מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
KTM MENU
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
שרקו
אופנוסנטר קוביה שמאל
פרפקט קוביה שמאל
רוית דדוש עליון
סטומפ
KTM שמאל
לרט
KTM עליון קוביה
סטפן
אוגוסטה קוביה הכי עליון
לרט
אינדיאן קוביה שמאל
הארלי שמאל
HJC
מתלה לקסדה
שוברט
אייפקס
ברקום שמאל

על שולחן הניתוחים של נסים ברדה וסטפן

על שולחן הניתוחים של נסים ברדה וסטפן

צילום: אריק רוזנבלום

עורך: גיא בן ברק.     בוחן אורח: תומר לשר

דוגרי גאה להציג: האופנוענים המובילים בישראל בודקים ומשווים ובוחנים מבחר דגמים בשוק הדו-גלגלי. והפעם: מבחן השוואתי בין שלושה קטנועי 125 פופולאריים, קימקו גי'דינק, סאן יאנג ג'ורייד ודיאלים S3.
מומלץ ביותר – הסרט (אמנם ארוך) אבל זה העיקר!  הטקסט הוא התקציר.


סרטון פרק #1 בסדרה רוכבי השולחן העגול. נערך וצולם ע"י שחר עמי מזרחי. 


את נסים ברדה לא צריך להציג לציבור הרוכבים בישראל, מזה קרוב ל-30 שנה נהנה הענף הדו-גלגלי בישראל מהאופנוען המחונן, מוביל הדעה, עוסק מרכזי בענף בעל ניסיון שלא יסולא בפז, שתמיד תרם לקהילה מעל ומעבר, אך כעת אתר דוגרי שמח להציג לראשונה את נסים ברדה בחזית המבחנים, יוצא באופן קבוע לבחון ולבדוק מגוון כלים למען הידע והרווחה הציבורית. יותר בטיחות, יותר יעילות ויותר תמורה למחיר, מסקנותיו של נסים ברדה המפורסמות כאן באופן בלעדי הן נכס לרוכב מתחיל ומנוסה כאחד.

לכתבה הבכורה השוואה של שלושה קטנועי 125 נפוצים, קימקו גי'דינק, סאן יאנג ג'ורייד ודיאלים S3. לצידו של ניסים במבחן סטפן אבנדיץ', גם הוא דמות מרכזית בענף עם ניסיון רכיבה ומכונאות אדיר, המבחן לקח את שלושת הכלים לרכיבה של יום שלם במגוון כבישים, עירוני, בינעירוני וחצי חצי, ובאופן ייחודי גם הכניס את שלושת הכלים למגרש שם נבדקו בתנאי מעבדה יכולות התאוצה, בלימה, חמיקה ממכשול ועוד נכסים חשובים שיפורטו בהמשך.


הצגת הכלים

שלושת הקטנועים כאן חולקים נפח ויעוד, אולם הם שונים זה מזה בפרטים רבים. הג'וירייד מיושן, מבוסס על ראשוני דגמי הג'וירייד (150, 200) מ-2001 וגם הרענונים שעבר עד גרסת האבו שנבחנת כאן לא שינו בהרבה את פגעי הזמן. למעשה הסאן יאנג שהיה צריך להיבחן כאן הוא ג'וימקס 125 אך מחירו באופן תמוה גבוה מ-22,000 שקל לעומת 16,500 של הקימקו המודרני לא פחות ולכן המקס נשאר בבית. אם הוזכר הקימקו אז הג' דינק יצא ב-2008 כדגם חדש לגמרי ולמרות נקודות עיצוביות משותפות (מיני קטנוע מנהלים) אין לו הרבה במשותף עם דגמי הדינק ההיסטוריים שנחתו כאן בתחילת שנות האלפיים. הדיאלים שונה משמעותית משני הטיוואנים בממדיו, עיצובו ומחירו.

הגדרת המבחן
קטנועים אלה מתאימים למתחילים ו/או כאלו שמשתמשים ביום יום למטרות בית עבודה ועוד קצת בעיר. הנקודות החשובות לאור זאת הן: יציבות הכלי, התנהגות עם מורכב, בלמים, זריזות לחמיקה ממכשול, מתלים (יכולת ספיגה), לוח שעונים, מראות, יציאה מהמקום ברמזור וכו', תחושת ביטחון כללית.

תוצאות/שורה תחתונה
מקום ראשון: קימקו ג'י דינק
מקום שני: סאן יאנג ג'וי רייד
מקום שלישי: דיאלים S3
ניסים ברדה
ג'י דינק
נתן את ההרגשה התחושה הבטוחה ביותר ברכיבה, אתה מרגיש שאתה יושב על הגלגל הקדמי ומקבל ממנו ישירות את התחושה של ההיגוי המדויק, תמרן מעולה בין המכשולים. הכלי עובד יחידה אחת ברכיבה, אין פיתולים במהירויות גבוהות, גם כאשר עולים על מהמורה. מרגיש כך גם כשמרכיבים רוכב מאחור. לוח שעונים הקריא מכולם. היציאה שלו מהמקום הכי מהירה, בלמים מצוינים, לא מעייף לרכיבה לאורך זמן בניגוד לדיאלים.
 
ג'וירייד
קטנוע יציב, זריז ומדויק, בלמים סבירים, לוח שעונים לא הכי קריא לזכותו מנוע חזק וזה הכלי שיוצא הכי מהר מהמקום. דומה מאוד לקימקו אבל מאחוריו בכ- 10%.

דיאלים
קטנוע ארוך מכולם, מסורבל ברכיבה צפופה, איטי בהתחמקות ממכשול. הפתיחה שלו מאוד עצלה, אולם התמורה של מידות הבוכנה הספורטיביות ויחסי העברה הארוכים היא מהירות סופית הגבוהה מכולם. לרעתו כמובן גם המחיר הגבוה בכ-1,500 שקל בהשוואה לאחרים, אני לא רואה הצדקה למחיר הזה. 
.

סטפן

ג'י דינק
הזוכה שלי. למעט כידון מרוחק מדי מהמושב הקימקו מקבל ציונים גבוהים בכל התחומים (למעט במהירות הסופית שלו) ובנושאים החשובים כמו בלימה, האצה ומתלים (התנהגות כביש) הוא עדיף באופן ברור על השניים האחרים. שומר על תכונותיו הטובות בעת הרכבת נוסע, מה שאי אפשר להעיד על האחרים. יש לו שלדה עדיפה, מה שמונע ממנו "להתפתל" בעת שינויי כיוון ובלימות חריפות ובסה"כ הוא משדר הכי טוב בחבורה את פני הכביש.

ג'וירייד

השני במבחן זה. הוא הכי מהנה בתמרונים שעשינו במגרש, גם בזכות ואריאטור מצוין וגם בזכות תגובת מצערת של קרבורטור… זריז ומשרה ביטחון במהירות נמוכה. ובסה"כ אין לו חסרונות משמעותיים. אולם כשהמהירות עולה היציבות נפגעת, תנועות פיתול, מי שיש קצת יומרות של רכיבה ספורטיבית יחווה חוסר יציבות בפניות ותופעה זו אף תחריף בעת הרכבת נוסע. יתרון אחד שיש לו על פני השניים האחרים כאן זה שטח רצפת המדרך שהוא הגדול בחבורה.

דיאלים
עושה רושם שהכלי הזה טרם הבשיל. פרט למהירות הסופית, הוא נחות מהאחרים בכל התחומים, במיוחד יחסי העברה ארוכים מדי, פעולה גסה של הוואריאטור ובוכנה עם מהלך קצר מדי, דורש סל"ד באופן תובעני מדי למתחיל או רוכב קטנוע 125 ממוצע, מרגיש כאילו מזנקים מהמקום בהילוך שני, צריך לשמור על מצערת מלאה בכדי שיהיה מספיק כוח בהאצות הביניים. העיצוב שלו גדול וזה טוב לנוכחות וליציבות במהירות גבוהה אבל ממש לא טוב לתמרונים הצפופים הנדרשים בעיר.

תומר לשר
ג'וי רייד
כיף לרכיבה, חלק ונעים מאוד זורם ומשרה אוירה של בטחון.

ג' דינק
מרגיש יחידה אחת, יחסית ספורטיבי מכל החבורה, מהירות סגירה לא מספקת. ברקסים הכי טובה בחבורה, הכי זריז ויציב.
דיאלים
גדול ומגושם ביחס לאחרים, חומרים זולים. פתיחה גרועה אבל במהירות המרבית הוא המהיר בחבורה.

תעודת זהות

סאן יאנג ג'וירייד 125
 – 17,400 ש"ח

קימקו ג'ידינק 125
– 17,400 ש"ח

דיאלים S3 125
– מחיר 18,990 ש"ח

דרגת רשיון: A2

נתונים טכניים

קימקו ג'ידינק
צילינדר יחיד, 124.6 סמ"ק, 2 שסתומים, OHC, קירור נוזל, הזרקת דלק


סאן יאנד ג'וירייד
צילינדר יחיד, 124.6 סמ"ק, 4 שסתומים SOHC, קירור נוזל, קרבורטור


דיאלים S3

צילינדר יחיד, 124.1 סמ"ק, 4 שסתומים DOHC, קירור נוזל, הזרקת דלק

57 תגובות ל על שולחן הניתוחים של נסים ברדה וסטפן

  1. יש מקום לשיפור בסרט. אבל הכיוון מצויין. היום כל המדיה עוברת לסרטים. למי יש כוח לקרוא.

  2. אבל עם פחות השכבה.
    תמונות יפות מבחן מושקע.
    הסרט נותן למי שגם לא רוכב מקצועי להבין מה יותר חשוב לרוכב הממוצע.

  3. אם לא מחליפים לנו את הכלים בפיצה אני עובר עבודה. יאללה לילה של טיפים .

  4. עוד יגיע היום וגם ספרים יקראו לנו ולא נצטרך בכלל לעשות כלום. כל העולם עובר לסרטים מה יהייה מה. אנחנו הופכים לעצלנים . אלוהים ישמור.

  5. כל הכבוד על ההשקעה..
    הסרטון קצת ארוך, הייתי מוריד את כל החלקים שאתה מסכימים עליהם יחד…

    איך אפשר לבוא להיות בוחן אורח?

    סה"כ עבודה יפה!! אהבתי.

  6. זה פשוט ביזיון, כלים שלא שווים באירופה 10 אלף אצלנו מגרדים את ה-20. עלאק מדינת רווחה…

    אולי תעשו משהו בנוגע לזה?

  7. מקצועי רציני מעמיק. הצילום העריכה הטקסט. הכי טוב שיש. תודה

  8. בחייאת שלומי. תגיד שהתמונה בהשכבהנ יפה. אבל לשאול אם זה בנסיעה? ברור שלא אחי. הכל פוטושופ

  9. הם נכנסו מתחת לקטנועים והניחו את הקטנועים עליהם ואז צילמו. היה פעם גם במוטו כזה רעיון.

  10. מבחן מעולה ברמה גבוהה, אבל למה לרכב בדרך שמיועדת להולכי רגל ולמה לעבור דרך גינה לדרוס את מה ששתול בה?

  11. ה-S3 הוא מקביל לג'וימקס ולא לג'וי רייד לכן לא פלא שהוא יצא כבד ומסורבל בהשוואה לאחרים שהם יותר קומפקטיים. הדיאלים גם יותר מרווח ומאובזר כי הוא פשוט קטנוע מנהלים בנפח קטן

  12. כמעט 18 דקות זה פיצ'ר לטלווזיה. בדקה השישית כבר התיאשתי. צריך להיות יותר תמציתיים ולהשקיע בעריכה

  13. קטנועים כאלה עולים באירופה 2500 יורו מקסימום . קטנוע אמור להיות כלי בסיסי וזול
    איך פאקינג כזה הבדל מאירופה? בהכל יותר יקר :חלקים, דלק,ביטוח, עלות כלים . ישראל 2014 מדינה זוועה!!

  14. למה לא לקחתם אותו גם לכבישי שטח, אני עם קטנוע במושב כל בוקר חותך לקצר קילומטר חול, בורות, שטח, בקיצור מיני דאקר.

  15. דיאלים יוצא קקה בכל מקרה. ואם הוא כלי מנהלים זה אומר שהוא צריך להיות אחרון בתאוצה.
    אתה בטח אחד מעובדי אלבר.
    אחלה מבחן חברה אל תזרקו חשבון לאף אחד ותמשיכו בשלכם.

  16. הקטנועים כמעט זהים פרט ליציאה לא טובה מהמקום של הדיאלים.
    הגויירד יצא כמעט כמו הקימקו אם הבנתי נכון?

  17. חוץ ממהירות סופית אין בו כלום? בכל מקרה הוא החבילה הכי טובה בין השלושה הוא הכי מרווח והכי מאובזר ויש לו תנאי מימון מצוינים

  18. הדיאלים הזה לא נוח בעליל
    יחס הכיסא מדרך שלו הפוך אותו לבלתי סביל בלשון המעטה לאנשים גבוהים – ואני 180, יש גבוהים ממני…

  19. תמונת פתיחה גאונית 🙂
    כל הכבוד לכל מי שנתן ועשה, יפה מאוד 🙂

  20. לא כולם מבינים גם בקטנועים.
    כאן אני מודה לחברה הרציניים שלא ברור לך למה הם מתעסקים בשטויות של 125 ומודה להם בגדול.
    ברור לי עכשיו מעל כל צל של ספק לגבי הדברים שאני חייב לראות ולבדוק ליפני שאני קונה לעצמי דו גלגלי גם 125.
    תבורכו ותמשיכו. זה דרך טובה לכלל הקהילה.
    ניר. אתה טועה בגדול.

  21. שאפו,כתבה ענינית שנוגעת בנקודות חשובות ביותר,המסר עבר בצורה הכי חדה ומקצועית.
    מצפה לעוד כתבות עניניות מעין אלו,תודה

  22. הוידאו מעט ארוך אבל מי שחכם ויודע לקרא בן השורות גם מבין בטח למה חזרתם על הדברים מספר פעמים רב והבהרתם את חשיבות הדברים שבאמת חשובים לרוכבי ה125 סמ"ק.
    המבחן טוב ומועיל. תודה. גלי.

  23. תשלומים ללא ריבית ואחריות בלי הגבלת קילומטראז'. גם לדברים האלה צריך להתייחס.

  24. שני נפילים אמיתיים.
    לא היו אנשים כמוכם בתחום הדו גלגלי ולא יהיו.
    יושר ואמינות לכל אורך השנים.
    התחלתי איתכם באחד על אחד אבל הגעתי אליכם בעקבות המלצות רבות.
    תמיד ההיתם שם ולא אכזבתם.
    גם כאן אתם נותנים במט אחר על השימוש של הקטנועים הקטנים ומה חשוב באמת ברכיבה עליהם.
    הסרט אומנם ארוך, לטעני, אבל עדיין מעביר את הדברים החשובים ביותר לכל רוכב ורוכבת.
    לדעתי סרט חובה על מנת להחליט איזה כלי לרכוש.
    אתה סטפן בטוח שעוד תפגוש אותי בבדיקה של האופנוע הבא.
    תודה אמיתית.

  25. רעיון השולחן מעולה, שני נפילים מהדור שאחרי הגדול מכולם, אין להם את הקריזמה ורוח השובבות של האיש ההוא, אבל ידע וחן רב יש גם יש. מה קיבלנו כאן, וידאו שסובל מעריכה בינונית ומטה, וכתבה מוקלדת שדווקא היא תמציתית ועניינית בדיוק במינון הנכון. גם אני שואל: איך נרשמים לכסא האורח? בפוסט שלכם חסר העיקר, שזה קטנועי מסדרת ה- CUB. אני נגד להרכיב, ובמחיר 16,000 ש"ח קונים שני קטנועי בריו של ניפוניה, אחד לחברה. שניים זה גם הרבה הרבה יותר בטיחותי, הרבה הרבה יותר מרווח, וקניית היהלום שבכתר(CUB) לחברה שלך זה גם מאוד מאוד רומנטי.

  26. הS3 קטנוע יותר טוב משניהם היה לי גוי רייד 200 לפני זה הS3 יותר טוב ממנו הוא יותר מודרני יותר חזק הוא הקטונוע הכי קרוב לקטגורית ה250 הוא הכי מהיר מגיע ל130 בתוך העיר הוא מתמרן טוב ויש לו כוח עודף

  27. אולי תביא גם את ביאג'י ואגוסטיני לבדוק לך איזה דיאלים ופיאג'ו השוואתי 49 סמ"ק?!? טיפה פרופורציות,
    לא צריך לבזבז לאנשים כאלה את הזמן עם קטנועים ,יש מספיק אנשים שיכולים להשוואת בין שני קטנועים כאלו ,
    מה גם שאין הרבה הבדלים בינהם,
    תסלח לי אבל לראות את ברדה וסטפן מתדיינים לגבי הברקס שלהקטנוע זו תעודת עניות לאופנענות,
    שיהיה לך אופנוע אמתי ותרכב עם ברדה תראה שאתה פשוט טועה!

  28. לדעתי האישית יש מקום למבחן כזה עם סטפן ואיתי.
    אנחנו לא נפילים ולא מתהדרים בתארים שונים אחרים.
    החלטנו כאן לתת מעט מהניסיון שלנו מה חשוב בבחירת דו גלגלי בנפח קטן. שכך בטח מה שאמרנו מתאים לרוב רובם של הרוכבים.
    מקווה שבקרוב נעלה סרטים נוספים גם על מכונות בנפחים גדולים יותר עם עוד רוכבים מהשורה הראשונה.

  29. מבחן גרוע שלא מייחס חשיבות לדברים הבאמת חשובים לרוכבי ה125 בארץ מה שכן תמונות סבבה

  30. הלכתי לעשות טריידאין במטרו ולא רצו לעשות טריידאין לדיאלים S3 125שלי בעופר אבניר נתנו 50 אחוז מהמחירון אז הלכתי לאלבר ולקחתי S3 250 משומש עם1000 קמ ככה קיבלתי קטנוע חדש והכול ב36 תשלומים

  31. 44 ן-46.
    ברור ששניכם יושבים אחרי המקלדת ומאוננים על חלום רטוב לקנות דיו 50 סמ"ק ומשחקים אותה מבינים גדולים בדו גלגלי.
    אני אומנם רוכב על אופנוע וגם במקרה מכיר את ניסים ברדה וגם את סטפן. אז כמו שבדוגיר מתחילים ב"שורה התחתונה"
    אז אתה מספר 46 פשוט אדיוט שממש לא מבין כנראה כלום מה שניהם הסבירו על הדברים החשובים
    ואתה 44 לך תביא את רוסי שיבדוק.
    בקיצור. טמבלים X2

  32. אני כרוכב שחושב לרכוש דו גלגלי ראשון (האמת לא בדיוק ראשון כי ברשותי 50 סמ,ק) אבל חושב ברצינות להחליף את הכלי.
    אם תוכל לתת לי באופן אישי עוד טיפים בנוסף למה שהם נתנו אשמח מאוד.
    וכן אם אתה חולק עליהם גם אשמח לקרוא.
    תודה סמי.

  33. לפי איך שאתה מדבר אז אתה בטח רוכב על טימקס,נמאס לראות איך הענף שלנו נראה, שרוכבים מהשורה הראשונה מתעסקים בקטנועים(ונצא מנקודת הנחה שזה לא לשם יחסי ציבור לעסק שלהם , כן? )חלאס כבר , תפתח כל עיתון ממוצע בחו"ל של אופנועים ולא תראה שם כתבה אחת על קטנוע !,הם פשוט הבינו ממזמן שזה משהו אחר ,
    שאופנוענים יתעסקו באופנועים .
    וגם אם הרכבת לטימקס שלך אקרופוביץ' זה עדיין לא אופנוע

  34. אני לא מומחה אבל הבלמים הרגישו לי טוב יותר וגם בהרכבה הבנתי את הסיפור שלכם. נראה לי שזה הכיוון הכללי שלי, בודק נושא של אבזור מחירים וביטוח. שוב תודה

  35. בבקשה ממכם אנא הסירו לעולם את מנגינת הרקע שאינה מוסיפה מאומה לבטיחות השמיעה. זה פשוט מפריע ומיותר. תודה על הכתבה

  36. נסעתי על כל הכלים. וה S3 הוא כלי מצויין ומתקדם טכנולוגית משאר הכלים הוא הכליי היציב ביותר בנסיעות בין ערוניות והמהיר מכולם .תפסיקו להיות עדר שקונה סאן יאנג וקימקו .דרך אגב קניתי את הקטנוע שלי ביד2 עם 300 ק"מ הים הוא עם 200000 ק"מ 0 תקלות .בהצלחה לכולם וצאו מהקופסה .

  37. זו כבר הפעם השלישית שיש לי תקלות במצערת הדיאלים .האם יש עוד מקרים דומים?

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2