חדש! מוטו מדריך בשיתוף יד2. עכשיו בחנויות וכאן

קיוואי בנלי
איפון
מתחת לשורת MENU מטרו
פרפקט אופנועים
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
אפריליה
אופנוסנטר קוביה שמאל
תמוז
לרט
אייפקס
לארט
KTM עליון קוביה
רפידו
סטפן
אישימוטו באנר קוביה שמאל
Ad motorsport
כרמיאל קוביה שמאל
HJC
מטרו לבן – קוביה שמאל
שוברט
אוגוסטה קוביה הכי עליון
מטרו באנר שמאל הכי עליון
HRP קוביה שמאל
הארלי שמאל
ברקום קוביה שמאל

קימקו דאון טאון 350 – דור חדש

קימקו דאון טאון 350 – דור חדש
עורך: גב"ב       בוחנים: אדם בלנגה, ניסים ברדה
צילום: אריק רוזנבלום/אדם בלנגה

שורה תחתונה: איכות של קימקו, נח, זריז, הרבה כח, ידידותי ברכיבה. אהבנו.

משפחת דאון טאון של קימקו רשמה הצלחה מאז החלה להימכר בשנת 2009, בגרסאות 125-300 סמ"ק מכרה המשפחה מאז ועד היום 100,000 יחידות בלמעלה מ-40 מדינות בהן ישראל. כה נאה הייתה ההצלחה עד כי חברת קאוואסאקי היפנית הגדולה בבואה ליצור קטנוע ראשון משלה בחרה לאמץ כמעט אחד לאחד את דאון טאון 300 של קימקו – רק לצבוע אותו ירוק… 

אולם הזמן והתחרות הגואה מחייבים שיפור מתמיד, ול-2015 יצרה קימקו דור חדש לחלוטין של קטנועי דאון טאון, דגמי 125 ו-350 חדשים מאפס, כשהיום אנו עוסקים באח הגדול – ה-350.

שורה ארוכה של שינויים בין דאון טאון 300 לבין ה-350. ראשית הזהות שנתן היצרן ל-350 היא של ספורט תיור – הדאון טאון המקורי היה לחלוטין "תיור" וכעת הדור החדש של דאון טאון 350 גם נוח ואיכותי יותר לצרכי תיור ושימוש שוטף – אך גם מוסיף רבות בתחום "הספורט". ואמנם העיצוב כולל אלמנטים לנוחות כמו משטח רגליים חדש ומרווח בהרבה, אך גם שיפורים ספורטיביים רבים כמו פיירינג אווירודינמי יותר וזנב מחודד, עיצוב נקי וספורטיבי בהרבה של כול הקטנוע, הקטנת מספר גופי התאורה הקדמיים והתקנת המאותתים כחלק מהפיירינג, קוער תחתון המיועד להזרמת אוויר ביתר למצנן.

וכמובן מנוע חדש, בניגוד לשם הדגם הנפח הוא 320 סמ"ק, עם עליה של 1 כוח סוס בהספק ל-30 כוח סוס ב-7,750 סל"ד, תשומת לב מיוחדת הוקדשה למערכת הקירור שגדלה והתייעלה באופן משמעותי כדי למנוע ירידה בביצועים בארצות חמות. כמו כן שיפורים בתמסורת CVT לפעולה יעילה יותר עם פחות רעידות בסל"ד סרק ובמהירויות נמוכות. 

השילדה משופרת, קשיחה יותר לטובת תפקוד טוב יותר בספורט, במקביל בסיס הגלגלים ארוך ב-10 מ"מ לטובת יותר יציבות. מרווח ההטיה גדול יותר ב-350 מאשר בעבר, גובה המושב עלה ב-35 מ"מ משמעותיים, מ-775 מ"מ ל-810 מ"מ מה שגם מספק יותר זריזות בתגובות וגם משפר את שדה הראיה, המושבים מעוצבים חדש לגמרי ומצופים עור. במתלים מזלג טלסקופי 37 מ"מ עבר שיפורים, כמו גם צמד הבולמים מאחור המאפשרים 5 מצבי עומס קפיץ. הבלמים עם דיסק קדמי ווייב 260 מ"מ ואחורי 240 מ"מ, הקטנוע מצויד במערכת ABS מתוצרת בוש, יש אפשרות למקם את ידית הבלם במספר מצבים בהתאם לנוחות הרוכב. הצמיגים במידות "14 קדמי ו-"13 אחורי כפי שהיה גם ב-300. ולמרות כול השינויים והשיפורים מחירו של הקימקו דאון טאון 350 עומד על 30,450 שקל, גבוה רק במעט מה-300.

ואיך זה עובד? / אדם בלנגה
אין ספק שהדאון טאון 350 החדש הוא כלי שאוהב לנסוע מהר. המנוע מאיץ את הכלי השוקל 189 קילו רטוב קדימה בצורה טובה מאוד ומספק יכולות בין עירוניות אמתיות שכוללות נסיעה במהירות המותרת (כמובן פלוס מע"מ), ולשייט שם לתקופות לא קצרות. מיגון הרוח מהווה יופי של פשרה בין גבוה ומרחיק רוח לחלוטין ונמוך ששווה את משקלו בעפר. בהרכבה הכלי עובד בצורה טובה מאוד, המנוע מושך בצורה מאוד טובה והמתלים לא מתרגשים מתוספת המשקל מאחורה. דווקא בסולו היו  המתלים מעט רכים לטעמי, אבל הנוחות ניצחה את הדינמיות פה ובהחלט בעזרת מהלך המתלים ניתן לעבור את תחלואי מע"צ בצורה טובה מאוד. על ההיגוי אפשר לומר שני דברים, "טוב וצפוי", ומקטנוע, אני לא מבקש יותר. 

הגימור של הכלי הזה משתנה מאזור לאזור, לפעמים הוא מצוין ולפעמים פחות כמו שני תאי האחסון הגדולים ששוכנים משני צידי הכידון (מחליפים את התא הבודד של ה-300) ואינם ננעלים, מאידך לוח השעונים נראה טוב עם שלל מידע המראות נראות טוב ומספקות שדה ראיה טוב מאוד אחורה, מיגון הרוח טוב, ואין הרבה דברים רעים לומר. אפילו לתא המטען יש מנורה קטנה שעוזרת לך להעמיס… תחת המושב נכנסת קסדה מלאה ולצידה  43. התא נסגר בצורה רופפת ואני חושש שלא צריך יותר מידי אנרגיה בשביל לשבור את הכיסא ולגשת לטובין שבתא.

המושב רך ושוקע, יש אנשים שמאוד אוהבים את זה, אני פחות. 

גם בנושא ה-ABS היו לי מחלוקות, חבר שרכב על הדאון טאון אמר שמערכת הבלימה עבדה טוב מאוד והרגישה טבעית, אך מבחינתי האיי.בי.אס נכנס מוקדם מדי. ברור עם זאת שזאת מערכת מבורכת שסביר להניח תציל יותר אנשים מאשר התלונות שלי.

ולסיכום
ביליתי עם הקטנוע הזה את היום הכי גרוע בשנה לנסוע וגם לרכב בכבישי ישראל, ערב ראש השנה. העמסתי אותו ונסעתי ממקום אחד למקום כאדם אחוז דיבוק כדי להספיק להביא הכל. והאמת? לא חשבתי כלל על הקטנוע, שזה מצוין. הוא שיתף פעולה ונשא הכול במהירות, פשוט בן לוויה מצוין. עם תג מחיר כזה ושלל יכולות אין לי ספק שמדובר בלהיט. 

באופן אישי/ניסים ברדה
קטנוע נוח לישיבה כשהמושב עוטף את המותניים ונותן הרגשה כשל משענת גב.
אבל הפלסטיק הפנימי של המושב (תחת הריפוד) בולט ומעט מפריע בישבן, בטח ברכיבה ארוכה.

למרות אורכו של הדאון טאון 350, ההיגוי מעולה זריז ומדויק, כשהמתלים מעט רכים (לא מפריע כלל). המראות נותנות תמונה טובה (למרות שעל פי רוב אני מעדיף ואוהב יותר לסובב את הראש מאשר לסמוך על המראות). לרגלים יש שני מיקומים יעודיים: מסעד המקבע אותן שלוחות לפנים לרכיבה ארוכה, ומסעד הממקם אותן מקופלות לטווחים קצרים. דיי נח ומפנק.

בסיבוב המצערת אנחנו מקבלים כח מעולה שמזיז את המכונה קדימה ומזיז אותה מהר. התאוצה לינארית, חלקה ופשוט חזקה.
בנהיגה מאוד נח להתמצא בלוח שעונים והידיות "נמצאות במקום".

אבל אם כבר דיברנו על הידיות … אז בלחיצה חזקה על ידית הבלם האחורי (שמאל) הוא מכניס את ה-ABS לפעולה מוקדם מדי לטעמי, מאידך רוכב קטנוע ממוצע מן הסתם אפילו יעריך את זה.  

 – לעוד מבחני דרכים, אירועים וחדשות שוטפות הרשמו כאן לניוזלטר של דוגרי

תעודת זהות

דאונטאון 350i ABS

מחיר: 31,500 שקל
לפי מחירון 01/15 
דרגת רישיון: A1
המחיר אינו כולל אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ. 

נתונים טכניים

מנוע:  3 EURO צילינדר בודד, 4 פעימות, 4 שסתומים, גל זיזים עליון
נפח:  320 סמ"ק, 2.9 קג"מ
הזנת דלק:  מערכת הזרקה 
תמסורת: וריאטור
בלם קדמי:  דיסק בקוטר 260 מ"מ
בלם אחורי:  2 בולמים מתכווננים ל- 5 מצבים
צמיגים קדמיים:  120/80-14 585
צמיגים אחוריים:  150/70-13 645

מדידות

אורך:  265 ס"מ
גובה:  133 ס"מ
משקל:  173 ק"ג
מיכל דלק:  12.5 ליטר

מחירון טיפולים (עבודה וחלפים):
(כל המחירים לפני מע"מ ונכונים ליום פרסום המבחן)
טיפול      עלות

1,000          502 ש"ח
5,000          672 ש"ח
10,000        950 ש"ח
15,000        672 ש"ח
20,000        2,023 ש"ח

ביליתי עם הקטנוע הזה את היום הכי גרוע בשנה לנסוע וגם לרכב בכבישי ישראל, ערב ראש השנה. העמסתי אותו ונסעתי ממקום אחד למקום כאדם אחוז דיבוק כדי להספיק להביא הכל. והאמת? לא חשבתי כלל על הקטנוע, שזה מצוין. הוא שיתף פעולה ונשא הכול במהירות, פשוט בן לוויה מצוין. עם תג מחיר כזה ושלל יכולות אין לי ספק שמדובר בלהיט.
                                                                                                                
בסיבוב המצערת אנחנו מקבלים כח מעולה שמזיז את המכונה קדימה ומזיז אותה מהר. התאוצה לינארית, חלקה ופשוט חזקה. בנהיגה מאוד נח להתמצא בלוח שעונים והידיות "נמצאות במקום".
                                       

תגובות

אבניר מגדל ימין תחתון סוזוקי
הונדה מגדל הימורים