מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
KTM MENU
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
שרקו
אבניר קוביה שמאל
רוית דדוש עליון
רפידו
סטומפ
לרט
סטפן
KTM עליון קוביה
פרפקט קוביה שמאל
תמוז
לרט
אוגוסטה קוביה הכי עליון
אינדיאן קוביה שמאל
הארלי שמאל
שוברט
HJC
ברקום שמאל
מתלה לקסדה

שבת של חו"ל עם ב.מ.וו 800F GS אדוונצ'ר (מבחן דרכים)

שבת של חו"ל עם ב.מ.וו 800F GS אדוונצ'ר (מבחן דרכים)

יובל נווה

צילום: יובל נווה

ההיכרות שלי עם אופנועי במוו החלה לפני עשרים שנה. כחייל רש ומרושש נכנסתי לסוכנות של גדליה ארנון, המקום לאופנועים גרמניים בשנות ה-90, על מנת לרכוש MZ301. גדליה החזיק את האופנועים היוקרתיים בארץ- ממערב גרמניה- לצד האופנועים הזולים בארץ, מתוצרת מזרח גרמניה. בוקסרים מעולם לא עשו לי את זה, אבל היה שם אופנוע אחד יפה ומיוחד שצד את עיניי – ה- 650F פאנדורו, אחד האופנועים המשמעותיים באבולוציה של אופנועי אדוונצ'ר. 

אותו פאנדורו היה עוף מוזר במושגים של במוו. מנוע סינגל רחמנא ליצלן, שרשרת במקום גל ההינע המסורתי ומשקל של זבוב ביחס לממותות הבוואריות הכבדות. לא עוד דו"ש מוסב לכביש, אלא אופנוע תיור עם יכולות שבילים נאותות. את המנוע בכלל לא במוו תכננה וייצרה, אלא חברה אוסטרית עתירת ניסיון בשם רוטקס. רוטקס גם אחראית למנועי הטווין המקבילי שבהם משתמשים דגמי אופנועי ה- F העכשווים. אגב, נכדו של הפאנדורו קיבל את הכינוי G650 ועבר לייצור זול בסין.

FAST FORWARD ל- 2014, ובמוו הוציאה את דגם ה- 800F GS אדוונצ'ר. זהו שדרוג של דגם ה- GS 800F הקיים, עם מיכל דלק גדול, מיגונים ותוספות רבות שנותנות יכולות תיור לטווח ארוך, ובפרט רכיבה בשטח. קיבלתי את אופנוע המבחן בסוכנות שברחוב המסגר. קומת התצוגה מטופחת עם נציגי מכירות אדיבים ויעילים מאוד. בקומת המרתף מוסך נקי כמו חדר מיון ומכונאים בעלי כפפות כחולות עובדים בשקט. לשנייה התבלבלתי שמא אני בברלין. סקירה מהירה על תפעול האופנוע בוצעה על ידי חי הנציג החביב, שהבהיר כי יש ביטוח מלא, מילוי הדלק הוא על חשבון החברה באמצעות דלקן (!) ואף נתן לי את הנייד שלו על כל מקרה. שאפו גדול. אני ממליץ לחלק מהיבואנים האחרים ללמוד מדלק מוטורס.
התוכנית שלי למבחן הדרכים הייתה לעשות טיול אדוונצ'ר ברחבי ישראל, הווה אומר כמות קילומטרים משמעותית בתנאי כביש ושטח שונים.
יום ו'
תוך זמן קצר הייתי על האופנוע ברחובות תל אביב הסואנים. ההיגוי זריז למדי ואין שום בעיה להשתחל יחד עם הקטנועים. יצאתי לכיוון נס- הרים דרך כביש 1. למרות גלגל ה- 21 אינץ' בחזית, האופנוע לוקח את הפיתולים בנס- הרים ללא כל מאמץ גם במהירות גבוהה. פגשתי שם את אסף ודוד, זוג בוני אופנועים שרכבו על היצירות שלהם. חברנו יחד לארוחת צהריים במסעדת בר בהר ומשם המשכנו דוד והבמוו סטריטפייטר המיוחד שלו במעלה ומורד ההרים בשעות אחרי הצהריים. האדוונצ'ר ידידותי להפליא, ואחרי כמה שעות עליו הרגשתי בבית. לא היו שום וויליס לא צפויים או החלקות זנב, הבלמים מודולריים ולא נושכים מייד אבל אחרי לחיצה משמעותית בולמים חזק, ואין שקיעות מזלג משמעותיות. זהו אופנוע ללא דרמות שלא דורש ניסיון רב לתפעול בטוח. 
מה שהפתיע אותי לטובה זה המנוע. לא ציפיתי שטווין מקבילי יכול לייצר כל כך הרבה פאן. זה לא כוח אלים שמצמיד את העיניים לאחורי המוח, אבל המון מומנט זמין בכל רגע. אין כמעט ויברציות בשום סל"ד. מרוב הנאה במשיכת ההילוכים הבינוניים הגעתי למנתק ההצתה שנכנס לפעולה באיזור 8500 סל"ד. מהר מאוד למדתי להעביר הילוך מוקדם יותר והבעיה נפתרה. 

יום שבת
חמש וחצי בבוקר, על הכביש ממושב ניצני- עוז שבלב השרון לכיוון בית שמש. חשוך וקריר וכביש 444 כמעט ריק למעט רוכב במוו 700F מזדמן, מכל האנשים בעולם. הוא הוביל במהירות עד פתח תקווה ואני אחריו. האופנוע האיץ בלי שום מאמץ והיה יציב כמו קטר בכל מהירות. פשוט תענוג. 
בכביש 38 בואך חבל לכיש נהיה קר, 16 מעלות. לחיצה על כפתור חימום הידיים ותוך דקותיים הידיים היו חמות ונעימות. מי היה מאמין שבסוף אוגוסט אשתמש בתכונה הזו? השמש זרחה מעל שדות הכפרים הערביים שמעבר לחומת ההפרדה ואני דהרתי בין כרמי הענבים, ימינה ושמאלה לסירוגין. כביש 31 לכיוון ערד הכניס אותי לתוך ערפל כבד רטוב וסמיך. לחיצה על כפתור תאורת הערפל ושני פנסי לד עוצמתיים ובהירים נדלקו. ממש אולר באווארי האופנוע הזה. בערד עצרתי לתדלק ופגשתי חבורת אופנועני סופר- ספורט, חבר'ה רצינים ונחמדים שהזמינו אותי לרדת איתם את כביש ערד-סדום ועוד עם בונוס, צילום וידאו איכותי. מה עוד תבקשי מאיתנו מכורה, ואין, ואין עדיין?
הכביש הידוע לשמצה הציב אותי עם 85 כ"ס "צנועים" מול מפלצות ליטר שלהם יותר מכפליים כמות הכוח שלי. רכבתי מהר, אך לא מעבר למגבלות שלי, והבימר החזיק מעמד בצורה מעוררת כבוד ליד חבורת הכרישים:



באמצע הדרך לסדום נפרדתי מהם, ואחרי כמה קילומטרים הבחנתי בשביל שטח 4×4 לכיוון מצדה. זה לא היה מתוכנן אבל הייתי מוכרח לבדוק את האופנוע בשטח. הכל עבד טוב עד לירידה הראשונה בה ה- ABS של האופנוע ממש סירב לבלום בשביל הרך. מפחיד. העברתי (שוב לחיצת כפתור זריזה) ממוד כביש למוד אינדורו. עולם אחר – הבלימות עבדו כמו שצריך, בקרת האחיזה התערבה הרבה פחות, הצלחתי לעשות אפילו כמה החלקות זנב בפניות של השבילים. לא צריך כלל להעביר הילוכים או עבודת מצמד. ההילוך השני מושך ממצב עמידה ועד ל- 70 קמ"ש! מדהים. במעלה הואדיות משובצי האבנים עליתי בקלילות במשיכת מצערת קלה. המנוע כמעט חשמלי, לא בעט ולא נשך. אם בכביש האופנוע זוכה לשבחים, הרי שבשטח הוא המלך. 
בצער מה שבתי לכביש היורד לסדום והמשכתי צפונה על ים המלח עד לעצירה בעין גדי, לטובת התרעננות. מאוחר יותר שברתי ליריחו, חצי מעולף ומיובש מחום הצהריים היוקד שבבקעה, לכיוון ירושלים והביתה. את העליות לבירת ישראל גלשתי על גלי מומנט בשרני ובריא.
סופ"ש חלומי. נשארה תחושה בריאה של עוד – עוד פניות, עוד שטח, עוד שבילים.
סה"כ קרוב ל-700 ק"מ ביומיים.

נקודות לציון
מערכת התמסורת משובחת, כאילו נוצרה על ידי סוזוקי ביפן. רכה ומדויקת- אך החלטית. אין שום הילוכי שווא, קל למצוא את הסרק. המצמד לא קשה מדי ובעל רגש.
מיכל הדלק האחורי הוא פשוט גאוני. הוא מוריד את מרכז הכובד וגורם לאופנוע להרגיש קל ממשקלו. התדלוק קל ואילו היה לי תיק מיכל לא היה לי שום צורך להוריד אותו בכל תדלוק. זו פעולה מעיקה גם אם יש לך תיק מיכל בעל ניתוק מהיר.
יש תשומת לב לפרטים שונים, כמו רגלית הבלם האחורי שיש לה אפשרות להפוך למצב שטח עם בליטה מוגבהת, או פנסי הערפל היקרים והשבירים שממוקמים בחוכמה רבה בתוך הפיריניג הקדמי וכך מוגנים בזמן נפילה, או למשל פתח התדלוק שמאפשר סגירה גם ללא המפתח.

נקודות לשיפור
המושב נוח בתחילה, אבל לאחר יומיים ארוכים סבלתי מכאבים. זה מאוד סובייקטיבי, כמובן, אבל נדמה לי שהתפרים בצידי המושב והרכות היחסית שלו גורמים לכך. אני הייתי מחליף אותו או מוסיף את מושב החרוזים BEADRIDER המשמש אותי כיום.
מגן הרוח כלל לא הגן עלי ולמעשה הרגשתי כמו רכיבה על נייקד. לא שציפיתי למשהו אחר עם קצת פחות מ-2 מ' גובה… להערכתי רוכבים בעלי גובה של 1.85 מ' ומטה יקבלו מיגון רוח סביר. לפחות הרוח הייתה נקייה מטלטולים ומערבולות. מגן הרוח קבוע במקומו וברמת תמחור כזה ניתן היה לצפות למשקף מתכוונן ידנית. גם זה פתיר באמצעות מוצרים של צד שלישי (AFTER MARKET).
אין בקרת שיוט וחבל, שוב לאור מחיר האופנוע. בישראל זה קצת פחות רלוונטי עם כבישיה הקצרצרים ונהגיה עוד יותר קצרי הסבלנות. אפשר להתקין בעלות נמוכה מאוד התקן מכני שמחזיק את המצערת במקומה כתחליף זול.
רגלית הצד תוכננה משום מה כיתד של אוהל וננעצת עמוק באדמה בקלות מרגיזה ומאיימת להפיל את האופנוע היקר. חברת ALTRIDER נותנת לכך פתרון זול.

השורה התחתונה
מדובר באופנוע אדוונצ'ר משובח, וורסטילי להפליא. איכות הגימור לעילא ועילא, בלמי הברמבו נהדרים והמתלים איכותיים. הוא עושה הכל בצורה טובה מאוד ובנוי כמו כלי עבודה. זה לא סתם צעצוע יקר.
הבעיה היחידה היא המחיר הגבוה שמתומחר הרבה מעבר לסגמנט המדיום אדוונצ'ר, 800 סמ"ק עד ליטר. למעשה המחיר לא רחוק מזה של הקטמ 1190 בעל המנוע החזק הרבה יותר אך בעל משקל דומה. אולם מנוע ה- 1190 אגרסיבי ביחס לבמוו, ולא הייתי ממליץ לרוכב שאיננו מיומן מאוד להתקרב אליו, מנסיון. לעומת זאת הטריומף טייגר 800, שעדיין לא נמכר בארץ, בעל מנוע ספורטיבי וחזק יותר אבל מרגיש כבד, קשה יותר לתפעול בשטח ובעל רמת גימור נמוכה יותר עם סימני שאלה בתחום האמינות. לא הייתי רוצה לרכוב על הטריפל במדינות עולם שלישי ללא רשת מוסכים מורשים.
מאידך, הויסטרום 650 מתומחר בכמעט חצי המחיר אבל אין כלל מה להשוות את מכלוליו הבינוניים- בדגש על הבלמים והמתלים שלו, והויסטרום 1000 החדש הינו בעל אורייטנציית כביש מובהקת ומרווח גחון שלא מאפשר שום פעילות משמעותית בשטח.
מה לגבי דגם ה- 800F וה- 700F הרגילים? הם אמנם זולים יותר, אבל טווח נסיעה קצר, העדר מיגונים ואי תמיכה במוד אנדורו הם לדעתי מגבלות משמעותיות. 
לעומתו אחיו הגדול- ה- GSA 1200- כבד מאוד, בעל התנהגות כביש מעורפלת וסובל מתחושה טרקטורית יחד עם תג מחיר גבוה מאוד. במציאות, מעבר למערך השיווק המשומן, אין שום דבר שה- 1200 יכול לעשות  שה- 800 לא יכול. ההפך הוא הנכון, כיוון שה- 800 יותר ורסטילי.
אם הייתי צריך לבחור אופנוע למסע סביב העולם, ה- GSA800F היה האופנוע בלי שום ספק. אבל גם לכל מטרה אחרת הוא פשוט נהדר.
פאנדורו אמיתי.

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

תודות
לאריק, ארנב האנרג'ייזר, בעל אנרגיות בלתי נדלות, על כל הארגון העצום שנדרש למבחן הזה

לניסים ברדה ואישתו ענת על אירוח למופת
לסטפן על עזרה וסבלנות בתכנון המסלול
לאסף ודוד החברה'מנים שהצטרפו אלי בנס-הרים
לחבורת הסקווידים סופר-ספורט ובפרט לשירן הרצברג ש"טס" איתי וצילם את ערד סדום מקוקפיט ההונדה שלו
ואחרונים חביבים, לדלק מוטורס שבאמת ראויים לשבח על היחס המעולה ומקצוענות

תעודת זהות

ב.מ.וו 800F GS אדוונצ'ר

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ 
דרגת זיהום אויר: 4 
מחיר 2014: 116,307 ש"ח
לפי מחירון 01/14 
דרגת רישיון: A
המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ. 

נתונים טכניים

מנוע: 2 צילינדרים בשורה, 798 סמ"ק, ארבע פעימות, ארבעה שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, עוקה יבשה, מקורר מים
הספק מרבי:  85 כ"ס ב-7500 סל"ד
מומנט מרבי: 8.4 קג"מ ב-5750 סל"ד
גיר: תיבת 6 הילוכים
הנעה: שרשרת O-RING
שלדה: מסבך צינורות ברזל (טרליס), מנוע גורם נושא עומס
צריכת דלק: 4.3 ליטר ל-100 ק"מ במהירות 90 קמ"ש
בלמים: קדמי: דיסקים כפולים צפים, שני פיסטונים, 300 מ"מ. אחורי: דיסק בודד צף, פיסטון אחד, 265 מ"מ.

צמיגים: קדמי: 90/90-21, אחורי: 150/70-17.
גלגלי שפיצים עם פנימיות.
גובה מושב: 889 מ"מ סטנדרט, 861 מ"מ במצב לכסא נמוך (אביזר מיוחד)
 
משקל: 229 ק"ג רטוב
מיכל דלק: אחורי, 24 ליטר

אבזור:
ידיות מחוממות, פנסי ערפל,
שני מצבי הפעלה: כביש ואנדורו
בטיחות: מערכת ABS ניתנת לביטול, בקרת החלקה ASC ניתנת לביטול, רגלית מרכזית.
מערכת ESA – מתלים סמי אקטיביים מתכווננים אלקטרונית.

מדידות

 צריכת דלק ממוצעת, עם מצערת לא רגועה לאורך 700 ק"מ: 17 ק"מ לליטר
 (5.88 ליטר ל-100 ק"מ)

עלויות טיפולים
 ק"מ                  עלות הטיפול
1,000 ק"מ        864 ש"ח
10,000 ק"מ     864 ש"ח
20,000 ק"מ     1,726 ש"ח
30,000 ק"מ     1,016 ש"ח
40,000 ק"מ     1,918 ש"ח

מדובר באופנוע אדוונצ'ר משובח, וורסטילי להפליא. איכות הגימור לעילא ועילא, בלמי הברמבו נהדרים והמתלים איכותיים. הוא עושה הכל בצורה טובה מאוד ובנוי כמו כלי עבודה. זה לא סתם צעצוע יקר.
                                                                                                                
 מה שהפתיע אותי לטובה זה המנוע. לא ציפיתי שטווין מקבילי יכול לייצר כל כך הרבה פאן. זה לא כוח אלים שמצמיד את העיניים לאחורי המוח, אבל המון מומנט זמין בכל רגע.
                                       

עוד באותו נושא:

ב.מ.וו F 800 GS

ב.מ.וו RT1200

ב.מ.וו. S1000R

28 תגובות ל שבת של חו"ל עם ב.מ.וו 800F GS אדוונצ'ר (מבחן דרכים)

  1. רק הוא נראה טיפה גאמוס כזה מפה, נהנתי מהכתבה ומהחוויות מהדרך

  2. בניגוד לשורה התחתונה האחרונה לא הייתי מטייל איתו סביב העולם, מעדיף אופנוע יפני שאהיה עם ראש שקט לגמרי

  3. פעמיים לקחתי אותו לנסיעות מבחן, בפעם הראשונה את הדגם הרגיל ולאחר מכן את האדוונצ'ר. מ-5000 סל"ד האופנוע הזה מווברץ יותר מהג'אווה 350 עליה עשיתי רשיון לפני 22 שנה.
    עד 5000 מסל"ד מנוע די חלק אבל שם ומשם-זוועה

  4. אתה כותב בשפה של רוכבי BMW. קורא ממוצע שלא מכיר את דגמי BMW לא יודע מזה GSA (יענו GS Adventure) וגם סדר האותיות שאתה משתמש בו הוא לא נכון.
    F זו סדרת הטווין המקביליים, דהיינו F800GS Adventure – זה האופנוע שרכבת עליו.
    סדרת הR היא סדרת מנועי הבוקסר, R1200GS לצורך העניין.

  5. שלום לך

    אני מדווח רק מה שאני רואה שומע ומרגיש, אני לא דופק חשבון לאף אחד, אבל באמת אף אחד. אם זה היה אופנוע רע, היית יודע.

    קיבלתי את האופנוע מבמוו עם 9000 ק"מ וישירות אחרי טיפול.
    יכול מאוד להיות שהאופנוע שרכבת עליו היה לא מחוזק או מטופל כראוי. אין לי מושג, אבל אני מאמין לך.

    רכבתי על ג'אווה 350 וכאמור לעיל גם על MZ 301. האמן לי ידידי, ויברציות לא זרות לי.

    להפתעתי הרבה לא היו שום ויברציות משמעותיות. גם לא ליד מנתק הצתה.

  6. בולענים הם בורות או חללים תת-קרקעיים גדולים מאוד שנוצרים כתוצאה מירידת מפלס מי ים המלח.
    הם יכולים להפער (כלומר להפתח) באדמה או בכביש בפתאומיות ולבלוע במיידיות כל מה שמעליהם אל תוך עומק הבור, כולל אופנוענים… דרך לא נעימה לגמור את החיים.

  7. הבימר שבחנתי יותר יפני מיפני. הדבר היחיד שהרגיש גרמני הוא הסמל הכחול-לבן.

    ראשית אופנוע אדוונצ'ר להגדרתי, הבלתי קובעת בעליל, הוא כזה שיכול להתמודד עם כבישים מהירים, ספורטיבי וחזק בפניות, וגם אוכל שטח. הוא גם צריך להיות בעל טווח נסיעה ארוך.

    איזה אופנוע אדוונצ'ר יפני יש בדיוק היום להקיף את העולם במסלול ה*כולל שטח משמעותי*?
    לסוזוקי אין שום דבר, הוי-סטרום 650 אחלה אופנוע אבל לדרום אמריקה הארד קור שטח זה לא מתאים
    ה-1000 זה אופנוע כביש
    ימהאה מציעים מפלץ 1200 ששוקל כמו נגמש. ה-660 סינגל נופל תחת דו"ש.
    קוואסקי – KLR זה יותר דו"ש מאדוונצ'ר. אפשר להקיף איתו את העולם בוודאי, אבל הוא נוסע לאט ומעצבן בכבישים מהירים ולא ספורטיבי בכלל.
    הונדה בכלל נטשו את השוק. אולי יעשו מהלך תיקון עם האפריקה טווין 1000, שמדובר עליו רבות. או אז כאשר ייצא, אם בכלל, יהיה מתחרה ישיר לבימר.
    בינתיים יפן הלכה לישון ומשקיעה מעט מדי ואילו אירופה מובילה בגאון – במוו, קטמ, טריומף הבריטית וגם רוטקס מאחורי הקלעים.

  8. אני לא מבין גדול. רק רוצה לציין שאני רוכב על אופנוע יפני(ולא אציין מאיזו חברה הוא)
    פעם אחת לקחתי את הBMW לרכיבת מבחן. החזרתי אותו כעשאני יודע שלא אקנה אותו בטוח.
    אני משווה את ה-BMW להרלי.
    החברה קונים הרלי בשביל הפוזה והקעקועים . האופנוע זבל בן זבל.
    ככה גם כאן האופנוע מלא וויברציות, רעידות מהמנוע ברמה שלא נעים לרכב בסלד מעל 3500 סל"ד.
    בקיצור אם אתה רוצה לרכב במהירות של מעל 120 קמ"ש אתה חייב לבקר אצל רופא השיניים שיחזק לך א כל הסתימות.
    ד"א להרליסטים יש רופא שנותן מחירים מיוחדים לכל המסכנים שסובלים את ההרלי.. יתן בטח גם לך.
    יאללה אופנועים יפניים.

  9. אתה הזוי, אולי הארלי מקפיץ לך את הביצים בתנועה ואז הראש שלך לא חושב ישר, האם רכבת איתו בכבישים טובים? לא בין השברים של יגאל אלון לאיילון סיבוב בבת ים וחזרה

  10. הלו אדון בוחן נכבד.
    כביש סדום ערד הוא לא כביש ידוע לשמצה אלא קיימים או היו מספר רוכבים ז"ל ידועים לשמצה.
    אל תכפיש את הכביש היחידי בישראל שניתן לרכב בו ספורטיבי.
    למרות גלגל 21 ההיגוי היה מצויין?????
    ע"פ הבנתך גלגל קטן יותר מגיב טוב יותר לפיתולים?

  11. גם אני עשיתי נסיעת מבחן, האופנוע משפריץ איכות ועושה הכל "בסדר", במהירות גבוהה מווברץ. יחד עם זאת לא מרגש ולא מצטיין בכלום. לא הייתי קונה כזה אופנוע ואם כבר אז את הדגם הרגיל שהוא יותר זול וגם שוקל פחות.

  12. אאמן לי אני לא הזוי.
    לא רכבתי על הרלי. האמת שהספיק לי לשבת על הרלי של חבר קרוב קרוב שלי שמתהדר בקעקועים (יפים חייב לציין) ורק נתתי קצת גז על מנת להרגיש את כל השרירים בגוף זזים ונשבע שגם את הסתימות בשיניים.
    מידיעה אישית שבארה"ב החברה שיש ברשום הרלי משמש אותם רק לנסיעה לפאב השכונתי ולמפגשי הרלי גדולים. כשהם באמת רוצים לצאת לטויל אופנועים אמיתי הם לוקחים את האופנוע היפני שלהם.
    וללא כל קשר להרלי שזו אופנה בפני עצמה ועם אופנה שמצליחה לא מתווכחים. בBMW לא אופנוע נעים.
    הוא אופנוע מלא וויברציות, לא נעים לרכיבה מהירה. אומנם יש לו מומנט מלמטה אבל בסלד של כ- 3 וחצי הוא ממש מרגיש לא נוח ולא נעים ברכיבה. המנוע ממש מווברץ.
    אין לי שום דבר נגד אף אחד מהכלים . פשוט חושב שהיפנים טובים ונעימים יותר ברכיבה ואני עדיין לא נכנס לאמינות שבטח לא טובהנ בהרלי וגם בBMW שווה כבר לתחת.
    אז עדיין ממליץ לכולם רק יפני.
    כשהשאר יגדלו וילמדו לעשות אופנועים איכותיים נקנה אותם. בנתיים BMW זה רק ברכב.

  13. אני בטוח שאתה בטח מחזיק מעצמך הרוכב הטוב בהיסטוריה וזה יפה מאוד,רק תתבייש לך לרשום על רוכבים שקיפחו את חייהם בכביש הזה רוכבים ידועים לשימצה אני בטוח שאם הם היו תותחים כמוך הם בטח עוד היו בחיים…תתבייש!

  14. תודה על הפרגון, מצרך נדיר במחוזותינו. כן הוי-סטרום שלי ישודרג כנראה ב-2015. לא ברור למה, אני מחכה לראות את שתי תצוגות הסתיו ואז להחליט. זו דילמה, לאו דווקא כספית.

  15. לפי התיאורים שלכם, רכבתם על אופנועים שבורים לחלוטין של המשטרה או משהו בסגנון. ב.מ.וו נוסעים חלק כמו קטר, מה800, ה1000 ועד ה1200. אם הייתם רוכבים על ב.מ.וו לא הייתם מצליחים לחזור ליפני המשעמם שלכם, זה פשוט בלתי אפשרי. רכבתי בעבר על יפניים אך נסיעת מבחן אחת הבהירה לי חד משמעית שאני מבזבז את זמני וכספי על מוצרים חסרי נשמה ומשעממים עד מוות. כאמור, אחרי הב.מ.וו הרביעי שלי, אין נסיעה שאני לא מחכה לה בקוצר רוח (גם אם זה רק לעבודה). אין נסיעה שאני לא מאריך. פשוט אין לכם מושג על מה אתם מדברים. לא סתם ב.מ.וו הוא האופנוע הכי נמכר בעולם מנפחי 700 סמ"ק ומעלה.

  16. כן רכבתי על במוו חדש של החברה וגם בעברי הונדות וסזוקי, כן הוא מווברץ. אולי מההרגל אתה לא מרגיש. תעלה על קרוסטורר תראה מה אני מדבר – שקט לעומת פעילות/רעש

  17. כמו שכתבתי, באתי מיפניים, אני יודע מזה יפניים. אחרי שהייתי שנתיים עם ב.מ.וו, ניסיתי לחזור ליפניים ואז הבנתי כמה גדול הפער…
    הבעיה עם הקרוסטרור היא שהוא בעצמו לא הבין איזה מן אופנוע הוא. VFR מוגבה ששוקל 150 ק"ג והונדה עוד מנסים להגדיר אותו דו"ש, משם הוא רחוק שנות אור. שלא נדבר על זה שהונדה תקועים עם מלאים של קרוסטורר.
    כשאני חושב על זה, רק הסופר טנרה הוא המתחרה היחיד מארץ השמש העולה וכולם יודעים מה הוא שווה…

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל