fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

רכבנו על ארבעה אם.וי אגוסטה – גם אתם יכולים…

רכבנו על ארבעה אם.וי אגוסטה – גם אתם יכולים…

צילום: אריק רוזנבלום

ערך: גבב      בוחנים: ניסים ברדה, סטפן אבנדיצ'י, אולג שארקי ועדי שרון

שאלה: מי ניצח במירוץ הראשון בעונת 2015 של אליפות העולם לאופנועי 600 סמ"ק? האם הונדה, ימאהה או אולי קאוואסאקי? ממש לא, אם.וי אגוסטה הקטנה לא רק שניצחה את כול ה-600 המתחרים במירוץ שנערך באוסטרליה – היא לקחה גם את המקום השני. אם בשנה שעברה הסתפקה אם.וי בסגנות אליפות העולם ל-600 הרי השנה צפוי קלוזל לקחת את אליפות העולם עם האם.וי F3 675; במידה וכך יהיה יחזור המותג המזוהה ביותר עם מירוצים במאה הקודמת, מותג שלקח בין השנים 1952 ל-1974 עשרות על עשרות תארי גרנד-פרי, להניח בארון הגביעים העמוס שלו גביע נוסף.

ההצלחה במירוצים מעידה כי אם.וי נמצאת כיום בנסיקה של ממש. מאז 1998 נאבקת משפחת קסטיליוני להחזיר את המותג ההיסטורי לחיים, עם זמנים קשים תחת בעלים ערלים כמו פרוטון או הרלי דייוידסון, ודווקא ב-2014 לאחר שקלאודיו קסטיליוני האגדי נפטר רואה בנו ג'ובאני את האור המיוחל כאשר שותפה אדירה בדמותה של מרצדס נכנסה וגם עם בעלות חלקית מבטיחה עתיד מזהיר הרבה יותר.
בישראל נוכחת אם.וי מאז סוף 2013, ובמקביל להתאוששות היצרן צובר יבואן אם.וי לישראל HM גובה עד לשיא ממש בימים אלה כאשר בשבת 28.2 יערך אירוע הדגמה לאופנועי אם.וי בישראל, בו יוצג גם הדגם החדש ביותר של אם.וי ל-2015 הלא הוא הסטרדלה. המעוניינים מוזמנים להיכנס לדף הפייסבוק.

 

לקחנו ארבעה אם.וי לסיבוב 

בוחני דוגרי, ניסים ברדה, סטפן אבנדיצ'י, אולג שארקי ועדי שרון יצאו למבחן רכובים על ארבעה דגמי אם.וי אגוסטה: F4 1000, F3 675, ברוטאלה 1090, והדובדבן בקצפת, סטראדלה 800 חדש מהנילון. להלן הרשמים.

סטראדלה 800

סוד ההצלחה של אם.וי בשנתיים האחרונות הוא ללא ספק המעבר מאופנועי קצה קשוחים ויקרים להחריד – לאופנועים שימושיים יותר ויקרים פחות. מנוע השלושה צילינדרים בנפח 800 מאפשר שימושיות, ב-2014 הותקן בסופרמוטו העירוני, הריבאלה, ואם חשבנו שזה מקסימום השימושיות שאם.וי יכולים לתת, מגיע הסטרדאלה החדש ל-2015 ומראה שאפשר עוד. אופנוע רב שימושי אמיתי, כולל זוג מזוודות אינטגרליות, אך עם הגנים הספורטיביים של אם.וי והתוצאה ייחודית ומלבבת.

במבחן הוכיח עצמו סטראדלה כאופנוע קל לרכיבה ומתגמל, ממש לפי כוונת המשורר מאפשר להרבה יותר רוכבים ליהנות ממנו ולהשתמש ביום יום. תנוחת רכיבה זקופה ונוחה לאורך זמן, כוח מנוע הטריפל שימושי ולא מאיים, בגרסה זו מייצר המנוע 115 כוח סוס וזאת לטובת הגדלת המומנט לכמעט 8 קג"מ, עדיין רצועת הכוח יחסית צרה ועיקר המיץ מגיע מעל 10,000 סל"ד. תכלס אין עקירה מהמקום או מכת הספק בשיא הסל"ד לחלופין כוח נעים ושימושי החל בסל"ד בינוני ועד לשיא המומנט ב-11,600. כלי מהנה, זריז, הרגשה טובה, תנוחת רכיבה שולטת וקרובה לכידון. תפעול יעיל, הילוכים נעימים וזריזים, בלמים מצוינים, התנהגות ספורטיבית וכניסה טובה לפניות, תגובת מצערת טובה גם בפתיחה וגם בסגירה ומאוד רגישה ומפדבקת "מה שאתה עושה זה מה שאתה מקבל". לא מרגישים את הארגזים מאחורה.

 

F3 675

אופנוע מירוץ חוקי לכביש, הדגם האחראי לפתיחה הנלהבת בכתבה זו, למרות שמיובאת לישראל גם גרסת ה-800 הרי שבמבחן זה אהבנו לקבל דווקא את הכלי עליו מבוסס אופנוע המירוצים המצליח של אם.וי באליפות ה-600 העולמית. במחיר של 127,000 שקל זוכים לכמעט 130 כוח סוס על 173 קילו יבש, מנוע השלושה צילינדרים צורח ב-15,000 סל"ד אבל מושך גם בסל"ד מוקדם הרבה יותר וזה יתרון משמעותי לעומת הארבעה צילינדרים בנפח 600 שפשוט לא עובדים מתחת 10,000 סל"ד.

הבוחנים הגדירו אותו כמכונת מלחמה משובחת , מצערת מסוג "רכב על חוט" רגישה עד מאוד, תזזיתית משהו, לעיתים המנוע ממשיך להאיץ טיפה גם כאשר סוגרים את המצערת וצריך להתרגל לכך. ההתנהגות הספורטיבית מעולה, מדובר במכונה מדויקת הנותנת חופש מגניב ביותר. אופנוע מרגש, כלי נפלא, מנוע "וואו" שנותן בעיטה כבר באמצע הסל"ד, נכנס לסיבובים נפלא, צריך לזכור שגל הארכובה כאן מסתובב לאחור ומסייע בהקטנת המסה הדוחפת מחוץ לסיבוב תחת כוחות האינרציה. האופנוע לא נלחם, בלמים פנטסטיים, הילוכים פנטסטיים. גם במהירויות גבוהות הוא יציב ביותר.  במקביל וכצפוי מאופנוע ספורט ממוקד, המושב צר ונוקשה.

 

ברוטאלה 1090

כשיצא הברוטאלה המקורי ב-2001 נשמטו לסתות רבות לרצפה – האופנוע העירום היה פשוט פסל איטלקי מרהיב עם מנוע, האופנוע הכי יפה שראינו ואין פלא, יוצרו היה המעצב האגדי מאסימו טמבוריני ז"ל שאחראי גם ל-916 ונפטר ב-2014. הברוטאלה מהווה את העירום המוביל של אם.וי מאז תחילת המילניום עד עצם היום הזה ובגרסאות שונות עד המצב כיום כאשר מוצעות שתי משפחות ראשיות של ברוטאלה: 800 עם מנוע השלושה צילינדרים ו-ה-1090 לבעלי ביצים גדולות. ארבעה צילינדרים בנפח 1078 סמ"ק הלקוח ממש כמו השילדה מה-F4 סופרבייק דור קודם של אם.וי. עם 145 כוח סוס על 183 קילו יבש ובעיקר מומנט של 11.2 קג"מ המתקבל יחסית נמוך ב-8,000 סל"ד ועם המון כוח גם מתחת לזה. מכונה חוליגאנית לטריטוריה העירונית – שגם בכבישים טכניים יכולה להשפיל את הסופרבייק. התנהגות כביש זריזה, אופנוע שד, למרות שאין לו בכלל פיירינג גם במהירויות גבוהות אין הרגשה של חוסר ביטחון.. המיתלים קשוחים ממש כמו כול האופנוע, תנוחת רכיבה קרבית של נייקד. המחירים מתחילים מ-127,000 שקל לגרסת ה-ABS ועד 188,000 שקל לקורסה אראר.

 

F4
סופרבייק ארבע צילינדרי איימתני עם 200 כוח סוס וטכנולוגיה מתקדמת, כולל אפשרות להחלפת הילוכים למעלה ולמטה ללא צורך בקלאץ'. הגרסה הנמכרת בישראל והנבחנת כאן חדשה ל-2013 עם מנוע 998 סמ"ק כול חדש קצר מהלך בוכנה. תמורת 154,000 שקל לגרסת הבסיס (ועד 220,000 שקל לאראר הבאמת מטורף) מקבלים "תחנת כוח על גלגלים", "חזק עד פלצות", "תאוצה תולשת ידיים" ועד כול קלישאה של הבוחנים לתאר כוח באמת חריג המחייב רוכב מיומן ומנוסה. למרות הנפח המנוע תאב סל"ד ובקצה העליון המנוע מתפקד במיטבו, ההזרקה לא מדויקת מאוד במצב הביניים. רמה גבוהה של רוכב נדרשת לא רק מול המנוע האדיר, הכניסה לפניות אינה "אינטואיטיבית" כמו במקרה של ה-F3 וצריך להפעיל כוח. מול המנוע החזק טוב שהבלמים באמת מצוינים, אופנוע למקצוענים! לא לטירונים!

23 תגובות ל רכבנו על ארבעה אם.וי אגוסטה – גם אתם יכולים…

  1. תודה רבה לדוגרי על ההזמנה, זה כבוד גדול להיות ליד תותחים כמו ניסים ברדה וסטפן, ולילמוד מהטובים בתחום.

  2. בלי אכילת ראש קגמ למטר קגמ לווילי וכל השטויות.
    תאור חוויתי וזהו.
    אחלה.

  3. של ווילי סטופי ברך בריצפה ואקשיין.

  4. מהכרות אישית עם שניהם כל מילה שלך חזקה מפלדה.
    אחלה כתבה קצר וקולע.
    מי צריך סיפורי סבתא ארוכים ?

  5. השאלה מה יהיה בעוד שנה ושנתיים?
    זו השאלה.
    המבחן טוב וקל להבנה. אבל זה מבחן על כלים חדשים ולא על כלים בני 50 אלף ק"מ.

  6. ניתן להם כמה שנים לבדיקת אמינות וירידת ערך.. 🙂

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל