fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
סטפן
MV קוביה
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

אותה הגברת בשינוי אדרת: אפריליה SR MAX 300ie

אותה הגברת בשינוי אדרת: אפריליה SR MAX 300ie

טל סולומון

צילום: אריק רוזנבלום

אמנם, במשך השנים המותג האיטלקי אפריליה הפך להיות מזוהה יותר דווקא עם אופנועים ספורטיביים. למרות זאת בקונצרן פיאג'ו החליטו בשנים האחרונות למתג תחת השם אפריליה גם את הקטנועים הספורטיביים שמותגו עד אז תחת ג'ילרה – מותג ותיק נוסף, של הקונצרן האיטלקי. הם עשו זאת עם הג'ילרה GP 800 שהחליף מעטפת ושם, לאפריליה SRV, לאחר מכן הגיע תורו של הג'ילרה נקסוס 300 ונקסוס 125. 
כדי להבין את המהלך הזה צריך להביט מעט אחורה אל ההיסטוריה. מאז ומתמיד אפריליה היה יצרן שמזוהה עם ביצועי קצה ותחרותיות. בתחילת דרכו של היצרן הקטן התמחה דווקא בייצור קטנועים קטני נפח, אך במשך השנים השקיע רבות בתחום מרוצי האופנועים. תחת המותג הזה גדלו דורות שלמים של רוכבים מדהימים שזכו באליפויות רבות בקטגוריות הקטנות של מרוצי הגרנד פרי, ביניהם: ולנטינו רוסי, מקס ביאג'י, חורחה לורנזו ולוריס קפירוסי. הגלובליזציה עשתה את שלה ואפריליה נרכשה בשנת 2004 על ידי קונצרן הדו-גלגלי הגדול ביותר באיטליה – פיאג'ו. תקציבי הענק שהוקצו בעבור המותג הסקסי הובילו לפיתוח הסופרבייק המדהים RSV4 שעל אוכפו זכה מקס ביאג'י בשתי אליפויות סופרבייק בשנים 2010 ו-2012. באותו זמן השם ג'ילרה החל לאבד מהזוהר שלו. כדי להחיות את המותג הגווע גייסו צוות השיווק של פיאג'ו-ג'ילרה כפרזנטור את מרקו סימונצ'לי, רוכב גרנד פרי צעיר ונמרץ שהתאים מאוד לרוח המותג עם הרעב שלו לנצחונות. ב-23 באוקטובר מצא סימונצ'לי את מותו על מסלול המרוצים בתאונה טראגית. מספרי המכירות של ג'ילרה המשיכו לצנוח והובילו את פיאג'ו למהלך של מיתוג מחדש עבור קטנועי ג'ילרה והשם הנוצץ של אפריליה התאים לכך בדיוק. 

השורה התחתונה ***½
ה-SR MAX 300 הוא קטנוע ספורט-תיור מבית פיאג'ו אפריליה. הרוכבים הוותיקים שביניכם יזהו אותו כג'ילרה נקסוס 300 ובגלגולו הקודם הוא אכן נקרא כך. כדי לחסוך עלויות ולקדם מכירות' קונצרן הענק האיטלקי שינה את שמו ואת עורו ומיתג אותו תחת אפריליה המזוהה עם מרוצי אופנועים , תהילה וזוהר. באמתחתי שעות רכיבה רבות על גבי הנקסוס ואני מודה – כמו שאהבתי אותו אז כך אני אוהב אותו גם היום, למרות שלא התחדש בו דבר. יש לו יכולות ספורטיביות והוא יספק לכם רכיבות מהנות בתוך העיר ומחוצה לה. הציון הנמוך יחסית ניתן מכיוון שלאחר הרכיבה שלי עליו הבנתי שזאת בדיוק אותה הגברת. פיאג'ו מתייחסים אליו כקטנוע חדש לחלוטין וגם תמחרו אותו בהתאם (הושק באירופה בסוף 2011). אם אתם בתחילת הדרך ורכבתם רק על קטנוע 125 סמ"ק בעבר – מצפה לכם חוויה מרגשת ומסעירה. אם יצא לכם לרכוב על נקסוס 300 בעבר לא תמצאו כאן שום דבר חדש. מכל מקום אין ספק שהוא "חתיך" ובעל מקדם פוזה גבוה בתוך שוק של קטנועי מנהלים משעממים. 

מנוע וביצועים ***½
מנוע QUASAR הטוב והמוכר של פיאג'ו. סינגל בנפח 278 סמ"ק מקורר מים. מפיק 21.7 כ"ס. מצד אחד הוא מאוד גמיש ומאוד נח לעבוד איתו במהירויות הנמוכות, במהירויות שיוט וגם בתאוצות ביניים. מצד שני, אם הכלי ממותג כספורטיבי הייתי מצפה מפיאג'ו/אפריליה לקצת מעבר ולשדרג את המנוע. ביציאה מהמקום המנוע מעט משתהה נוכח גודלו ומשקלו של הקטנוע ולא תקבלו כאן תחושה של דחיפה חזקה קדימה. לעומת זאת ברגע שעוברים את ה-40 קמ"ש, המנוע מתעורר וידחף אתכם קדימה עד מהירות מרבית של קצת יותר מ-140 קמ"ש. 
נוחות והתנהגות ****
ה-SR MAX הנו קטנוע ספורטיבי וכך צריך להתייחס אליו. אל תצפו שהוא יהיה נוח כמו קטנוע מנהלים. בשל כך תנוחת הישיבה עליו מעט נוטה קדימה וכידון רחב מבליט את המרפקים החוצה. בדומה מאוד לתנוחת רכיבה על אופנוע, גם כאן מתקבלת אצל הרוכב תחושה של מעל הגלגל הקדמי. תנוחה זו אמנם אינה "כורסאתית" והיא מאפשרת לרוכב להיות דרוך כל הזמן ולראות היטב את הנעשה מלפנים. מיכל הדלק בעל נפח מכובד (15.5 ליטר) ממוקם בתוך השדרה המרכזית של השלדה (עריסה כפולה) בין רגלי הרוכב. למעשה יחד עם גובה המושב (815 מ"מ) הוא תורם מאוד למרכז מאסה גבוה שמאפשר שליטה נהדרת בקטנוע. למרות גודלו, ה-SR MAX נהנה מתכנון נכון שמאפשר לשלוט בו בקלילות, גם תחת עומס ובמהירויות פנייה גבוהות – כראוי לקטנוע ספורטיבי. על הנייר מערכת הבלימה מציגה נתונים נכבדים עם דיסק קדמי בקוטר 240 מ"מ וקאליפר בעל צמד בוכנות. מאחור ה-MAX מתהדר גם כן בבלם דיסק בקוטר 220 מ"מ. זה נשמע מאוד מבטיח, אך בפועל זה עובד קצת פחות טוב. אם תרצו לבלום בצורה מהירה ונושכת באמצעות הבלם הקדמי נכונה לכם אכזבה. לעומת זאת, קצת עזרה מהבלם האחורי פותרת את הבעיה ואם תשתמשו בשניהם תקבלו עצירה מהירה והחלטית. 

ביום-יום ***
כפי שכבר אמרתי בסעיפים הקודמים – חברו יחד תמסורת חלקה, מנוע גמיש ותכנון נכון, והנה לכם קטנוע שאפשר להתנהל איתו בקלילות בסביבה עירונית. המתלים מספקים שיכוך טוב אך נוקשה. מי שאוהב רכיבה ספורטיבית ירוויח מכך יציבות ודיוק בפניות תחת עומס. גם במעברים מעל מהמורות וכביש משובש הקטנוע יישאר יציב ונוקשה ואפשר להתגבר עליהם בקלילות. כאשר משתחלים עם ה-MAX בתנועה עומדת גודלו בא לידי ביטוי ויהיה כרוך בתכנון והורדת הרגליים אל האספלט. אף אחד לא רוצה להפעיל ביטוח צד שלישי. כשהתנועה מתרווחת ה-SR מתעורר לחיים. ביציאה לדרך המהירה מיגון הרוח עושה עבודה טובה עד מהירות של כ-110 קמ"ש. אם אתם מתנהלים הרבה מחוץ לעיר כדאי להשתמש במצב הגובה השלישי של המשקף, דבר שהופך את שני המצבים הראשונים למיותרים בעיניי. המנוע הנעים יסחב אתכם עד למהירות 140 קמ"ש (על לוח השעונים) ומשם תצטרכו ירידה או רוח גבית כדי להאיץ עוד 5-6 קמ"ש. מיכל הדלק הגדול כאמור מספק טווח רכיבה מרשים מאוד של כ-270 ק"מ (!) מה שמאפשר לו לשמש גם לרכיבות תיור. צריכת הדלק מעט גבוהה ביחס לקטנוע ועומדת על כ-18 ק"מ לליטר. חשוב לקחת בחשבון שסחטתי ממנו את המיץ. מודה ומתוודה. היצרנית מצהירה על צריכת דלק של 22.5 ק"מ לליטר וזה בהחלט הגיוני ועדין הרבה ביחס לקטנוע. 

מחיר ***
בסעיף זה עלי להודות שהייתי מאוד מאוכזב, יותר מצד פיאג'ו/אפריליה שתמחרו את הקטנוע ב-3,900 ליש"ט (נכון לשנת 2011, אז החל שיווקו באנגליה). בתרגום לעברית זה יוצא כ-23,000 שקלים. בארץ תמחרו את הקטנוע ב-30,000 שקלים. בשורה התחתונה – היבואנית עופר-אבניר רכשה קטנוע שמחירו גבוה מראש והמיסוי בישראל הפך אותו לגבוה עוד יותר. אמנם זהו מחיר תחרותי בהשוואה לקטנועי 300 סמ"ק מקבילים, אך ביצועיו קרובים יותר לאלו של קטנועי 250 סמ"ק. הביקורת כאמור כלפי פיאג'ו – אם כבר בחרתם למחזר קטנוע ולהפחית עלויות, תנו לכך לבוא לידי ביטוי במחיר. 

תעודת זהות

אפריליה SR MAX 300 
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
דרגת זיהום אויר: 3
מחיר 2014: 30,000 
לפי מחירון 01/14
דרגת רישיון: A1
המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ.

נתונים טכניים

אורך: 211 ס"מ
גובה: 143 ס"מ
משקל: 174 ק"ג
סוג מנוע: צילינדר בודד, 4 פעימות, 4 שסתומים
נפח מנוע: 278 סמ"ק
קיבולת דלק: 15 ליטר
הזנת דלק: מערכת הזרקה אלקטרונית
בלם קדמי: הדראולי דיסק בקוטר 260 מ"מ
בלם אחורי: הדראולי דיסק בקוטר 240 מ"מ
צמיגים קדמיים: 120/70-15
צמיגים אחוריים: 140/60-14

מדידות

צריכת דלק:
– 22.5 ק"מ לליטר(יצרן)
– 18 ק"מ לליטר בתנאי מבחן

מחירון טיפולים (עבודה וחלפים):
(כל המחירים כוללים מע"מ ונכונים ליום פרסום המבחן)
טיפול           עלות
1,000       447 ש"ח
5,000       45 ש"ח  (בדיקה כללית +בדיקת שמן מנוע + בדיקת בלמים לפי צורך)
10,000     1,653 ש"ח   
15,000     45 ש"ח  (בדיקה כללית +בדיקת שמן מנוע + בדיקת בלמים לפי צורך)
20,000     1,653 ש"ח

באמתחתי שעות רכיבה רבות על גבי הנקסוס ואני מודה – כמו שאהבתי אותו אז כך אני אוהב אותו גם היום, למרות שלא התחדש בו דבר. יש לו יכולות ספורטיביות והוא יספק לכם רכיבות מהנות בתוך העיר ומחוצה לה.
                                                                                                                
 כאשר משתחלים עם ה-MAX בתנועה עומדת גודלו בא לידי ביטוי ויהיה כרוך בתכנון והורדת הרגליים אל האספלט. אף אחד לא רוצה להפעיל ביטוח צד שלישי. כשהתנועה מתרווחת ה-SR מתעורר לחיים. ביציאה לדרך המהירה מיגון הרוח עושה עבודה טובה עד מהירות של כ-110 קמ"ש. אם אתם מתנהלים הרבה מחוץ לעיר כדאי להשתמש במצב הגובה השלישי של המשקף, דבר שהופך את שני המצבים הראשונים למיותרים בעיניי.
                                       

עוד באותו הנושא:

אפריליה SRV850 – מבחן בוידאו

13 תגובות ל אותה הגברת בשינוי אדרת: אפריליה SR MAX 300ie

  1. אני תומך בדעה של טל סלמון שהמחיר צריך להיות מעט זול יותר והכלי נראה פפצה ויכול להתברג יפה בנוף.

  2. זה לא יפוצץ את המנוע לאורך זמן?
    מה לגבי האמינות לאורך זמן? יש כבר נתונים?
    נראה קטנוע זריז, כיפי אבל המשקף גדול מידי לטעמי.

  3. אך מדוע? מדוע לעזאזל מחיר של טיפול עשרת אלפים לקטנוע עם נפח מנוע של שקית שוקו , מגיע לסכום טיפול של רכב יוקרתי ???

  4. לפי מה שאני רואה בעלויות טיפולים שפעם ברווח של 10 אלף קמ משלמים 45 ש"ח, אני יכולתי משנת 2012 עם סאניאנג ג'וימקס 300 לקנות את הקטנוע הזה רק מלהכנס למוסך ולעלויות טיפולים ופה ושם תיקונים שעלו לי ים כסף.

  5. חשוב לי להיות עם הרגלים על הקרקע, היום על מיו שדי גמר את הסוס שלו, רשיון A1, מחפש משהו שם יראה טוב לא רק יסחוב. תודה.

  6. האם לדעתכם הוא מתאים למחיר שדורשים עליו וכן מה אתם יודעים על האמינות שלו?

  7. הכתבה כתובה מעולה, אבל נהייתי כבר עצלן לקרוא…
    איפה הוידאוים שלכם?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל