מוטו מדריך. עכשיו בחנויות וכאן

קיוואי בנלי
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
פרפקט אופנועים
אבניר באנר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אפריליה
הווסקוורנה באנר שמאל
רפידו
Ad motorsport
תמוז
KTM עליון קוביה
אייפקס
לרט
פרפקט קוביה שמאל
סטפן
אופנוסנטר קוביה שמאל
לארט
ברקום קוביה שמאל
מטרו לבן – קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
כרמיאל קוביה שמאל
HJC
הארלי שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
HRP קוביה שמאל

אפריליה SRV850 – מבחן בוידאו

אפריליה SRV850 – מבחן בוידאו

עדי שרון

צלם: אריק רוזנבלום

נתחיל מהסוף: האפריליה, בידיים הנכונות, בכבישים מפותלים תביא גאווה לבעליה ועלולה בהחלט לבייש רוכבי ספורט וסופר-ספורט.
המנוע החזק שתול בשלדה חסונה. שניהם עטופים במעטפת ביטחון של בלמים ומערכות אלקטרונית (ABS, ATC) שעוד נחזור אליהם, וכל החבילה מספקת שעות של הנאה.
למגה-ספורט-נוע בלמים הכי טובים שנתקלתי בקטגוריה. יש אופנועים ספורטיביים שיכולים לקחת שיעור אצל ה-SRV בהליכות בלימה. ובהמשך תקראו מדוע.
רוצה לומר, האפריליה משייט במהירויות על-חוקיות בנינוחות מופלאה עד ההגעה ליעד מפותל, שם משוחררת חיה נסתרת שמסוגלת לנגוס בכל רצף פיתולים וליישרם במחי היגוי הפוך.

מנוע:
זו הסיבה הראשית לקיום ה-SRV. המנוע הלא שפוי שפועם מתחתיך.
שני הצילינדרים שמנגנים היטב יחדיו, מפיקים 76 סוסונים הדוחפים חזק למעלה אלי קו-אדום (8,500 סל"ד). אם תהיו בעליו הגאים של האפריליה מובטח לכם בילוי דקות ארוכות בטווח השליש העליון של שעון הסל"ד. לא רק בגלל אופיו של המגה-סקוטר אלא גם בגלל משקלו המוטרף (249 ק"ג יבשים, באזור ה-60 קג' יותר מאופנוע ספורטיבי, 30 קג' יותר מ-T-Max).

הכוח מועבר לתיבת ההילוכים משתנה (CVT) שבתורה מעבירה את הכוח לגלגל האחורי דרך שרשרת. הכל מתבצע בחלקות ראויה לציון למרות שבמהירויות שמעל 80 קמ"ש יש תחושה לא מובנת מהפולים של התמסורת המשתנה, כאילו אינם שומרים על מיקומם. התוצאה, ויברציה משולבת צליל עולה ויורד מכיוון מתיבת ההילוכים. רוצה לקוות שההערה האחרונה שייכת רק לאופנוע המבחן.

ואם מדברים על צליל: כפי שמגיע ה- SRV850 מהמפעל הוא נשמע מסורס. אנשים קונים אופנועים ספורטיבים, או ספורט-סקוטר (בסוף נמצא שם נכון לבהמה) רוצים לשמוע מנוע נוהם ומנגן. חלק בלתי נפרד מהחוויה.
מהנדס תורן באפריליה, פסס, פססט שומע? בפעם הבאה לא לחנוק צליל מנוע עם אגזוז נכאים מגיזרת הג'וי-מקס. פנה ליצרני אגזוזים הם ילמדו אותך להוציא צליל סקסי מהמנוע לאופנוע סקסי.
יאמר לזכות היצרן שהוא מציע כאופציה אגזוז של ARROW. עדיין האגזוז המקורי נשמע אנמי ולא ראוי.

מהירות:
בד"כ הסעיף הזה נחבא בסעיפי מנוע, היגוי וכו'.
לתפלצת-נוע, ראוי סעיף נפרד.
ה-SRV אוסף מהירות כאילו אין מחר. בסיבוב מצערת, מעמידה או בנסיעה (רול-און) התאוצות מרשימות מאוד. נעשו ניסיונות מול מס' כלים מ-Tmax משופר ועד אופנועי ספורט. אין סקוטר שיכול לעמוד מול גודזילה-נוע. אופנועים, בעיקר עד 90 קמ"ש עשויים להשפיל מבט.
לא תשימו לב (וחזקה עליכם לא לשים לב אם בחרת לנטוע עכוזכם על סיפון האפריליה הזו) ועברתם למחוזות מהירות משפטיים. כשתאמרו לשוטר "לא שמתי לב" הוא אמור להאמין לכם.

אבל…
בחו"ל ובארץ כתבו שה-SRV מגיע ל-200 קמ"ש (מהירות שערורייתית למגה-ספורט-נוע). לא-משהו-מהירות-נוע המבחן, כך מספרים אחרים, מגיע למנתק הצתה בכ-180 קמ"ש על השעון. לאיטלקים או ליבואן פתרונים.

שילדה ובולמים:
על-מנת להחזיק את המשקל העצום בנו אפריליה שילדת עריסה מצינורות עגולים.
בקצה הקדמי שתלו זוג בולמי 41 מ"מ (כבר אמרנו אופנוע). באחורי שתלו בולם יחיד עם 7 אפשרויות כוונון לעומס קפיץ המחובר לזרוע אחורית מעוצבת.
הכל מוביל לחדשות טובות וחדשות רעות.

חדשות טובות: הכלי פונה כמו… אופנוע. ליתר דיוק, יש אופנועים שיכולים לקבל שיעורים פרטיים (בתשלום מראש כמובן) בהיגוי קל ונשלט. פקודת היגוי הפוך והכלי פשוט פונה לאן שביקשת, ללא דרמות. תוסיפו את המתלים המצוינים, המותאמים לאופי הכלי, ותקבלו מכונת פניות.
לא ממש הצלחנו לגרום למערכת ה-ATC – Aprilia Traction Control לפעול.
ראשית, הכלי הגיע ללא ספר רכב . שנית הכפתור שמפעיל ומנטרל את המערכת לא ממש הגיוני בתפעולו (מצד שלישי, מעולם לא טענו שאנחנו מבריקים).
רביעית, הכבישים היבשים בתוספת תיבת ההילוכים המשתנה עם משקל גבוה לא מאפשרים החלקות של הגלגל האחורי. נעיד אבל, שעל חצץ הנורית הבהבה. וואו.
בל נשכח את היכולת להשכיב בלא הפרעות מיותרות (עד שמגיעים לג'ק האמצעי). רוב הרוכבים ימרחו לפני שיגיעו לג'ק. למה? התשובה בחדשות הרעות.

חדשות רעות: ההיגוי מעורפל. קשה לדעת היכן בדיוק מתגלגל הצמיג הקדמי. נכון, החזית המסיבית מסתירה את הגלגל, כך כשמפנים את הכידון (המפוסל להפליא) אין פידבק ויזואלי מהגלגל.
מאידך , מרגיש כאילו הבולמים עבי הצוואר עושים ככל יכולתם להסתיר גם את תנועת הצמיג ומיקומו.
יחד עם זאת, רוב הרוכבים לדעתנו יתרגלו במהרה להרגשת הניתוק ו… יתנו בגז.

בלמים:
אני רוצה להבין דבר אחד: למה באופנוע הפרטי שלי אין בלמים כאלו? למה?
כדי לעצור את האלק הוגן-נוע (Hulk Hogan), אפריליה הצמידו מקדימה צמד דיסקים 300 מ"מ חצי צפים שננשכים ע"י קליפרים צפים בעלי צמד בוכנות לתפארת תוצרת Brembo. מה זה???? קטגוריה של אופנועי ספורט?
שימו לב דיסק האחורי: 280 מ"מ. לא זו לא טעות הדפסה. 280 מ"מ. כדי שנקבל פרופורציות להונדה CBR1100RR יש מאחור 220 מ"מ.

מאיזו סיבה מהנדסי אפריליה חשבו לנכון להתפרע? כנראה שלמשקל וחלוקת המשקל היה טעם בנושא. היות והמנוע יושב בשלדה יחסית מאחור (אבל לפני הגלגל האחורי), החלוקה בבלימה מאפשרת להפעיל את הבלם האחורי אפקטיבית בלי לנעול את הגלגל כמו באופנוע, שם המשקל מוסט כמעט כולו לתוך הבולמים הקדמיים ואין משקל כמעט על הגלגל האחורי.
המהנדסים הלכו רחוק ואנחנו נהנים ומקנאים.

התוצאה: מפלצת הברקסים-נוע עוצרת במקום. סביר להניח שבבלימת חרום, אם המשקף פתוח, משקפי השמש יתעופפו לעבר תא המטען של הרכב שלפנים.
מערכת ה-ABS נכנסת לפעולה מהר מידי לטעמי. היו כאלו שדווקא אהבו את ההקדמה שלה. עניין של העדפה.

עיצוב:
בכל כלי איטלקי יש גם את סעיף העיצוב. האיטלקים אמורים לדעת לעצב. נקודה.
האם אהבתי את שילוב החומרים, הקווים והצבעים? לא.
החזית מדברת עיצובית בשפה של האח הגדול הספורטיבי ה-RSV4, עם המסכה משולשת הפנסים.
הגוף אינו מפוסל דיו ומזוויות מסוימות נראה פשוט כמו גוש שחור.
אחורי האופנוע מנסים לייצר דרמה עם זנב מחודד מעל צמיג שמנמן.
התוצאה: הכלי נראה גדול ולאוו דווקא אתלטי. מעט עידון ופיסול בפלסטיק היו נותנים מראה שרירי ואתלטי. מה חיפשתי? סופר-נוע עם קווים של דוקאטי דיאבל.

לסיכום:
מגה-ספורט-נוע לא שגרתי בעל מאפיינים מאוד לא שגרתיים. עם פוטנציאל כיף לא שגרתי.
ועכשיו תריבו אם הוא קטנוע, ספורט-נוע, אופנוע.


דורון וקנין – טור דעה:

ישנם סימני אותיות שמקובעים עמוק בתוך התודעה, לדוגמה האות M בצבע צהוב מזכירה לנו את מקדונלדס' ה B הכחולה והשמנמנה תזכיר את חברת בזק, וה- e את הדפדפן האינטרנטי המוביל. לגביי רצף האותיות SRV והטיה ביניהן מכוונות בכינון ישיר עם כוונת לייזר ליצרן אופנועים איטלקי ואקזוטי בשם אפריליה, עד שאזכה להניח את ישבני על השילוש הקדוש RSV יצאתי למבחן וטעימה על Monsterstrotti (קטנוע מפלצתי) המגה-ג'מבו סקוטר מבית אפריליה ה-SRV-850.

נתוני הפתיחה של ה-SRV מפחידים ומרגשים באחת, הכלי מצויד במנוע מפלצתי בנפח של 840 סמ"ק המתורגמים להספק של 76 כ"ס ו-7.8 קג"מ. לאור ההגמוניה שקיימת ל- T-MAXבשוק הקטנועים ולאחר שברחתי לשניים שלושה מהם הן בעיר והן מחוצה לה תהיתי לעצמי לא אחת במהלך המבחן על ה SRV מדוע לא יצא הקטנוע משערי המפעל בעיר נואלה שבמחוז וונציה באיטליה שעליו מתנוססות האותיות TLB ר"ת של T-MAX left behind מה שהביא אותי לסברה שמתכנני ומעצבי הג'מבו קטנוע לבית אפריליה ידעו מראש מה מתעתד להתאוות תחת ידיהם ולא טרחו להתעמק בזוטות כמו הקטנוע המתחרה מארץ השמש העולה.

בטרם פתחתי ברכיבה ערכתי סיבוב מעמיק מסביב ל "יוסיין בולט" הדו גלגלי והממצאים היו בלמים מתוצרת Brembo, דיסק קדמי בקוטר 300 מ"מ, אחורי בקוטר 280 מ"מ, בולם קדמי 41 מ"מ, רגע אחד מה הולך כאן? זה קטנוע? בתוכנית הסאטירה מועדון לילה הייתה פארודייה על ישראל אהרוני ובה שי גולדשטיין זעק "סעמק אהרוני לא סיני! מה הוא משחק אותה סיני הא!?!!? כולה עשה גבות והוא אומר שהוא סיני!!" אז עכשיו תורי! סעמק SRV לא קטנוע! מה הוא משחק אותה קטנוע הא?!!?! כולה שם מיכל דלק מאחור והוא אומר שהוא קטנוע!!!

מאחר ועדי ידידי פירט את עיקרי הדברים והחוויות לי נותר מקום רק לסיכום קצרצר. ה-SRV הוא כלי ספורטיבי בנשמתו, יש בו המון פאן פקטור, יכולת היגוי טובה שמעניקה ביטחון רב לישוב על גבו, כוח מתפרץ שמאיים לקרוע את האספלט ובעיקר שילוב של אנטיביוטיקה ופרוזק לבעלי הטימקס. זהו הכלי היחידי בקטגוריה שבאמת קורא תיגר על החבר היפאני וגם יכול לו. במהלך המבחן לא נעלמו מעיניי החסרונות של היעדר מקום אחסון ראוי, משקף רוח קצרצר שלא עשה את עבודתו נאמנה. ומכיסי צריכת הדלק הגבוהה. לאחר שקלול שלל הנתונים לגבי הכלי הגעתי למסקנה שביום בו מחירי הדלק יורדו משמעותית והמשטרה תוותר על מצלמות המהירות גם אני אשמח להתהדר באחד כזה משלי.

תעודת זהות

אפריליה SRV 850 ABS-ATC 
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
דרגת זיהום אויר: 3
מחיר 2014: 79,485
לפי מחירון 01/14
דרגת רישיון: A
המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ.

נתונים טכניים

מנוע: 4 פעימות תצורת V °90, גל זיזים בודד עליון, ארבע שסתומים לצילינדר
מערכת קירור: נוזל
התנעה: חשמלית 
נפח: 839 סמ"ק
שלדה: עריסה כפולה, צינורות פלדה
בולמים: קדמי: קפיץ שיכוך שמן, 122 מ"מ מהלך קוטר 41 מ"מ
אחורי: בולם אופקי הידראולי מתכוונן 7 מצבים
בלמים: ברמבו:
קדמי:  הדראולים דיסק כפול בקוטר 300 מ"מ
אחורי:  הדראולים דיסק בודד בקוטר 280 מ"מ עם מערכת ABS
צמיגים:   קדמי: "16 – 120/70
אחורי: "15 – 160/60 
אורך: 2240 מ"מ
רוחב: 800 מ"מ   
מיכל דלק: 18.5 ליטר
משקל (רטוב):  276 ק"ג
בסיס גלגים:  1585 מ"מ

מחירון טיפולים (עבודה וחלפים):
(כל המחירים כוללים מע"מ ונכונים ליום פרסום המבחן)
טיפול           עלות
1,000      432 ש"ח
10,000    1416 ש"ח
20,000    3152 ש"ח   
30,000    1824 ש"ח
40,000    3152 ש"ח
50,000    1416 ש"ח

הכלי פונה כמו… אופנוע. ליתר דיוק, יש אופנועים שיכולים לקבל שיעורים פרטיים (בתשלום מראש כמובן) בהיגוי קל ונשלט. פקודת היגוי הפוך והכלי פשוט פונה לאן שביקשת, ללא דרמות. תוסיפו את המתלים המצוינים, המותאמים לאופי הכלי, ותקבלו מכונת פניות.
                                                                                                                
 בטרם פתחתי ברכיבה ערכתי סיבוב מעמיק מסביב ל "יוסיין בולט" הדו גלגלי והממצאים היו בלמים מתוצרת Brembo, דיסק קדמי בקוטר 300 מ"מ, אחורי בקוטר 280 מ"מ, בולם קדמי 41 מ"מ, רגע אחד מה הולך כאן? זה קטנוע?
                                       
                                   

תגובות

הונדה מגדל 520