מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
אינדיאן ימין
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אבניר קוביה שמאל
שרקו
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
סטומפ
אופנוסנטר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
אוגוסטה קוביה הכי עליון
1 על 1
KTM עליון קוביה
תמוז
סטפן
רפידו
מתלה לקסדה
אינדיאן קוביה שמאל
ברקום שמאל
הארלי שמאל
שוברט
HJC

מבחן ארוך טווח: TGB X-Motion 250 (ד')

מבחן ארוך טווח: TGB X-Motion 250 (ד')

צילום: אריק רוזנבלום

ערך: גיא בן-ברק        רכבו: גיא סחריה וניסים ברדה

אקס-מושן 250 מתוצרת TGB חווה את החודש הרביעי במבחן ארוך הטווח, כעת מראה מד המרחק המצטבר יותר מ-3,000 קילומטר, רובם עברו בנעימים וללא תקלות מכאניות: שמחנו לפגוש את גרסת ה-300 התאומה להשוואה – ופחות שמחנו לעבור תאונה. חווינו גם טיפול 3,000 קטן אך בטרם נפרט נעדכן כי היבואן ד.ל.ב הוריד את מחיר הקטנוע באופן משמעותי, מ-25,900 שקל ל-22,500 שקל.

בום טראח, מה קרה?
כלי רכב דו-גלגליים מעורבים לצערנו בתאונות במספרים ניכרים, ומאחר ואין כול מיגון לדו"ג הרי שכול תאונה גובה מחיר. כך גם התאונה שחווינו החודש עם קטנוע המבחן – בעוד שהמחיר הכלכלי כבד, למרבה השמחה לא נגרם נזק גופני הודות לביגוד המגן והקסדה שהוכיחו שוב את יעילותם וחשיבותם, נדגיש כי גם בעיר ולמרחקים קצרים חייבים להקפיד על ציוד המגן. 

נסיבות התאונה לא יוצאות דופן, מכונית מבצעת פניה מבלי לבדוק במראות ופוגעת בקטנוע שלא מסוגל להתחמק או לעצור, הקטנוע מתנגש בעצמה בכנף המכונית ומוטח לכביש, מחליק על האספלט ומתהפך מספר פעמים עד שפוגע במדרכה. בעוד הרוכב יוצא ללא פגע הודות לביגוד המגן והקסדה, נגרמים נזקים ניכרים לחלקי הפלסטיק הגדולים בחזית ובצדדים, לפנסים הראשיים, למנופי הבלם, המראות – כול אלה אינם ניתנים לתיקון ומחייבים החלפה בחדש. המחיר כפי שניתן לראות בחשבונית התיקון של מוסך "פודיום" גבוה ומגיע לכמעט 8,000 שקל כולל מע"מ.

לקנות 250 או 300? 

לאקס-מושן 250 יש אח תאום, ה-300. בניגוד לשם הדגם, נפח המנוע הוא 263 סמ"ק בלבד, רק 13 סמ"ק יותר מה-250, ההספק המרבי זהה ועומד על 23 כוח סוס אך לגרסת הנפח הגדולה יותר יתרון בתחום המומנט. מחוץ למנוע שתי הגרסאות זהות – הגוף, השילדה, הממדים, תנוחת הרכיבה והאבזור – וכך גם התחושות. רכיבת מבחן השוואתית על שני הכלים אכן העלתה שביצועי מנוע גרסת ה-300 עדיפים במעט, בעיקר בזינוקים ובתאוצות ביניים, מעבר לכך פשוט אין הבדל. פער המחיר בין שתי הגרסאות עומד על 700 שקל בלבד, ביטוח החובה ל-300 יקר יותר בכמעט שליש, כך שכול אחד יעשה את החישוב לעצמו, זינוק טוב יותר יותר או ביטוח זול יותר, רישיון הנהיגה הנדרש זהה (A2), כך שהכף במקרה זה נוטה לטובת קניית ה-300.

טיפול 3,000
לפי הוראות יצרן יש להגיע לטיפול כול 3,000 קילומטר: טיפול 3,000 הראשון מוגדר "קטן" בו נדרשים להחליף שמן מנוע ולבצע בדיקה כללית בעלות של 223 שקל בלבד; הטיפולים ב-6,000 וב-12,000 קילומטר מוגדרים "גדולים", מקיפים ויקרים בהרבה (טבלה בדיווח הקודם). הטיפול בוצע במוסך מורשה "הפודיום" בחולון, הוחלף שמן המנוע ונעשתה בדיקת תקינות כללית כדי לוודא שאכן הכלי תקין ונותר ללא תקלות או ברגים משוחררים. מאחר וההיגוי הרגיש מעט נוקשה הוחלט לשחרר מעט את מסבי ההיגוי ואכן ה-Xmotion הרגיש מחובר טוב יותר לקרקע, רטט קל שהגיע מהגלגל הקדמי נחלש וההתנהגות הכללית השתפרה באופן די משמעותי.

תעודת זהות

X-MOTION 250 EFI
אחריות: 24 חודשים ללא הגבלת קילומטר
מחיר: 22,500 ₪

לפי מחירון 01/15 
דרגת רישיון: A1
המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ

נתונים טכניים

מנוע: 4 פעימות, קירור מים, הזנת דלק, הזרקת דלק
נפח:  249.4 (סמ"ק) 
בלמים: קדמי: דיסק – אחורי דיסק
גלגלים: קדמי 120/70-14
אחורי: 140/60-13
בולמים: אחורי- 2 בולמים

מדידות

אורך כללי (מ"מ): 2,155
משקל עצמי (ק"ג): 194
גובה מושב (מ"מ): 790
נפח מיכל דלק: 11 ליטר
קיבולת אחסון: 45 ליטר
(מקום ל-2 קסדות מלאות)
עלות טיפולים (המחירים כוללים מע"מ):
• טיפול 500 (הרצה): 388 שקלים
• טיפול 3,000: 223 שקלים
• טיפול 6,000: 496 שקלים
• טיפול 9,000: 441 שקלים

7 תגובות ל מבחן ארוך טווח: TGB X-Motion 250 (ד')

  1. רק שבסופש.. 300 שתי פעימות צבע כתום.. עולם אחר – העולם האמיתי

  2. עדיף תמיד כלי בעל נפח מעט גדול יותר פחות פחת ובלאי

  3. תחזרו לעשות קורסי רכיבה.
    הייתם הקורס נטוב ביותר שעשיתי.

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2