fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
MV קוביה
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70

סיבוב עירוני: הארלי דייוידסון סטריט 750

סיבוב עירוני: הארלי דייוידסון סטריט 750

ערך: גבב  |  כתב: אסף ברדה  |  דעות: רואי גרשון/אדם בלנגה  | צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: אל תשפטו אותו כהארלי ולא תתאכזבו, אופנוע שימושי, נחמד וזול למתחילים ורגועים.

יש מעט מאוד מותגים בעולם האופנועים שמעוררים כ"כ הרבה אמוציות, והארלי דייוידסון נמצא בראש הרשימה. המחשבה הראשונה שלי בבוקר כשפקחתי עיניים הייתה שהיום אני הולך לרכב על הארלי, תמיד רציתי לרכב על האופנוע הזה אך מתוך סקרנות גרידא, אף על פי שאני מוקסם מהכלים האלה הם לא "אני", תמיד זה נתפס בעיני כ"אופנוע פנסיה", לכשאזדקן  זה יהיה הארלי. מעבר לגיל הייתה תמיד הבעיה בישראל של המחיר והזמינות, הארלי הזולים ביותר, הספורטסטרים, גם הם יקרים ומבחינת זמינות, הרי "יציבות" יבואני הארלי בישראל לא הייתה משהו אף פעם. והנה התפתחות בשני המישורים: הארלי דייוידסון החלה בשנת 2014 לשווק שני דגמים תקציביים המכונים "סטריט", קטני נפח וגוף, המנוע אמנם וי-טווין המתבקש אולם בנפחים קטנים של 500 ו-750 סמ"ק, והמחיר נמוך לרמה של 60,000 שקל לגרסת ה-750 אותה פגשנו היום. מחיר זה מתאפשר במידה רבה בגין ייצור ההארלים הללו בהודו (למעט אופנועים המיועדים לשווקי ארה"ב וקנדה המיוצרים בארה"ב). מבחינת הזמינות זוכה ישראל ליבואן חדש ומבוסס להארלי לשם שינוי, אלבר, ותחת ניהולו של משה רוקח המנוסה בענף נהנה המותג מהעתיד המבטיח ביותר מאז היבוא המסודר הראשון של הארלי לישראל בתחילת שנות התשעים של המאה הקודמת.

הנפח הנמוך (749 סמ"ק), הגוף הקטן, המשקל הנמוך של 228 קילו רטוב, המושב הנמוך 716 מ"מ על הרצפה, והמחיר הזול מכוונים את הסטריט 750 לרוכבים מתחילים, המנוע חדש לחלוטין, בניגוד למנועי הארלי הקלאסיים ולמרות תצורת הוי-טווין זה מנוע מודרני שמטרתו פעולה נעימה ודחף מתון, מקורר מים עם 4 שסתומים לצילינדר מתופעלים על ידי גל זיזים עילי, זווית של 60 מעלות בין הצילינדרים להקטנת הרעידות יחסית ל-45 מעלות המסורתי, הספק מרבי רגוע של 53 כוח סוס בסל"ד 8,000, ומומנט מרבי של 6.6 קג"מ ב-4,000 סל"ד, עקומת כוח שטוחה ושימושית שתאפשר פחות החלפות הילוכים בתיבה בת שש מהירויות. גם עיצוב הסטריט אינו הארלי מסורתי, מזכיר קצת גרסאות מסוימות של ספורטסטר ולא רק בגלל שני בולמי הזעזועים מאחור, אבל ממש לא הצ'ופרים עם כידון קוף המזוהים חזק עם הארלי; הסטריט הוא פשוט אופנוע כביש עירום ושימושי ליום יום או טיולים לא ארוכים במיוחד, עם גלגל "17 קדמי ו-"15 אחורי בלי הבדלי גובה דרמטיים בין חלק קדמי לאחורי, תנוחה שטוחה עם מושב יחידה אחת וכידון שטוח ולא מאוד גבוה, צביעה שחורה ללא חלקי כרום, בקיצור פחות פסל ויותר אופנוע רגיל. עם זאת בכול מקום בו עמדתי אנשים נעצו מבט באופנוע, בכל צומת למישהו הייתה שאלה על הכלי, אפילו אני רכבתי בחזה נפוח מתמיד והרגשתי קצת מורם מעם. וכל התחושות האלה נבעו מכיוון שהסמל "הארלי דייוידסון" נצנץ בגאון בצדי מיכל הדלק.

האופנוע כיפי, מנוע חזק וחלק, מושב נוח (למורכב פחות מומלץ לנסיעות ארוכות) והתמרון איתו בעיר פשוט תענוג. לצערי לא הספקתי לרכב עליו מחוץ לעיר. המתלים מצוינים וחסכו ממני את פגעי הדרך, המצמד רך וההילוכים עברו חלק. העפתי מבט נוסף לעבר צד מיכל הדלק לוודא שהסמל הוא של הארלי ולא יצרן יפני כל שהוא.


ה- STREET 750 הוא לא הארלי הארד קור, מרגיש שונה לחלוטין ממה שציפיתי, אופנוע עם מנוע חלק וחרישי, אין ויברציות ובסיבוב מצערת לא תקבל את הסאונד בס של הבומים המפמפמים העמוקים שמצופה מהארלי. הדגם מתומחר בכ- 60 אלף ₪ מה שהופך אותו להארלי נגיש להמונים ולא רק לברי מזל, אך אתה יכול לראות בדיוק במה החיסכון מתבטא, יש לא מעט חלקים זולים למראה כגון: הכידון, הגריפים, הגרמושקות על המזלג, פלסטיקה לא כמצופה מהארלי בחלק מהמקומות, חוטים חשופים למכביר וכל מיני קטנות כאלה ואחרות; אבל עדיין אם נסתכל על התמונה הגדולה לדעתי הוא אופנוע מרשים ויעידו על כך הסקרנים שפגשתי לאורך הרכיבה הקצרה שלי עליו. לדעתי בתור אופנוע תקציב הסטריט 750 פשוט מעולה.

 


באופן אישי/רואי גרשון
 
יום שבת, חמש לפנות ערב, נח במיטה מול איזו סידרה מיותרת.
היה יום עמוס. בשבע בבוקר התייצבתי על ה-CB1000R שלי לסיבוב נס-הרים-אשתאול עם כמה חברים. ב-11 כבר יצאתי לטיול משפחות שארגן הועד בגן של שירה. ב-13:30 ארוחת צהריים עם המשפחה המורחבת, והינה אוטוטו נגמר הסופ"ש בקצת רוגע ומנוחה.
ואז הודעה מאריק: בא לך סיבוב על הארלי?
אני: (רציני? הארלי, עכשיו? לרכב אל עבר השקיעה על חלום אמריקאי מווברץ, ממגנט מבטים? מעולם לא רכבתי על הארלי! ברור שאני רוצה!!) אהההה, אוקיי, למה לא?
אריק: 5 דקות אני למטה!
כעבור 4 דקות התייצבתי למטה בכיכר, לבוש בג'ינס ומעיל עור שחור, מחכה ומצפה בהתרגשות.
אריק הגיע ועמו אופנוע שחור. רגע, זה הארלי? עברה במוחי תהייה…
כשמביטים מרחוק על הארלי דיווידסון סטריט 750, הוא לא ממש נראה כמו פנטזיה של הארלי משופצר מהסרטים. אפילו לא כמו הארלי חדש, נטול תוספות, בתצוגה בחנות. הוא נראה פשוט כמו אופנוע כביש כפי שהגדירו בפשטות אופנועי כביש לפני 30 שנה ומעלה. לא ספורט, לא קאסטום, לא סטריט פייטר, לא היפר מוטו, לא אף הגדרה קטגוריאלית מאלה שקמו במרוצת השנים. פשוט אופנוע כביש…
כשמתקרבים לאופנוע ומתבוננים בו מקרוב, העניינים נהיים מורכבים יותר. מזוויות מסויימות האופנוע נראה ממש טוב ומזוויות אחרות ממש לא. הפרונט שלו, הדבר הזה שמורכב מסביב לפנס העגול, לא ממש מחמיא לאופנוע ולא נראה קשור לרוח המותג. החלק הכי יפה באופנוע הוא מיכל הדלק, או ליתר דיוק אזור מאוד מסויים על המיכל, בו הלוגו של הארלי מתנוסס וזה חלק חשוב מכל העניין באופנוע הזה…
אז העיצוב הוא לא בדיוק מה שציפיתי אבל בטח חוויית הרכיבה תפצה! תיכף אתיישב על האופנוע, אשען אחורה, אתניע וגל וויברציות מרטיט וסאונד מרגש ישטוף את גופי…

מתיישב על האופנוע, מתניע ו…

הארלי סטריט הוא אופנוע גם קצר וגם נמוך. לאופנוען 1.90מ' כמוני תנוחת הישיבה קצת מוזרה ואני לא כ"כ מוצא את עצמי. הברכיים שלי מונחות בזווית כלפי מעלה, הרחק מעל מיכל הדלק. גם אותה הישענות אחורה אותה ראיתי בדמיוני לא ממש באה בחשבון כי האופנוע קצר. המושב נראה ומרגיש נוח לרוכב אבל איכשהו לא מצאתי תנוחה שחיברה אותי לאופנוע בנוחות. מושב למורכב/ת? מינימאליסטי בלשון המעטה. אבל היי, אני רוכב על הארלי!

לגבי הויברציות, אז זהו, שלא ממש… גם בהקשר הזה התחושה שדמיינתי לא ממש התאימה למציאות. הילוך סרק שקט ונעים, כמעט יפני… אבל היי, זה לא יפני! אני רוכב על הארלי!
יצאתי מביתי שבגבעתיים לסיבוב של שעה לתל-אביב, לאורך הים (השקיעה, השקיעה…), קצת התרשמות בין מכוניות, קצת מהמורות ואיילון קצר בדרך הביתה. מכיוון שהאופנוע לא ממש התאים לפנטזיה שלי, רציתי לבדוק האם הבעיה היא אצלי בראש או לא ונגשתי למבחן המכריע – מבחן הפוזה… עמדתי ברמזור אדום, לימיני נהגת צעירה בג'יפ עירוני, משמאלי נהגת פחות צעירה במאזדה. מחכה. עושה קצת רעש עם המנוע. כלום… עוד רמזור, מימיני גבר כבן 40 באאודי, לידי שני קטנועים, משמאלי אב נוהג וילד כן כ-4 במושב האחורי. היחידי שהתייחס אלי היה הילד שהוציא לי לשון… אני לא ידוע אם זה בגלל שהתל-אביבים שלושה ימים אחרי הבחירות עדיין בדיכאון ומכונסים בתוך עצמם, או שהאופנוע לא ממש עשה להם כלום, אבל שייקפצו לי כולם, אני רוכב על הארלי!

לגבי חווית הרכיבה עצמה, שום דבר מרגש… האופנוע מתקדם קדימה (עם דגש על קדימה…) כשאומרים לו, לא חשוב באיזה מהירות, באיזה הילוך ובאיזה סל"ד. לא שאני יודע באיזה הילוך ובאיזה סל"ד אני רוכב (או כמה דלק יש במיכל), כי חוץ ממד מהירות אין שום שעון אחר באופנוע… אבל היי, אני רוכב על הארלי!

בסיבובים נדרש קצת מאמץ כדי לשמור על האופנוע על הקו, כפי שציפיתי מהאופנוע. הבלמים עוצרים את האופנוע ברכות וגם ההתנהגות על האספלט העירוני המשובש בסדר גמור ולא יותר מזה, כפי שדמיינתי.

בשורה התחתונה
, מי שמעולם לא רכב על הארלי ומצפה לחוויית רכיבה מסויימת עלול להתאכזב. מי שכן רכב על הארלי, אני מניח שעל אחת כמה וכמה יתאכזב. מי בכל זאת יהנה מהאופנוע? לדעתי הוא מיועד בעיקר לשתי קבוצות:
1) רוכבים צעירים שעולים מאופנוע ברשיוןA 1 לאופנוע עם רשיון לא מוגבל.
2) רוכבים מבוגרים יותר שרכבו און אנד אוף בחייהם ומחפשים כלי נחמד, סולידי ולא יקר שיביא אותם מביתם בפריפריה לעבודה בנסיעה בינעירונית קצרה.
אני חושב שההגדרה של האופנוע כאופנוע כניסה לעולם ההארלי לא תשרת לא את האופנוען שעלול להתאכזב ולא את היבואן שעלול להפסיד לקוח עתידי. האופנוע מתאים יותר למי שמחפש אופנוע נחמד, סולידי, פשוט, קל לתפעול וסלחני ולמי שמעוניין לקום כל בוקר לעבודה עם חיוך ולומר לעצמו:

אבל היי, אני רוכב על הארלי!

 

באופן אישי/אדם בלנגה

כל אופנוע שהייתי אומר עליו שהוא מרגיש לי כמו הונדה היה מדובר במחמאה. הבעיה שזה הארלי, והמנוע החלק מידי יחד עם היעילות הבלתי נסבלת של תיבת ההילוכים לא עשתה לי טוב על הלב, זה לא שחס וחלילה אני לא אוהב יעילות, להפך, אבל במקום שבו אני מחפש מסורת – זה מפריע לי.

דבר שמאוד משמח אותי זאת בשורת המחיר. 60 אלף זה בהחלט מחיר עם טעם הגיוני, אבל שוב, ממותג שכזה אני מצפה ליותר, חיבורי החשמל החשופים, הפרונט שלא מרגיש מעוגן כהלכה מפריעים לי.

תלונה אחרונה היא יותר הסתייגות, אני לא רוכב קאסטומים מושבע, אבל תנוחת הרכיבה בעיני מאוד לא מחמיאה, מה זאת אומרת לא מחמיאה, המשולש מפעיל לחץ מיותר על הרגליים בעזרת כיסא נמוך, רגליות מוגבהות וקרובות (דבר שמשפר את מרווח ההטיה אבל… נו באמת, זה הארלי) ולקנח עם כידון גבוה מידי…
אז סליחה הארלי, רציתי לאהוב, באמת שכן… אולי את הגדולים יותר אני אבין.

תעודת זהות

הארלי דיווידסון סטריט 750

מחיר: 59,900 שקל

המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ

דרגת רישיון: A

 

נתונים טכניים

מנוע: V-טווין, 60 מעלות, 4 שסתומים לצילינדר

נפח: 749 סמ"ק

הספק: 56 כ"ס ב-8,000 סל"ד

מומנט: 6 קג"מ ב-4,000 סל"ד

קירור: נוזל

תיבת הילוכים: 6 הילוכים

צמיג קדמי: 100/80 R17

צמיג אחורי: 140/75 R15

גובה מושב: 70.9 ס"מ

מרווח גחון: 14.5 ס"מ

אורך: 222.5 ס"מ

בסיס גלגלים: 153.4 ס"מ

מיכל דלק: 13.1 ליטר

משקל רטוב: 222 ק"ג

משקל יבש: 206 ק"ג

טבלת טיפולים הארלי סטריט 750

טיפול           מחיר כולל מע"מ
1,600          803
8,000         1,157
16,000       1,600
24,000       1,080
32,000       1,723
הארלי סטריט הוא אופנוע גם קצר וגם נמוך. לאופנוען 1.90מ' כמוני תנוחת הישיבה קצת מוזרה ואני לא כ"כ מוצא את עצמי. הברכיים שלי מונחות בזווית כלפי מעלה, הרחק מעל מיכל הדלק. גם אותה הישענות אחורה אותה ראיתי בדמיוני לא ממש באה בחשבון כי האופנוע קצר. המושב נראה ומרגיש נוח לרוכב אבל איכשהו לא מצאתי תנוחה שחיברה אותי לאופנוע בנוחות. מושב למורכב/ת? מינימאליסטי בלשון המעטה. אבל היי, אני רוכב על הארלי!
                                                                                                              

20 תגובות ל סיבוב עירוני: הארלי דייוידסון סטריט 750

  1. האופנוע הזול לא שווה יותר מידי.
    האופנועים היקרים יותר נראים ומתמששים טוב יותר.

  2. הרלי זה לא סתם פוזה.
    הרלי זה באמת דרך חיים לחברה יותר בוגרים שרוצים להנות מרכיבה בלי להשתגע.
    תגדל תבין

  3. יש לנו בארץ זבל סיני וקוריאני למכביר (קיוואי, ליפאן, דיאלים), עכשיו מתווסף גם זבל הודי. תבדקו ביד-2, אחרי כמה חודשים הם מועמדים למכירה, אחרי שההתלהבות יורדת מהקונה, והוא מבין שבעצם יש לו ביד כמה חלקי מתכת זולים. בסופו של דבר יפני/גרמני/אוסטרי זה הדבר האמיתי. רוצה אופנוע – אל תשחק בכאילו. והופנוע הזה הוא "כאילו אופנוע"

  4. כתוב נחמד??
    אריק אהובי, אני מחכה שתתקשר גם אליי ל"סיבוב" …ורצוי שזה יהיה על מולטיסטראדה חדש לכשיגיע חחח

  5. עדיף להוסיף עוד 10000 שח ולקנות סופרטסטר 883 איירון. הסטרייט ללא גימור ואפילו מבייש לקרוא לזה הארלי.

  6. ראיתי את האופנוע בסוכנות. נראה סתם ערמת ברזלים זולה.
    זה לא הרלי שאני מכיר משנים עברו.
    ובגלל זה הוא נמכר בחינם.
    לכו על היקרים תוצרת ארה"ב.

  7. זה הארלי.
    מחיר טוב לכל הדעות, אז אפשר לתת מילה טובה ליבואן החדש

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל