מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
אינדיאן ימין
שרקו
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
רפידו
אוגוסטה קוביה הכי עליון
לרט
אופנוסנטר קוביה שמאל
פרפקט קוביה שמאל
סטומפ
סטפן
רוית דדוש עליון
תמוז
KTM עליון קוביה
הארלי שמאל
ברקום שמאל
מונדיאל קוביה
HJC
מתלה לקסדה
אינדיאן קוביה שמאל

בליץ 6000 – מכת ברק

בליץ 6000 – מכת ברק

מאיר יוגב

צילום: תומר לשר

אתם ודאי מכירים את האמרה והשיר שהראש היהודי ממציא לנו פטנטים. לא, ככל הידוע הראש היהודי לא המציא את ההנעה החשמלית ואת הקטנוע החשמלי אבל הוא בהחלט חושב בכיוון הירוק בניסיון ליישם את הטכנולוגיה ולהביא אותה להמונים. דוגמא אחת, אבל לא ממש טובה (ולא נרחיב על כך) היא חברת "בטר פליס" וישנה גם את חברת GMI, אבל ישנה עוד דוגמא שמעוררת לא מעט עניין וקוראים לה בליץ מוטורס. 

"בליץ", ברק בידייש, הינו למעשה מותג ישראלי שמודבק לקטנועים חשמליים המשלבים רכיבים שפותחו בארה"ב, קוריאה וסין. אנשי בליץ הישראלים בחרו ובחנו את המרכיבים ואיגדו אותם לשני מוצרים מוגמרים שאותם מרכיבים בשלמות במפעל בסין, ולאחר מכן מייבאים אותם לארץ. שני הקטנועים הללו זכו לשם בליץ 3000 (ממנו התרשמנו קלות בעבר) ובליץ 6000, בהתאמה להספק מנועם. הבליץ הקטן מתחרה בקטגוריית הקטנועים העממיים בנפח 125 סמ"ק ואילו הבליץ הגדול כבר ממש מכוון לשער במגרש של הגדולים: קטנועי מנהלים בנפח 250 סמ"ק.

בשורה התחתונה
כשבוחנים את הבליץ כמו קטנוע בנזין "רגיל", קשה להתפעל ממנו. הוא אינו מצטיין בהתנהגות הכביש, אינו מציע איכות חומרים מרשימה וגם בסעיף הפרקטיות הוא לוקה בחסר. מחירו של הבליץ 6000 דומה ואף יקר מכמה קטנועי 250 איכותיים ובעלי מוניטין אבל זהו אינו קטנוע בנזין "רגיל".

לקוחות פוטנציאלים של קטנועים חשמליים למיניהם מחפשים אך ורק כלי תחבורה עירוני וירוק שייקח אותם למחוז חפצם במינימום עלויות. הלקוחות הפוטנציאלים של הבליץ 6000 מחפשים בנוסף גם את האפשרות לרכב למרחקים פרבריים בנוחות וללא חשש להיתקע בדרך. בסופו של דבר, ייעוד זה מהווה את המכשול העיקרי באמת לקטנוע חשמלי מסוגו, הרי אף קטנוע חשמלי בעבר לא הצטיין בצליחת מרחקים שכאלו. ובכן, הבליץ 6000 יודע בעיקר לענות על הסעיף הראשון, הוא כלי עירוני יעיל, כיפי וזול לתחזוקה. אך ברגע שנרצה לצאת מחוץ לעיר, כדאי שננהג בו בהרבה מחשבה ותשומת לב לפני שמחליטים לצאת לדרך. רק כך הוא יצליח לספק את מה שהבטיח לתת. המשיכו לקרוא ותבינו על מה מדובר.

מנוע, תמסורת, ביצועים
כפי שניתן להבין, מנועו של הבליץ מספק כ-6000 וואט שהם כ-8.1 כ"ס. המנוע יושב ישירות על הגלגל האחורי ומסובב אותו ללא צורך ברצועה או בשרשרת. מתחת למושב, בחלל הריק שנותר, נמצא המצבר מסוג ליתיום-יון – אירון פוספט. יחידת מצבור אנרגיה זו היא מהטכנולוגיות המתקדמות בעולם כיום. המצבר מחולק לתאים ועל פעולתם מופקד בקר ייחודי מסוג BMS שתפקידו להאריך את חייהם, לחלק את הטעינה ולייעל את תפקודם. על מנת להפעיל את המנוע כל מה שצריך לעשות הוא לסובב את המפתח בסוויץ', ולסגור מעגל בכפתור מדומם החירום שנמצא על הכידון (בדומה לאופנועים ולקטנועים גדולים). הכפתור שנמצא במקום כפתור הסטרטר בקטנועים רגילים מפעיל למעשה את הצופר, ולא פעם הרגשתי כמו סתום כשצפצפתי לעצמי בניסיון להתניע את הקטנוע. מביך.

תפעול המצערת חייב להיות עדין ומדויק. בתחילת הנסיעה נשמע רעש מוזר וקצת לא נעים הנובע מקבלת הזרם החשמלי למנוע ותחילת עבודתו. לכן, יש לסחוט את המצערת בעדינות על מנת "לזרום" עם המנוע ובכך להפחית מהרעש המציק. לאחר תחילת הנסיעה הבליץ חרישי לחלוטין ונעים. בכל מקרה גם אם נרצה להאיץ בצורה חזקה לא נצליח. המנוע עצל עד לאזור ה-40 קמ"ש ולכן משיכה אגרסיבית של המצערת תביא לבזבוז אנרגיה מיותרת.
ב-40 קמ"ש המנוע מתעורר ומושך בצורה מרשימה עד ל90- קמ"ש. התאוצה חלקה ולא פעם הופתעתי לטובה מהכוח שיש לבליץ בהאצות הביניים. הדבר נובע מהמומנט הגבוה שמציע מנוע החשמלי, כ-11.2 קג"מ במקרה של הבליץ, הזמינים באופן מיידי. המהירות הסופית אגב, 130 קמ"ש, הושגה בירידה קלה ועם קצת סבלנות. בשחרור המצערת לחלוטין המצבר מטעין עצמו מחדש ולא מורגשת בלימת מנוע כמעט כלל.

בשונה מקטנועים רגילים בעלי תמסורת וריאטור, שבו למהירות סיבובי המנוע קשר ישיר עם מהירות הנסיעה של הקטנוע, במנועו של הבליץ אין מד סיבובי מנוע. ישנו מד אמפר המראה על כמות הזרם החשמלי המוזרם למנוע. כך למעשה, אין קשר ישיר בין כמות האמפראז' המוזרם לבין מהירות נסיעתו של הבליץ. ניתן להגיע למהירות 80 קמ"ש ויותר ועדיין להישאר על מידת אמפר נמוכה. מאוד דומה להילוך שיוט במנוע בנזין בעל תמסורת ידנית רגילה, השומר על צריכת דלק נמוכה. לכמות האמפראז' המוזרם למנוע תפקיד מכריע ביותר בכל הקשור לטווח הנסיעה של הבליץ. ככל שנשמור על אמפר נמוך, כך ניסע רחוק יותר. הדבר "מכריח" את הרוכב לרכוב בעדינות וברוגע, שזה כמובן מבורך, אך לעתים מעט מסוכן, כאשר בניסיון לשמור על אמפר נמוך, מהירות הנסיעה מעט איטית לקצב התנועה מסביב.

לכן, החלטתי לבדוק את טווח הנסיעה תחת עומס מקסימאלי עם שני רוכבים, קצת ציוד ובמזג אוויר עם רוח נגדית חזקה. הטענתי את הקטנוע כשלוש וחצי שעות (זהו פרק הזמן הממוצע המבוקש לטעינה מלאה), גייסתי את אשתי לעתיד (הפעם היא לא רצתה להצטלם), ויצאתי לדרך עם מצערת "משוכה לרווחה". יצאנו מראשון צפונה על איילון במהירות של 100-105 קמ"ש, כמעט שיא המאמץ של המנוע בתנאים הללו ולאן הצלחנו להגיע אתם שואלים? עד יקום, נסיעה של 35 ק"מ בדיוק. הירידה בכמות החשמל במצברים התבטאה בירידה במהירות הנסיעה. לקראת הסוף כבר נסעתי במהירות 30-40 קמ"ש. אפשר רק לתאר מה המיועדת שלי עשתה לי באותם רגעים… למזלי הצלחתי להגיע לתחנת הדלק ביקום, שם התחברתי לשקע חשמלי.
נקודה חשובה: אנשי בליץ עשו בשכל כשהתקינו את המטען של הקטנוע בתוך תא האכסון מתחת למושב, כאשר כבל החשמל האינטגראלי ממוקם בתא הכפפות השמאלי ומתחבר לשקע ישראלי רגיל V220.

הטענת המצברים ביקום ארכה כ-50 דקות ממצב שבו היו פרוקים לחלוטין ולאחר מכן יצאתי חזרה לכוון דרום, הפעם כשהרוח בגבי, ובמוד רכיבה רגוע וחסכוני. הצלחתי לחזור כ-20 ק"מ נוספים עד שנעצרתי שוב בלה-גווארדיה. עכשיו כבר ממש חטפתי מהאישה בראש, אבל זה לימד אותי על כך שלסגנון הרכיבה, לשימוש במצערת ולכיוון הרוח, תפקיד קריטי בצליחת טווח הנסיעה המקסימלי של הבליץ, ולמעשה הוא יכול הרבה יותר ממה שהציג לי בפעם הזו.
הייתי חייב לבדוק את זה. בלילה לאחר טעינה מלאה יצאתי שוב לחדרה, מרחק של כ-60 וקצת ק"מ, הפעם לבד ובמוד חסכוני, כאשר אני שומר על מהירות ממוצעת של 85-90 קמ"ש ועל מידת אמפר נמוכה ככל האפשר, ו…הגעתי. אז 120 ק"מ הצהירו, ואני הצלחתי לרכב חצי מזה. אמנם הרגשתי שאפשר עוד קצת אך האמת היא שכבר פחדתי לנסות…

התנהגות, מתלים, בלמים
הבליץ קטנוע כבד, נמוך וארוך ובתוך העיר הוא מרגיש בסדר, אך לא בבית. הוא שוקל כ-180 ק"ג, ובסיס הגלגלים נדיב מאד ועומד על 1,630 מ"מ. להתנייד איתו בין המכוניות ולהסתובב איתו במקום אלו משימות לא קלות, אבל מאתגרות. על מנת להסתובב במקום, זווית הצידוד לא נדיבה במיוחד אך למזלנו נמצא כפתור קסמים "רוורס" על הכידון ההופך את כוונו של המנוע וגורם לנסיעה איטית לאחור. תמיד נחמד כשיש לך פיצ'ר ששמור רק לאופנועים יוקרתיים כמו לדוגמא הגולדווינג של הונדה. מרווח הגחון הוא 145 מ"מ, אך בגלל אורכו של הבליץ יש להיזהר עם מדרכות גבוהות. גם לנסיעה איטית בין טורי המכוניות צריך להתרגל שכן אין אפשרות לרכב לאט תוך כדי לחיצה על הגז והבלם האחורי יחד. כאן לחיצה על הבלם האחורי פשוט מנטרלת את המנוע ומפסיקה את עבודתו.

המזלג הקדמי, טלסקופי רגיל וללא אפשרות כוון, מרגיש רך מדי ומאחור ישנם זוג בולמים בעלי כוונון עומס קפיץ בלבד, המרגישים קשים מדי. במעבר על בורות בכביש התוצאה המתקבלת היא שיכוך רך מקדמת הקטנוע וחבטה חזקה מאחור בישבנו של הרוכב. ניתן למתן את הקשיחות מאחור על ידי כוונון עומס הקפיץ, וכן בלחץ אוויר נמוך יותר בצמיג האחורי, סביב 29-31 PSI.

כאשר יוצאים מחוץ לעיר הבליץ שומר על יציבות בקו ישר, אך לא הייתם רוצים לקחת אותו לפיתולים בהרי ירושלים. שוב בעיית מתלים הגורמת למחסור גדול בפידבק מהכביש, ושמירת קו בתוך סיבוב הוא מושג שלא כל כך מוכר לו. בנוסף, מעל למהירות 105 קמ"ש פשוט אי אפשר לרכב לאורך זמן. הוויברציות המגיעות מהכידון בלתי נסבלות וכל מה שאתה רוצה זה רק לרדת חזרה במהירות. הדבר נובע ממחסור במשקולות כידון ובנוסף אולי מדובר בצמיג לא מאוזן. בכל אופן, העניין ידוע לאנשי בליץ ונמצא בתהליך מציאת פתרון. אגב הצמיגים המקוריים המגיעים עם הקטנוע משאירים רושם טוב ומספקים אחיזה לא רעה בכלל.
הבלמים, דיסק פרפרי יפה לעין מלפנים ודיסק מאחור עושים עבודה בינונית עד טובה. הם בעלי רגש אך עוצמתם לא גדולה. יש ללחוץ חזק על שני מנופי הבלמים בכדי להגיע לעוצמה המרבית.

עיצוב, נוחות, שימושיות
משיכת תשומת לב הוא משהו שהבליץ מצטיין בו. הוא גדול, מרשים ובהחלט מעוצב באופן נאה. ברמזורים אין מצב שלא ישאלו אתכם שאלות ולא יתעניינו מה בדיוק הדבר הזה. חסרונם של המפלט ושל מערכת הוריאטור מותירה את הזרוע האחורית עירומה, ואותה עוטפים זוג פלסטיקים משני צידיה, מיוחד ומעניין. איכות הפלסטיקה לעומת זאת לא מספיק טובה. ישנם מרווחים בין חלקי הפלסטיק והרושם מקרוב הוא זול.

מושב הרוכב נמוך, רחב ותומך ומאותגרי הגובה לא יתקשו להגיע לרצפה. תנוחת הרכיבה דורשת את שליחת הרגליים קדימה ונוחה בסך הכל. גבוהי קומה כמוני (1.88) ירגישו אי נוחות לאחר זמן מה באזור הברכיים, עקב הקרבה לחיפויי הפלסטיקה הקדמיים. לפעמים הברכיים אף יפריעו לצידוד הכידון, הממוקם נמוך. מגן הרוח של הבליץ קטן ויעיל, ומנתב היטב את הרוח.
לוח המחוונים גדול, ברור וקריא וכולל מד אמפר, מד מהירות דיגיטלי, מד מצב המצבר (שלא ממש מדייק), שעון זמן ומד מרחק מתאפס. בקטנוע אף מותקנת אזעקה מקורית, הכלולה במחיר.

מתחת למושב נוכל למצוא תא אכסון די גדול, המכיל קסדת 3/4 ותיק. נוכל גם לגלות את המטען האינטגראלי שתופס שם לא מעט מקום. בקדמת הבליץ ישנם שני תאי אכסון כאשר בתא השמאלי נמצא כבל החשמל, גם הוא אינטגראלי ולא ניתן לשנות את מיקומו. מכסי התאים מרגישים מעט זולים ולא עמידים לאורך זמן. במרכזו של הקטנוע עוברת מחיצה גבוהה ועליה "מכסה מיכל דלק" שכמובן, כמו שאמר הקוסם: "ואין כלום מתחת".

מחיר, אחריות, אחזקה
עלות האחזקה היא אחת מנקודות החוזקה של הבליץ, כאשר אין צורך בטיפולים יקרים מעבר לבדיקת המצברים, המנוע, וחלקים המתבלים באופן טבעי כמו צמיגים ובלמים. עלות טיפול שכזו היא 250 ש"ח, בכל 4,000 ק"מ. במידה ויש צורך להחליף רפידות בלמים העלות מסתכמת ב-120 ש"ח לזוג רפידות כולל עבודה ומע"מ ובמידה ומתגלה בעיה במצבר ניתן להחליף רק אחד מתוך 24 התאים של המצבר בעלות של כ-500 ש"ח. בליץ מספקים אחריות לשנתיים או ל 24,000 ק"מ על הסוללה, בקר, מטען, מנוע, לוח מחוונים ומצערת. לרוכשי הקטנוע אף מוצעת האפשרות "להתאים" את ביתם לקטנוע ע"י חשמלאי מוסמך. יעיל מאוד לעסקים שרוצים עמדות הטענה רבות מחוץ לעסק או ללקוח יחיד בבניין מגורים שאין בו שקע הטענה נגיש.

את המצבר יש לטעון כשלוש וחצי שעות בממוצע עד לטעינה מלאה ממצב ריק לחלוטין. קיבולת המצבר היא כ-4.32 קוט"ש, שעלותם היא כ2.5 שקלים בלבד. מחזור החיים של המצבר נע בין 1200 ל 1700 טעינות בממוצע, כאשר טווח הנסיעה המוצהר בחברה הוא כ 120 ק"מ מקסימאליים ואופטימיים כך שבחישוב גס אורך חיי המצבר הוא למעלה מ-140 אלף ק"מ.

מחירו של הקטנוע הוא 28,500 ש"ח מה שממצב אותו גבוה בסקאלת המחירים,יקר יותר ב-1,500 ש"ח מהג'וימקס 250, יקר גם מהקימקו אקסייטינג 250 בכ-3,000 ש"ח וזול מהימאהה x-max ב-2,000 ש"ח. הסיבה לתמחור הגבוה לדברי אנשי בליץ היא הראיה שעלויות האחזקה והשימוש הנמוכות, מפצות על מחיר רכישתו היקר. צריך לזכור שמבחינת הבירוקרטיה עלויות הביטוח החובה של קטנוע חשמלי זהה לזו של קטנוע 50 סמ"ק וכך גם אגרת הרישוי והרשיון הנדרש מהרוכב כל שגם כאן מדובר בחיסכון של כ-2,000 ש"ח בשנה בהשוואה לקטנועי 250 סמ"ק.

חשוב לשאול – בליץ מוטורס עונים דוגרי על השאלות המעניינות

ש: אורלי, לא חשבו על זה קודם? כבר היו ניסיונות קודמים לייבא קטנועים חשמליים והם לא צלחו.

ת:"נכון, חשבו. אבל עוד לא ענו על הצורך האמיתי של הרוכב. החיסכון לא שווה כלום אם הוא לא עונה על הצורך. מצד אחד הביאו קטנועים חשמליים באחלה מחיר אבל לא היו מספיק מהירים או עם טווח נסיעה מספיק גדול.
מצד שני הביאו קטנועים חשמליים עוצמתיים אבל מתומחרים פי שניים מהמחיר שבו אנחנו משווקים את הקטנועים שלנו, ויתרה מזאת, הטווח שלנו גדול יותר."

ש: אז מה הצורך?
ת:
בארץ לא ניתן לעבור מעיר לעיר בלי לעלות על דרך בינעירונית, חשוב לנו שהקטנועים יידעו להתמודד עם המהירויות האלו.
היה לנו מאוד חשוב להביא מוצר שהוא חסכוני וגיקי מבפנים אבל חזק וסקסי מבחוץ, קטנוע שיענה על הצורך של הרוכב הבינעירוני הן מבחינת מהירות והן בנוחות הנסיעה. קטנוע שלא רק הביצועים והעיצוב יהיו מושווים לבן דוד הבנזין אלא גם המחיר."

ש: איך גרמתם לזה לקרות?
ת: "התחלנו את הפרויקט לפני כשנתיים, חקרנו את העולם הדו גלגלי החשמלי יחד עם מהנדס מכונות וחשמל וחיפשנו את החלקים המתקדמים בעולם. אנחנו קונים את החלקים אצל יצרנים שונים בעולם והאסמבלר שלנו מרכיב את הכל ביחד תחת המותג שלנו.
גם אחרי שמצאנו את החלקים המתקדמים לא תמיד הסינרגיה בין החלקים הייתה מקסימאלית. עברנו הרבה ניסיונות ושיפור ריג'קטים לפני שבכלל יצאנו לשוק.
מצאנו אנשים מדהימים בדרך כמו המוסך המרכזי שלנו "אופנועי הקריה", אנשים שכבר דורות בתוך הבנזין והשמן בכל זאת הצליחו להתרגש יחד איתנו ברעיון ובפיתוח של המוצר המדהים הזה. רק כשהגענו למוצר הסופי, הגענו לשם "בליץ", המסמל את הכוח של החשמל."

ש: אז מה החיסכון שאת כל הזמן מדברת עליו?
ת: את הבן דוד מונע הבנזין אתה קונה ורק אז מתחילות ההוצאות, כאן אתה קונה קטנוע באותו מחיר ומיד מתחיל לחסוך: גם בביטוח המוזל, באגרות וטסטים שכן הקטנועים החשמליים הוגדרו בחוק באותה קטגוריה של 50 סמ"ק, גם בהוצאות הדלק –  כאשר בעלות של ליטר בנזין (7.5 ש"ח) אפשר לבצע 3 טעינות המספיקות עד 360 ק"מ. גם באחזקה השוטפת שהינה פשוטה וחסכונית – אין שמן מנוע, אין גיר, אין רצועה יקרה ולא צריך להחליף כל שנה, אין טיפול לוריאטור, קרבוראטור, החלפת משקולות וכו'. "

ש: עכשיו כשאתם כבר בשוק, יש דברים שהייתם עושים אחרת או משנים?
ת:
התאמנו את עצמו מהר מאוד לכל בקשה של הלקוחות, לכמה מהם הייתה בעיה עם הפלסטיקה של הקטנוע. תחילה היינו בגישה הדוגלת בחסכון בידיעה שהפלסטיק הוא דבר שנהרס מהר. לא רצינו שלקוחות ירכבו עם פלסטיקה שבורה כתוצאה מתאונה, רק משום שהם מתבאסים להוציא על זה הרבה כסף.
בכל מקרה אנחנו עובדים על פתרון לפלסטיקה איכותית וגמישה יותר מכיוון שאנחנו מבינים שזה חשוב ללקוח הישראלי. היינו רוצים ליצור בעצמנו תוספות ואביזרים לקטנוע כמו משענת למושב האחורי, סוגים שונים של מגני רוח ועוד. על הכול אנחנו עובדים ומבטיחים להשלים זאת כמה שיותר מהר."

תעודת זהות

בליץ 6000
מחיר: 28,500 ש"ח
אחריות: שנתיים/24 אלף ק"מ
שנת דגם: 2013
דרגת רשיון: A2

נתונים טכניים

מנוע: חשמלי
הספק: 6000 וואט
מומנט מרבי: 11.2 קג"מ
סוללה: ליתיום יון, 24 תאים
מתח סוללה: 60 אמפר, 72V

מתלים:
קדמי – מזלג טלסקופי
אחורי – צמד בולמים, כיוון עומס קפיץ

בלמים:
קדמי – דיסק פרפרי
אחורי – דיסק

צמיגים:
קדמי – 130/60-13
אחורי – 130/60-16

בסיס גלגלים: 1,630 מ"מ
משקל: 180 ק"ג


  הבליץ 6000 הוא כלי עירוני יעיל, כיפי וזול לתחזוקה. משיכת תשומת לב הוא משהו שהבליץ מצטיין בו. הוא גדול, מרשים ובהחלט מעוצב באופן נאה. ברמזורים אין מצב שלא ישאלו אתכם שאלות ולא יתעניינו מה בדיוק הדבר הזה.
 


דו"גרי סרטון תדמית:

50 תגובות ל בליץ 6000 – מכת ברק

  1. סחטיין על ההשקעה! נראה קטנוע מגניב וטוב למי שמחפש כלי עירוני זול לתחזוקה עם פוזה של מנהלים. בהצלחה לבליץ!

  2. וגם ניסיתי את הדגם הקטן 3000. יש חסרונות אבל יש גם הרבה יתרונות. בסה"כ נהנתי, בעיקר בתוך העיר. ואכן קשה להתרגל לעובדה ש…..אין רעש(-:

  3. עדיין סובל מיותר מידי מינוסים על מנת להיות אטרקטיבי.

  4. אין יותר קטן במימדים לגודל של דרדסים כמוני..?

  5. אני רוכבת על מיו והוא בנוי עלי מעולה. נראה לי קטנוע גדול מידי למידות שלי.

  6. תמיד יש את הפחד "שיגמר" לך הדלק ולא מתמצא תחנת דלק לחשמל…

  7. שבו הכל יהייה בטח על משהו דומה לחשמל. איזה כור גרעיני קטן שאתה קונה את הכלי אתה מקבל אותו עם דלק "גרעיני" לכל החיים. חשמלי ואו דומה לו זה העתיד.

  8. אני בטוח שהוא מתחיל טוב יותר בפתיחות, מהירות סופית בטוח טובה. אבל יש את הפחד מכלי כזה שיתקע לך ואו שלא תמצא מקום לחשמל ואם כן אזה תצטרך להשאר הרבה זמן "לתדלק".

  9. מה זאת אומרת אוספים כאן את החלקים מכל מינימקומות ומרכיבים במקום אחר? אז זה אפילו לא כלי של חברה ספציפית. אם הבנתי נכון.

  10. אם הכלי יעמוד במבחן המציאות והבדיקה והזמן ויהייה טוב ומוצלח . מה איכפת לי שמרכיבים אותו אצל אחמדנג'ד בבית בסלון.?!

  11. חייבים להבין שטווח הנסיעה הוא לא ריאלי – אף אחד לא מחזיק כלי כזה גדול כדי להתנייד בנסיעות קצרות

  12. לאממש מכיר הכתב, אהבתי הסגנון וההגשה
    נראה סוג של פתרון עירוני מתוין

  13. ממש לא מעניין בשלב הזה איפה מרכיבים ואיכות הפלסטיק. מי שישמע מה היה הטיפון ומקביליו לפני שני עשורים.. חסכו כסף מהדקה הראשונה

  14. קטע חזק החשמל בעיר. הכלי נראה ממש מוצלח וגדול.

  15. פספוס בתמחור! בימשת אלפים פחות אני קונה בלי לחשוב. פה תימחרתם גבוהה מידי.

  16. הכל שטויות מיתוס שמיתוס. לפי הראיון פה עם הבעלים, נראה שנכנסו לתחום ברצינות. זה מה שחשוב.

  17. תעשו מבצע ותמכרו אותו עם שיח גת ודיסק של דקלון

  18. חלקים מפה, חלקים משם ובסוף נשארים עם הכידון ביד

  19. אז מה אם חוסכים מהרגע הראשון? זה לא אומר שצריך לעשות עלינו סיבוב. קטנוע כזה לא צריך לעלות יותר מ-20 אלף ש"ח. אפשר במחיר שלו לקנותת אקסאבו או ג'וירייד בני שנתיים ונשאר כסף לביטוח ולטיפולים

  20. יש לנו קטנוע יותר קטן עם כוח מנוע 3000W מושווה ל125. קוראים לו BLITZ3000. מוזמן להכנס לאתר שלנו להתרשם ולהירשם לנסיעת מבחן blitzmotors.co.il

  21. הBLITZ6000 אכן נראה גדול אך הוא יחסית נמוך, דבר שנותן לו יציבות והרגשת שליטה, את תצליחי להגיע עם הרגלים לרצפה ללא בעיה. מוזמנת לבוא לנסות!

  22. כל אחד מאיתנו רוכב כבר לא מעט זמן ומכיר את הנסיעות היומיומיות שלו. אין צורך "להיתקע" אם הוא מתאים לאופי נסיעות שלך- יש לנו לקוחות שנוסעים איתו לעבודה וחזרה הביתה נתניה-רעננה, כפר יונה-ת"א וכו' בטעינה אחת, ויש לנו לקוחות שנוסעים לעבודה ומטעינים אותו שם לחזור כמו ת"א- ירושלים, אשקלון- ת"א וכו'. כל אחד ואופי הנסיעה שלו. אם קורה ויום אחד נסעת יותר מהרגיל, שקעים נמצאים בכל מקום, גם בתחנות דלק 🙂

  23. כשמשתמשים במרכיבים הכי טובים מכל יצרן מקבלים את הסלט הכי משובח שיש, צריך לתת לכל אחד להתמחות במה שהוא עושה הכי טוב. בכלל כיום אין כמעט יצרנים שמייצרים את הכל "בבית".

  24. אל תשווה קטנוע חדש עם אחראיות לקטנוע משומש בלי ותזכור שביטוח זה משהו שאתה משלם מחדש כל שנה ודלק כל יום.

  25. חשוב לומר, הבליץ 6000 קטנוע מקסים, יעיל מאוד וכיפי למי שחושב ירוק ורוצה לחסוך הרבה כסף. ישנם נקודות מסויימות בקטנוע שבטוח ישתפרו בזמן הקרוב, כמו הבולם האחורי והרעידות מהכידון. הנקודות הללו יכולות להפתר מקלות, וידוע לי שאנשי בליץ עובדים על כך. בנוגע לטווח הרכיבה, כמו שכתבתי הקטנוע בהחלט יכול להתאים למרבים לרכב בכביש בינעירוני במרחקים פרבריים,בטווחים של 30-60 ק"מ ויותר. מי שרוצה לרכב עם הקטנוע מרחקים של עד 120 ק"מ הצעתי לו שייקח רכיבת מבחן ויבדוק בעצמו האם הקטנוע מתאים לו לטווחים הללו. ממש לרכב על הנתיב שבו אתם מתכננים להשתמש בקטנוע באם תרכשו אותו. כך תוכלו להחליט בעצמכם. בכל אופן, יוזמה מבורכת של אנשי בליץ. בטוחני כי הם יצליחו, ובהחלט זהו אינטרס של כולנו – לעולם ירוק יפה וחסכוני. נתראה בהמשך.

  26. החשמלי לצערי כרגע לא נותן לי ביטחון של רכיבה ארוכה.
    אני חייב תחנת דלק בכל רגע נתון שארצה.

  27. אולי היום אנשים לא מבינים ולא מעכלים. אבל אין בררה שם העתיד.

  28. אז לדעתי כולם היו עוברים לחשמלי. גם אני מפחד להתקע וזו האמת.

  29. כולם יצחקו על הפחד מהחשמלי. כולם יהיו שם לרכב עליהם. זה ברור כשמש.
    לדעתי בכלל החשמלי יהייה עם תאיפ סולריים שיתנו תוספת לטעינה הקונבנציונלית.

  30. אם הייתי קונה ואו שלא….לא יודע. אבל נתתם סקירה יפה. כל הכבוד.

  31. אם היצרן מצהיר על 120 ק"מ, ובמבחן המציאות מגיעים איתו ל-60-70, יש פה בעיית אמינות קלה? לא? איך נדע שהיצרן לא מערבב אותנו בשאר הנתונים שהוא מוסר כמו אורך חיי סוללה, עלויות שונות ?

  32. כמה יעלה להחליף את כל סט המצברים כשיסיימו את חייהם?

  33. לנסוע בגדול ולשלם ביטוח זול נשמע מעולה! כבר שווה מאוד.

  34. אני רוצה להחליף את הגנד דינק המסור והעייף שלי (מעל 80 אלף ק"מ) ואני מתלבט, יש לי אפשרות לקנות סילבר וינג 2009 400 סביב 22000 כולל אחרויות קטנה ואני יודע שאני נכנס לבור של תחזוקה יקרה, אבל הונדה זאת הונדה, וגם צריך להנות מהקטנוע לא רק לחסוך, ומצד שני היום ראיתי ברמזור בליז שטס מולי ועשה לי חשק לנסיעת מבחן, חשוב לדעת כמה קנו עד היום כדי לדעת מה יהיה השוק שלו בעתיד וזה זה לא יהיה לקנות ולזרוק לאחר שנתיים ..

  35. הזירו זה טיל בליסטי לעומת הפרה הישנונית הזאת .

  36. מבאס הבטריה
    גם אם נוסעים לאט לפי הספר 80 ק"מ זה מה שהוא סוחב
    נתקעתי איתו כמה פעמים ממש מבאס

  37. עשיתי נסיעת מבחן על בליץ 6000 יומר לזכותו שהוא סחב יפה בעליות של חיפה(משקלי לא גבוהה 71 קילו) עברתי איתו כשהתחלתי עם סוללה מלאה 27 ק"מ בעליות וירידות והמד סוללה ירד רק בפס 1 מתוך 6(או כמה שיש)והייתה לי הרגשה שדווקה בירידות הוא הטעין את הסוללה(צריך לבדוק מול בליץ).מאוד אהבתי את הישיבה הרגשתי ישיבה נוחה רק לקח לי מספר דקות להיתרגל לפתיחות שקט של נסיע(מוזר).אני יעשה השבוע נסיעת מבחן על איקסאבו 250 של פיאג'יו על מנת להחליט.לי חשוב ישיבה נוחה,חיסחון תחזוקתי,ושישרת אותי בלוגיסטיקה בתוך העיר.
    מה שמדאיג אותי עוד איך להטיען את בליץ בחורף בגשמים?

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל