תלולה בחרמון או באלפים. איך מטפסים את כל זה? טוב ששאלתם. 
המערכת מאפשרת לשחרר את המצמד ולהתחיל בנסיעה מבלי חשש מהדרדרות; המערכת נעזרת ב-ABS ומאפשרת תחילת נסיעה חלקה.
הערה: המערכת אופציונאלית ולא נכללה באופנוע שנמסר לנו למבחן.


ולסיכום
 
למרות שהאופנוע משופע בטכנולוגיה, היא מתוכננת לפעול ברקע, ולא מתערבת באופן שמפריע לרכיבה. בניגוד לחלק מהמתחרים, המערכות עוטפות את הרוכב, אך לא מפריעות כשהן מתערבות. ה-ABS נכנס לפעולה בצורה חלקה ולא אגרסיבית מדי, המתלים מתכווננים באופן שכמעט אינו מורגש, וגם שינוי במצבים שלהם תוך כדי רכיבה לא מורגש.

המערכות האופציונאליות כבר מוטמעות במחשב האופנוע, ויש צורך רק "לפתוח" אותן.
באופן כללי ניתן לומר, שבניגוד לחלק מהמתחרים הישירים, המערכות מכווננות על מנת לספק חליפת הגנה מצד אחד, אולם אינן מפריעות לחוויית הרכיבה הטהורה, שאופנוע כזה מספק.
לאחר מעט יותר מ-6,500 ק"מ בארבעה חודשים, התקבל מושג די טוב לגבי היכולות של האופנוע: בתוך סגמנט האדוונצ'ר הוא ממשיך את הקו של קודמו, ומשלים כמעט את המעבר מדו"ש מוכוון שטח דוגמת ה-990, לכיוון הכביש. ה-1,290 הוא אדוונצ'ר מוכוון כביש, שקרוב יותר למולטיסטראדה ול-XR של ב.מ.וו מאשר ל-GS, אם כי יכולותיו בשטח אינן מבוטלות ביחס למתחרים הישירים.
איכות הבניה טובה, אין חלקים מקרקשים או שיצאו ממקומם, אין נזילות שמן (למעט אחת שנגרמה מבנד שלא חוזק כהלכה), ובאופן כללי אין תקלות שהיו צפויות לאור העובדה שמדובר באופנוע חדש לגמרי, מסדרות הייצור הראשונות.
הנסיעה עמו בכביש כמעט מושלמת, אבל לא מנותקת, והמערכות מסייעות לחיבור עם הכביש, בניגוד ל-GS, ששם המזלג הקדמי מערפל כל תחושה.

יש לנו עוד הפתעה או שתיים בשרוול, אבל אנחנו מכירים את האופנוע מספיק כדי לומר בפה מלא, ש-KTM הוציאה את ה-GS Killer האמיתי הראשון.

ולעוד עניין:

האם אתם כבר עוקבים אחרינו באינסטגרם?

תעודת זהות

ק.ט.מ 1290 ADVENTURE

ק"מ נוכחי: 6,534 

מחיר:  *149,900 שקלים
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2015
דרגת רשיון: A

*המחיר לא כולל אגרות רישוי

נתונים טכניים

מנוע: 2 צילינדרים V75, מקורר נוזל, 8 שסתומים, מוזרק

נפח:
1,301 סמ"ק

הספק:
160 כ"ס

הילוכים:
6, מצמד הידראולי מחליק (SLIPER CLUTCH)

צמיגים:
 120/70R19  170/60R17

מתלה קדמי: WP, קוטר 48 מ"מ, כיוון מתלה אלקטרוני רב מצבי, מהלך בולם 200 מ"מ


מתלה אחורי:
WP, כיוון מתלה אלקטרוני רב מצבי, מהלך מתלה 200 מ"מ

בלם קדמי:
קליפר רדיאלי מונובלוק BREMBO דיסק כפול, 320 מ"מ, ABS 9M

בלם אחורי:
קליפר צף, BREMBO בקוטר 267 מ"מ C-ABS

מדידות

גובה מושב: מושב מתכוונן 875/860 מ"מ.
משקל רטוב: 229 ק"ג
מיכל דלק: 30 ליטר
טבלת טיפולים:

1,000 ק"מ –   726 ₪
15,000 ק"מ –  1,196 ₪
30,000 ק"מ –  2,096 ₪.
45,000 ק"מ –  1,196 ₪
 
* כל המחירים כוללים מע"מ.
 * כל המחירים כוללים עבודה וחלקים

המערכות האופציונאליות כבר מוטמעות במחשב האופנוע, ויש צורך רק "לפתוח" אותן. באופן כללי ניתן לומר, שבניגוד לחלק מהמתחרים הישירים, המערכות מכווננות על מנת לספק חליפת הגנה מצד אחד, אולם אינן מפריעות לחוויית הרכיבה הטהורה, שאופנוע כזה מספק.
                                       

7 תגובות ל ק.ט.מ סופר אדוונצ'ר 1290 – מבחן ארוך טווח פרק 4

  1. אולי זה רק במחשב, אבל לא ממש במערכות? 🙂
    נראה אופנוע מדהים.
    הארגזים, נו באמת… לא אלו, וגם לא אלו שנולדו עם הקורסטורר שלי. קצת עגול שיהיה, מה קורה אתכם? מישהו חשב שהאופנוע הזה זה משאית.

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל