fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
HJC

ארוך טווח: ק.ט.מ 1290 יורד לשטח במסגרת מועדון חדש

ארוך טווח: ק.ט.מ 1290 יורד לשטח במסגרת מועדון חדש

עמרי גוטמן

צילום: עמרי גוטמן

יום חמישי, 18:30 בערב, יורד לכביש 6 בצומת מגידו, פוגש את גלעד בצלאל ונוסעים לנקודת המפגש.

בדרך הרבה מחשבות. הגלעד הזה אריה בשטח והפגישה עם נדב השמשוני בקצה רק תדרבן אותו. איך אחזיק מעמד בקצב שלהם?

הסופר אדוונצ’ר לא ממש בנוי לשטח וגם אני לא; זהו, שכן. כלומר הסופר אדוונצ’ר כן. אני עדיין לא.

בתחנת הדלק פוגשים ערב רב של כלים, החל מהאדוונצ’רים הקלאסיים, דרך 1190 וה-R , וכלה בחמישה 1290. נציגות מכובדת.

פגישה עם ערן לביא שעורך תדריך מסודר ומפיג את החשש ועולים על הכלים. חגי מד.ל.ב הוא המבוגר האחראי (מי לעזאזל עשה את הטעות הזו שם בדל.ב.?! הוא רוכב כמו פסיכי…), דואג למנהלות ולרוכבים האיטיים יותר.


בפעם הראשונה מעבירים את הבקרים ל- Off Road.
במצב זה, המנוע מעביר רק 100 כ”ס, ועושה זאת בצורה שמונעת הפתעות לא נעימות. 
המתלים רכים וסופגים, וכפי שנוכחנו לדעת בנחיתה אחת, גם פוגשים את עצר הבולם בקצה…
ABS במצב זה מאפשר לנעול את הגלגל האחורי בקלות.
בכלל, האלקטרוניקה באופנוע הזה עוזרת לרוכב, לא מפריעה לו וכמעט לא מרגישים אותה. זה לא המולטיסטראדה S שצריך להיות בוגר טופ גאן כדי להשתלט על האלקטרוניקה שלו. כאן זה פשוט ועוזר לך. תרכב חביבי, תרכב. 

תחילת הרכיבה בשבילים לבנים ומהירים. אנחנו לא העזנו לעבור את ה-90 קמ”ש, אבל אפשר היה גם יותר.
הצמיגים שלו, קונטי 90-10 טובים לשבילים האלה. מי שירצה יותר שטח יצטרך להחליף נעליים, שמתאימות יותר לשטח.

בהמשך הדרך הופכת טכנית יותר. קפיצה אחת אתו על סלע משופע הסתיימה בזנב מיטלטל מצד לצד והוא התאזן לבד. בפעם השניה נכנסתי לגשר אירי שהיציאה ממנו מסתיימת בירידה. את המכה של עצר הבולם אני שומע עד עכשיו… הקפיצה היתה קטנה, כמה עשרות ס”מ, לא יותר, אבל לאופנוע משקל עצמי של 230 קילו יבש, עוד חמישה עשר ליטר דלק ועוד 120 שלי הופכים את הנחיתה ליותר מ-400 קילו שטרקו את הבולם בצורה שכנראה גם האוסטרים לא חשבו עליה…

קטע קישור אחד בכביש נוף גלבוע שגם בלילה הוא מדהים, תצפית בכתף שאול והמתקתקת נשלפת, מתעדת לא מעט פרצופים שמחים. רענון קצר וממשיכים לחמדיה.

גם כאן נתקלים בכמה עליות לא פשוטות , עם בולדרים (טוב נו, סלעים, אל תקחו לי את כל הדרמה), ופניות משופעות שבהחלט מאתגרות אנשים כמוני, שרגילים להיות בשטח כששני זחלים נמצאים משני צידי הכלי.

ערן בחר מסלול נהדר בסך הכל, שבהחלט מתאים למתחילים. בקטעים מסויימים לקח חלק מהאריות למסלולים טכניים וארגן מסלול עוקף ונוח לשאר; ככה קטן הסיכוי שאיזה אריה יתעצבן ויאכל איזה רוכב תועה.

בחמדיה הפסקה בפאב המקומי בלוויית ארוחת המבורגרים משובחת, שאירגנה ד.ל.ב. בזמן. לרגע נדמה שאתה באל-פאסו, והתיירים שהיו בפאב עם הניב הדרומי המתגלגל בהחלט תרמו לתחושה.

אחרי הארוחה אנחנו פורשים עם חלק מהרוכבים, והשאר ממשיכים לכוכב הירדן להפסקת קפה ולאחר מכן לכנרת, לטבילה לילית.

לסיכום
האופנוע מרגיש נוח בשטח. אין לו את היכולות של ה-1190R בשטח ובוודאי לא של האדוונצ’ר R, הסבא הלוחמני, אבל יחסית לקטגוריה הוא יכול. יכול ועוד איך.  מי שירצה שטח טכני יותר, יצטרף להחליף כאמור צמיגים וכן להוסיף מגן גחון רחב יותר ותוספת מיגון לפיירינגים. כי נפילה על הצד תשבור את הפיירינגים רק בגלל משקלו העצמי של האופנוע כנראה.

ממה שהבנו, פעילות המועדון תורחב השנה ותכלול טיולי שטח בכל הרמות, טיולי כביש ועוד. מחכים, בהחלט מחכים…

גלריית תמונות החברים:

תעודת זהות

ק.ט.מ 1290 ADVENTURE
מחיר:  *149,900 שקלים
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2015
דרגת רשיון: A

*המחיר לא כולל אגרות רישוי

נתונים טכניים

מנוע: 2 צילינדרים V75, מקורר נוזל, 8 שסתומים, מוזרק

נפח:
1,301 סמ"ק

הספק:
160 כ"ס

הילוכים:
6, מצמד הידראולי מחליק (SLIPER CLUTCH)

צמיגים:
 120/70R19  170/60R17

מתלה קדמי: WP, קוטר 48 מ"מ, כיוון מתלה אלקטרוני רב מצבי, מהלך בולם 200 מ"מ


מתלה אחורי:
WP, כיוון מתלה אלקטרוני רב מצבי, מהלך מתלה 200 מ"מ

בלם קדמי:
קליפר רדיאלי מונובלוק BREMBO דיסק כפול, 320 מ"מ, ABS 9M

בלם אחורי:
קליפר צף, BREMBO בקוטר 267 מ"מ C-ABS

מדידות

גובה מושב: מושב מתכוונן 875/860 מ"מ.
משקל רטוב: 229 ק"ג
מיכל דלק: 30 ליטר
טבלת טיפולים:

1,000 ק"מ –   726 ₪
15,000 ק"מ –  1,196 ₪
30,000 ק"מ –  2,096 ₪.
45,000 ק"מ –  1,196 ₪
 
* כל המחירים כוללים מע"מ.
 * כל המחירים כוללים עבודה וחלקים

בהמשך הדרך הופכת טכנית יותר. קפיצה אחת אתו על סלע משופע הסתיימה בזנב מיטלטל מצד לצד והוא התאזן לבד. בפעם השניה נכנסתי לגשר אירי שהיציאה ממנו מסתיימת בירידה. את המכה של עצר הבולם אני שומע עד עכשיו… הקפיצה היתה קטנה, כמה עשרות ס”מ, לא יותר, אבל לאופנוע משקל עצמי של 230 קילו יבש, עוד חמישה עשר ליטר דלק ועוד 120 שלי הופכים את הנחיתה ליותר מ-400 קילו שטרקו את הבולם בצורה שכנראה גם האוסטרים לא חשבו עליה…
                                       

גלריה

6 תגובות ל ארוך טווח: ק.ט.מ 1290 יורד לשטח במסגרת מועדון חדש

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל