fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
MV קוביה
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר

קימקו G דינק – מנהל עבודה

קימקו G דינק – מנהל עבודה

מאיר יוגב

צילום: תומר לשר

בישראל קטגוריית הביניים A1 (עד 33 כ"ס) הינה הקטגוריה השניה בחשיבותה בשוק. קטגוריה זו מכילה בתוכה כלים בנפח 250 סמ"ק המהווים כ25% בממוצע מסך מכירות הדו"ג השנתי. קטנועים בנפח זה הם אלו השולטים בנוף הישראלי זה זמן רב, זאת למרות שמגבלת ההספק של דרגת הרישוי מתירה למחזיקי הרישיון לרכוב גם על קטנועים בנפחים גדולים יותר של 300 ו-400 סמ"ק. הסיבה לפופולאריות של דגמי ה-250 סמ"ק היא דרגות הביטוח (המגוחכות) בהן נאלצים בעלי כלים מעל נפח של 250 סמ"ק לשלם למעלה מ-1,000 ש"ח נוספים על ביטוח החובה. האבסורד רק גדל לאור העובדה שבאירופה וביתר העולם קטנועי 250 סמ"ק הולכים ונכחדים כשאת מקומם תופסים קטנועי 300 סמ"ק חזקים ושימושיים יותר לנסיעות ארוכות.

בסוף השנה שעברה קימקו הציגה את סדרת ה G-DINK בנפחי 125 ו-300 סמ"ק שאמורה להחליף את הגרנד דינק הוותיק שנמצא איתנו כבר כעשור. אלינו הגיע ה-G דינק לפני מספר חודשים עם מנוע בנפח 250 סמ"ק אשר שודך אליו מהאקסייטנג 250 המוכר. עד כדי כך חשוב הקטנוע לשוק הישראלי. אגב, גם בסאניאנג תפרו חבילה דומה עם הג'וימקס החדש שמוצע עבורנו באופן ייחודי גם עם מנוע 250 סמ"ק.
המטרה של ה-G דינק היא להמשיך את דרכו של הגראנד דינק 250 הסופר פופולארי בארצנו הקטנה אשר הציע לנו חבילה מנצחת: סוס עבודה נוח ושימושי בעטיפה של "קטנוע מנהלים" עם מראות מתקפלות חשמלית. אז מה מציע לנו ה-G דינק החדש? 

השורה התחתונה
למרות גידול קל בממדים ה-G דינק נראה קטן יותר וקצת פחות נוח מהגרנד דינק אותו הוא מחליף. מצד שני מציע ה-G יעילות גבוהה יותר בהתניידות בעיקר בתוך העיר וגם יכולות דינמיות טובות יותר, זאת מבלי לפגוע בנכס העיקרי של הקטנוע: המדרס השטוח והגדול בין הרגליים. משימה לא פשוטה אך אנשי קימקו עמדו בה. בהיבט השימושי פוגמים תא האכסון הקטן מתחת למושב, הסבל האינטגרלי שלא בדיוק בנוי לארגז פיצות ומושב הרוכב לא תומך מספיק ברכיבות ארוכות.

המנוע המוכר מהאקסייטינג חזק ומעניק תחושת זריזות, הבלמים עושים עבודה טובה והתנהגות הכביש משביעה רצון. קימקו הצליחו ליצור קטנוע טוב ויעיל המשפר את נקודות התורפה של הגרנד דינק אך לא מתעלה או מצטיין בשום תחום. המיצוב של ה-G  דינק מעמיד אותו במצב מעט בעייתי. הוא זול בכמה אלפי שקלים מהג'וימקס והאקסייטינג בנפח זהה שגדולים ומרווחים ממנו אך גם כבדים ומסורבלים ממנו ומצד שני הוא יקר משמעותית מקטנועי "חצי מנהלים" מעט נחותים בביצועיהם כמו הג'וירייד 200. מקום טוב באמצע או נופל בין הכיסאות? הכל תלוי בעיני המתבונן.

מנוע, תמסורת, ביצועים
כאמור, יחידת ההנעה מגיעה מהאקסייטינג 250 הותיק.  המנוע בעל קצת יותר מ-20 כ"ס בשילוב עם וריאטור יעיל נותן תחושה חזקה דיו ומושך בזריזות עד אזור ה-80 קמ"ש. משם המהירות מטפסת לאט יותר עד לתחום השיוט הטבעי של הקטנוע שנמצא בערך סביב ה- 115 קמ"ש. התמסורת טובה ומספקת גם האצות ביניים לא רעות. גם כשניסיתי להעמיס עליו בפתיחות מצערת אגרסיביות במהירות זחילה לא הרגשתי ויברציות מעצבנות או השתהות יתר על המידה. נקודת החולשה מסתמנת במהירויות הגבוהות יותר. ב-120 קמ"ש המנוע נכנס לתחום האדום במד הסל"ד שם גם הויברציות מתחילות להיות פחות נעימות. המהירות הסופית, 142 קמ"ש על השעון שהם 130 קמ"ש שנמדדו על ידי GPS, מושגת עמוק בתוך התחום האדום. לא בריא לקטנוע ולשלוותו של הרוכב (וגם לרישיון הנהיגה).  צריכת הדלק עמד על 26 ק"מ לליטר בתנאי המבחן.

התנהגות, מתלים, בלמים
הגרנד דינק 250 לא הצטיין בסעיף התנהגות הכביש, בלשון המעטה. כדי לפתור זאת ה-G דינק התחדש בחישוק קדמי גדול יותר בקוטר 13 אינטש (לעומת 12 אינטש בעבר) ובשלדה קשיחה יותר. בסיס הגלגלים התארך בס"מ וחצי וכעת היציבות הכיוונית של הקטנוע השתפרה. המתלים קשיחים במידה הנכונה וה-G דינק זריז בשינויי כיוון במהירויות בינוניות בתוך העיר ויציב למדי במהירויות גבוהות יותר, אפילו בתוך סיבוב. כמובן שלא מדובר בקטנוע ספורטיבי ולכן צריכים לקחת את הכל בקנה המידה הנכון. כל עוד משתמשים בדינק למטרות להן הוא מיועד, קשה יהיה לגלות נקודות תורפה בתחום ההתנהגות. לא מצטיין הכיתה אך לבטח טוב משמעותית מהגרנד אותו הוא מחליף. יכוך הזעזועים נגזר מהמתלים הקשיחים יחסית המצליחים לספוג מהמורות בינוניות בצורה טובה.

גם הבלמים עושים עבודתם נאמנה. כל בלם לבדו אמנם לא מספק עוצמת בלימה אדירה ששותלת את הקטנוע במקום אך את העוצמה הדרושה נוכל להפיק רק בלחיצה על שני הבלמים יחדיו. הרגש קיים ומיד תוכלו לדעת לפני שינעל אחד הגלגלים. בהחלט נוסך ביטחון.
אגב, מאוד אהבתי את העובדה שתחושת השליטה על הקטנוע כמעט ואינה משתנה כאשר רוכבים עליו בזוג. הוא ממשיך להשרות ביטחון על הרוכב כאילו המשיך לרכוב עליו לבדו. העניין נבדק בקפידה גם עם אשתי לעתיד (בתמונות) וגם עם תומר ששוקל "קצת" יותר ממנה.
בעיר ה-G דינק מרגיש בבית. זווית הצידוד נדיבה ובין טורי המכוניות הוא מרגיש קטן וקליל. מדרכות נמוכות ובינוניות ה-G דינק צולח ללא בעיה. במדרכות גבוהות צריך כבר להיזהר על הגחון.

עיצוב, נוחות, שימושיות
ה-G דינק מזכיר לי קצת את "סייקלופ" מ- X  מן. הוא מעין ייצור חד-עיני שכזה. רק מה, תלוי על יד מי הוא ניצב. אם הוא עומד ליד BEAST המפלצת, אז הוא בהחלט חתיך אבל, אם הוא מתקרב לאזור שבו נמצאת האלי ברי שמשחקת בסרט את  סטורם, טוב, אתם מבינים כבר לאן אני חותר…
בקיצור, אני לא הייתי מדרג אותו גבוה בתחום הזה, אך היופי הוא בעיניי המתבונן.עם זאת בהחלט ניתן להבחין בהשקעה בעיצוב לעומת אותו גרנד.

נוחות הנסיעה של ה-G גם היא לא מהמשובחות שבנמצא. המושב מעט קשה, מעט קטן ולא תומך לאורך זמן. בנסיעות קצרות אין בעיה אך בנסיעות ארוכות לעומת זאת הטוסיק כבר מתחיל להרגיש לא נעים. תנוחת הרכיבה זקופה והכידון ממוקם נוח ובגובה הנכון, אך היא עדיין מקובעת ולא ניתן לשנותה מדי פעם. בנוסף, אין אפשרות לשלוח את הרגליים קדימה כמו בדגם הקודם או כמו בקטנועי "מנהלים" מתחרים. לעומת זאת, גם רוכבים גבוהים כמוני (1.88) לא ירגישו שצפוף להם יותר מדי. הברכיים חופשיות ולא מתקרבות לפלסטיק בחזית. נקודה חשובה וחיובית לזכותו. אצל המורכבת המושב מציע נוחות טובה יותר. ישנה משענת קטנה ותומכת, ורגליות הנשלפות בלחיצה על כפתור.

המשקף שלה-G מהווה חלק ניכר מעיצוב החזית אך הוא נמוך, ספורטיבי-משהו וגם הוא לא תואם את קונספט "המנהלים" מהדגם הקודם. למרות זאת הוא יעיל מאוד ומנתב היטב את הרוח עד לאזור מהירות השיוט של הקטנוע אך לא מעבר לכך.
הפתיחה הנוחה של המושב מהסוויץ' מגלה תא אכסון די קטן ובתוכו מנורה המופעלת בעזרת חיישן המגיב בחשיפה לאור. כשניסיתי להכניס לתוכו קסדה מלאה הופתעתי לגלות שלא כל סוגי הקסדות באמת מצליחות להכנס. רק אחת מתוך שלוש הקסדות שברשותי הצליחה למצוא שם את מקומה ולכן חשוב לבדוק זאת בעצמכם לפני רכישה. מלפנים ישנה גם מגירה קדמית בגודל בינוני עם שקע מצת, ישנו וו תליה וכאמור את המשטח השטוח והשימושי עד מאוד שבין הרגליים.
המראות ממוקמות סוף כל סוף על הכידון, מספקות שדה ראייה מצוין וכבר לא בולטות יותר מידי לצדדים. לוח השעונים הגיע מדגמי הניו דינק הקטנים כולל את כל החיוויים הרגילים: מד סל"ד, נורות אזהרה, צג מידע דיגיטלי הכולל את מד הדלק ותצוגת מהירות משתנה מקמ"ש למיילים.

מחיר, אחריות, אחזקה
מחירו של ה  G-DINK הוא 22,760 ש"ח, לא כולל הוצאות ואגרת רישוי. מידותיו של ה-G דינק מעמידים אותו בתחרות ישירה מול הסאניאנג ג'וירייד 200 המוכר והוותיק שזול ממנו בכמעט 5,000 ש"ח כמו הניו דינק 200. אם משווים אותו לקטנועי המנהלים המקובלים בנפח דומה כמו הסאניאנג ג'וימקס, קימקו אקסייטינג או הדיאלים S3 יש ל- G דינק יתרון מחיר של 2,000-3,000 ש"ח. גם מבית יש ל-G תחרות לא קלה כאשר הדאונטאון 200 נמכר במחיר כמעט זהה.
מרווח הטיפולים של ה- G דינק עומד על אחת ל-4,000 ק"מ ועלות הטיפולים ל-24 אלף ק"מ היא כ-7,500 ש"ח כולל מע"מ. האחריות איתה מגיע ה-G דינק היא לשנתיים או עד 24 אלף ק"מ.

מילה של סטפן

האבולוציה הטבעית של השנים האחרונות לכלים הדו גלגליים בעולם, טובה לרוכבים ברוב התחומים וזה ניכר גם ב-G דינק בהשוואה לגרנד דינק אותו הוא מחליף. לקימקו הזה יש כידון רחב בהשוואה לדגם הקודם וזה מקל על התמרון. הוא גם ממוקם במקום נכון מבחינת תנוחת הרכיבה.

בנושא המתלים, נראה שהטאיוואנים עשו גם כן שיעורי בית. יש תחושה שהם ריככו את הקפיצים במעט והגבירו את השיכוכים בבולמים. הם עובדים לינארי יותר ונותנים הרגשה נעימה יותר בנסיעה.
השגה קלה שיש לי היא בנושא הווריאטור שלא עובד חלק מספיק בזינוקים. כנראה שצריך יהיה לשייף  באופן יזום את סנדלי הסחיבה, שהם אלה האחראים על החיבור הראשוני של המנוע לגלגל האחורי.
המנוע בקטנוע החדש עובד חלק יותר מקודם ומעביר פחות ויברציות לרוכב. יכול להיות שתושבות המנוע שופרו ובנוסף, כנראה שהמנוע עצמו עובד מאוזן יותר.
אבל, התחום שלו מגיע ציון לשבח מבחינתי הוא הבלמים ששופרו מהותית. הם לא רק עוצמתיים, אלא גם מספקים רגש ומקנים בטחון בבלימות,  במיוחד במקומות עם אחיזת כביש ירודה.

לסיכום, לדעתי היא שכל לקוח פוטנציאלי של כלי כזה (שהיה רוכב על הגרנד דינק) יהנה מאוד מהנסיעה עליו והכי חשוב גם יהנה מבטיחות עדיפה. שיפור מבורך.

קימקו G דינק 250 – עלויות טיפולים (כולל מע"מ, חלפים ועבודה)

טיפול 1,000 379 ש"ח
טיפול 4,000 511 ש"ח
טיפול 8,000 801 ש"ח
טיפול 12,000 2,181 ש"ח
טיפול 16,000 801 ש"ח
טיפול 20,000 511 ש"ח
טיפול 24,000 2,338 ש"ח

תעודת זהות

קימקו G דינק 250
מחיר:  22,760 ש"ח
אחריות: שנתיים או 24 אלף ק"מ
שנת דגם: 2013
דרגת רשיון: A1

נתונים טכניים

מנוע: צילינדר יחיד, 249 סמ"ק, גל זיזים עילי, קירור מים, הזרקת דלק
הספק: 20.6 כ,ס ב-7,500 סל"ד
מומנט: 2.1 קג"מ
קדחXמהלך: 60X72.7 מ"מ
מתלים:
קדמי – מזלג טלסקופי
אחורי – בולם יחיד

בלמים:
קדמי –  דיסק 240 מ"מ
אחורי – דיסק 200 מ"מ

צמיגים:
קדמי –  120/70-13
אחורי – 140/70-12

בסיס גלגלים: 1,450 מ"מ
גובה מושב: 760 מ"מ
מיכל דלק: 9 ליטר

מדידות

צריכת דלק מדודה: 26 ק"מ לליטר
טווח רכיבה: 234 ק"מ
מהירות מרבית על השעון: 142 קמ"ש
מהירות מרבית מדודה: 130 קמ"ש (GPS)

דו"גרי סרטון תדמית:

36 תגובות ל קימקו G דינק – מנהל עבודה

  1. גם יפה וגם אופה, תכנס אין על הנוחיות שלה לכלי עבודה.

  2. בקטגוריות האלו, אני כבר לא רואה הבדלי אכויות פלסטיקה, מנוע וכו'. פשוט עבודה מצוינת מחברת קימקו. תכלס גם BMW ממונעים עם קימקו.

  3. אתם חיים בעידן לפיד לא.. למה לשלם הרבה. תאמינו לי אופנוע עולה יותר זול, חבל אתם מפספסים.

  4. בזכות המבחן פה אני חוזר להחלטה של קימקו – תודה

  5. יותר יפה, יותר מהודר והיתרון היחיד שיש לG דינק זה המדרס השטוח שטוב בעיקר לשליחים וסוחבי שישיות מים

  6. פתאום הגרנד דינק נראה טימקס לעומתו

  7. 23 אלף ש"ח על קקמיקה טאויינית, עלויות טיפולים של אופנוע ספורט, ביטוחים במחירים של חללית, אך כך מתפלאים למה השוק מת

  8. היה לי דגם קודם, שווה היה להמתין ולהחליף, סיימתי הקודם עם 78,600 ק"מ, פה ושם תקלות בעלויות קטנות, אבל לסחוב מחשבים בין הרגלים ולהסתובב בין לקוחות – נוחות ויעילות. לא מצאתי מחליף לזה. אחלה מבחן, ממליץ לעשות הרצה רגועה.

  9. לכבוד הוא לי. אתה כותב ומנסח יפה מאוד מאוד ורואים שהשקעת עבודה יסודית. בהצלחה בדו"גרי.

  10. מסתבר שלצלם יש יכולות להקפיא דו"ג בתנועה ???

  11. מי זה המכוער הזה מגעיל כמו כל הדינקים הגיב:

    ABS ? משקל עצמי ?

  12. בשתי מילים: "קימקו מובי". כבר חודש אני מחפש משומש במצב טוב. נמכרים מפה לאוזן- בלי יד 2 ובלי תיווך. נחטפים כפיצות משפחתיות חמות. טעימות וזולות כולל הקולה. בעוד שנה יהיה קשה למכור אותו כמו ה: B@W.

  13. שישאר אצל הסינים או הקוראנים…
    זה כלי ששווה אולי 15.000 ש"ח

  14. אחרי הציון שאתה מקבל ממני על טיסת הסולו הראשונה שלך יש לך עכשיו זכות לבחור באיזה "טייסת" אתה רוצה לעשות את השירות שלך בדו"גרי.
    אם בא לך משהו מסויים מדרך השלום תעדכן אותי.
    🙂

  15. זוכים פה לציון חיובי של סטפן. אני מאמין שבתקופה הקרובה המחירים בארץ יהיו נזילים וגמישים יותר במשומשים כמו גם בחדשים. אני אקבע רכיבת מבחן כי סקרנתם אותי וגם כי מבחינת עלויות חלפים אני די מרוצה בטיפול בקימקו דאון טאון שלי.

  16. למאיר הכותב.
    כתבה מקצועית קריאה ומעניינת ולגבי הערתך שהמורכבת הינה אשתך לעתיד רואים זאת בוודאות בתמונה מס' 5.
    עם אחיזה כזאת ששוות ערך לרצועות הידוק אסטרונאוטים למושב במהלך ההמראה אתה תפוס חזק.
    שיהיה לכם במזל טוב.

  17. לפי הצביעה אפשר להסיק שיש קייטנת פסח שבה הילדים מעצבים קסדות

  18. מחמם לראות שנהינתם מהכתבה. אכן הקטנוע אינו בדיוק קטנוע מנהלים וניסיתי להעביר זאת בתחושות שהרגשתי, אך אי אפשר להמנע ולהשוות אותו לג'וימקס ודומיו מבחינת מחיר וביצועי מנוע.
    אלון, זוגתי לעתיד מוסרת לך שאתה חד אבחנה 🙂
    ביי נתראה בהמשך

  19. להחזיק אוטו זול יותר.אפוא נשמע טיפול 12000 2181 ש"ח ועד 12000 ק"מ סה"כ 3872 ש"ח ל12000 ק"מ.חברים אני עושה טיפול במאזדה פעם בשנה כל 15000 ק"מ בעלות של 1000 ש"ח ועם דוחפים לי אלמנט אז סיימתי ב2000 ש"ח.מי שחושב שהוא חוסך ברכיבה על קטנוע שיבדוק עלות ביטוח +טיפולים ויבין שצריך להיות אדיוט להחזיק קטנוע במדינה

  20. מה זה הגנבים טיפול 1000 ב379 ש"ח.בודקים ברגים שהתרופפו מחזקים ראש מנוע מחליפים 1 ק"ג שמן וקורעים ללקוחות את הצורה.עלות תחזוקה של פראיירים.לא ידעתם כמה פשוט להחליף שמן בקטנוע ושמן גיר הייתם עןשים לבד וחוסכים אלפי שקלים.הסתכלו ביו טיוב.לי יש גוי רייד מחליף לבד שמן גיר ושמן מנוע פלג כל 30000 ק"מ מקורי רק טיפול רצועה עושה במוסך החסכון אדיר ומוריד את תחזוקת הקטנוע פלאים

  21. בעבר השתמשתי בדינק 125 כ-4 שנים ולפני כן רכבתי על קטנועים שונים כגון ווספה וכו'. כלי מצויין. נוחות בסחיבת דברים כבדים או גדולים (שישיות מים, מארזי מחשב וכו'). יציב על הכביש, מנוע חזק וספורטיבי בעל תגובה מהירה.בלמים מצויינים. מאוד מרוצה מהכלי.

  22. בנסיעות ארוכות ובינוניות הישבן מתאבן,במהירות אין יציבות והרוח מטלטלת,הבלמים בינוניים.
    חשבתי לעשות איתו טיול בכל הארץ…אז חשבתי.
    טוב לעיר ועד 30 קילומטר,מעבר לזה סבל וכאבים.
    מיכל הדלק נגמר מהר מאוד,ארגז חובה.
    לסיכום הכלי לא מתאים למבוגרים ולנסיעות ארוכות.
    בעיר הוא מלך.

  23. יש לי מודל 2016 עשיתי 7000קמ.
    מראות בלמים תמרון בעיר 10.
    נוחות ישיבה מיכל דלק נסיעות ארוכות 5
    טיפולים יקרים
    סהכ כלי אמין חזק יקח אותך לאן שתרצה וזול מעט מאחרים

  24. הלך מצבר שנה אחרי שנקנה (כולה 7000 ק"מ)
    רק להתניע לקחת למוסך להחליף מצבר צריך לפרק את כל האמבטיה של הכסא (10 ברגים- 3 סוגים שונים לך תבין את הראש של ההנדסאי המפגר)
    קטנוע חלש בטרוף 110 קמ"ש כל הקטנוע רוקד- כוח סוס של ילדה עם קוקיות.
    נפח מיכל דלק קטן מידי
    לא נוח לישיבה ממושכת
    ותא מטען מטעה בעין- קסדה מלאה לא נכנסת בקלות

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל