מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
KTM MENU
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
שרקו
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
KTM שמאל
סטומפ
1 על 1
אוגוסטה קוביה הכי עליון
לרט
רוית דדוש עליון
אופנוסנטר קוביה שמאל
לרט
שוברט
אינדיאן קוביה שמאל
מתלה לקסדה
HJC
הארלי שמאל
ברקום שמאל

האלף בטא של האופנועים

האלף בטא של האופנועים

צילום: אריק רוזנבלום

עורך: גיא בן ברק         בוחנים: סטפן אבנדיצ'י וגלעד בן זקן

כאשר זה מגיע ליצרני אופנועים האיכות אינה תלויה בגודל, במיוחד כשזה מגיע לשטח. הנה, גם בצל הענק האוסטרי ק.ט.מ שממשיך לצמוח עם סיפוח מותגים אובססיבי היצרנים האירופים הקטנים, שרקו, גאס גאס, מונטסה, בטא מגיעים להישגים נאים, אם זה בראלי דקאר או באנדורו וכמובן בטריאל, החזקה המסורתית שלהם. ציבור רוכבי השטח הישראלי נהנה בשנים האחרונות מיבוא סדיר של גאס גאס ושרקו – כעת מצטרף יצרן אנדורו קטן אך איכותי נוסף, בטא ביבוא ד.ל.ב. בטא אמנם נראתה בישראל בעבר, קצת אופנועים קטנים בשנות השמונים של המאה הקודמת ומאוחר יותר קצת קטנועים, כך שלמעשה כעת מתחיל יבוא בטא מדף חלק.

בטא המייצרת אופנועים מאז 1948, התקדמה מאז 2009 גם לייצור של מנועיה ובשנה האחרונה עם יציאתה של הוסקוורנה לשדות זרים נותרה יצרנית איטלקית גאה כמעט יחידה. בטא נהנית מזה חמש שנים מעושר דגמי אנדורו, שתיים וארבע פעימות, ומגיעה להישגים לא רעים באליפות האנדורו העולמית.

אולם מי שיבקש לרכוש את אחד מהדגמים התחרותיים של בטא ביבוא החדש לישראל יצטרך מן הסתם להזמין במיוחד שכן מה שד.ל.ב מייבאת בשלב זה הוא שלושה דגמים מההיצע הלא תחרותי של בטא: Alp 4.0, דו"ש עם מנוע הסוזוקי DR350, ושני 125, אחד בגרסת דו"ש (Enduro RE 125) ואחד בגרסת סופרמוטו (RR 125 Supermotard).. קהל היעד ברור, רוכבים צעירים, מתחילים, אבל לא רק שכן בלחץ הכלכלי הנוכחי הבטות הללו יכולות לתת בעלויות קניה ואחזקה יחסית נמוכות פיתרון גם לרוכבים וותיקים עם שימושיות ביום יום ולא מעט כיף בסוף השבוע כול עוד זוכרים שמדובר בדו"ש.

פגשנו כאן להתרשמות קצרה את שלושת הדגמים, קצת עירוני וקצת שבילים במצפה מודיעין ולהלן ההתרשמות.

אופנועי בטא פשוט נראים טוב ונראים נכון להרבה רוכבים, המנועים ללא פרצי כוח אך להפתעתנו כל עוד שומרים על הילוך נכון ה-125 הללו יכולים לרוץ בסינגלים בקצב סביר, האנדורו נהנה מגלגלי אנדורו של ממש עם "21 קדמי ו-"18 אחורי ועם משקל זעום של 102 קילו אפשר לעבור איתו במקומות די מפתיעים. עם זאת בשטח בוצי או בשטח חול קצת עמוק עדיף שלא להיכנס כי המנועים פשוט שלא יצליחו לסחוב, מאידך כאשר הקרקע מוצקה הכוח יורד לאדמה והאופנוע מתקדם נפלא, אף עם דרדרת אבנים קטנה האופנועים יכולים להסתדר יופי.

ברכיבת השבילים המשעשעת הזו אפילו אהבנו יותר את הסופרמוטו. הוא מרגיש מעט נמוך יותר עם גלגלי "17 וההיגוי טוב יותר לא רק באספלט, המתלים רכים וסופגים, תורמים מאוד לנוחות הן על האספלט ומחוצה לו ואף עליית מספר מדרגות לא יורגשו בכידון ובמושב האופנוע, כאילו סתם עלית אלכסון. הם מתאימים למה שהם, בסיסיים, לכן דרופים קטנים ביותר יסגרו אותם, לכן עדיף לא לשבור את האופנוע בקפיצות כי הוא לא שם. מבחינת תמחור, הסופרמוטו עולה 26,950 שקל והדו"ש 25,900 שקל, טיפה זול יותר ממתחרה מוכר כמו ימאהה WR125.

ה-ALP350 עם מנוע הסוזוקי DR המוכר ישמש כאופנוע דו-שימושי בסיסי ויעיל, תחזוקה זולה ומוכרת, מכלולים בסיסיים, הן לכביש והן לשטח לכל יום ויום. אם ה-125 הם קלאסיים למי שזה מקרוב הוציאו רישיון, הרי שהאלפ 4.0 יכול לספק מענה טוב גם לשימושי יום יום, גם לרכיבת שטח מתונה – וגם לטיול סוף שבוע עם כמה הפסקות בדרך. הבעיה שלנו עם ה-4.0 היא המחיר שלו, 50,000 שקל לאופנוע כזה הם קצת הרבה יותר מדי.

תעודת זהות

RR125 אנדורו
דרגת רישוי: A2
אחריות: שנה ללא הגבלת ק"מ
מחיר: 22,900 ₪ כולל מע"מ בתוספת אגרת רישוי 161 ₪.
RR125 סופרמוטארד
דרגת רישוי: A2
אחריות: שנה ללא הגבלת ק"מ
מחיר: 23,900 ₪ כולל מע"מ בתוספת אגרת רישוי  161 ₪.
ALP 4 – 350 CC
דרגת רישוי: A1
אחריות: שנה ללא הגבלת ק"מ
מחיר: 45,900 ₪ כולל מע"מ בתוספת אגרת רישוי 301 ₪.

נתונים טכניים

RR125 אנדורו
מנוע:  צילינדר יחיד, 4 פעימות, 4 שסתומים, מקורר אוויר
נפח: 124.6 סמ"ק, 
הילוכים: 5
משקל רטוב: 102 ק"ג
בסיס גלגלים: 1,370 מ"מ
בלם קדמי: דיסק יחיד בקוטר 260 מ"מ
בלם אחורי: דיסק יחיד בקוטר 220 מ"מ
נפח מיכל דלק: 6.5 ליטרים
גובה מושב: 890 מ"מ
מרווח גחון: 292 מ"מ
RR125 סופרמוטארד
מנוע:  צילינדר יחיד, 4 פעימות, 4 שסתומים, מקורר אוויר
נפח: 124.6 סמ"ק, 
הילוכים: 6
משקל רטוב: 102 ק"ג
בסיס גלגלים: 1,420 מ"מ
בלם קדמי: דיסק יחיד בקוטר 300 מ"מ
בלם אחורי: דיסק יחיד בקוטר 220 מ"מ
נפח מיכל דלק: 7.3 ליטרים
גובה מושב: 900 מ"מ
ALP 4 – 350 CC
מנוע:  צילינדר יחיד, 4 פעימות, 4 שסתומים, מקורר אוויר
נפח: 349 סמ"ק, 
הילוכים: 5
משקל רטוב: 133 ק"ג
קוטר גלגל: קדמי 21' אחורי 18'
בסיס גלגלים: 1,444 מ"מ
בלם קדמי: דיסק יחיד בקוטר 260 מ"מ
בלם אחורי: דיסק יחיד בקוטר 220 מ"מ
נפח מיכל דלק: 10.5 ליטרים
גובה מושב: 863 מ"מ
מרווח גחון: 275 מ"מ

12 תגובות ל האלף בטא של האופנועים

  1. בטה 125 או wr ימאהה 125יתרונות וחסרונות ..תודה מראש מאיר

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל