מוטו מדריך. עכשיו בחנויות וכאן

מטרו ימין 4
ברקום
מטרו עליון מתחת ל- MENU – מקום 2 – אחד על אחד
פרפקט אופנועים
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
אפריליה
אבניר באנר קוביה שמאל
Ad motorsport
לארט
תמוז
סטפן
פרפקט קוביה שמאל
רפידו
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אייפקס
KTM עליון קוביה
HRP קוביה שמאל
שוברט
אוגוסטה קוביה הכי עליון
מטרו לבן – קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
כרמיאל קוביה שמאל
הארלי שמאל
ברקום קוביה שמאל
HJC

קימקו G דינק – מנהל עבודה

קימקו G דינק – מנהל עבודה

מאיר יוגב

צלם: תומר לשר

בישראל קטגוריית הביניים A1 (עד 33 כ"ס) הינה הקטגוריה השניה בחשיבותה בשוק. קטגוריה זו מכילה בתוכה כלים בנפח 250 סמ"ק המהווים כ25% בממוצע מסך מכירות הדו"ג השנתי. קטנועים בנפח זה הם אלו השולטים בנוף הישראלי זה זמן רב, זאת למרות שמגבלת ההספק של דרגת הרישוי מתירה למחזיקי הרישיון לרכוב גם על קטנועים בנפחים גדולים יותר של 300 ו-400 סמ"ק. הסיבה לפופולאריות של דגמי ה-250 סמ"ק היא דרגות הביטוח (המגוחכות) בהן נאלצים בעלי כלים מעל נפח של 250 סמ"ק לשלם למעלה מ-1,000 ש"ח נוספים על ביטוח החובה. האבסורד רק גדל לאור העובדה שבאירופה וביתר העולם קטנועי 250 סמ"ק הולכים ונכחדים כשאת מקומם תופסים קטנועי 300 סמ"ק חזקים ושימושיים יותר לנסיעות ארוכות.

בסוף השנה שעברה קימקו הציגה את סדרת ה G-DINK בנפחי 125 ו-300 סמ"ק שאמורה להחליף את הגרנד דינק הוותיק שנמצא איתנו כבר כעשור. אלינו הגיע ה-G דינק לפני מספר חודשים עם מנוע בנפח 250 סמ"ק אשר שודך אליו מהאקסייטנג 250 המוכר. עד כדי כך חשוב הקטנוע לשוק הישראלי. אגב, גם בסאניאנג תפרו חבילה דומה עם הג'וימקס החדש שמוצע עבורנו באופן ייחודי גם עם מנוע 250 סמ"ק.
המטרה של ה-G דינק היא להמשיך את דרכו של הגראנד דינק 250 הסופר פופולארי בארצנו הקטנה אשר הציע לנו חבילה מנצחת: סוס עבודה נוח ושימושי בעטיפה של "קטנוע מנהלים" עם מראות מתקפלות חשמלית. אז מה מציע לנו ה-G דינק החדש? 

השורה התחתונה
למרות גידול קל בממדים ה-G דינק נראה קטן יותר וקצת פחות נוח מהגרנד דינק אותו הוא מחליף. מצד שני מציע ה-G יעילות גבוהה יותר בהתניידות בעיקר בתוך העיר וגם יכולות דינמיות טובות יותר, זאת מבלי לפגוע בנכס העיקרי של הקטנוע: המדרס השטוח והגדול בין הרגליים. משימה לא פשוטה אך אנשי קימקו עמדו בה. בהיבט השימושי פוגמים תא האכסון הקטן מתחת למושב, הסבל האינטגרלי שלא בדיוק בנוי לארגז פיצות ומושב הרוכב לא תומך מספיק ברכיבות ארוכות.

המנוע המוכר מהאקסייטינג חזק ומעניק תחושת זריזות, הבלמים עושים עבודה טובה והתנהגות הכביש משביעה רצון. קימקו הצליחו ליצור קטנוע טוב ויעיל המשפר את נקודות התורפה של הגרנד דינק אך לא מתעלה או מצטיין בשום תחום. המיצוב של ה-G  דינק מעמיד אותו במצב מעט בעייתי. הוא זול בכמה אלפי שקלים מהג'וימקס והאקסייטינג בנפח זהה שגדולים ומרווחים ממנו אך גם כבדים ומסורבלים ממנו ומצד שני הוא יקר משמעותית מקטנועי "חצי מנהלים" מעט נחותים בביצועיהם כמו הג'וירייד 200. מקום טוב באמצע או נופל בין הכיסאות? הכל תלוי בעיני המתבונן.

מנוע, תמסורת, ביצועים
כאמור, יחידת ההנעה מגיעה מהאקסייטינג 250 הותיק.  המנוע בעל קצת יותר מ-20 כ"ס בשילוב עם וריאטור יעיל נותן תחושה חזקה דיו ומושך בזריזות עד אזור ה-80 קמ"ש. משם המהירות מטפסת לאט יותר עד לתחום השיוט הטבעי של הקטנוע שנמצא בערך סביב ה- 115 קמ"ש. התמסורת טובה ומספקת גם האצות ביניים לא רעות. גם כשניסיתי להעמיס עליו בפתיחות מצערת אגרסיביות במהירות זחילה לא הרגשתי ויברציות מעצבנות או השתהות יתר על המידה. נקודת החולשה מסתמנת במהירויות הגבוהות יותר. ב-120 קמ"ש המנוע נכנס לתחום האדום במד הסל"ד שם גם הויברציות מתחילות להיות פחות נעימות. המהירות הסופית, 142 קמ"ש על השעון שהם 130 קמ"ש שנמדדו על ידי GPS, מושגת עמוק בתוך התחום האדום. לא בריא לקטנוע ולשלוותו של הרוכב (וגם לרישיון הנהיגה).  צריכת הדלק עמד על 26 ק"מ לליטר בתנאי המבחן.

התנהגות, מתלים, בלמים
הגרנד דינק 250 לא הצטיין בסעיף התנהגות הכביש, בלשון המעטה. כדי לפתור זאת ה-G דינק התחדש בחישוק קדמי גדול יותר בקוטר 13 אינטש (לעומת 12 אינטש בעבר) ובשלדה קשיחה יותר. בסיס הגלגלים התארך בס"מ וחצי וכעת היציבות הכיוונית של הקטנוע השתפרה. המתלים קשיחים במידה הנכונה וה-G דינק זריז בשינויי כיוון במהירויות בינוניות בתוך העיר ויציב למדי במהירויות גבוהות יותר, אפילו בתוך סיבוב. כמובן שלא מדובר בקטנוע ספורטיבי ולכן צריכים לקחת את הכל בקנה המידה הנכון. כל עוד משתמשים בדינק למטרות להן הוא מיועד, קשה יהיה לגלות נקודות תורפה בתחום ההתנהגות. לא מצטיין הכיתה אך לבטח טוב משמעותית מהגרנד אותו הוא מחליף. יכוך הזעזועים נגזר מהמתלים הקשיחים יחסית המצליחים לספוג מהמורות בינוניות בצורה טובה.

גם הבלמים עושים עבודתם נאמנה. כל בלם לבדו אמנם לא מספק עוצמת בלימה אדירה ששותלת את הקטנוע במקום אך את העוצמה הדרושה נוכל להפיק רק בלחיצה על שני הבלמים יחדיו. הרגש קיים ומיד תוכלו לדעת לפני שינעל אחד הגלגלים. בהחלט נוסך ביטחון.
אגב, מאוד אהבתי את העובדה שתחושת השליטה על הקטנוע כמעט ואינה משתנה כאשר רוכבים עליו בזוג. הוא ממשיך להשרות ביטחון על הרוכב כאילו המשיך לרכוב עליו לבדו. העניין נבדק בקפידה גם עם אשתי לעתיד (בתמונות) וגם עם תומר ששוקל "קצת" יותר ממנה.
בעיר ה-G דינק מרגיש בבית. זווית הצידוד נדיבה ובין טורי המכוניות הוא מרגיש קטן וקליל. מדרכות נמוכות ובינוניות ה-G דינק צולח ללא בעיה. במדרכות גבוהות צריך כבר להיזהר על הגחון.

עיצוב, נוחות, שימושיות
ה-G דינק מזכיר לי קצת את "סייקלופ" מ- X  מן. הוא מעין ייצור חד-עיני שכזה. רק מה, תלוי על יד מי הוא ניצב. אם הוא עומד ליד BEAST המפלצת, אז הוא בהחלט חתיך אבל, אם הוא מתקרב לאזור שבו נמצאת האלי ברי שמשחקת בסרט את  סטורם, טוב, אתם מבינים כבר לאן אני חותר…
בקיצור, אני לא הייתי מדרג אותו גבוה בתחום הזה, אך היופי הוא בעיניי המתבונן.עם זאת בהחלט ניתן להבחין בהשקעה בעיצוב לעומת אותו גרנד.

נוחות הנסיעה של ה-G גם היא לא מהמשובחות שבנמצא. המושב מעט קשה, מעט קטן ולא תומך לאורך זמן. בנסיעות קצרות אין בעיה אך בנסיעות ארוכות לעומת זאת הטוסיק כבר מתחיל להרגיש לא נעים. תנוחת הרכיבה זקופה והכידון ממוקם נוח ובגובה הנכון, אך היא עדיין מקובעת ולא ניתן לשנותה מדי פעם. בנוסף, אין אפשרות לשלוח את הרגליים קדימה כמו בדגם הקודם או כמו בקטנועי "מנהלים" מתחרים. לעומת זאת, גם רוכבים גבוהים כמוני (1.88) לא ירגישו שצפוף להם יותר מדי. הברכיים חופשיות ולא מתקרבות לפלסטיק בחזית. נקודה חשובה וחיובית לזכותו. אצל המורכבת המושב מציע נוחות טובה יותר. ישנה משענת קטנה ותומכת, ורגליות הנשלפות בלחיצה על כפתור.

המשקף שלה-G מהווה חלק ניכר מעיצוב החזית אך הוא נמוך, ספורטיבי-משהו וגם הוא לא תואם את קונספט "המנהלים" מהדגם הקודם. למרות זאת הוא יעיל מאוד ומנתב היטב את הרוח עד לאזור מהירות השיוט של הקטנוע אך לא מעבר לכך.
הפתיחה הנוחה של המושב מהסוויץ' מגלה תא אכסון די קטן ובתוכו מנורה המופעלת בעזרת חיישן המגיב בחשיפה לאור. כשניסיתי להכניס לתוכו קסדה מלאה הופתעתי לגלות שלא כל סוגי הקסדות באמת מצליחות להכנס. רק אחת מתוך שלוש הקסדות שברשותי הצליחה למצוא שם את מקומה ולכן חשוב לבדוק זאת בעצמכם לפני רכישה. מלפנים ישנה גם מגירה קדמית בגודל בינוני עם שקע מצת, ישנו וו תליה וכאמור את המשטח השטוח והשימושי עד מאוד שבין הרגליים.
המראות ממוקמות סוף כל סוף על הכידון, מספקות שדה ראייה מצוין וכבר לא בולטות יותר מידי לצדדים. לוח השעונים הגיע מדגמי הניו דינק הקטנים כולל את כל החיוויים הרגילים: מד סל"ד, נורות אזהרה, צג מידע דיגיטלי הכולל את מד הדלק ותצוגת מהירות משתנה מקמ"ש למיילים.

מחיר, אחריות, אחזקה
מחירו של ה  G-DINK הוא 22,760 ש"ח, לא כולל הוצאות ואגרת רישוי. מידותיו של ה-G דינק מעמידים אותו בתחרות ישירה מול הסאניאנג ג'וירייד 200 המוכר והוותיק שזול ממנו בכמעט 5,000 ש"ח כמו הניו דינק 200. אם משווים אותו לקטנועי המנהלים המקובלים בנפח דומה כמו הסאניאנג ג'וימקס, קימקו אקסייטינג או הדיאלים S3 יש ל- G דינק יתרון מחיר של 2,000-3,000 ש"ח. גם מבית יש ל-G תחרות לא קלה כאשר הדאונטאון 200 נמכר במחיר כמעט זהה.
מרווח הטיפולים של ה- G דינק עומד על אחת ל-4,000 ק"מ ועלות הטיפולים ל-24 אלף ק"מ היא כ-7,500 ש"ח כולל מע"מ. האחריות איתה מגיע ה-G דינק היא לשנתיים או עד 24 אלף ק"מ.

מילה של סטפן

האבולוציה הטבעית של השנים האחרונות לכלים הדו גלגליים בעולם, טובה לרוכבים ברוב התחומים וזה ניכר גם ב-G דינק בהשוואה לגרנד דינק אותו הוא מחליף. לקימקו הזה יש כידון רחב בהשוואה לדגם הקודם וזה מקל על התמרון. הוא גם ממוקם במקום נכון מבחינת תנוחת הרכיבה.

בנושא המתלים, נראה שהטאיוואנים עשו גם כן שיעורי בית. יש תחושה שהם ריככו את הקפיצים במעט והגבירו את השיכוכים בבולמים. הם עובדים לינארי יותר ונותנים הרגשה נעימה יותר בנסיעה.
השגה קלה שיש לי היא בנושא הווריאטור שלא עובד חלק מספיק בזינוקים. כנראה שצריך יהיה לשייף  באופן יזום את סנדלי הסחיבה, שהם אלה האחראים על החיבור הראשוני של המנוע לגלגל האחורי.
המנוע בקטנוע החדש עובד חלק יותר מקודם ומעביר פחות ויברציות לרוכב. יכול להיות שתושבות המנוע שופרו ובנוסף, כנראה שהמנוע עצמו עובד מאוזן יותר.
אבל, התחום שלו מגיע ציון לשבח מבחינתי הוא הבלמים ששופרו מהותית. הם לא רק עוצמתיים, אלא גם מספקים רגש ומקנים בטחון בבלימות,  במיוחד במקומות עם אחיזת כביש ירודה.

לסיכום, לדעתי היא שכל לקוח פוטנציאלי של כלי כזה (שהיה רוכב על הגרנד דינק) יהנה מאוד מהנסיעה עליו והכי חשוב גם יהנה מבטיחות עדיפה. שיפור מבורך.

קימקו G דינק 250 – עלויות טיפולים (כולל מע"מ, חלפים ועבודה)

טיפול 1,000 379 ש"ח
טיפול 4,000 511 ש"ח
טיפול 8,000 801 ש"ח
טיפול 12,000 2,181 ש"ח
טיפול 16,000 801 ש"ח
טיפול 20,000 511 ש"ח
טיפול 24,000 2,338 ש"ח

תעודת זהות

קימקו G דינק 250
מחיר:  22,760 ש"ח
אחריות: שנתיים או 24 אלף ק"מ
שנת דגם: 2013
דרגת רשיון: A1

נתונים טכניים

מנוע: צילינדר יחיד, 249 סמ"ק, גל זיזים עילי, קירור מים, הזרקת דלק
הספק: 20.6 כ,ס ב-7,500 סל"ד
מומנט: 2.1 קג"מ
קדחXמהלך: 60X72.7 מ"מ
מתלים:
קדמי – מזלג טלסקופי
אחורי – בולם יחיד

בלמים:
קדמי –  דיסק 240 מ"מ
אחורי – דיסק 200 מ"מ

צמיגים:
קדמי –  120/70-13
אחורי – 140/70-12

בסיס גלגלים: 1,450 מ"מ
גובה מושב: 760 מ"מ
מיכל דלק: 9 ליטר

מדידות

צריכת דלק מדודה: 26 ק"מ לליטר
טווח רכיבה: 234 ק"מ
מהירות מרבית על השעון: 142 קמ"ש
מהירות מרבית מדודה: 130 קמ"ש (GPS)

דו"גרי סרטון תדמית:

תגובות

מגדל אבניר
הונדה מגדל הימורים