מוטו מדריך. עכשיו בחנויות וכאן

קיוואי בנלי
רוית עליון
מתחת לשורת MENU מטרו
KTM
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אפריליה
אבניר באנר קוביה שמאל
סטפן
KTM עליון קוביה
לארט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אייפקס
Ad motorsport
רפידו
לרט
פרפקט קוביה שמאל
תמוז
כרמיאל קוביה שמאל
הארלי שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מטרו לבן – קוביה שמאל
ברקום קוביה שמאל
HJC
HRP קוביה שמאל

פשוט אבל שווה: סאניאנג ג'ט 4

פשוט אבל שווה: סאניאנג ג'ט 4

טל שביט

צלם: טל שביט

סאניאנג ג'ט4 החדש (4, עקב השימוש במנוע ארבע פעימות), הוא מדגמי ה-125 הזולים שמשווקים המותגים הבולטים בישראל. בהתאם למחירו הנמוך, מדובר בקטנוע בסיסי למדי, אשר חולק מכללים פשוטים ומיושנים עם מספר דגמי סאניאנג אחרים: למשל מנוע מקורר אוויר ומוזן במאייד. כמו אחיו למכניקה הבסיסית, גם הג'ט הוא עירוני מובהק, שאיש אינו מייעד ליותר. כדי שלא נעמוד מולו ונפהק, החליטה היצרנית לצבוע אותו באופן ססגוני. וגם, לצייד אותו במספר מאפיינים יוצאי דופן.

השורה התחתונה הפתעה נעימה. מקטנוע דוגמת הג'ט4 אין לנו ציפיות שחורגות מניוד עירוני יעיל, זול ונעים לעיתים – בדיוק מה שהוא מצליח לספק. בתנועה עירונית הביצועים סבירים-פלוס, בזכות כיול ואריאטור יעיל, שמספק תאוצות טובות; טובים מהממוצע, המושב מרווח המדרס השטוח מספק מקום נאות לרגליים ולמטען, יש עיצוב צעיר, והגימור ואיכות החומרים מפתיעים לטובה. כך שלמרות מיתלים בינוניים-מינוס, מיכל דלק זעיר ומרווח גחון מוגבל, עדיין מדובר בקטנוע ראוי שעונה לציפיות.

מנוע וביצועים המנוע מקורר האוויר מחוספס ורועש, אך מספק תאוצות מפתיעות לטובה. תגובת המנוע-ואריאטור בזינוק מהמקום נמרצת ויעילה, והכלי מרגיש קליל וזריז. אלא ששימו לב, מהירותו המרבית אינה גבוהה מ-90 קמ"ש. המשמעות היא כי מחוץ לעיר, מרבית התנועה מהירה מכם. לא מומלץ.

ניהוג ונוחות כצפוי מכלי קטן-ממדים וצנום, הג'ט4 מצטיין בפילוח תנועה צפופה, עם קוטר סיבוב מצויין, תגובות מנוע נמרצות, היגוי זריז (ולא עצבני) – תודות לחישוק גדול יחסית לקטגוריה – "13. המיתלים לעומת זאת אינם מצטיינים, ושיבושי העיר מורגשים יותר מדי. תנוחת הרכיבה זקופה ונוחה, אך הכידון הנמוך נתקל לעיתים בברכי רוכבים ארוכי-רגליים. מחוץ לעיר שומר הג'ט על יציבות ונוסך בטחון. המושב השטוח נוח, ומתגלה כמרווח במפתיע גם לצורך הרכבת נוסע – העושה שימוש ברגליות מתקפלות – מאחור.

בלמים בניגוד למצופה מקטנוע פשוט וזול, הג'ט4 מצוייד בבלם דיסק קדמי מסוג Wave. הבלימה יעילה מאד, עם רגש טוב במנוף. בלם התוף האחורי הוא בדיוק מה שאפשר לצפות. דהיינו, שום דבר מיוחד.

בשימוש יומיומי כושר טיפוס המדרכות מוגבל, והנתון שמדדנו הוא הנמוך ביותר עד היום. מדרס שטוח עוזר בהובלת משאות מסוימים, יחד עם מיתלה שקיות ותא כפפות קטן ננעל. המחיר הוא בהעברת מיכל הדלק לאחור, כך שצריך לפתוח את המושב כדי לתדלק. בנוסף, מיכל הדלק מכיל חמישה ליטר בלבד בתיאוריה, והלכה למעשה עוד פחות. המשמעות היא תדלוקים בתדירות גבוהה מדי. התא מתחת המושב גדול מספיק כדי לאחסן קסדה שלמה, אם אינה גדולה מהממוצע. לג'ט יש גם צג LCD קטן, בו ניתן להציג מרחק מצטבר ומתאפס, יחד עם תצוגה גרפית למפלס הדלק. בתא המטען יש מתג נעילה סודית לההצתה.

מחיר, אחריות, אחזקה הג'ט4 הוא קטנוע זול במיוחד, ולכן מציע תמורה טובה מאד למחיר. שלא כמו מרבית דגמי סאניאנג שזוכים לשנתיים אחריות, הוא מסתפק ב-12 חודשים בלבד. טיפולים שוטפים נדרשים מדי 4,000 ק"מ, והחלפת רצועה אחת ל-8,000 ק"מ. עלות הטיפולים המצטברת ל-24,000 ק"מ גבוהה יחסית.

הערה: מבחן דרכים זה בוצע על ידי טל שביט ופורסם לראשונה בתאריך 30.6.2010
 

מה דעתכם על סאניאנג ג'ט4 ? בוא לדבר על זה בדף הפייסבוק של דו"גרי

תעודת זהות

סאניאנג ג'ט4 125
מחיר
10,800
אחריות 12 חודשים/10,000 ק"מ
דרגת רשיון A2

נתונים טכניים

מנוע סינגל, 124.6 סמ"ק, קירור אוויר, קרבורטור
הספק 8.5 כ"ס
בלמים קדמי דיסק 226 מ"מ, אחורי תוף
צמיגים קדמי 120/60-13, אחורי 130/70-12
מיכל דלק 5.2 ליטרים
משקל יבש 109 ק"ג
בסיס גלגלים 1,330 מ"מ
עלות תחזוקה ל-24,000 ק"מ 4,320 ש"ח

מדידות

מהירות מרבית מעשית 90 קמ"ש
זיוף מד מהירות 5%
צריכת דלק ממוצעת 28.2 ק"מ לליטר
טווח רכיבה 141 ק"מ
קוטר סיבוב בין מדרכות 4 מ'
טיפוס מדרכה 14.5 ס"מ

גלריה

תגובות

הונדה מגדל 520