מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
KTM MENU
שרקו
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
תמוז
1 על 1
לרט
KTM עליון קוביה
פרפקט קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטומפ
רוית דדוש עליון
KTM שמאל
רפידו
מתלה לקסדה
HJC
ברקום שמאל
הארלי שמאל
אינדיאן קוביה שמאל

השוואתי דוקאטי מונסטר 1200S/ק.ט.מ סופרדיוק 1290R

השוואתי דוקאטי מונסטר 1200S/ק.ט.מ סופרדיוק 1290R

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

אתר האינטרנט האמריקני המצוין מוטורסייקל יואסאיי www.motorcycle-usa.com
מפרסם מבחן מסקרן שערך בין שני הטווינס עירום החדשים ל-2014 ובגרסאותיהם היותר יקרות וחמות. דוקאטי מונסטר 1200S מול ק.ט.מ סופרדיוק 1290R.

אין טעם להכביר מילים או לתרגם את הבוחנים האמריקנים מאחר ומדובר בתחושות – לחלופין ניתן למספרים לדבר. הטבלאות המופיעות מלמדות היטב על האופנועים, הק.ט.מ ממש כפי שיוצריו בקשו להציגו הוא חיה רעה מבחינת כוח מנוע, חזק מהדוקאטי ב-1 קג"מ ו-22 כ"ס, ועם 150 כוח סוס אמיתיים בגלגל הטווין הזה נותן פייט לסופרבייקס ליטר יפנים ארבע-צילינדריים מתוצרת הונדה… בעוד משקלו של הק.ט.מ רק קילו יותר מהאדום הוא כאמור חזק בהרבה, זה מסביר את נצחונו של הכתום במדידות התאוצה.

גם בתחום המתלים והתנהגות הכביש מנצח הק.ט.מ – למעט בתחום הבלמים שם לא רק שהדוקאטי מנצח, הק.ט.מ סופג ביקורת חריגה.

בשורה התחתונה מנצח הק.ט.מ חד משמעית את הדוקאטי מונסטר, למרןת שהבולונזי מוגדר כמונסטר הטוב ביותר ב-21 שנות הדגם ומחירו של הק.ט.מ גבוה בכ-5%. הדוקאטי זוכה למחמאות כדגם היותר שימושי וידידותי (הלו זה דוקאטי??) בעוד הק.ט.מ אמנם אופנוע טוב יותר אולם מחייב רוכב הרבה יותר מקצועי, במיוחד כשמערכות האלקטרוניקה באופנוע האוסטרי אינן מגבות את מחדלי הרוכב כפי שעושות מערכות האלקטרוניקה של הדוקאטי מונסטר.

דוקאטי 1200S חיובי/שלילי ק.ט.מ 1290R חיובי/שלילי
חלק, ידידותי, מנוע עתיר מומנט
אלקטרוניקה עוזרת מאוד
בלימה טובה
לוח שעונים קשה לקריאה
יותר מדי פלסטיק באזור המנוע
צליל אנמי
המון מומנט
מתלים מצוינים
צליל מעולה
מרגיש כבד
כיוון אלקטרוניקה מוגבל
בלמים פחות טובים

תעודת זהות

דוקאטי מונסטר 1200S
מול
ק.ט.מ סופרדיוק 1290R

נתונים טכניים

מומנט מרבי/סל"ד
דוקאטי 8.2 קג"מ/7,500
ק.ט.מ 9.2 קג"מ/8,100

הספק מרבי/סל"ד (בגלגל)
דוקאטי 128.3 כ"ס/8,600
ק.ט.מ 150 כ"ס/9,200

מדידות

תאוצה 0 ל-400 מטר
דוקאטי 11.3 שנ'
ק.ט.מ 10.86

תאוצה 0 ל-100 קמ"ש
דוקאטי 3.66 שנ'
ק.ט.מ 3.47

בלימה 100 ל-0 קמ"ש (עם ABS)
דוקאטי 37 מטר
ק.ט.מ 42.3 מטר

צריכת דלק
דוקאטי 15 ק"מ לליטר
ק.ט.מ 14.6 ק"מ לליטר

משקל רטוב
דוקאטי 211 קילו
ק.ט.מ 212 קילו

גלריה

24 תגובות ל השוואתי דוקאטי מונסטר 1200S/ק.ט.מ סופרדיוק 1290R

  1. הם לקחו את האופנוע למקום רחוק וטוב. שיפרו ונתנו עבודה והוציאו אחלה כלי.
    לדעתי דוקטי ממה שאני שומע מחברים שרוכבים עליו ההוצאות גבוהות והאופנוע לא עולה בקנה אחד עם מה שחשבו שיקבלו תמורת הכסף.

  2. לוקח אותי ממקום למקום בלי כל בעיות ואין כמעט כמהו על הכביש.
    גם שאני רוכב עליו כולם מסתכלים ואל צריך אופנוע במליון דולר.

  3. להנאה מרכיבה לא צריך אופנוע ב 100000. אבל מכל זאת כשאתה רוכב על אופנוע חדיש עם התנהגות כביש טובה וכח כשנותנים גז זה קצת יותר נחמד ומעורר מאשר וירגו כל שהו.
    למרות שאני בטוח שגם אתה נהנה מהריכבה על האופנוע שלך.

  4. אני מראש יודע שאם היה פה הונדה היה מפרק גם את הדוקאטי

  5. אני מבין שהKTM ניצח, אני גם דיברתי עם היבואן וזה טרם הגיע אני ממתין לו שנה עוד שקראתי אצלכם את כל החדשות והחידושים והמערכות החכמות. האם יהיה אפשר לשפר לו את הבלמים? להבנתי ניצח את הכל מלבד לתחום הזה. תודה.

  6. ההשוואה לא מושלמת אם אין דברים מקבילים של כל החברות.
    אולי כאן הם ברמה נחותה ואו גבוהה יותר.
    אבל למה השוואה חלקית?

  7. טוב לכל המעוניינים, ציפור קטנה לחשה באזניי כי האופנוע כבר בארץ ובימים הקרובים ניתן יהיה לשזוף אותו באולם בשוקן…..

  8. שימו לב למה שכתבו בסוף.
    מרגיש כבד, כיוון אלקטרוניקה מוגבל בלמים פחות טובים. אז מי לקח?

  9. מצד אחד רשום שהקטמ אופנוע טוב יותר אבל מחייב רוכב מקצועי.
    ומה אם אני ממש לא מקצועי מתי אני "נופל,.?

  10. ואם אתה לא מספיק מיומן אז אל תקנה כזה אופנוע . נכון כמו שכתוב מחייב רוכב יותר מקצועי.
    אם אתה לא מקצועי קנה בנפח קטן יותר.

  11. ההשוואה לא במקום, מדובר בשני אופנועים שונים, בדוקאטי הבינו שאופנוע צריך להיות ידידותי ולשם המונסטר מכוון ושם הוא מנצח בגדול, אם דוקאטי היו רוצים היו נותנים 170 כ״ס אותו המנוע מהסופרבייק ההשוואה צריכה להיות לסטריטפייטר 1098 ולא למונסטר.

  12. נכון שהק.ט.מ בעל מומנט גדול יותר-אבל הוא מתקבל גם גבוה יותר -מה שמראה על אופיו הספורטיבי יותר של האופנוע. דוקאטי לא ניסו ליצור פה אופנוע ספורט בכלל.
    הק.ט.מ בעל נפח של 1301 סמ"ק לעומת הדוקאטי שנפחו נמוך מעט מ-1200 סמ"ק…יותר מ-100 סמ"ק הבדל.נכון שבנפחים כאלה זה לא הבדל גדול אבל עדיין יש הבדל.
    הדוקאטי אופנוע נייקד אמיתי. הק.ט.מ אופנוע ספורט ללא פיירינגים. תסתכלו על ההבדלים בעיצובים-הם שונים לגמרי. הק.ט.מ נראה כמו אופנוע סופר ספורט שפשוט הורידו לו את הפיירינגים לעומת האיטלקי שנראה כמו דוגמנית מדהימה.

    לא מבין מאיפה הגב"ב הביא את נתוני המומנט-הם כלל לא נכונים.

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2