מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
KTM MENU
אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
שרקו
סטומפ
אופנוסנטר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
KTM עליון קוביה
לרט
1 על 1
רפידו
KTM שמאל
פרפקט קוביה שמאל
HJC
מתלה לקסדה
ברקום שמאל
אינדיאן קוביה שמאל
הארלי שמאל

נראית טוב: רכבנו על טי.ג'י.בי בלוויטה 300

נראית טוב: רכבנו על טי.ג'י.בי בלוויטה 300

צילום: אריק רוזנבלום

עורך: גבב       
כתבו ובחנו:
 אדם בלנגה/טל סולומון         
בוחנים נוספים: רן ציוני/אנאבל ברוס עטאר

שורה תחתונה::"'במבט ראשון מהחזית לרגע חשבתי שקיבלתי את הווספה למבחן. כשהבטתי בו מהחלק האחורי הכל  הזכיר לי את הלמברטה.  כלי עם הרבה נוכחות על הכביש, גדול, גבוה ומרווח שמגיב מאוד יפה לסחיטת המצערת. בתחילת הרכיבה נותן מעט תחושה מוזרה מהפרונט אבל לאחר רכיבה ממושכת יותר מתרגלים ונהנים"  – ניסים ברדה.


זו ווספה?
שאלה שנשאלנו בכל רמזור שני במבחן הבלוויטה 300 החדשה מבית טי ג'י בי, הוכחה נוספת לנצחיות העיצוב של אותה צרעה מקורית מלפני כמעט 70 שנה. מספיק שרואים את הגוף המלא והעגלגל, הגלגלים הקטנים ואותה תמימות של פעם – כדי להסיק שזו ווספה, ולא משנה אם היא מיוצרת בהודו, סין או במקרה זה טייוואן. למעשה במקרה של הבלוויטה יש ממש קשר אמיץ בין הצרעה האיטלקית לבין קטנוע הרטרו הטיוואני, זה לא רק אופורטוניזם של עיצוב המבקש בדומה ליצרנים רבים מסין והודו לחקות את הווספה (ליתר דיוק יותר את את הווספה המודרנית, GTS, מאשר את הקו העתיק באמת דוגמת 946 וכו'); לטי.ג'י.בי יש זכויות אמיתיות בווספה, הייתה קשורה עוד מימיה הראשונים למפעל פיאג'ו ולמעשה ייצרה חלקי ווספות בשנות השישים… טי.ג'י.בי אף יובאה לישראל בתקופות קודמות, אולם ללא ספק הגלגול הנוכחי תחת ד.ל.ב החזקה מבטיח לה את העתיד הטוב ביותר אצלנו.

כמבחן ראשון לטי.ג'י.בי בדוגרי נבחר הבלוויטה 300, קטנוע בעיצוב קלאסי תואם ווספה, בילינו איתו מספר ימים כדי לענות על השאלה האם הוא רק נראה טוב או גם נוסע כמו שצריך.

נו אז איך הוא?
הבלוויטה (בלה וויטה = חיים יפים באיטלקית) אמנם נראה קלאסי אך מדובר בקטנוע חדש יחסית בליין של TGB,  ברור שכיוונו כאן ללקוחות שהעיצוב הנוסטלגי חשוב עבורם, ופחות האותנטיות.  הבלוויטה מיוצר בנפחים 125 ו-264 סמ"ק (למרות שקוראים לו 300), שני הדגמים מיובאים לישראל. השוואה מתבקשת לווספה GTS 300 מעלה כי המושב דומה מאוד וכך גם מדרך הרגליים הצפוף שמחייב את הרוכב לכיפוף ברכיים של 90 מעלות.  לוח השעונים משלב בין תצוגה אנאלוגית לדיגיטלית, הגנת רוח אין במקור, ניתן להרכיב מגן.

הקרבה כדי זהות לווספה של פיאג'ו קיימת הן במראה והן במידות – גובה מושב של 780 מ"מ, 10 מ"מ פחות מהווספה, האורך הכולל קצר רק ב-5 מ"מ מהאיטלקייה, והמשקל היבש 153 קילו, כבד ב-5 קילו מהווספה. ה"בשר" עם זאת שונה, בניגוד לגוף שכולו מתכת המאפיין את הווספה של ווספה מאז ועד היום, הרי שהבלוויטה בנויה כמו קטנוע רגיל דהיינו צינורות פלדה ועליהם פלסטיק.

קיבולת מיכל הדלק 8.8 ליטר המיכל מתחת למושב וזה נפתח מכפתור באזור מגן הרגליים, אולי בשל המיכל חלל האכסון מוגבל מאוד ואין מה לדבר אפילו על קסדה מלאה אחת, עם זאת יש שקע 12 וולט לטעינה. מאידך, איפה הסבל?! מאידך אידך יש תא כפפות הנפתח ממתג ההתנעה, ובתוכו ניתן למצוא גם כבל התנעה ידני… מתחת הכידון יש גם וו נעילה לעיגון רצועות קסדה אחת או שתיים.

הגלגלים, 120/70-12 קדמי ו-130/70-12 אחורי, החישוקים תואמים לעיצוב הקלאסי. ואם חישוקים אזי כמובן המתלה הקדמי מסוג זרוע עוקבת, בסגנון המתלה הכה מזוהה עם הווספה, תפקוד המתלה אינו מהמשובחים, מאחור צמד בולמים ניתנים לכיוון.

המנוע של בלוויטה, כאמור 264 סמ"ק, מיוצר על ידי סאן יאנג מיודעתנו, סינגל כמובן ארבע פעימות מקורר מים ומוזרק מייצר 23 כוח סוס, בסרק יש לבלה ויטה צליל חלול שמזכיר את דגמי הווספה הדו-פעימתיים, לא יודע אם לכך כיוונו,  זה מה שיצא.  הגימור מספק מאוד וממש לא דומה ל"גימור הסיני" זול ולא חלק.  פתיחת מצערת חושפת מנוע חזק ותמסורת ואריאטור מוצלחת (טי.ג'י.בי מתמחים במערכות אלה ומייצרים אותן עבור הרבה יצרני קטנועים), אפשר גם לזנק בקלילות מעמידה תוך השפלה לעיתים של כלים גדולים וחזקים בהרבה, גם לקבל תאוצות ביניים ראויות וגם לרכב בצורה נינוחה ללא שיהוקים וגמגומים. המהירות האידיאלית היא בין 80 ל-110 קמ"ש, אך בתנועה צפופה כשהמהירות יורדת לקצב הליכה אין בעיה לתפעל את המצערת ללא קופצנות ולקבל מבחינת דיוק את הכוח הרצוי בצורה חלקה.

התנהגות הכביש מושפעת מעיצוב המתלה הקדמי ודורשת הסתגלות. מתלה זרוע עוקבת כפי שלמדנו מה-GTS, יכול לתפקד מצוין אך כאן התחושה היא מעט של כבדות ומשיכה קלה לצד ימין במהירויות נמוכות, כמו-גם ישנו פידבק מעט מעורפל. עם זאת מבחינת ספיגה המתלה עובד בסדר, כך גם צמד הבולמים האחוריים, במיוחד שהם מתכווננים.  

הבלמים, מהסוג המשולב בסגנון הונדה כלומר גם תפעול המנוף השמאלי מפעיל בוכנה בבלם הקדמי, עובדים בסדר גמור.

סיכום (או שאלה של מחיר)
חקיינים אסייתים רבים יש לה לווספה, בלהוויטה 300 של טי.ג'י.בי הוא מהיותר מוצלחים. שילוב של עיצוב תואם מקורי עם טכנולוגיה מתקדמת, בעיקר מנוע מצוין, מניבים קטנוע המספק יעילות ושימושיות עם הערך המוסף של הייחודיות והסטייל. הביקורת היא על חלל האכסון המוגבל תחת המושב ועל המתלה הקדמי המחייב הסתגלות – אך הבעיה האמיתית של הקטנוע הזה היא המחיר. 27,900 שקל?! במחיר זה בדיוק אפשר לקנות ווספה אורגינאלית GTS250, כן 20 סמ"ק פחות אבל אין לכך כול משמעות, ואם מתעקשים אז ה-GTS300 "סופר ספורט" יקרה רק ב-2,000 שקל מהטי.ג'י.בי, הפרש לא מספיק כדי שהראש ישכנע את הלב לבחור בחיקוי מול המקור. 


באופן אישי/אנאבל ברוס עטאר
אחרי מספר ימים גשומים יצאה לה השמש וזו הזדמנות נפלאה לבחון את הקטנוע החדש של חברת TGB, ה-BELLAVITA 300.

הבלוויטה היא קטנוע יפהפה בסגנון רטרו אשר מיד מחזירה אותי לחופשתי האחרונה באיטליה. רומא קצת רחוקה אז אני מחליטה לקחת אותה לסיבוב ברחובות תל אביב. בכל רמזור אני מרגישה את מבטם של הקטנועיסטים העומדים לצידי. "וואו, מה זה?" שואלים אותי. הבלוויטה בהחלט מרשימה ביופיה. לבלוויטה קלאסה. פשוט קלאסה. אני מגיעה לחוף הים ורוכבת עד ליפו. ממש חו"ל, כשרוח קלה נושבת מהים והשמש מעלי, אני מרגישה בעננים.

היא מפתיעה אותי. היא זריזה מאוד ולוקח לי כמה דקות להתרגל. רמזור מתחלף לירוק, משיכה קטנה במצערת ואני משאירה אופנועים רבים מאחוריי. יש לה תאוצה אדירה ואני מחליטה לבחון אותה בכביש המהיר. לבלוויסטה המון כוח ובקלות אני עוברת בין נתיבים ובמספר שניות אני מגיעה למהירות תלת ספרתית.

אני חוזרת לעיר ולסמטאות הקטנות של תל אביב. אני רוכבת ללא קושי בכבישים המשובשים. המתלים מעולים ואינני מרגישה את נדנוד האופנוע כאשר אני פוגשת בורות בדרכי. האופנוע מעט רחב אך משתחל בקלות בין הרכבים. חברת TGB בחרה בשם נפלא עבור הקטנוע החדש שלה כי החיים בהחלט יפים כשרוכבים על בלוויטה. 

על רגל אחת/ רן ציוני
הקטנוע מזכיר את הווספות לא רק בעיצוב אלא גם בהתנהגות ובהיגוי שדורש קצת הסתגלות בעקבות הבולם החד צידי סטייל ווספה מקדימה וזוית הגלגל הקדמי לעומת הכידון. רוח העבר העיצובית משתלבת עם מודרניזם ויוצרת קטנוע יפיפה וכיפי עם תחושה של פעם אך ביצועים של היום. המנוע פותח חזק ויבטיח שתהיו מהראשונים בכל רמזור בעיר ויחד עם זאת מסוגל להגיע בקלות למהירויות של מעל 100 קמ"ש גם עם מורכב.

הבולמים נוחים ומגהצים בקלות את מפגעי הדרך ומאחורה ישנם זוג בולמים מתכווננים, פיצ'ר נחמד בעיקר כשרוצים להרכיב… הברקסים חזקים ומלאי רגש כאשר מקדימה ישנו קליפר חזק בעל ארבעה בוכנות.  המראות העגולות מתפקדות נהדר ולא רועדות כלל.
מאחור ישנן רגליות מורכב מתקפלות בכדי לשמור על העיצוב הנקי. מתחת למושב ישנו שקע מצת אך קצת מאכזב שלא ניתן להכניס קסדה מלאה והייתי ממליץ להוסיף ארגז מעוצב מאחורה.


הבלוויטה 300 החודש במדור דו"גמית החודש שלנו – לא תרצו לפספס את זה >

תעודת זהות

BELLAVITA 300 EFI 

 אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
דרגת זיהום אויר – 3
מחיר 2014 : 27,900
לפי מחירון 01/14

המחיר אינו כולל אגרת רישוי

כל המחירים כוללים מע"מ
דרגת רישיון: A1

נתונים טכניים

מנוע: צילינדר יחיד 4 פעימות, קירור מים, מוזרק
נפח: 264 סמ"ק
הספק: 23.7 כ"ס ב- 7,500 סל"ד
הילוכים: וריאטור
משקל רטוב: 153 ק"ג
קוטר גלגל: קדמי- "12 , אחורי "12
אורך: 1,935 מ"מ
גובה מושב: 78 ס"מ
בלם קדמי: דיסק יחיד בקוטר 220 מ"מ
בלם אחורי: דיסק יחיד בקוטר 220 מ"מ
נפח מיכל דלק: 8.8 ליטר
טבלת טיפולים BELLAVITA 300 EFI

טיפול           מחיר כולל מע"מ
500            464
3,000         252
6,000         739
9,000         252
12,000       1872
הבלוויטה (בלה וויטה = חיים יפים באיטלקית) אמנם נראה קלאסי אך מדובר בקטנוע חדש יחסית בליין של TGB, ברור שכיוונו כאן ללקוחות שהעיצוב הנוסטלגי חשוב עבורם, ופחות האותנטיות. הבלוויטה מיוצר בנפחים 125 ו-264 סמ"ק (למרות שקוראים לו 300), שני הדגמים מיובאים לישראל. השוואה מתבקשת לווספה GTS 300 מעלה כי המושב דומה מאוד וכך גם מדרך הרגליים הצפוף שמחייב את הרוכב לכיפוף ברכיים של 90 מעלות. לוח השעונים משלב בין תצוגה אנאלוגית לדיגיטלית, הגנת רוח אין במקור, ניתן להרכיב מגן
                                                                                                                

הבלוויטה היתה
הדוגמנית שלנו החודש  
– לכתבה >


23 תגובות ל נראית טוב: רכבנו על טי.ג'י.בי בלוויטה 300

  1. שבארץ לא מתאימים את הביטוח ל300, כל העולם מזמן התעורר, פה מדינת עולם שלישי

  2. כולם מחפשים לחזור למקורות.
    הוספה זה המקור ועכישו כבר כמה מנסים לכבוש את מקומה .
    לפחות ממה שאני קורא הקטנוע הזה קצת טוב יותר מהMLL ואו איך שקוראים למה שמביאים ה.מ מוטו.

  3. יש שלשה כלים מקבילים וספה טג'בי והMLM תעשו מבחן השוואתי.

  4. אם אני לא טועה מביא אות הלמברטה רונן ממוסך של ההרלי ליד שוקן.

  5. אז למה לא לקנות את הוספה ולקנות דמוי?
    אבל הכתבה מפרגנת ואני לא בא נגדה רק מעיר הערה.
    תמונות יפות

  6. יש כאלו שכל כתבה מעשירה אותם וכשהם באים להחליט איזה כלי לקנות דווקא להם הכתבות האלו מצוינות.

  7. לדעתי כן יש לתת כתבות ממצות וארוכות. זה פשוט עוזר לכל מי שלא מבין ומחפש קטנוע ולא רוצה שימרחו אותו עם סיפורי סבתא.

  8. זה כמו שהיום יגידו לי לחזור לטלפון עם חוגה.
    מה יש לחזור לשם.
    גם המיו של סאניאנג דומה לאיזה חרגול של פעם וים של טיפשים קונים אותו בגלל שמטרו נתנו לכל אחד לצבוע אותו באיזה צבע שירצו .
    אז מה היום כולם ילכו לקנות וספה או MLM ואו בלהויטה?

  9. אם זה כלי חדש איך נדע שהכלי אמין ולא אידי אמין.

  10. כל מיני הערות תלושותת מהחיים.
    מי יודע איך הכלי?
    מה מי יודע איך הכלי. היבואן היא חברה מוכרת מביאה את KTM לארץ. זה לא מספיק מכובד על מנת להבין שכתוב למעלה אם תפתחו את העיניים שהם נותנים שנתיים אחריות בלי הגבלת קילומטר. היינו גם אם תעבוד בשליחויות ותעשה הרבה הרבה קילומטריםם עדיין תהייה לך אחריות.
    וכל אלו עם ההערות על הדימיון לוספה וללמברטה. כן העולם אוהב להזכר בעבר ובדברים היפים. מה רע בזאת.
    בקיצור.
    תקראו א הכתבה שהיא ממש טובה ונותנת נגיעה מכל מיני בוחנים כולל נשים ותיהנו ותחליטו לבד.
    בטח שדוגרי לא צריך להגיד לכם אם לקנות ואו שלא. לפחות קיבלתם נגיעה טובה ומורחבת על הכלי.
    כל הכבוד לכם המערכת באמת.

  11. הכל נראה טיבעי הישיבה על הצד הרקע המרוח מאחור.
    בעיניי פשוט יפה. קבלו ח.ח.

  12. כן ירבו יבואנים חזקים וכלים מגניבים וטובים שעושים חשק לרכב, שוק האופנועים/קטנועים צריך עוד כאלה והרבה!

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2