fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC

COOL (דוקאטי סקראמבלר)

COOL (דוקאטי סקראמבלר)

צילום: אריק רוזנבלום

ערך: גבב.       כתב ובחן: עדי שרון/דעת יחיד: אסף ברדה, רואי גרשון
שורה תחתונה: צפוי לשחזר את הצלחת המונסטר, סקרמבלר מצליח להיות גם תקציבי וגם מהנה, גם מעולה למתחילים וגם מעוצב סטייליסטי לאניני הטעם הבוגרים, פשטות היא לא מילה גסה 
לכאורה, זה די פשוט ליצור אופנוע. לוקחים חלקים, מהנדסים זוויות ויחסים, נותנים למעצב הבית את הדרישות, פרק זמן מסוים לאחר מכן וכמה מיליונים פחות בקופה, מתנוסס אופנוע חדש. סך חלקי האופנוע יוצרים כלי רכב, ואז, לעיתים, נכון יותר לעיתים רחוקות, נכון יותר לעיתים רחוקות מאוד, נכון יותר כמעט אף פעם, מזדמנת בהם רוח חיה. כזה הוא הדוקאטי סקרמבלר (דגם ICON) שיותר מהכול הוא אופנוע חי עם נשמה. אמנם אופנוע תקציב למרחקים לא ארוכים, אך עם אופי ומראה סופר קול, "מגניב" "גזעי". כשרוכבים על האופנוע מיד מרגישים כמו חלק מסרט קולי (cool-y), ורק צריך לבחור את הדמות, האם אתה ביטניק בדרך לוודסטוק, או אופנוען מסוקס שלא שם קצוץ, סתם אחד הרוכב במשעולי הכפר, במסדרונות העיר העמוסה (בהילוך איטי מתנופף). כמעט אפשר לשמוע  את המוזיקה הקולית ברקע.
הסקרמבלר מגלם בעיצובו את כול הייחוד והאינדיווידואליזם האופנועני שהלכו לאיבוד בעולם מתועש, יציאה גאונית של דוקאטי וגם תקוותה הגדולה לשיפור המכירות התקועות בשנתיים האחרונות, מגיע לישראל ונוחת בדוגרי למבחן בידי מספר בוחנים כראוי לכלי רב ממדי, הכתבה שלפניכם תנסה להקיף באמצעות הדעות האישיות כמה שיותר מממדים אלה.
עיצוב
אין ספק שאיטלקים יצקו שאר רוח עיצובי לאופנוע, מכל זווית הסקרמבלר נראה מחוטב למשעי. מיכל הדלק בצורת טיפה עם צידי האלומיניום, המושב המפוסל, הנוח והנמוך (790 מ"מ), עיקולי מערכת האגזוז, אפילו כיסויי הטיימינג מאלומיניום מפוסל זכו לעיטור גלג"ש בראשם. הכנף הקדמית, הפנס הקידמי בעל כתר LED עגול, או פנס ה-LED האחורי המעוצב כחצי סהר הפוך – הפרטים עושים את האופנוע ומי כמו דוקאטי לדעת זאת. למרות שמדובר באופנוע לא יקר הוא יגרום לכול רוכב ורוכבת להיראות במיטבם שהם רכובים על הדוקאטי סקרמבלר.

מנוע, הילוכים
דוקאטי שתלו בסקרמבלר את המנוע הבסיסי ביותר שיש להם, חריג בדגם חדש מהיסוד, בוודאי בעידן עתיר אלקטרוניקה ואקולוגיה פרועה זה, אבל מי צריך היי טק ואלקטרוניקה בדגם וינטאג'? עם זאת בכל הילוך תקבלו משיכה נאה שאינה מביישת אופנועים חזקים מהדוקאטי החתיך. בל נשכח את רזונו של הסייח הצהוב (170 קג' יבש) שמאפשר לכל סוסון מהמנוע להעמיס על גבו פחות. ההילוכים עוברים טוב, אם נחפש במיקרוסקופ תלונה נמצא אולי יחס קצר מאוד להילוך הראשון מה שמוביל לקופצנות, לא משהו שלא ייפתר בואכה הילוך שני.הסאונד אופייני לדוקאטי מושתק, שום דבר שמשפחת טרמיניוני לא יכולה לפתור .

שילדה, מתלים, בלמים
המנועים בדוקאטי תמיד נושאי עומס עם השלדות. גם כאן. שלדת מסבך צינורות הפלדה הקלאסית, צבועה בטון נחבא המחמיא לאופנוע כולו. השילדה הקשיחה מאפשרת כניסה בטוחה וחלקה לפניות, ממש לא כמו אופנוע תקציב. מתלי קאיאבה ההפוכים מקדימה (41 מ"מ, ללא כונון) והבודד מאחור  (כיוון שיכוך) מאפשרים מגוון ענק של סוגי נסיעות ועומסים. קחו אותו לגלף את כבישי נס הרים ותהנו, מצאתם שביל כורכר מהודק בדרך? רדו אליו לשחק עם המערבל של דוקאטי לזמן איכות והנאה. הכל נעשה בקלילות ו… קוליות אינסופית. בתחום הבלימה דיסק קדמי יחיד ענק 330 מ"מ עם קליפר 4 בוכנות סופרבייק ברמבו. זה מסביר את כוח העצירה של הצירעה הצהובה, בבלימה חזקה תגיעו לכמעט סטופי (אלא אם ה-ABS, שניתן לכיבוי יעצור את החגיגה קודם).
חיבור לאופנוע
אם עד עכשיו לא היינו ברורים, החיבור לאופנוע מיידי. הכידון הגבוה מחייב תנוחת רכיבה זקופה יחסית שאינה מאמצת את הגב התחתון, גם בנסיעות ארוכות (תודות למושב). המושב הנמוך מאפשר רכיבה בטוחה וניידות לכל גדלי הרוכבים. אולי תמירי קומה (187 ס"מ ומעלה) ירגישו מעט צפוף… אבל הכיף יפצה על כך.
הישיבה הזקופה מאתגרת ברכיבה מעל 150 קמ"ש. הסקרמבלר מתמודד בכבוד עם מהירויות כאלו למרות שזה אינו יעודו. עוד נקודת זכות. אל תנסו אפילו להגיע למהירות המקסימלית 🙂
האופנוע משתחל בתנועה העירונית כשמראותיו מעל המכוניות ומשקלו מאפשר תמרונים נוסח עדות השליחים. המתגים ולוח השעונים פשוטים וקלים לתפעול.
לסיכום, החזרתי את הדוקאטי לסוכנות עם חיוך. הייתי מאמץ אותו למבחן ארוך טווח (אהממ… אהממ… שיעול… אריק). ים של כיף וסטייל יצקו דוקאטי לתוך האופנוע ובכך הוסיפו נדבך חשוב לאופנוענות התקציב, סוג אופנוענות שאמור להוציא את התעשייה מהבוץ אליו התגלגלה בעשור האחרון.
אז אם אתם צעירים (ברוח או בגיל) אתם חייבים לעצמכם לרכב על הדוקאטי סקרמבלר.

דעת יחיד/ אסף ברדה
בתקופה האחרונה ישנה מגמה מבורכת של יצרני האופנועים לייצר "אופנועי תקציב", אופנועים שיהיו זולים יחסית ובכך נגישים לאוכלוסיה רחבה יותר. דוקאטי בחרה לעשות את זה בסטייל והקימה לתחיה את הסקרמבלר, דגם שנולד ב-1962 כדו"ש קטן והפך בארה"ב ובאירופה לפריט אפנתי לצעירים, ממש כמו סמלי שנות שישים מובהקים כמו ווספה, התנגדות למלחמת ויאטנאם, החיפושיות, שוויון זכויות ופסטיבל וודסטוק. 
באשר לסקרמבלר החדש, דוקאטי חשפה בהדרגה את הקונספט במהלך 2014 והאופנוע הוצג במלואו בתערוכת קלן אותה שנה, הוא מגיע לארץ מתומחר החל מ- 69,000 אלף ₪ לערך לדגם האייקון כך שכיום מדובר על האופנוע הזול ביותר בארסנל של דוקאטי.

אייקוני ממש
האופנוע יפהפה, פשוט מעוצב בקפידה ובסטייל שרק האיטלקים מסוגלים לו. מאלומיניום מוברש לצידי מיכל הדלק ועד לזרוע אחורית מעוצבת, בניגוד לאופנועי תקציב אחרים אתה שואל את עצמך איפה התפשרו פה על האיכות ולא מקבל תשובה קלה.
הסקרמבלר מגיע בארבע גרסאות: "קלאסיק", "פול ת'רוטל", "אורבן אנדורו" ו "אייקון"  (אופנוע המבחן), על בסיס מכאני זהה נבדלות הגרסאות במיכל דלק, גלגלים, כנפיים, צביעה, כידון. 
הקלאסיק שומר על נאמנות למקור בעיצוב רטרו המתבטא בחישוק שפיצים, מושב וינטג' בתפירה ייחודית וכיסויי אלומיניום למנוע. פול ת'רוטל הוא הדגם הקרבי עם אגזוז כפול של טרמיניוני, כידון מונמך, חלקי אלומיניום מושחמים, מושב בצבע שחור צהוב וכנף אחורית קצוצה הדגם מעוצב ברוח מירוצי שנות ה-50'. האורבן אנדורו מזכיר את מקורות מירוצי השטח של סקרמבלר, צביעה ירוקה ייחודית לו עם מיגונים למנוע ולמזלג, כנף קדמית גבוהה מגן לפנס וכאופציה חישוקי שפיצים וכידון שטוח. האייקון עם חישוקים יצוקים 10 חישורים, מתייחד בכיסויי אלומיניום לחלקי מנוע, מגיע בצבעי אדום וצהוב כשהצהוב מתומחר ב- 1,000 ₪ יותר.
למרות היותו אופנוע תקציב ומעבר לעיצוב המוקפד גם המכלולים אינם כמצופה מאופנוע זול. בתוך שלדת סבך הצינורות מבצבץ מנוע 803 סמ"ק וי-טווין כמובן בתצורת L שנלקח מהמונסטר 796, למנוע הספק שיא של 75 כ"ס המושגים ב- 8,250 סל"ד כששיא המומנט עומד על 6.9 קג"מ המושגים ב-5,750 סל"ד. המנוע משודך לתיבה עם שישה הילוכים עם מצמד רטוב מחליק, קירור אויר שמן. מקדימה יש מזלג הפוך תוצרת קאיאבה בקוטר 41 מ"מ ומאחור בולם אחורי שמשודך לזרוע האחורית שניהם בעלי מהלך של 150 מ"מ. מערכת הבלימה כוללת דיסק בודד מלפני בקוטר 330 מ"מ עם קאליפר מונובלוק רדיאלי בעל 4 בוכנות של ברמבו ודיסק אחורי בקוטר 245 מ"מ וזה כולל מערכת ABS של BOSCH.
הסקרמבלר מציע חישוק "18 מקדימה ו- "17 מאחור ומגיע עם צמיגי פירלי דו"ש שיוצרו במיוחד לאופנוע ובעיני חלק בלתי נפרד מהעיצוב המיוחד של האופנוע. לוח מחוונים עגול עם צג LCD ופתח תדלוק מעוצב עם תזכורת לשורשי הכלי. 
המפרט הטכני של הכלי לא בדיוק שיא הטכנולוגיה אבל בטח לא מה שמצופה מ"אופנוע תקציב".

חווית רכיבה
הסקרמבלר הינו אחד האופנועים היפים והייחודיים שראיתי לאחרונה, יש בו כמה נקודות שלא אהבתי אבל שום דבר שלא ניתן לתקן. המושב לטעמי קשיח מידי, בעיה פתירה בקלות יחסית. והבולם האחורי שלו קשיח מידי כך שהשיכוך לא מושלם אני מניח שאפשר לכוון אותו למצב רך יותר אך בזמן הקצר שהיה לי לא התעסקתי בזה. מעבר לכך האופנוע הזה פשוט כיף, פנינה אמיתית. הוא מעוצב, חזק ופשוט אי אפשר להתעלם ממנו. 

דעת יחיד/רואי גרשון
תמיד הצטערתי שלא נולדתי בזמן ובמקום הנכון להיות בוודסטוק. לא בשביל הסמים חס וחלילה, או בשביל הסקס החופשי, שלא נדע. אלא בשביל האווירה, האנרגיות, בשביל לחוות את רוח התקופה.
דוקאטי סקרמבלר אמנם אופנוע מ-2014 אבל מה זה היה מתאים לי להגיע איתו ברכיבה לאותו פסטיבל מיתולוגי באוגוסט 1969. סקרמבלר – בשמו הוא מייצג רוח של סיקסטיז. גם תנוחת הרכיבה, הצמיגים והמבנה הכללי כאילו לקוחים מסרט אמריקאי ישן, בו הגיבור, חבוש בקסדת חצי ומשקפי הגנה, מרכיב את אהובתו בין דרכי עפר וכבישים מתפתלים בין יערות. חלקים אחרים באופנוע, כמו המנוע, לקוחים מתקופות מאוחרות יותר, אבל רחוקים מלהיות המילה האחרונה מבחינה טכנולוגית. פן נוסף בסקרמבלר, אולי הבולט ביותר, הוא אותו יד של איזה מעצב איטלקי שהעניק לאופנוע שיק ממזרי עם טאץ' מודרני. האופנוע פשוט נראה מדהים! הוא אפילו מרשים יותר במציאות מאשר בתמונות. כיף לשבת עליו, כיף לשבת לידו ופשוט להתבונן בו.

דוקאטי סקרמבלר הוא אופנוע די קטן וקצר, עם כידון רחב גבוה. האופנוע מרגיש קליל ובעל זווית צידוד נדיבה, מה שאומר שמדובר ב-City friendly bike . המושב רחב וקצת נוקשה. אולי כמו ספה ישנה הוא זקוק לקצת זמן ושימוש כדי להתרכך ולהתאים עצמו לישבן… 
בלמי האופנוע עובדים חלק וטוב ומעניקים לרוכב תחושת ביטחון עם בלימה שמתחילה ברכות ומסתיימת בעוצמה. מתלי האופנוע סופגים את מהמורות העיר בצורה סבירה ויחד עם הצמיגים, בנויים גם לרכיבה על שבילי עפר לא יותר מדי משובשים.
בדו-שיח המתקיים בזמן רכיבה ביני ובין האופנוע, האופנוע נותן תחושה פנטסטית. "סע", הוא אומר, "אני זורם איתך, סע. מה שבא לך. עיקולים? בכיף. פקקים? עלי. פתיחות ברמזור? אני איתך, תרביץ. מהירויות בלתי חוקיות? אם בא לך אני יכול, אבל קח בחשבון שזה אזור שפחות נוח לי בו. אתה יודע מה, בוא נתפשר על גיחות קצרות וחזרה ל-130…" האופנוע לא ממש נועד למהירויות גבוהות. אם נתעקש הוא יגיע גם ל-200 אבל לא ימהר לטפס לשם והתחושה היא שמכלולי האופנוע היו יכולים להכיל מנוע גדול וחזק יותר. מצד שני האופנוע מספק כ"כ הנאה בכל סוג של רכיבה שמהירויות גבוהות מאוד זה בכלל לא העניין. 
הסקרמבלר לא רק נראה מעולה ומספק ג'יגות של פאן, הוא גם נוסך ביטחון ברוכב ולא מפתיע את הרוכב לרעה. עושה רושם שבמחיר הנוכחי שלו,  70,000 ₪, הוא מהווה תמורה נהדרת למחיר. אם מישהו מגדיר את האופנוע כאופנוע תקציב כי הוא מבוסס על מכלולי מדף והוא נותן יחס מחיר-סמ"ק זול יחסית, הרי ששום דבר באופנוע לא משדר את זה. נהפוך הוא, הוא מקורי, הוא מיוחד, הוא ממותג, הוא יפה, הוא כייפי. הסקראמבלר מתאים באופיו לרוכבים צעירים עם רישיון בלתי מוגבל וגם לרוכבים ותיקים שמחפשים פשוט ליהנות מרכיבה ומתשומת לב גם בטיולים קצרים, גם בדרך לעבודה וגם ממה שיגידו עליהם החברים בעבודה… 

באופן אישי אני רואה בשורה חשובה נוספת באופנוע: כ"כ כואב לשמוע כל פעם על החברים שלנו שמתרסקים בסופי שבוע, ברובם משפשפים ברכיים במהירויות גבוהות על אופנועי ספורט. הינה אופנוע שיחזיר אותנו הביתה עם חיוך מרוח על הפרצוף גם ברכיבות רגועות יותר.
רואי גרשון הוא בעלים של רשת Roy Chocolate, רוכב כ-30 שנה.

סקרמבלר בציונים (5 מעולה)
מנוע– ציון 5, מנוע פנינה! ומרגיש הרבה יותר מ- 9.6 קג"מ
כידון והיגוי– ציון 5, כידון רחב דווקא מצאתי את זה נוח, והיגוי מעולה בכביש עם צידוד נדיב.
מתלים– ציון 4, קשים ולא חוסכים מהרוכב את עבודת הסלילה של מע"צ.
מדרך רגלים– ציון 4, מיקום רגליות די נוח.
נוחות המושב– ציון 3, מפתיע כמה המושב לא נוח לעומת המראה הספתי שלו, אבל זו בעיה פתירה 
התנהגות עירונית– ציון 5, מצטיין בזה, זוית צידוד נדיבה, אופי מנוע בשילוב אופנוע קליל.
מראות– ציון 5, המראות הטובות בשוק, גדולות ורחבות, תענוג.
עיצוב ומראה האופנוע– ציון 10, יפיפה, פרסי עיצוב מובטחים 

תעודת זהות

דוקאטי סקרמבלר

 

מחיר: 69,900 שקל
לפי מחירון 01/15 
דרגת רישיון: A
המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ. 

נתונים טכניים

מנוע: 803 סמ"ק, L-טווין , קירור אוויר
הספק: 75 כ"ס  ב-8,250 סל"ד
מומנט: 6.9 קג"מ ב-5,750 סל"ד
הילוכים: 6 עם מצמד 
שלדה: מסבך משולשי פלדה
זווית מזלג: 24 מעלות
מתלה קדמי:  מזלג הפוך קאיאבה, 41 מ"מ קוטר, 150 מ"מ מהלך
מתלה אחורי: זרוע דו-צדדית, בולם יחיד, 150 מ"מ מהלך
צמיג קדמי: 110/80 R18
צמיג אחורי: 180/55 R17
בלם קדמי: דיסק יחיד, 330 מ"מ, קאליפר ברמבו מונובלוק רדיאלי 4 בוכנות
בלם אחורי: דיסק יחיד, 245 מ"מ
ABS: יש
מיכל  דלק: 13.5 ליטר

מדידות

אורך, רוחב: 210 ס"מ, 84.5 ס"מ
גובה מושב: 79 ס"מ, 77 ס"מ מושב נמוך
בסיס גלגלים: 144.5 ס"מ
משקל יבש: 170 ק"ג
משקל רטוב: 186 ק"ג
טבלת טיפולים דוקאטי סקראמבלר

טיפול             מחיר כולל מע"מ
1,000 ק"מ         822 ש"ח
12,000 ק"מ       852 ש"ח
24,000 ק"מ       2,354 ש"ח
36,000 ק"מ       852 ש"ח
כזה הוא הדוקאטי סקרמבלר (דגם ICON) שיותר מהכול הוא אופנוע חי עם נשמה. אמנם אופנוע תקציב למרחקים לא ארוכים, אך עם אופי ומראה סופר קול, "מגניב" "גזעי". כשרוכבים על האופנוע מיד מרגישים כמו חלק מסרט קולי (cool-y), ורק צריך לבחור את הדמות
                                                                                                                

11 תגובות ל COOL (דוקאטי סקראמבלר)

  1. כל כך הרבה סוגים דומים ושונים.
    כאיול צריך בארץ כל כך הרבה.
    רק עושים לנו יותר קשה בבחירות.

  2. איפה השגעת של האופנועים האלו? איפה הווילים והזריקות זנב איפה התמונות והסרטונים???

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל