מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
קלים KTM
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אבניר קוביה שמאל
שרקו
פרפקט קוביה שמאל
רוית דדוש עליון
סטומפ
אופנוסנטר קוביה שמאל
רפידו
KTM עליון קוביה
לרט
אוגוסטה קוביה הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
אייפקס
מתלה לקסדה
הארלי שמאל
HJC
אינדיאן קוביה שמאל
שוברט
ברקום שמאל

זה Rק Sפורט – פיג'ו גיאופוליס 300 RS

זה Rק Sפורט – פיג'ו גיאופוליס 300 RS

גלעד בן-זקן, מחירון לוי יצחק

צילום: גלעד בן-זקן

משפחת ה- Geopolis ( או בקיצור Geo) של פיג 'ו אומנם הגיעה אלינו רק עכשיו עם חידוש היבוא, אך נמצאת כבר מספר שנים בשוק האירופאי, שם נחשבת משפחה זו כתמורה גבוהה למחיר. עם התכונות הדינמיות המוצקות שסיפק הקטנוע במהלך המבחן יש כאן קטנוע באמת שווה. לישראל לא הגיעה גרסת ה-250 סמ"ק שיוצרה עד סוף 2009, למעשה בכל הליין של פיג'ו אין כזו. המנוע שייך לפיאג'ו בנפח 278 סמ"ק כאשר רק מכסה הוריאטור הוחלף באחר שכתוב עליו פיג'ו. עיצוב הקטנוע נקי ואלגנטי עם פסי כרום על החישוקים ואותיות אדומות לציון גרסאות הספורט  RSבצידי הישבן. בהתאם לעיצוב הספורטיבי ולדגש על העיצוב מתמקם הגיאו בקצה העליון והיקר של הקטגוריה, עכשיו נשאר רק לבדוק אם יש כיסוי למראה הקרבי.

השורה התחתונה
הפיג'ו Geopolis RS הוא קטנוע ספורטיבי של ממש, עם התנהגות מצוינת ובלמים מעולים, משולבים במנוע נהדר שמספק בשר. ניתן לתרגם את התנהגותו לבטיחות גבוהה. אך עם זאת צריך להתמודד עם מחיר רכישה מבין הגבוהים לקטנוע מסוג זה ותאי אכסון שלא מכילים קסדה שלמה בשום אופן. איך שלא יהיה, אם התמודדת עם מחיר הרכישה, אז תוכל ליהנות מקטנוע עם סמל הארי שמספק ביצועי כביש כהלכה, ממש כמעט כמו אופנוע.

מנוע וביצועים
 מנוע ה- 278 סמ"ק מתנהל היטב החל מסל"ד נמוך ומשגר את הכלי קדימה ללא השהייה ובמהירות. לסל"ד גבוה מידי הוא לא יגיע, אך למהירויות שבהן אין ברירת קנס, אלה שלילה, הוא יגיע בהחלט ויישאר יציב מאוד שם. בסך הכל המנוע מתפקד בצורה מאד נעימה וחלקה למדי בדומה לתפקודו בבוורלי 300 שבחנו לא מכבר.

נוחות והתנהגות
חובה עלי לציין בצורה נחרצת וללא עוררין, לקטנוע של פיג'ו יש התנהגות כביש מצוינת הן מהבחינה הספורטיבית והן מהבחינה הבטיחותית. כסטנדרט, גלגלי ה- 16" מגיעים כשהם מצוידים בגומי איכותי של מישלין ועל הבלימה מופקדים שני קליפרים אדומים של ברמבו, יש רגש רב בבלימה יחד עם עוצמה אדירה והחלטית. נוסיף לזה את הדינמיות המצוינת שהקטנוע מציע ונקבל אופנוע אוטומטי קטן ונוח. עקב התנהגותו, הבנתי דבר מעניין. עם התנהגות כביש כה מצוינת, התחרות הראויה לקטנוע הזה תבוא מבית הונדה, שם עם ה-SH300  שמאופיין באיכות הרכבה מעט טובה יותר, אך בהתנהגות מנוע וכביש די זהות, תבוא השוואה אמיתית שתבחן אם דעתי אינה מוגזמת יתר על המידה. אך הרבה זמן שלא נתקלתי בקטנוע כה דינמי, בטיחותי ומתקשר.

ביום-יום
סביבת הרוכב מצוינת מהבחינה הארגונומית, נוח מאוד הן בתנוחת הישיבה והן מבחינת השליטה על המתרחש. באופן מפתיע ולמרות מגן הרוח הנמוך, הגנת הרוח יעילה. לא אהבתי את מראות הרייסינג של הקטנוע שנראות כזולות מאוד, למעשה אלו אותן מראות שצוידו על ה- TGB בולט. מראות אלו מעוותות את קצוות התמונה כאילו שמדובר במראה שאינה זכוכית, אלה פח. לוח השעונים שנוי במחלוקת, כיוון שאת כל עיצוב הקטנוע כן אהבתי ואת לוח השעונים לא אהבתי, החלטתי להתייעץ עם רוכבים נוספים. ובכן, אין כאן תמימות דעים, חלקם פסקו X וחלקו האחר סימן V, נזרום עם השעונים כמו שהם, המידע המוצג בו בכל אופן, קריא וברור.

מהסוויץ' הנוח לשימוש ניתן לפתוח את התא שמתחת למושב, למראית עין נראה שיכיל קסדה מלאה, אך זה לא יקרה. קסדת 3/4 כן תיכנס שם יחד עם הציוד הנוסף של הרוכב. עם זאת הסבל המקורי מעוצב בהתאם למראה הקטנוע, לא ידרוש החלפה אם יוחלט להתקין עליו ארגז למרכולות. בחזית ניתן למצוא וו תליה הגון לתיק גב ומתחתיו פתח גדול. נפתח אותו ונגלה שהוא שטוח ויכיל את חוברת המחירון הזו, אך לא משהו עבה או מגושם יותר, נוסף על כן תמצאו שם שקע מצת 12 וולט לטעינת סלולארי ו-GPS.

מחיר, אחזקה, אחריות
ל- Geopolisשנבחן כאן יש הרבה מאוד מה להציע. מדובר בקטנוע דינאמי מצוין עם התנהגות משובחת המתקרבת עד מאוד להתנהגות של אופנוע שתוכנן בקפידה. הקוסמטיקה הספורטיבית נעשתה בטוב טעם ברובה. אם זה החישוקים או פסי הקישוט, האותיות והצבעים של הקליפרים ופלסטיקת הקטנוע. לצד כל אלה נמצא תג מחיר של 33,400 ₪ לפני הוצאות רישוי עם אחריות לשנתיים לא מוגבלת בק"מ. מחיר הקרוב מאוד לזה של ה-SH300 האלמותי מבית הונדה הדומה לו מאוד דינאמית. האם ניתן לתמחר פיג'ו במחיר הונדאי בישראל ולמכור? ובכן, נוצרת כאן בעיה אמיתית. מאוד נהניתי מהקטנוע, אהבתי אותו וחיכיתי לכל פתיחת סוויץ' בהתרגשות. אך למעשה התחושות מוכרות לי וזהות לחלוטין מאותו ההונדה SH, מה שמכניס אותי לבעיה. הבוורלי החדש של פיאג'ו בנפח 300 סמ"ק נמכר במקביל. מחירו 27,150 ₪ לפני הוצ' רישוי. בהתחשב שמדובר באותו המנוע שהושאל לצורך ההשתלה בפיג'ו, חייבת להידלק נורת שאלה: מדוע ה-GEO 300 RS, על אף התנהגותו הכה מצוינת, מתומחר כך? האם זה רק ספורט? ככל הנראה הקטנוע פונה לקהל יעד נישתי שאוהב פיג'ו ורוצה לומר שיש לו קטנוע פיג'ו מיוחד, יותר מאשר לקהל המחפש תמורה עבור כל שקל שיצא מכיסו.

תעודת זהות

פיג'ו גיאופוליס 300 RS
מחיר:
33,400 ש"ח
אחריות: שנתיים או 24 אלף ק"מ
שנת דגם:2011
דרגת רישוי: A1

נתונים טכניים

מנוע: 278 סמ"ק, סינגל, 4 שסתומים, קירור מים, הזרקת דלק
הספק: 22 כ"ס ב-7,250 סל"ד
מומנט: 2.3 קג"מ ב-6,000 סל"ד
בלמים: קדמי – דיסק 263 מ"מ, אחורי – דיסק 226 מ"מ
צמיגים: קדמי – 110/70-16, אחורי – 140/70-16
בסיס גלגלים: 1,520 מ"מ
גובה מושב: 805 מ"מ
מיכל דלק: 13.5 ליטר
משקל: 159 ק"ג

גלריה

7 תגובות ל זה Rק Sפורט – פיג'ו גיאופוליס 300 RS

  1. למה שמישהו יקנה אותו במחיר של ההונדה ? להונדה יש מוניטין אמינות הרבה יותר גבוה. צריכים למכור אותו ב5 אלף ש"ח פחות

  2. ברוב המקרים חשוב ממי אתה קונה ומה האחריות שאתה מקבל.

  3. יש אלטרנטיבות יותר הגיוניות בסכום הזה

  4. מה זה קטנוע דינאמי? זה מקביל לסופרטיבי ? אם יש דינאמי אז יש קטנוע סטטי? ממש לא מובן לי המונח…

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל